Erotettu itse-eronnut maistraatin tietokannassa?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Festus
Viestit: 393
Liittynyt: 13.02.2013 23:22

Re: Erotettu itse-eronnut maistraatin tietokannassa?

Viesti Kirjoittaja Festus »

No sittenhän asia on yksinkertainen.
Jättää vaan koko toiminnan kokoukset sun muut.
Mihinkään seuran komitoihin yms ei tarvi mennä lain mukaan. Ei tarvi ees ero kirjettä jätää.
Jatkaa vain elämäänsä.
Tosin jossain vaiheessa vanhimmat voi alkaa ahdistelemaan mutta ne voi täysin ignoorata.
Mikä voi olla hiukan haastavaa - voivat olla sitkeitä pirulaisia. Ja päässä voi olla joku pikku peikko joka meinaa että pitäis nyt vanhimille sentään vastata. Mutta ei. Ei tarvi.
Asiaa voi helpottaa se jos vanhimman roolin sijaan mieltää vanhimmat talonmieheksi, rappusiivoajaksi ja ikkunanpesijöiksi (näissä ammateisa ei ole mitään vikaa) jotka edustavat Mikki Hiiri kerhoa (anteeksi Mikki).
Miksi tälläisille kavereille täytytyisi tilittää yhtään mitään?

Edit: viimeiset viisi virkettä lisätty.
"Mehän ei mitään tietoja olla sillä tavalla kerätty"
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Erotettu itse-eronnut maistraatin tietokannassa?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Utelias2 kirjoitti: 22.08.2021 10:19 Mun yksi Kaveri on JT ja hän on Maistraatin tiedoissa Uskonnoton.
Hän ei siis voisi Erota Maistraatin kautta
Maistraatin rekisterillä ei ole järjestölle mitään merkitystä. Se on sille vain maallinen rekisteri.

Jos haluaa erota Jehovan todistajista, se tulee tehdä järjestön kautta. Toinen vaihtoehto on, kuten Festus esitti, ignoorata koko lafka, mutta silloin pysyy järjestön papereissa todistajana, mikäli ei satu tekemään jotain joka tulkitaan niin että henkilö on eronnut itse.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Weathertop
Moderaattori
Viestit: 1532
Liittynyt: 17.06.2017 19:35

Re: Erotettu itse-eronnut maistraatin tietokannassa?

Viesti Kirjoittaja Weathertop »

Erosin maistraatin kautta, ja järjestö tulkitsi sen niin, että olen eronnut itse. Ilmeisesti suhtautuminen tähän vaihtelee.
"The universe is not fine-tuned for life; life is fine-tuned to the universe." - Victor J. Stenger
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Erotettu itse-eronnut maistraatin tietokannassa?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Weathertop kirjoitti: 22.08.2021 19:31 Erosin maistraatin kautta, ja järjestö tulkitsi sen niin, että olen eronnut itse. Ilmeisesti suhtautuminen tähän vaihtelee.
Kyllä. Suhtautuminen riippuu vähän seurakunnasta ja vanhimmista sekä henkilön suhteista seurakunnan vastuuhenkilöihin. Yleisesti ottaen seurakunnat eivät liiemmin reagoi siihen, jos joku poistaa maistraatin merkinnän uskontokunnastaan. Ainakaan jos kyse on jostain pidemmän aikaa toimettomana olleesta tai muusta vastaavasta tapauksesta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Pro et contra
Viestit: 1634
Liittynyt: 04.08.2014 19:37

Re: Erotettu itse-eronnut maistraatin tietokannassa?

Viesti Kirjoittaja Pro et contra »

En ole maistraattiin koskaan itse ilmoittanut uskontostatusta ja seurakunta sitä ei ilmoita, eroamisilmoitusta siis vieläkin turhempi tehdä maistraattiin.
Vastaa Viestiin