Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
harzit
Viestit: 101
Liittynyt: 17.09.2013 14:05

Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja harzit »

Moi.
Olen ihmetellyt miksi täällä on niin hiljaista. Itse olen kokenut hyödylliseksi sen kun on saanut lukea toisten mielipiteitä ja ajatuksia, Aika vähän on tullut tänne itselläni kirjoiteltua. Olen äärimmäisen ujo ja aina kun meinaa jotain kirjoittaa niin tulee mieleen että onko tämä nyt niin arvokasta että kannattaisi jakaa. Arvostan kyllä tätä sivustoa. Tämä on ollut vaikeipina aikoina suorastaan henkireikä.
Avatar
Sukututkija
Viestit: 478
Liittynyt: 30.08.2007 08:59
Paikkakunta: Turku

Re: Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Juu, kyllä aika hiljaiseksi on homma mennyt tällä laudalla. Joku viikko tai kuukausi sitten saittia oltiin jo sulkemassa, mutta (muistaakseni) uudet vetäjät ilmaantui ja homma sai ainakin nimellisesti jatkoa. Itse en ole koskaan jeppuloinut, mutta lähisukulaiset on, ja on ollut mukava seurata tällä laudalla muiden näkökulmia asiaan. Ilmeisesti Suomi 24 palstalla on jotain aktiviteetteja menossa. En ole juurikaan käynyt siellä lueskelemassa, eli en osaa sen tarkemmin sanoa laadusta tai volyymista mitään.

Johanneksen poika julkaisee kuitenkin edelleen uutisia, eli jotain toimintaa kyllä rintamalla on. Kannattaa käydä selailemassa: https://johanneksenpoika.fi/
Observer
Viestit: 161
Liittynyt: 15.05.2014 18:45

Re: Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja Observer »

Hiljaiseksi on tosiaan täällä mennyt. Suomi24:n Jt-foorumi on aikalailla kaatopaikka vaikka on siellä myös asiallisiakin kommentteja. Ne vaan menevät siellä hukkaan kaiken maailman pierujuttujen ja trollien keskellä. Ongelma on, että sinne voi postailla anonyymisti ihan mitä vaan eikä moderointia liene ollenkaan. Eikö ne asialliset keskustelijat voisi luoda nimimerkin täällä ja siirtyä sieltä tänne?

Entä onkohan tämä vielä toiminnassa: https://discord.gg/UJNnCcA

Facebookissa on myös exJt-ryhmä mutta jos ei omalla nimellä halua sinne liittyä, se ei taida tulla kysymykseen. Tuskin facebookiin voi kirjautua millään anonyymillä feikkiprofiililla.
Harwey
Viestit: 18
Liittynyt: 14.03.2020 03:04

Re: Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja Harwey »

Keskustelua käydään discordissa. Tervetuloa.
https://discord.gg/UJNnCcA
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Facebook (ja some ylipäätään) lienee suurin syypää erilaisten foorumeiden hiljentymiseen. Sama ilmiö on ollut havaittavissa lähes kaikkialla.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Jenny81
Viestit: 4
Liittynyt: 24.04.2009 20:48
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja Jenny81 »

Olen aina pitänyt tämän kaltaisia foorumeita netin parhaana antina. Harmi, jos/kun nämä kuihtuu. Facebook on todella ärsyttävä, kun vanhoja keskusteluja ei löydä oikein millään. Facebookissa ei ole mitään historiallisuutta (siis tyylin mitä vuosi sitten tai kymmenen vuotta sitten keskusteltiin) eikä vanhoihin juttuihin voi palata.
Why would your reality be better than mine?
Vieraas
Viestit: 3220
Liittynyt: 20.06.2011 21:56

Re: Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Jenny81 kirjoitti: 16.10.2022 16:18 Olen aina pitänyt tämän kaltaisia foorumeita netin parhaana antina. Harmi, jos/kun nämä kuihtuu. Facebook on todella ärsyttävä, kun vanhoja keskusteluja ei löydä oikein millään. Facebookissa ei ole mitään historiallisuutta (siis tyylin mitä vuosi sitten tai kymmenen vuotta sitten keskusteltiin) eikä vanhoihin juttuihin voi palata.
Discordissa sama ongelma. Ei ole myöskään selkeitä aihekohtaisia ketjuja, joten keskustelu menee hyvin helposti sekavaksi. Valjesseuralle tai vaikka Redditille olisi IMO paikkansa, mutta jos ei nappaa, niin sitten ei ilmeisesti nappaa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Lottopallo
Viestit: 257
Liittynyt: 14.12.2014 20:00

Re: Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja Lottopallo »

Keskustelufoorumien kulta-aika ollut muutenkin ohi pidemmän aikaa. Taitaa enää urheilu, harrastelu ja autoporukoiden foorumit olla enää voimissaan.
Observer
Viestit: 161
Liittynyt: 15.05.2014 18:45

Re: Onko keskustelu siirtynyt muualle?

Viesti Kirjoittaja Observer »

Tänne foorumille on näköjään helmikuun alusta asti ilmaantunut jotain mitä lie botteja käyttäjiksi kymmenittäin, siinä olisi ylläpidolla vähän hommaa siivoilla mokomat pois.
Vastaa Viestiin