Mitä Iltalehti julkaisi Jehovan todistajista 1990-luvulla?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mitä Iltalehti julkaisi Jehovan todistajista 1990-luvulla?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Iltalehden arkistoa pääsevät lukemaan Iltalehti Plussan tilaajat. Arkistossa on tuoreita näköislehtiä, mutta sen lisäksi myös vanhoja lehtiä.

Seuraavassa jutussa lainataan otteita muutamista Iltalehden 1990-luvulla julkaisemista kirjoituksista, jotka koskevat Jehovan todistajia.

Iltalehti julkaisi paljon juttuja, jotka kertovat verensiirtokiellosta ja verikuolemista.

Lue lisää täältä.

Kuva
Kuva: Iltalehti
kotijehova

Re: Mitä Iltalehti julkaisi Jehovan todistajista 1990-luvulla?

Viesti Kirjoittaja kotijehova »

Muistan hyvin tuon 14.10.1995 tapauksen. Kun poika, sanon poika koska en usko että olisi päässyt ainakaan uskonnon perusteella tekemään itsestään miestä naisen kanssa, kuoli loppuviikosta niin mun vaki kotijehova tuli seuraavana maanantaina kotikäynnille. Ko saarnamies tuli vääränä maanantaina kun kävi säännöllisesti maanantaisin mutta tuo maanantai oli kuukauden väärä maanantai.
No tuli kuitenkin nuoren, ehkäpä ikäiseni tytön kanssa. Kaivoi raamatustaan kai yhdeksän kohtaa joka kieltää veren käytön ja kertoo mm että veri on saastaista. Yksi kohta on Mooseksen kirjasta ja siinä opastetaan laskemaan veri lampaasta heti että liha ei pilaannu. No näin tietysti tulee toimia kun päiväntasaajalla teurastaa eläimen ulkona. Muut vastaavia hygienia ohjeita liittyen ruokahygieniaan. Olin tuolloin verenluovuttaja ja harkitsin että liityn luuydinluovuttajaksi. Laitoin pöydälle esitteitä luuytimen luovuttamisesta ja tuo tyttö alkoi lukea yhtä esitettä. Tämän jälkeen saarnamies teki nopean poistumisen. Mulla on edelleen vahva epäilys että olisin saanut tuon tytön vaihtamaan kantansa veren luovuttamisesta jos olisin saanut jutella hänen kanssaan iltapäivän. Ja epäilen myös saarnamiehen vakaumusta koska poistui niin nopeasti.
Jos tunnistat itsesi tästä jutusta Hervannassa tuolloin niin olisi kiva jutella uudelleen.
Vastaa Viestiin