Kun kierrosvalvoja on tulossa vierailemaan seurakuntaan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kun kierrosvalvoja on tulossa vierailemaan seurakuntaan

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kierrosvalvoja vierailee seurakunnissa kaksi kertaa vuodessa. Hän osallistuu saarnaamistyöhön ja pitää puheita kokouksissa. Lisäksi hän pitää kokouksen vanhimmille. Vierailu kestää normaalisti tiistaista sunnuntaihin.

Usein kierrosvalvoja lähettää etukäteen kirjeen seurakuntaan. Kirje voidaan lukea arkipäivän kokouksessa. Millainen tuo kirje voi olla?

Täällä on yksi esimerkki:

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s662.html

Pieni ote tuosta kirjeestä:

"Kuten aikaisemminkin "ryhmäkenttää" tehdään erityisesti aamupäivisin. Iltapäivisin olisimme mielellämme mukana raamatuntutkisteluissa ja uusintakäynneillä. Yksi palveluksen piirre, jota harjoittelemme, on "puhelintyö". Jossain kokoontumisessa viikolla teemme "puhelintyötä" yhdessä ryhmänä. Sitä edeltävissä kenttäpalveluskokouksissa valmistaudumme ja harjoittelemme sitä".

Kuva
Kuva: Pixabay
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kun kierrosvalvoja on tulossa vierailemaan seurakuntaan

Viesti Kirjoittaja Tony »

Puhelintyö on erinomainen ajatus. Ihmisethän rakastavat sitä kun heille soittaa joku ja tarjoaa jotain, joka ei voisi vähempää kiinnostaa. Varmasti motivoiva kenttäpalvelusmuoto.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kun kierrosvalvoja on tulossa vierailemaan seurakuntaan

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Tony kirjoitti:Puhelintyö on erinomainen ajatus. Ihmisethän rakastavat sitä kun heille soittaa joku ja tarjoaa jotain, joka ei voisi vähempää kiinnostaa. Varmasti motivoiva kenttäpalvelusmuoto.
Mutta "tunnit juoksee". Jos puhelintyötä tehdään ryhmänä, vaikkapa kolmen hengen porukalla, yksi soittaa, muut istuvat tuppisuina, ja jos en väärässä ole, kaikki kirjaavat tunnit ylös raporttiin koko tapahtumasta.
YksinäinenSusi
Viestit: 3808
Liittynyt: 19.06.2010 08:27

Re: Kun kierrosvalvoja on tulossa vierailemaan seurakuntaan

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Itse olen laittanut puhelinmyyjille ja muille tuntematon-statuksella soittaneille vain yksinkertaisen viestin - "Häh! Kuka siellä?". Eivät ole vastanneet viestiin. Vain ne joilla on ollut oikeaa tähdellistä asiaa, ovat vastanneet viestiini ja kertoneet keitä ja millä asialla ovat. Sitten olen itse voinut soittaa jos asia tärkeä.

Eikö olekkin sivistyksellistä. Säästän siinä hyväntahtoisesti omaa ja puhelimyyjien aikaa. Itse ei tarvi tuhlata omaa aikaansa joutavaan ja säästän samalla puhelimyyjien aikaa ettei heidän tarvitse tuhlata aikaa minuun kun kuitenkaan en osta mitään.

That's it. Ja kaikki ovat iloisia.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Utelias2
Viestit: 87
Liittynyt: 02.02.2020 09:46

Re: Kun kierrosvalvoja on tulossa vierailemaan seurakuntaan

Viesti Kirjoittaja Utelias2 »

Montako Kierrosvalvojaa Suomessa on?
Vastaa Viestiin