Kuolema ja Jt:n väärä oppi siitä

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Taskulamppu
Viestit: 32
Liittynyt: 08.02.2008 20:52

Viesti Kirjoittaja Taskulamppu »

Olipas kiinnostava keskustelun avaus ja mielenkiintoisia kommentteja, varsinkin nuo Ariadnan!

Tämä pisti miettimään, että mikä on ensimmäinen kerta kun Raamatussa mainitaan demonit, siis vuosilukuna? Tai niihin rinnastettava käsitys pahoista hengistä? JT-aivopesun seurauksena olen ollut siinä uskossa että jo israelilaiset tunsivat käsitteen. Olisi makeaa pystyä Raamatulla osoittamaan, että ne ovat myöhäisempi keksintö.

Lisäksi tuohon kuolleiden tilaan... Saarnaaja 12:7 sanoo, että “henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin.” Tästä olen jo JT-aikoina spekuloinut, että ihmisellä on pakko olla jokin ruumiista erillinen osa, joka yksilöi ihmisen. Siis vähän niin kuin "sielu" mutta ei välttämättä tietoinen sellainen.

Tämä käsitys natsaisi tuon RaMin esittämän kanssa, että se viittaisi siihen samaan osaan ihmisestä, joka menee tuonelaan. Paitsi että silloin se pitäisi ymmärtää niin, että ilmaus "Jumalan tykö" ei olisi kirjaimellinen, vaan tarkoittaisi jotain sellaista, että Jumala muistaa kaikki tuonelaan joutuneet.

Noh, tämä osoittaa ehkä taas vain sen, että Raamattua voi itse kukin tulkita niin kuin tahtoo.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Taskulamppu kirjoitti:Noh, tämä osoittaa ehkä taas vain sen, että Raamattua voi itse kukin tulkita niin kuin tahtoo.
Vt-seura on tuossa harrasteessa mestari. Asioiden merkitykset saattavat muuttua kesken jaetta vertauskuvallisesta 'todelliseen' tai toisinpäin. Tuolla tapaa raamatusta saa todellakin ihan sellaisen kuin haluaa. Siihen kun väännetään vielä oma käännös raamatusta, jota kääntävät herrat eivät edes osanneet kääntämäänsä kieltä, niin kas kummaa kun raamatun tulkitseminen omiin tarkoituksiin onkin helppoa. :shock:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin