Hauska tapaus "katutyöstä"

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Nostetaanpas tätä ketjua, vaikkei nyt katutyöhön varsinaisesti liitykään.

Meidän talouteen on nyt muutaman kerran käyty tuomassa lehtiä avovaimolle. Itse en vain ole sattunut olemaan kotona, kun oven takana on vierailtu. Toisaalta minun naaman näkiessään saarnaveikot varmaan häipyisivät melko vikkelästi.

Kuinka yleistä muuten on, että jätetään sovittu uusintakäynti pitämättä, eikä takaisin tulla kolmeen viikkoon? Tuumin vain, että onko luopioperheen uusi asuinpaikka kenties valjennut seurakunnalle ja merkintä aluekorttiin olisi tehty :roll:
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Tämä onkin sinänsä mielenkiintoinen keskustelunaihe. Ihmettelen miksi omalla ovellani ei ole jeppuloita käynyt vaikka asun eri paikkakunnallakin kuin JT-äitini. Liekö olisi muori varoittanut naapuriseurakuntaa että tuolla ei kannata käydä.

Harmi. Olisi ollut ehkä mielenkiintoista. :twisted:
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Alueveli kirjoitti:Kuinka yleistä muuten on, että jätetään sovittu uusintakäynti pitämättä, eikä takaisin tulla kolmeen viikkoon? :roll:
Noo taitaa se meikäläiselläkin olla vielä muutama uukkari vaiheessa... 8) Saavat tosin odottaa loppuelämänsä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Helluntailaiset ehtivät ensin!!!!!

Torstai-iltana ovikello jo soi ja oven takana seisoi tuntematon mies puku päällä. Ajattelin että nyt vihdoin jepukat eksyivät ovelle 9kk paikkakunnalla asumisen jälkeen. Mutta erehdyin pahan kerran, sillä tällä kertaa lehtiä olikin tarjoamassa helluntaiseurakunnan pastori. Sain lahjaksi vuoden tilauksen lehteä, jota en tosin ole vielä ehtinyt selata ja kaksi cd-levyä musiikkia. Musa kuulostaa suomalaiselta kitarapopilta. Kun korvaa lauluissa nimen Jeesus vaikkapa Jaanalla nin muva menee rakkauslauluina ihan kivasti.

Nyt siis tuli sekin todettua, että osaa ne hellaritkin. Sitäpaitsi saarnausteho on ihan eri luokkaa Mies kertoi käyvänsä "kentällä" kerran viikossa jos ehtii. Tätä hän on tehnyt vajaat kolme vuotta ja minun lehtitilaukseni oli 223:s. Kuinka moni jt-ravari on tuossa ajassa hankkinut saman määrän tilauksia? Jakamiaan irtokappaleita hän ei ollut viitsinyt merkitä ylös, mutta jos tilauksia menee tuollainen määrä niin irtonumeroita menee varmastikin aika paljon enemmän. Varsinainen superjulistaja.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Itse en ole aikaisemmin tiennyt hellareitten käyvän ovilla.
Let me go Master I hate you so
ex-jehu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.10.2007 00:14
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

rippeli kirjoitti: Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Itse en ole aikaisemmin tiennyt hellareitten käyvän ovilla.
Enpä ole aikaisemmin kuullut hellareiden käyvän ovelta ovelle. Tosin tulihan niihin törmättyä nuorepana festareilla ja Helsingin yössä. Heillä yleensä tapana uhata väittelyn tiimellyksessä helvetillä :twisted:
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuo (pelkkä) uhkaus on virhe

se vain muistuttaa todistajalle että hän on oikeassa ja muut väärässä

Mutta todistaja on käännytettävissä

Olennaista on suhde todistajaan, hänestä tulee olla kiinnostunut ja "rakastunut"

Kysymykset opeista olisi oltava niin, että niitä ei todistaja kokisi henk. koht. hyökkäyksenä

Aiheita on. Onko evoluutiosta puhuvilla tiededokumenteilla salaliitto todistajia vastaan ?

Jos joku on saatanan vallassa, niin sen armoilla on koko todistajan elämä ja lahko, jos saatanan vallassa oleva loukkaa todistajaa jotenkin, niin on poliisikin saatanan vallassa, käräjätuomaristo, yhtä uutissähkeitä lukevaa poikkeusta lukuunottamatta todistajaa nauttii saatanan vallassa olevan toosan viihdetarjontaa...

Saatanan vallassa olevat lääkärit ja sairaalat hoitavat todistajia...

Todistajan opetuksesta 50 % tähtää uusien jäsenten värväämiseen, toinen 50 % silmien aukaisuyritysten vastustamiseen.

Kun törmää noihin vastustusmekanismeihin, syntyy harha, että todistaja ei ole käännytettävissä.

Kyse on asian tajuamisesta, virheiden välttämisestä, kärsivällisyuydestä...
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

No joo, ja lahkon jäsen tulee saatanan valtaan kun lahkotoveri onnistuu käräyttämään hänet jostain. Ennen ei pedofiilikaan sitä ole, vaikka saattaa olla että lapsenlikaksi häntä ei lahkotoverit päästä. Taikka että käräyttämisestä huolimatta hän ei olekaan vanhimman mielestä saatanan vallassa.

Ja jos sodan syttyminen v. 1914 oli osoitus jostakin, niin mistä oli osoituksena rauhansopimuksen solmiminen
Jonna84

Viesti Kirjoittaja Jonna84 »

ex-jehu kirjoitti:
rippeli kirjoitti: Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Itse en ole aikaisemmin tiennyt hellareitten käyvän ovilla.
Enpä ole aikaisemmin kuullut hellareiden käyvän ovelta ovelle. Tosin tulihan niihin törmättyä nuorepana festareilla ja Helsingin yössä. Heillä yleensä tapana uhata väittelyn tiimellyksessä helvetillä :twisted:
Muutamat käyvät, mutta se on hyvin pieni osa hellaritoimintaa, siis ehkä joka sadas käy usein ovilla. Plus sitten muutaman vuoden välein on lehtikamppanjoita, joissa siis jaetaan tai ainakin pyritään jakamaan (jakeluverkko ei ole ihan 100%) pieni "ilmaisjakelulehti" kaikkiin postilaatikkoihin ja -luukkuihin, joissa ei lue "ei mainoksia".
ex-jehu
Viestit: 114
Liittynyt: 09.10.2007 00:14
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

Jonna84 kirjoitti:
ex-jehu kirjoitti:
rippeli kirjoitti: Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Itse en ole aikaisemmin tiennyt hellareitten käyvän ovilla.
Enpä ole aikaisemmin kuullut hellareiden käyvän ovelta ovelle. Tosin tulihan niihin törmättyä nuorepana festareilla ja Helsingin yössä. Heillä yleensä tapana uhata väittelyn tiimellyksessä helvetillä :twisted:
Muutamat käyvät, mutta se on hyvin pieni osa hellaritoimintaa, siis ehkä joka sadas käy usein ovilla. Plus sitten muutaman vuoden välein on lehtikamppanjoita, joissa siis jaetaan tai ainakin pyritään jakamaan (jakeluverkko ei ole ihan 100%) pieni "ilmaisjakelulehti" kaikkiin postilaatikkoihin ja -luukkuihin, joissa ei lue "ei mainoksia".
Ainut positiivinen asia tässä viestissä on se että lehteä ei jaeta luukkuihin, jossa lukee "ei mainoksia" :lol:
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
Vastaa Viestiin