Salatut elämät näyttelijä Jehovan todistaja perheestä.

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

harmaa_alue
Viestit: 11
Liittynyt: 19.10.2007 07:17
Paikkakunta: Töölön srk

Re: Salatut elämät näyttelijä Jehovan todistaja perheestä.

Viesti Kirjoittaja harmaa_alue »

Japi-40 kirjoitti:Kyllä ainakin tyttöni kertoman mukaan on Jehovan todistaja perheestä.
Ihanko totta. Voi kuinka kauheaa. Ja sitten?
Tietoa on monenlaista.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Siinähän se kiinnostava kysymys onkin, jos sarjassa valehdellaan ja petetään, niin kuin jt:na voisit puolustella itseäsi ?

a) meillähän on teokraattinen sodankäynti, saa salata totuuden ja johtaa harhaan. Siten olennaista on, että ei sarjassa esiinny sekä jt:nä että pettäjänä. Jos ohjaaja niin vaatisi, niin ottaisin lopputilin

b) tärkeää jehovalaisuudessa ei ole, kuinka asiat ovat, vaan miltä ne näyttävät. Ensinnä voisi yrittää olla hissun kissun uskonnosta, sitten voisi sanoa että toteuttaa vain roolia, oikeasti ei petä muuta kuin tarvittaessa värväystyössä, silloin kun kuulija ei ole totuuden arvoinen

c) eiintymispalkkiota en käytä kuitenkaan lottoon ja muuten annan salin lahjalaatikkoon roponi. Ovityössä käytän asiaa parhaimmiten hyväksi tilanteiden mukaan, esim. ihailijalle sanon sarjaa kyllä kivaksi mutta mutta vain sarjana, moittijalle sanon että olen kyllä harkinnut lopputiliä, eikä jt koskaan voisi kirjoittaa sellaista sarjaa, mutta näyttelijän työsopimuskäytännön mukaan ei ole voinut kieltäytyä sellaisestakaan työympäristöstä, jossa ei oikeasti suostuisi olemaan

d) lahkolaisten kesken sarjan olemassaolo sinänsä on taas yksi merkki pikaisesta maailmanlopusta

e) ?
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Salatut elämät näyttelijä Jehovan todistaja perheestä.

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

harmaa_alue kirjoitti:
Japi-40 kirjoitti:Kyllä ainakin tyttöni kertoman mukaan on Jehovan todistaja perheestä.
Ihanko totta. Voi kuinka kauheaa. Ja sitten?

Harmagedon tulee oletko valmis? He he :wink:
sirpa-leena

Viesti Kirjoittaja sirpa-leena »

"oletko itse kyseisen henkilön sukulainen ?"

No en ole, en ole kuunaan k.o henkilöä tai hänen perhettään nähnyt. Mä tulin ja menin aikuisena mukaan, ei ole JT-sukutaustaa.

Minä olen ennenkin siitä paasannut, että ei pitäisi nimeltä mainita ketään järjestön sisäpuolella olijaa, olkoon hän kuka hyvänsä. Minusta se ei ole reilua. Ei vastapuolellakaan ole avointa foorumia mihin ne kirjaa meidän juttuja ihan kaiken kansan töllisteltäväksi.

Nään myös ristiriitaa siinä, että täällä huudetan pää punaisena kuinka vaikeaa ja sortavaa oli/on olla JT-nuori, mutta heti kun mahdollisuus näpäyttää järjestöä, uhrataan nuori ihminen nimineen päivineen arvotelun alttarille.

Eikö muka ole omituista, että ensin kerrotaan yksityiskohtaisesti traumoista mitä herrat vanhimmat ovat meille epäilyineen ja komiteoineen aiheuttaneet ja kuinka vanhinten vaimot juoruaa maineet mustaksi. Nyt täällä sitten on ikioma herrakööri,joka on yhdistänyt molemmat roolit.

Mitään sen kummenpaa pointtia minulla ei ole.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

sirpa-leena kirjoitti: Ei vastapuolellakaan ole avointa foorumia mihin ne kirjaa meidän juttuja ihan kaiken kansan töllisteltäväksi.
Eikö ?

Tuolla niinsanotulla vastapuolella ei todennäköisesti ole nettifoorumia, mutta niinsanotulla vastapuolella on olemassa eräänlainen suullisen tiedon hulppea levitysfoorumi.

Erittäin tehokas sellainen, ulottuu myös ylitse seurakuntarajojen. Ja niin kuin tämä ei riittäisi niin nimiä (eronneita, erotettuja, sekin kuulemma ihan...) väläytellään myös ovelta ovelle eli siis kiinnostuneille, tutkistelusta innostuneille tai mahdollisesti piakkoin Jehovan Todistajiksi ryhtyville. Ja lipsautellaan myös muillekin.

Enemmän yksityiskohtaista henkilöivää tietoa olen kuullut agentti-jehovilta kuin esimerkiksi tältä foorumilta (julkisuuden henkilöt kuten Veke, tästä irtautettuna).
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

sirpa-leena kirjoitti:Ei vastapuolellakaan ole avointa foorumia mihin ne kirjaa meidän juttuja ihan kaiken kansan töllisteltäväksi.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin konventin edustalla mieltään osoittavia henkilöitä on verrattu ihan konventin lavalta saakka Sodoman homoraiskaajiksi. Täällä sen ihmettely jos joku todistajaperheen jäsen on uskaltautunut julkiseen rooliin jossain tv-hömpässä on kovin pientä edelliseen verrattuna. Sitä paitsi jokainen joka julkisuuteen astuu joutuu tekemisiin luurankojensa kanssa ennemmin tai myöhemmin. Senhän joutuu hyväksymään jos julkisuuteen aikoo hypätä.
Nään myös ristiriitaa siinä, että täällä huudetan pää punaisena kuinka vaikeaa ja sortavaa oli/on olla JT-nuori, mutta heti kun mahdollisuus näpäyttää järjestöä, uhrataan nuori ihminen nimineen päivineen arvotelun alttarille.
Tässä on varmasti kyse enemmänkin siitä, että jehovantodistajuus ja saippuasarjassa näytteleminen eivät oikein mene yksiin. Sellaiseen kun ei vt-seuran taholta kehoiteta missään nimessä, vaan päinvastoin.

Eikö sinusta ole mielenkiintoista, että jehovantodistaja voi näytellä kyseisen kaltaisessa päivittäishömpässä, jossa roolisuoritukseen kuuluu hyvin paljon sellaista, mikä ei missään nimessä ole jehovantodistajalle 'soveliasta'? Itsehän olen esmes kuullut todistajapariskunnan häistä, joissa suunniteltua ohjelmanumeroa ei voitu vetää läpi, koska siihen olisi kuulunut muutaman miehen naisiksi pukeutuminen. Ja senhän raamattu selvästi kieltää :!: :roll:
Eikö muka ole omituista, että ensin kerrotaan yksityiskohtaisesti traumoista mitä herrat vanhimmat ovat meille epäilyineen ja komiteoineen aiheuttaneet ja kuinka vanhinten vaimot juoruaa maineet mustaksi. Nyt täällä sitten on ikioma herrakööri,joka on yhdistänyt molemmat roolit.
Edelleenkin; jokainen julkisuuteen antautuva henkilö hyväksyy julkisuuteen antautumishetkellä yksityisyytensä olevan mennyttä siinä merkityksessä, jossa sen on ennen julkisuuteen antautumista ymmärtänyt tai kokenut. Miksi johonkin hihhulilahkoon kuuluminen tulisi pitää jotenkin erikoisen salaisena? Miksi siitä ei saisi keskustella kun sellaiseen kuuluminen ja näytteleminen hömppäsarjassa ovat ristiriidassa toistensa kanssa?

Itse kummastelen suuresti kuinka jehovantodistajaperheen vesa saattaa näytellä kyseessä olevaa roolia, johon kuuluu yhtä sun toista jehovantodistajuudessa synniksi luokiteltua. Ettei kyse olisi henkilöstä joka ei ole itse kasteelle asti 'edistynyt', perheensä jehovantodistajuudesta huolimatta?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

sirpa-leena kirjoitti: Minä olen ennenkin siitä paasannut, että ei pitäisi nimeltä mainita ketään järjestön sisäpuolella olijaa, olkoon hän kuka hyvänsä. Minusta se ei ole reilua. Ei vastapuolellakaan ole avointa foorumia mihin ne kirjaa meidän juttuja ihan kaiken kansan töllisteltäväksi.

Nään myös ristiriitaa siinä, että täällä huudetan pää punaisena kuinka vaikeaa ja sortavaa oli/on olla JT-nuori, mutta heti kun mahdollisuus näpäyttää järjestöä, uhrataan nuori ihminen nimineen päivineen arvotelun alttarille.

Eikö muka ole omituista, että ensin kerrotaan yksityiskohtaisesti traumoista mitä herrat vanhimmat ovat meille epäilyineen ja komiteoineen aiheuttaneet ja kuinka vanhinten vaimot juoruaa maineet mustaksi. Nyt täällä sitten on ikioma herrakööri,joka on yhdistänyt molemmat roolit.

Mitään sen kummenpaa pointtia minulla ei ole.
Mielestäni olet oikeassa. Olisi ehkä syytä miettiä JT-nuorten retostelua, vaikka he kuinka olisivat "julkkiksia". He eivät vielä ole mitään ammattimaisia urpomartikaisia, jotka olisivat halunneet yhdistää jehovantodistajuutensa julkkisrooliin. Armoa, please.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Viljo
Viestit: 1100
Liittynyt: 28.04.2007 13:13
Paikkakunta: Helsinki

Nimien paljastaminen

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Henkilötietojen, uskonnollisen tai seksuaalisen suuntautumisen (tai muunkaan arkaluontoisen asian) paljastaminen toisista ihmisistä ei ole mielestäni asiallista, ja siksi siirsin tämän topicin tänne.

Mitä mieltä studiojoukkue on, pitäisikö teidän mielestä tällainen ketju vaan editoida ja siirtää takaisin? Mun mielestä nämä aiheet voidaan käsitellä vaikka 7 päivää -lehden keskustelupalstalla.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Nimien paljastaminen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Viljo kirjoitti: Mun mielestä nämä aiheet voidaan käsitellä vaikka 7 päivää -lehden keskustelupalstalla.
Ehdotan, että poliisi tekee supernopeasti asiasta esitutkinnan ja Helsingin käräjäoikeus päättää asian samalla kun Kurosen ja Vanhasen jutun käsittely saadaan päätökseen.

Ymmärrän molempia näkökantoja, mutta itse kallistun nippa nappa julkisuuden puolelle. Jos henkilö menee johonkin saippuasarjaan, hän asettuu julkisuuteen ja tällöin eräs elinehto on julkisuus. Vt-seuran mukaan todistajuus on 24/7-mallista puuhaa, eikä Capote anglese/French overcoat, joka puetaan vaan raportoitavaksi ajaksi.

Vt-seura esittää jehovantodistajat moraaliltaan ylivertaisina ja ilmeisesti tuo tytteli on mennyt puuhaan jt:nä, tietäen puuhan olevan vähemmän suositeltavaa. Onhan Vt-seura kritisoinut kevyttä musiikkiakin sanoituksen sisällön pohjalta.

En ole tarkkaan lukenut jokaista viestiä, mutta en ole myöskään huomannut mitään sen kummallisempaa kuin pähkäilyä hänen jehovantodistajuudestaan ja homman sopivuudesta jt:lle. Lisäksi aihe on ollut esillä jo päivätolkulla ja venynyt mittaakin.

Itse en ole kykenevä asettamaan ehdotonta rajaa, kulkeeko se Pricessä, Martikaisessa vai jossain minulle tuntemattomassa kotimaisessa saippuasarjassa näyttelevässä jt-tyttösessä.

Tehtiin tässä nyt sitten millainen päätös hyvänsä, niin on kai syytä laittaa linjaukseksi muutama rivi tulevaisuuteen.
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Tämä on vähän rajatapaus, joten pitäydyn jo tehdyssä päätöksessä.

Onkos meillä muuten ensimmäistäkään faktaa siitä onko tämä näyttelijä millään tavalla kytköksissä Jehovan todistajiin? Jos nyt oikein ymmärsin, tämä ketju perustuu siihen, että japin tytär olettaa nähneensä kyseisen näyttelijän konventissa, tai jossakin..
Viimeksi muokannut Alueveli, 01.03.2008 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Näkyy olevan taas uusi vastaava ketju. Ollaankos me jo jotain mieltä näistä?
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Mä otan sen tänne (jos osaan) ja käydään jonkun sortin rajanveto asioista sitten.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Lukittu