Naisille päivää

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Miksi muistaisin häntä vain kerran vuodessa?
Tämä jehovantodistajuudessa yleisesti käytetty lause eväämään syyn muistaa milloin ketäkin merkkipäivänään, kuvaa mainiosti jehovantodistajien todellisuudesta vieraantunutta maailmankuvaa. Ihan kuin äitienpäivien ynnä muiden vastaavien merkitys olisi kohdistaa kaikki huomaavaisuus yhdelle päivälle vuodesta... :evil:
Pirullista asioiden vääristelyä :!:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tony Syrjänen kirjoitti:Pirullista asioiden vääristelyä :!:
Ainakaan minä en huomannut, että nainen olisi tästä syystä ollut yhtenäkään niistä 364:stä (tai 365:stä nelivuosittain, poislukien sadalla jaolliset, paitsi 400 vuoden välein) jäljelle jäävästä päivästä jt-piireissä yhtään sen huomioidumpi tai tasavertaisempi.

Käsittääkseni ketään ei ole kielletty huomioimasta naista muina päivinä kuin 8. maaliskuuta. Muistan kun jehofiilinä selittelin, että joululahjoja ei tarvitse lapsilleen antaa jouluna, vaan voi antaa ympäri vuoden. Vasta myöhemmin heräsin todellisuuteen ja havaitsin, että joululahjat eivät mitenkään sulje pois muuta lahjanantoa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin