Päivän miete

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Päivän miete

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

"Illuusion menettämiseen yhdistyy aina jonkin totuuden saavuttaminen. Mutta se, joka valittaa menetystään, on oleva häviäjä." Copyright: KFS/distr. Bulls Press
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tähän liittyen, olenkin pitkään miettinyt kuinka vt-seuran mielenhallinta onkaan vahvalla pohjalla. Kun ihminen todella uskoo johonkin aatteeseen, esim. vt-seuran kehittelemään uskontoon, ja sitten huomaakin sen olleen vain verhottu valhe, ei se ensialkuun ole kenellekään mikään helppo paikka. Tätä(kään) ei tule todistajana mietittyä. Sitä vain kuvitteli, että luopiot ja eronneet todistajat valitsivat sen "leveämmän tien", sen helpomman elämän. Todellisuus kun on kuitenkin jotain aivan muuta.

Oman elämänkatsomuksensa häränpyllyä heittäessä, ihmisen on resetoitava monia asioita omassa ajattelussaan. Jaksan väittää, että heikkoja ovat juuri ne, jotka jäävät vt-seuran alaisuuteen, eivätkä uskalla asettaa sitä todella kriittisen tutkinnan alle. Sehän tottavie merkitsisi sitä, että ohjakset elämästä tulisi ottaa itselleen, eikä se ole helppoa ihmiselle, jonka elämä on koottu raiteiden päälle - elämän veturiin, jossa ei ole ohjaspyörää.

Vielä heikompia mielestäni ovat ne, jotka tietävät totuuden, mutta siitä huolimatta antavat elämänsä tyhjiä kuoria valmistavalle vartiotorniseuralle. En silti äidy tuollaisiakaan henkilöitä sen enempää aliarvioimaan. 'Heikkouteensa' on syynä usein niin moni asia, johon heillä ei elämäntilanteensa huomioon ottaen aina ole juurikaan mahdollisuuksia vaikuttaa. Joten teille, jotka vielä järjestössä olette totuuden nähtyännekin, ymmärrystä kyllä riittää. Ehkä se loppuu sitten jos asialle ei tehdä koko elämän aikana yhtään mitään. Mutta onneksi elämänne ei ole minun ymmärryksestäni kiinni :lol:

Eli toisinsanoen, vaikka vt-seura parjaa sen jättäneitä heikoiksi, on totuus jälleen juuri päinvastainen mitä se yrittää väittää.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
peerc

Viesti Kirjoittaja peerc »

Seuraavassa päivän itsestäänselvyys:

Pitkään kun on pyörinyt kuvioissa, niin käy niin, että on helpompi uskoa (tai ainakin näytellä uskovansa) kuin olla uskomatta.

Tämänkin itsestäänselvyyden teille tarjosi elämänkokemukseni.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

An Inconvenient Truth -dokkarissa sanottiin äsken hyvin, "on vaikea saada mies ymmärtämään asiaa jos hänen palkkansa on kiinni siitä että hän ei ymmärrä asiaa."

Samoin voisi kai sanoa todistajista. On vaikea saada JT ymmärtämään asiaa kun hänen "palkkansa" (ts. ikuinen elämänsä) on kiinni siitä että hän ei ymmärrä asiaa.

Vai :?:
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Mottoni

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Mustavalkoisuuden jälkeen on elämys huomata, että välissä on paljon harmaan sävyjä. Mutta elämysten elämys on huomata, että on myös värejä - miljoonia! - A.Men
Massetar
Viestit: 454
Liittynyt: 21.05.2007 08:44

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Eräs Beteliläinen totesi: "Ihan sama, onko tämä totuus vai ei. Tämä on kuitenkin paras elämäntapa ja siksi en tätä hylkää."

Tienraivaajan suusta kuultua: "Alussa oli paratiisi ja lopussa tulee paratiisi. Mitä sillä välillä tapahtuu, sillä ei ole mitään merkitystä (viittasi jatkuvasti muuttuviin opetuksiin)."
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Massetar kirjoitti:Eräs Beteliläinen totesi: "Ihan sama, onko tämä totuus vai ei. Tämä on kuitenkin paras elämäntapa ja siksi en tätä hylkää."
Tuo on kyllä tuttu lausahdus, oma isäni hokee tuota jatkuvasti. Joskus olen pyytänyt tarkennuksia siitä, mitä sellaista JT tarjoaa, jota muissa uskonnoissa ei ole. Hiljaista on kunnollisten vastausten kanssa.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Lehtiveli kirjoitti:Tuo on kyllä tuttu lausahdus, oma isäni hokee tuota jatkuvasti. Joskus olen pyytänyt tarkennuksia siitä, mitä sellaista JT tarjoaa, jota muissa uskonnoissa ei ole. Hiljaista on kunnollisten vastausten kanssa.
Minkäs teet --> olo on kuin herran kukkarossa, sosiaalinen piirileikki toimii mukavasti ja ulkomaailma ilman sitä pelottaa. Ei siinä monikaan tule ajatelleeksi sitä onko edustamansa uskonto todella sellainen kuin sen keskusliike kertoo. Sitä ei edes uskalleta ajatella.

Niinpä edellä mainitunlaiset lausahdukset ovat täysin normaaleja ihmisille, jotka haluavat elää illuusiossa. Toisaalta tuo on sääli, mutta onhan maailma täynnä erilaisia kerhoja, joiden jäsenyyden pitäminen on sosiaalisesti palkitsevampaa kuin niiden jättäminen. No, maallisemmissa kerhoissa tuskin tuollaisen illuusion kouriin ihan yhtä tiukasti joutuu, kuin vartiotorniseuran kehittelemässä 'paratiisikerhossa'.

Tosin tämä täällä kyseessä oleva kerho ei juuri kiitoksia inhimillisyydestään keräile, joten en voi suositella kyseistä kerhotoimintaa kenellekään.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin