Olisikohan jo aika...

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

ravari
Viestit: 38
Liittynyt: 28.01.2008 23:08
Paikkakunta: Helsinki

Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja ravari »

Taidanpa kirjoittaa itsestäni muutaman rivin.

Paljoa tänne en ole ennen kirjoitellut, mutta sitäkin enemmän lukenut tekstejä. Yritän pysyä mahdollisimman puolueettomana, joka Seuran mukaan tosin on mahdotonta. Mutta olihan Seurakin YK:n NGO-jäsen, voisinpa nimetä itseni Veljesseuran NGO-jäseneksi. Tosin en ehkä enää, jos kerran alan aktivoitua täällä.

Lapsesta asti olen ollut mukana, ja mukana ajattelin vielä pysyäkin. Lapsuuteni ja kouluaikani vietin elämällä normaalia elämää, "maailmallisen" silmissä siis. Tehtiin tuhmuuksia ja juotiin siideriä ja poltettiin tupakkaa ala-asteella jne. Nyt saatan jopa olla nimimerkkini veroinen :wink: Ei paljasteta liikaa.

Syy siihen miksi olen täällä... Jaa, utelaisuus? Ehkäpä, ehkä ei. Ehkäpä käsissäni on liikaa aikaa ja googlettamisella pääsee pitkälle. Linkki johtaa toiseen intternettissä eikä voi tietää mihin akuankka.fi:n linkit lopulta johtaa.

Materiaaliin johon täällä olen törmännyt, suhtaudun jostain syystä neutraalisti, ehkä ennakkoluulottomuuteni takia, joka on kaikkea kohtaan nolla tai vähemmän. "Luopio" tai ei, ihminen se on siinä kun nee*köh* afrikkalainen tai aasialainenkin, joskaan se ei ole rinnastettavissa rotuun (joka minusta on myöskin hieman epämiellyttävä sana käyttää ihmisestä, rotu siis).

Jiiteyttä en ole jättämässä, pidän siitä mitä siellä opetetaan, ja srk:kin on mukava. Ei mitään skandaaleita meillä vielä. Naapuriseurakunnissa sitäkin enemmän :D

Ja mitä Seuran mädänneisyydestä kertoviin kirjoituksiin, (tämä on vain minun henk. koht. mielipiteeni, joten toivon ettei minua tyrmätä sen takia, minäkään en tyrmää muita) ne ovat vain teksti tekstiä vastaan. Niin kauan kuin hallintoelimen heput eivät istu kokoontumisissaan pikkupojat sylissä, en näe mitään syytä jättää ikuisen elämän toivoa :twisted:

Tosin sanotaanhan että kolikko kirstuun kilahtaa, sielu taivaaseen (tässä tapauksessa tosin paratiisiin) vilahtaa, enkä ole edes sylkäissytkään lahjoituslootaan sitten esikoulun, joten 6feet under tässä ollaan ehkäpä menossa :twisted: :twisted: :twisted:

Toivottavasti saadaan mukavia keskusteluhetkiä aikaan.
Viimeksi muokannut ravari, 08.04.2008 23:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Mä olen ainakin hyvin tyytyväinen että tänne saadaan aktiivisia todistajiakin ihan rekisteröityneiksi keskustelijoiksi, tervetuloa! :D
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tervetuloa, ja toivottavasti aktivoidut kirjoittelemaan. On mukava saada tänne ihan aktiivi-JT myös kirjoittelemaan.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Sinäpä olet mielenkiintoinen tapaus. Tervetuloa ja kirjoittelehan paljon.
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Tervetuloa! Nyt saadaan sisäpiirin tietoa tänne.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tervetuloa palstalle kirjoittelemaankin arvoisa ’ravari’. :P

Kirjoituksesi mukaan näyttäisit olevan jonkinlainen sekoitus jehovantodistajaa ja objektiivisemmin ajattelevaa henkilöä. Aiheuttaako jehovantodistajuutesi koskaan tilanteita, joissa tunnet olevasi ristiriitojen keskellä vailla järkeviä vastauksia? Vai merkitsevätkö vt-seuran opilliset epäloogisuudet ja mahdottomuudet sinulle varsinaisesti mitään? Oletko jehovantodistaja ainoastaan koska se on ’kivaa’ ja ulkopuolella ei olisi niin ’kivaa’? Edellyttääkö raamatun paratiisiin pääseminen mielestäsi enemmän suorittamista kuin uskoa? Eroavatko raamatun ja vt-seuran paratiisit toisistaan?

Edellä esitetyt kysymykset ainoastaan mielenkiinnosta ajatusmaailmaasi kohtaan, eivät missään nimessä kettuilumielessä. Sori, kysymyksiä tuli enemmän kuin muutama... 8)

Paikkakunnaksesi ilmoittamasi ’city’ on osuva kuvaamaan myös jehovantodistajuutta. Biisihän kertoo huumeista ja kuinka pöllyssä on kiva olla, niin että paikassa jossa saa olla sopuisan pihalla todellisuudesta on jotain paratiisillista....
:wink:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
ravari
Viestit: 38
Liittynyt: 28.01.2008 23:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ravari »

Aiheuttaako jehovantodistajuutesi koskaan tilanteita, joissa tunnet olevasi ristiriitojen keskellä vailla järkeviä vastauksia?
Eipä oikeastaan 8)
Vai merkitsevätkö vt-seuran opilliset epäloogisuudet ja mahdottomuudet sinulle varsinaisesti mitään?

Maailmassa on paljon epäloogisuuksia ja mahdottomuuksia (eli ilmeisesti ei merkitse paljoa :))
Oletko jehovantodistaja ainoastaan koska se on ’kivaa’ ja ulkopuolella ei olisi niin ’kivaa’?
Tiedän millainen olisin ulkopuolella, aika samanlainen kuin nyt, paitsi että joskus hommat lähtisi niin käsistä, että se ei olisi niin kivaa <3
Edellyttääkö raamatun paratiisiin pääseminen mielestäsi enemmän suorittamista kuin uskoa?
Eiköhän kumpaakin yhtä paljon. Kumpikin täydentää toisiaan. Itse yritän ainakin painottaa Jumalan valtakuntaa kuin Vartiotornia, joten jos siitä on kiinni, niin paratiisiin ollaan menossa :D
Eroavatko raamatun ja vt-seuran paratiisit toisistaan?
Ei niinkuin minä olen kuullut. Itse ainakin uskon että leijonat syö heinää jne. Syöhän oma koiranikin ruohoa jos sillä on vatsa sekaisin, ei se hampaista ole kiinni :)

Oppiasioista en sitten rupea paljoa riitelemään, koska käyttäisin vain insightia, eli emme pääsisi ikinä pitkälle missään ;)[/quote]
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

ravari kirjoitti:Itse ainakin uskon että leijonat syö heinää jne. Syöhän oma koiranikin ruohoa jos sillä on vatsa sekaisin, ei se hampaista ole kiinni :)
Jos Raamatun paratiisin kaikilla leijonilla onkin vaan pakki kaiken aikaa sekaisin ja lihan lisäksi syövät sitten hieman heinikostakin?

Toisaalta Raamatun kertomukseen elikoiden ravinnosta on uskottava, meneehän meilläkin kyy talveksi horrokseen. Kunhan joku vaan pakastaisi vaikka keväisin kerättävää katupölyä, niin tottahan Raamattuun luottavat aloittaisivat kyiden talviruokinnan.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Oli jo aika

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

ravari kirjoitti:Lapsesta asti olen ollut mukana, ja mukana ajattelin vielä pysyäkin.
Tervetuloa Veljesseuraan. Täällä vallitseva rakkaus ei ole ehdollista. :lol:

On erinomaisen hienoa, kun joku JT-seurakunnan sisäpuoleltakin uskaltaa rekisteröidä itsensä tänne meidän "hylkiöiden" joukkoon. Veljesseura-palsta tarvitsee näkökulmaa myös seurakunnan sisältä. Täällä voi joskus olla kovaakin menoa ja kiivasta keskustelua, mutta se on vain elämää ja aivan normaalia. Nostan virtuaalista hattuani sille, että uskallat laittaa uskon Vartiotorniseuraan kokeeseen keskustelemalla kanssamme.

Vielä kerran: tervetuloa (ja tuo kaikki kaverisikin) :P
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Markku Meilo kirjoitti:Jos Raamatun paratiisin kaikilla leijonilla onkin vaan pakki kaiken aikaa sekaisin ja lihan lisäksi syövät sitten hieman heinikostakin?
Äläs nyt, Make, eilen verkko Iltalehdessä oli vähän kiinalainen juttu. Sikäläisessä (kiinalaisessa) eläintarhassa susi ja vuohi tykästyivät kovasti toisiinsa. Ainahan se jostakin alkaa. http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200804 ... 0_ul.shtml
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kiitoksia vastauksistasi. :) Ja niinkuin Johanneksen poika sanoi, älä säiky vaikka asioita välillä kovinkin suorin sanankääntein esitettäisiin. Kuuluu asiaan kun asialla on useita ihmisiä useine mielipiteineen. No toki tuon jo tiedätkin kun olet palstaa seurannut. 8)
Maailmassa on paljon epäloogisuuksia ja mahdottomuuksia (eli ilmeisesti ei merkitse paljoa :))
Täällä todellisuudessa niihin ei kuitenkaan ole pakko uskoa sosiaalisten sanktioiden uhalla, eikä niitä tarvitse käydä ihmisten ovilla väittämässä totuudeksi. :roll:
Tiedän millainen olisin ulkopuolella, aika samanlainen kuin nyt, paitsi että joskus hommat lähtisi niin käsistä, että se ei olisi niin kivaa <3
Miksi hommien tulisi lähteä käsistä ilman jehovantodistajuutta? Tämä on mielenkiintoinen ajatus, josta silloin tällöin on keskusteluakin kehkeytynyt. Minusta ihmisen moraali - jos ihmisiksi käyttäytymistä siksi halutaan kutsua - ei voi olla riippuvainen esimerkiksi paratiisitoivosta, ilman että tuo olisi tietyllä tapaa tekopyhää. Meinaan että jos elää ihmisiksi palkinto mielessä, niin onko tuo sitten sen raamatun jumalan tahdon mukaista? Ja toisaalta ihminen joka elää ihmisiksi ilman toivoa palkinnosta, eikö tuollainen ihminen ole monin kerroin aidompi kuin palkinnon vuoksi käyttäytyvä?
Ei niinkuin minä olen kuullut. Itse ainakin uskon että leijonat syö heinää jne. Syöhän oma koiranikin ruohoa jos sillä on vatsa sekaisin, ei se hampaista ole kiinni :)
Jostain se kai on kiinni kun eivät ruohoa hengenpitimikseenkään naamariin kisko? :shock:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
ravari
Viestit: 38
Liittynyt: 28.01.2008 23:08
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ravari »

Tony Syrjänen kirjoitti:Miksi hommien tulisi lähteä käsistä ilman jehovantodistajuutta?
Sanotaan niin, että olen hieman yllytyshullu (ja muutenkin hullu) lähestulkoon kaikkien asioiden kanssa, ja asiat joita tekisin (hyvin typeriä asioita), niitä paheksutaan ja joitain jopa kielletään JT:ssä. Ja ihmisten mielipiteet kuitenkin merkitsevät siinä suhteessa jotain, että en halua kompastuttaa ketään, joten maineen ylläpito suojelee itseäni. Voi kuulostaa paskamaiselta ja typerältä, mutta olen jo ehtinyt kokea joitain virheitä ja lähipiirini koostuisi aika samanlaisista ihmisistä.

Joku voisi sanoa jopa, että voihan itseään yrittää kontrolloida jne., mutta jotkut ei vaan opi :oops:

Vaikea selittää, ja luulen, että tuostakin tulee paljon väärinkäsityksiä sun muuta naureskelua, mutta ainakin yritin :D
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Markku Meilo kirjoitti:Jäänkin mielenkiinnolla odottamaan Vartiotorniseuran kuvaelmaa siitä kuinka jalaton Saatana murskaa Jumalan siemenen kantapään ja millaisella ajopelillä jalaton Saatana kuleksii ympäriinsä, etsiessään nieltäviään (jos nyt leijonanääntelyn matkimiselta ennättää)?
Kun luin tätä tekstiä, minulle tuli jotenkin aavemainen olo, ikäänkuin jotain puuttuisi. Hetken mietittyäni huomasin karmean tosiasian. Joku on amputoinut Meilon pään kuvan. Ainakaan minun tietokoneeni näyttölaite ei enää suostu sitä välittämään silmieni verkkokalvoille.

Mitä on tapahtunut? Onko äidiltä tullut tekstiviesti - vai vieläkin pahempaa? :shock:
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Johanneksen poika kirjoitti:Onko äidiltä tullut tekstiviesti
Ei mitään siihen viittaavaakaan.
vai vieläkin pahempaa? :shock:
Joo, laiskamato iski hyvän idean jälkeen.
ravari
Viestit: 38
Liittynyt: 28.01.2008 23:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olisikohan jo aika...

Viesti Kirjoittaja ravari »

Noniin, hyvin ollaan jääty taka-vasemmalle seurakunnassa rauhallisesti. Voisi jopa sanoa, että varsinainen jysäys. Korkealta tullaan ja kovaa.

Vanhimmatkin ovat ehtineet jo ottaa yhteyttä, mutta itse en ole ollut juttutuulella.
Katsotaan nyt, mitä tästä tuleepi.
Vastaa Viestiin