Muuten minun mielestäni voodoo-nukke on parempi keino kostaa kuin tarpeeton käräjöinti näppiksen avulla. Ei kun neuloja tökkimään...
Onko Suomen johtavassa ex-JT-palstassa vikaa?
Valvoja: Moderaattorit
-
RaM
AB on korjammut asian josta itse olen iloinen. Jehovittelun suhteen nimittäin - vaikka se onkin mielenilmaus luopioittelemista vastaan, niin silti yleisessä kirjoittelussa noin on parempi. Eri asia on jos aihetta tarvitsee korostaa debatin tehosteena.
Muuten minun mielestäni voodoo-nukke on parempi keino kostaa kuin tarpeeton käräjöinti näppiksen avulla. Ei kun neuloja tökkimään...
-
AchanBeroean
Re: Onko Suomen johtavassa ex-JT-palstassa vikaa?
Olen tässä asiassa samoilla linjoilla kuin Jaakob.Jaakob kirjoitti:Viittaat selvästi siihen että mielestäsi Achanin kommentti oli ylilyönti. Minun mielestäni se ei sitä ollut, vain sinun reaktiosi siihen oli. Ja ei, minä en sen kummemmin pidä Achanin yleisestä tyylistä enkä tunne ko. herraa tosielämässä vaikka olen pari sanaa vaihtanutkin.
Jotkut kirjoitukset voivat tosiaan ärsyttää ja ne kirjoitukset usein ovatkin parhaita ja merkityksellisimpiä, jolleivät kenties helpoimpia nieltäviä.Jakke kirjoitti:Itse asiassa täällä on montakin sellaista kirjoittajaa joiden jutuista en erityisemmin pidä. Itse en kuitenkaan muista poistaneeni muuta kuin suoranaisia törkeyksiä sisältäviä viestejä. Sinä vetäisit herneet nenään Achanin (joka ei tyyliltään kuulu minunkaan suosikkeihini) heitosta ja suutuit sitten kun lapsellista reuhaamista hillittiin.
Minä olen tällä palstalla jonkinlainen oppositiohahmo ja eri linjoilla palstan moderaattoreiden kanssa esim. jehovittelun suhteen, mutta koska ihmiskunta on ryöminyt ulos luolista ja yhteiselämää sääntelevät pelisäännöt on luotu, olen joutunut sopeutumaan ja puremaan hammasta.Witless kirjoitti:Itse en ole osallistunut "luppistapaamisiin", joten olen tavallaan ulkopuolinen. Itselläni on omat syyni siihen että en ole (aktiivisia JT-sukulaisia). Ja nettiaktiivina uskon avoimeen linjaan. Nyt olen huomaavinani epäterveitä ilmiöitä tälläkin palstalla. Tämänkin palstan ydinjengi on tavannut toisiaan "livenä" ja ystävyyssuhteita on muodostunut. Siinä ei tietenkään sinänsä ole mitään pahaa. Se vain johtaa joihinkin asioihin.
Pidän myönteisenä - en suinkaan epäterveenä - jos ja kun palstoilla solmituista kontakteista muodostuu oikeita ystävyyssuhteita. Jos sitten joskus huomaan joutuvani tuollaisen ryhmän hampaisiin vaikkapa jehovittelustani tai muusta syystä, niin ehkä se on aiheellista.
Tunnen sympatiaa sinua Witless kohtaan, jolla lahkolaisuuden lisäksi on muitakin ongelmia.
Entisten jehovantodistajalahkolaisten palstoilla H2O:ssa tai Veljesseurassa ei ole sinänsä ollut mitään vikaa tai ongelmia, mutta meillä palstojen kirjoittajilla on kyllä useita.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
-
Jakke
Provosointi on hyvä keino nostaa nettikeskusteluissa asioita esille. Se, ovatko hyökkäävät kirjoitukset niitä helpoimmin nieltäviä, riippuu varmaankin sitten tapauksesta...AchanBeroean kirjoitti:Jotkut kirjoitukset voivat tosiaan ärsyttää ja ne kirjoitukset usein ovatkin parhaita ja merkityksellisimpiä, jolleivät kenties helpoimpia nieltäviä.Jakke kirjoitti:Itse asiassa täällä on montakin sellaista kirjoittajaa joiden jutuista en erityisemmin pidä. Itse en kuitenkaan muista poistaneeni muuta kuin suoranaisia törkeyksiä sisältäviä viestejä. Sinä vetäisit herneet nenään Achanin (joka ei tyyliltään kuulu minunkaan suosikkeihini) heitosta ja suutuit sitten kun lapsellista reuhaamista hillittiin.
Mutta joka tapauksessa on hyvä meidän itsekunkin pitää mielessä se, että vaikka suuriakin eroja mielipiteissä tai niiden esittämistavassa on, niin ei nyt hyökkäillä kenenkään persoonan kimppuun. Tämäkin palsta olis melko tylsä jos kaikki vaan nyökyteltäis yksimielisenä laumana (vrt JT:t).
On minullakin v****maisia mielipiteitä, mutta se ei välttämättä tee minusta v****maista ihmistä.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
StereoX
Tälläinen keskustelu on kyllä ollut hyväksi. Ja varmasti näitä tullaan pohtimaan tämän jälkeenkin uusissa topikeissa.
Niinkutsutusta sisäpiiristä haluaisin kommentoida seuraavaa:
Kyllä Luppismiiteistä on saanut paljon hyviä kavereita ja joskus tulee soiteltua ja keskusteltua asioista. Kuitenkin, luojankiitos, osataan näiden puheluiden ajan puhua ihan normaaleista arkipäivän asioista. Yleensä vakavampi pohtiminen ja todistajuuden käsittely jää tälle pasltalle kaikkien nähtäville. Kun me kaikki olemme ihmisiä ja tosiaan erijunissa ja laitureilla, niin en minäkään kaikista tapaamistani ihmisistä ole pitänyt, vaikka heidät livenä olen nähnytkin.
Sama tausta ei ole automaatio sille että tavatessamme olemme ylimpiä ystäviä, niinkuin ehkä Jehovantodistajissa.
Kyllä minä luen irvistäen ja hammasta purren joskus sellaisia kommentteja jotka eivät mukaile omaa ajatusmaailmaani. Se kai tälläisten palstan rikkaus on. Ei olekaan tarkotus että olisimme kaikesta samaa mieltä, vaan lähinnä se, että erillaiset kommentit saavat meidät miettimään ja puolustamaan omaa kantaamme. Tämä on tärkeää, koska ainakaan minulla ei ennen ollut omaa kantaa.. oli vain se yhteinen joka olisi vienyt ikuiseen elämään
Niinkutsutusta sisäpiiristä haluaisin kommentoida seuraavaa:
Kyllä Luppismiiteistä on saanut paljon hyviä kavereita ja joskus tulee soiteltua ja keskusteltua asioista. Kuitenkin, luojankiitos, osataan näiden puheluiden ajan puhua ihan normaaleista arkipäivän asioista. Yleensä vakavampi pohtiminen ja todistajuuden käsittely jää tälle pasltalle kaikkien nähtäville. Kun me kaikki olemme ihmisiä ja tosiaan erijunissa ja laitureilla, niin en minäkään kaikista tapaamistani ihmisistä ole pitänyt, vaikka heidät livenä olen nähnytkin.
Sama tausta ei ole automaatio sille että tavatessamme olemme ylimpiä ystäviä, niinkuin ehkä Jehovantodistajissa.
Kyllä minä luen irvistäen ja hammasta purren joskus sellaisia kommentteja jotka eivät mukaile omaa ajatusmaailmaani. Se kai tälläisten palstan rikkaus on. Ei olekaan tarkotus että olisimme kaikesta samaa mieltä, vaan lähinnä se, että erillaiset kommentit saavat meidät miettimään ja puolustamaan omaa kantaamme. Tämä on tärkeää, koska ainakaan minulla ei ennen ollut omaa kantaa.. oli vain se yhteinen joka olisi vienyt ikuiseen elämään
"hedelmistään puu tunnetaan"
-
Bergerac
Pari lyhyttä kommenttia.
En sinänsä kokonaisuudessaan havainnut sitä että mainitsemasi mahdollinen moderaattori olisi moderoinut palstaa mainitsemiesi ideologisuuksien perusteella.
Oletko WT muuten jo selvittänyt tämän palstan moderaattoreiden erilaiset mielipiteet ? Mahdollinen esittämäsi lista olisi ajankohtaisempikin ja sopivampi VSF-foorumiin liittyen.
H20:sta tuli lupsahti mieleeni se, että ilmeisesti jotkut anonyymipummit halusivat esittää joitakin rekisteröityneitä kirjoittajia syyllisinä joihinkin tuhopolttoihin. Aiheettomasti. Moderointi salli keskustelun silloin jatkua joka mielestäni ei ollut virheellinen asia. Keskustelupätkää tuohon otsikkoon ilmestyi melko paljon. Eikä sekään ollut kokonaisuudessaan huono asia. VSF:ssä saattaisi sallia samanlaisen keskustelun tai sitten ei. Vastaavaa tilannetta ei ole tainnut olla esillä. -> jos VSF ei sallisi niin esiintyisikö silloin taas purnausta siitä että ns. KAVERIA puolustetaan.
Käsittääkseni palstalla on kaikenlaista dissaamista kaiken oheiskeskustelun aikana ilmennyt. Jopa moderaattoreiden välillä muistaakseni.
Sen verran huomioita että H20:ssa oli myös muita moderaattoreita. Mielestäni H20:n moderointi-tiimi hoiti hommansa hyvin ja oli vuorovaikutteinen myös muiden kirjoittajien kanssa. Otti vastaan kritiikkiä ja myös korjasi toimintaansa tarpeen tullen. Tosin kokonaisuudessaan erimielisyyksiä aina esiintyy palstalla kuin palstalla.Witless kirjoitti:Ensin exille oli tarjolla H2O, jonka linja oli kyseenalainen; aktiivisin moderaattori oli kaikkea muuta kuin mielipiteiltään tasapainoinen. Hän ei sattunut pitämään vääränvärisistä, vasemmistolaisista, homoista tai naisista. Ja tämä ihminen siis "moderoi" palstaa.
En sinänsä kokonaisuudessaan havainnut sitä että mainitsemasi mahdollinen moderaattori olisi moderoinut palstaa mainitsemiesi ideologisuuksien perusteella.
Oletko WT muuten jo selvittänyt tämän palstan moderaattoreiden erilaiset mielipiteet ? Mahdollinen esittämäsi lista olisi ajankohtaisempikin ja sopivampi VSF-foorumiin liittyen.
H20:sta tuli lupsahti mieleeni se, että ilmeisesti jotkut anonyymipummit halusivat esittää joitakin rekisteröityneitä kirjoittajia syyllisinä joihinkin tuhopolttoihin. Aiheettomasti. Moderointi salli keskustelun silloin jatkua joka mielestäni ei ollut virheellinen asia. Keskustelupätkää tuohon otsikkoon ilmestyi melko paljon. Eikä sekään ollut kokonaisuudessaan huono asia. VSF:ssä saattaisi sallia samanlaisen keskustelun tai sitten ei. Vastaavaa tilannetta ei ole tainnut olla esillä. -> jos VSF ei sallisi niin esiintyisikö silloin taas purnausta siitä että ns. KAVERIA puolustetaan.
Taustalla olivat myös ajatelmat mm. paremmasta foorumisoftasta sekä siitä että yhteisö (ja foorumitietokanta) olisi suomalaisissa näpeissä.Witless kirjoitti:Veljesseura.org lähti tarpeesta luoda tasapainoisempi keskustelupalsta Suomen ex-jiiteille. (Näin olen ymmärtänyt).
Nukku-Matti Nukku-Matti lasten, illoin kulkee, heittää unihiekkaa....Witless kirjoitti:kaverisuhteet alkavat sotkea avoimuutta Veljesseura.orgissa. Kuten missä tahansa kaveriporukassa, kaveria ei dissata. Ja vaikka kaveri tekisi ylilyöntejä, eihän sitä nyt viitsi kaveria kritisoida.
Käsittääkseni palstalla on kaikenlaista dissaamista kaiken oheiskeskustelun aikana ilmennyt. Jopa moderaattoreiden välillä muistaakseni.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Witless
I rest my case, Jaakob.Jaakob kirjoitti:VT-seuraa lainatakseni, me olemme epätäydellisiä.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Witless
Kommentit olivat jopa niin lyhyitä että unohdit mainita "kuvainnollisen aivopultin". Sen lisäksi että "aivopultti" on lainattu suoraan AchanBeroeanin varhaisemmasta tuotannosta, voin mainita että noin 700 kertaa toistamasi "kuvainnollinen" ei ole Suomen kieltä, Suomen kielessä on kyllä sana "kuvaannollinen", mutta sekin lähinnä Jehovan todistajien kirjallisuudessa.Bergerac kirjoitti:Pari lyhyttä kommenttia.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Witless
Onko tosiaan korjammut?RaM kirjoitti:AB on korjammut asian josta itse olen iloinen. Jehovittelun suhteen nimittäin - vaikka se onkin mielenilmaus luopioittelemista vastaan, niin silti yleisessä kirjoittelussa noin on parempi. Eri asia on jos aihetta tarvitsee korostaa debatin tehosteena.
Itselläni ei ole tarvetta kostaa, enää. Mutta kyllä tuoda esiin epäkohdat, olivat ne sitten Jehovan todistajissa tai palstalla joka yrittää auttaa ex-jiiteitä.
Sisäpiiri voi päättää joko korjata yhteistä linjaansa (suosittelisin tätä + sisäpiirin lakkauttamista) tai jatkaa Watchtower-tyyppistä "me emme ole nyt väärässä emmekä koskaan ole olleetkaan väärässä" -retoriikkaansa. Jälkimmäinen on aika persiistä, koska täällä voitaisiin kuitenkin auttaakin ihmisiä.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
- Alueveli
- Eläkeläinen
Kerrohan Witless, onko tämä taas joku "ääliötesti", niin kuin viime syksynä?
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=389
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=389
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
-
Jaakob
Mikä ihmeen sisäpiiri?Witless kirjoitti:Sisäpiiri voi päättää joko korjata yhteistä linjaansa (suosittelisin tätä + sisäpiirin lakkauttamista)
Omasta puolestani voin todeta että palstan muista moderaattoreista olen livenä tavannut Meilon ja Viljon, tosin kummankaan kanssa en kovin paljoa ole jutellut. Jakkea, Alueveljeä ja Lehtiveljeä en ole tavannut koskaan livenä. Kuten todettua, Achanin tunnen ulkonäöltä mutta en muuten, Kaarmiksen kanssa sama juttu. Jos sisäpiiri on olemassa niin ainakaan minä en ole siinä jäsenenä
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Mitä otsikossa esitettyyn kysymykseen, onko palstassa jotain vikaa, tulee, niin mielestäni vastaus on helppo. Varmasti vikoja on, ja tietysti vikoja korjataan niiltä osin joilta se on mahdollista.
Mitä epäterveisiin sisäpiireihin tulee, se kuullostaa kyllä hieman korkealentoiselta. Kaikilla palstoilla tarvitaan suljettu puoli mm. kehityskeskusteluihin ja muihin asioihin. Toki samat asiat voidaan hoitaa esimerkiksi puhelimitse. Se on kalliimpi vaihtoehto.
Alueveli hyvin kiteytti sisäpiiriasian. Mihin raja vedetään?
Mitä epäterveisiin sisäpiireihin tulee, se kuullostaa kyllä hieman korkealentoiselta. Kaikilla palstoilla tarvitaan suljettu puoli mm. kehityskeskusteluihin ja muihin asioihin. Toki samat asiat voidaan hoitaa esimerkiksi puhelimitse. Se on kalliimpi vaihtoehto.
Alueveli hyvin kiteytti sisäpiiriasian. Mihin raja vedetään?
-
wolframium
Sisäpiirejä saattaa tosiaan muodostua silloin, kun jättää itsensä niiden ulkopuolelle. Mutta silloin on kyse yksilön omasta valinnasta.
Nythän on kevät jo pitkällä, joten lisääntynyt auringonpaiste voi vaikuttaa itsekunkin aivokemialliseen toimintaan, enemmän tai vähemmän. Että ei siinä sen ihmeempää. Muotisana "suvaitsevaisuuden" sijasta voisin toivottaa kaikille parempaa muiden sietämistä ja ymmärtämystä, puolin sekä toisin.
Nythän on kevät jo pitkällä, joten lisääntynyt auringonpaiste voi vaikuttaa itsekunkin aivokemialliseen toimintaan, enemmän tai vähemmän. Että ei siinä sen ihmeempää. Muotisana "suvaitsevaisuuden" sijasta voisin toivottaa kaikille parempaa muiden sietämistä ja ymmärtämystä, puolin sekä toisin.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
Vieras
Olen kuullut että sisäpiiri liittyy arvopaperimarkkinoihin, siellä on sisäpiiririkoskin kielletty, kun taas ulkopiiririkoksesta ei saa jäädä kiinni.
Sisäpiiriläiset käyvät yhdessä kahvilla, heidät tunnistaa siitä, että he pyytävät kahvilan neidiltä kahvia, joka on kiehautettu sisäpiirinsinisestä kahvipaketista.
Toleranssi palstan aiheen suhteen on joskus vielä suurempi kuin toisinaan, kun täällä on lukotettu ihan mukavia hymyänostattavia ja -hyydyttäviäkin juttuja siitä itsestään, itse asiasta todistajien hiuksianostattavista asioista, kun taas siirryttäessä niihin, joiden kuuluisi olla pelkästään käsittelijän osassa, niin sitten ei.
Minkälainen se sisäpiiri tulisi olla ? yhteisesti sovittuja mielipiteitä, yhteisesti sovittua ajankäyttöä, yhteisesti sovittua syrjivää toimintaa ja syrjäyttävää käsittelyä...
Jos syrjintää esitetään esiintyneen, niin eikö olisi hyvä antaa sellainen vastine itse asiasta, että se olisi jauhot suuhun ? Ei siirryttäisi asiasta henkilöihin ?
Sisäpiiriläiset käyvät yhdessä kahvilla, heidät tunnistaa siitä, että he pyytävät kahvilan neidiltä kahvia, joka on kiehautettu sisäpiirinsinisestä kahvipaketista.
Toleranssi palstan aiheen suhteen on joskus vielä suurempi kuin toisinaan, kun täällä on lukotettu ihan mukavia hymyänostattavia ja -hyydyttäviäkin juttuja siitä itsestään, itse asiasta todistajien hiuksianostattavista asioista, kun taas siirryttäessä niihin, joiden kuuluisi olla pelkästään käsittelijän osassa, niin sitten ei.
Minkälainen se sisäpiiri tulisi olla ? yhteisesti sovittuja mielipiteitä, yhteisesti sovittua ajankäyttöä, yhteisesti sovittua syrjivää toimintaa ja syrjäyttävää käsittelyä...
Jos syrjintää esitetään esiintyneen, niin eikö olisi hyvä antaa sellainen vastine itse asiasta, että se olisi jauhot suuhun ? Ei siirryttäisi asiasta henkilöihin ?
- Alueveli
- Eläkeläinen
Teki asiat sitten ihan miten hyvin tahansa, niin aina joku valittaa. Kaikkia on yksinkertaisesti mahdotonta miellyttää yhtä aikaa.
Moderoitaessa viestejä tulilinjalle pääsevät kaikkein helpoiten alatyylisia ilmaisuja sisältävät viestit. Asialliseen sävyyn puettu vittuilu tai asiaton yleistäminen pääsee helpommin seulasta läpi, sillä viestissä ei välttämättä ole mitään yksittäistä kohtaa mihin olisi helppo puuttua.
Pyrimme jatkossa moderoimaan tasapuolisemmin. Mahdollisilla kaverisuhteilla ei ole, eikä tule olemaankaan vaikutusta.
I rest my case.
Moderoitaessa viestejä tulilinjalle pääsevät kaikkein helpoiten alatyylisia ilmaisuja sisältävät viestit. Asialliseen sävyyn puettu vittuilu tai asiaton yleistäminen pääsee helpommin seulasta läpi, sillä viestissä ei välttämättä ole mitään yksittäistä kohtaa mihin olisi helppo puuttua.
Pyrimme jatkossa moderoimaan tasapuolisemmin. Mahdollisilla kaverisuhteilla ei ole, eikä tule olemaankaan vaikutusta.
I rest my case.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti