Demonit ja JT
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
Itsehän koen aina silloin tällöin noita Pehmoluopionkin mainitsemia unihalvauksia. Aloin saamaan noita 'kohtauksia' juuri aikana, jolloin olin vavasti lipumassa järjestöstä pois, ja tietenkin eroamisenikin jälkeen. Ennen kuin löysin totuuden totuudesta, olin aivan varma, että tuossa kohtauksessa näkemäni 'pahan kasvot' olivat juurikin demonien käsialaa.
Unihalvauksessahan on tyypillistä aistia jonkinlainen 'pahan läsnäolo', eikä tuota fiilistä auta epävarmuus omasta tulevaisuudestaan 'jehovan järjestössä'.
Nyttemmin noita kohtauksia tulee harvaseltaan - jos silloinkaan - ja osaan suhtautua niihin hetken mittaisina 'häiriöinä'. Uskovaiselle ihmiselle nuo saattavat olla kuitenkin todistus pahan läsnäolosta ja ovat omiaan kasvattamaan sellaisen ihmisen uskonnollisuutta tai uskoa, pelkotiloista puhumattakaan.
Hölynpölynä kuitenkin pidän kaikkea demoneihin liittyvää - varsinkin niillä uhkailua.
Unihalvauksessahan on tyypillistä aistia jonkinlainen 'pahan läsnäolo', eikä tuota fiilistä auta epävarmuus omasta tulevaisuudestaan 'jehovan järjestössä'.
Nyttemmin noita kohtauksia tulee harvaseltaan - jos silloinkaan - ja osaan suhtautua niihin hetken mittaisina 'häiriöinä'. Uskovaiselle ihmiselle nuo saattavat olla kuitenkin todistus pahan läsnäolosta ja ovat omiaan kasvattamaan sellaisen ihmisen uskonnollisuutta tai uskoa, pelkotiloista puhumattakaan.
Hölynpölynä kuitenkin pidän kaikkea demoneihin liittyvää - varsinkin niillä uhkailua.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
SonOfJesus
Demonit tietojenkäsittelytieteessä
Olin aikoinani melko huvittunut, kun luin tekoälytekniikasta - nykyisin tietämystekniikka. Siinä käytetään käsitteitä etudemoni ja jälkidemoni. Käsitteet tarkoittavat ohjelmakoodin osia eli metodeja, jotka käynnistyvät olion saamien viestien yhteydessä: etudemoni ennen varsinaista käsittelyä ja jälkidemoni vastaavasti varsinaisen käsittelyn jälkeen.
Tästä sain ajatuksen
: alunperin raamattuun kirjoitetuilla 'demoni' -viittauksilla tarkoitettiin juuri tällaisia 'älykkään' ohjelmakoodin osia. Nämä osat ovat ihmisen aivojen ohjelmistossa olevia ohjelmapätkiä. Koska siihen aikaan ei kuitenkaan tunnettu tietojenkäsittelytieteitä, niin alkuperäinen ajatus mystifioitiin ja personoitiin, ja näin syntyi uskonnolliset ajatukset demoneista.
Tästä sain ajatuksen
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
-
Markku Meilo
Toisena entisenä TV-ehjääjänä olen 'tavallisesti luotettavalta taholta' kuullut episodin, jossa kärpäsen kävely TV-kaukosäätimen päällä vaihtoi kanavia. Kyse oli siitä, että asukas selitti radioamatöörilähetyksen vaihtavan hänen telkkarinsa kanavaa. Asukkaan ja harrasteveljen katsellessa yhdessä telkkaria oli kanava vaihtunut kärpäsen toimesta. Kaukosäädin ei tietenkään ollut nykyinen kalvo- tai kumimallinen, sitä ei kärpänen tallo riittävällä voimalla, vaan olletikin niitä vanhoja, joita kuvittelen 'hyytelömalleiksi', eli hyytelön puristuessa sen johtavuus muuttuu. Siitäkin huolimatta epäilen ainakin osasyyksi kärpäsen mahdollista staattista varautumista, ilma kun on tribosähköisessä sarjassa kaninkarvaakin positiivisempi. Jotain suhdetta saa siitä, että kissankarva on paljon alempana, lyijyn ja villan välissä.Jakke kirjoitti:Entisenä tv-korjaajana olen törmännyt ilmiöön useita kertoja ja voin vakuuttaa, että mitään yliluonnollista ei asiaan liity. Sen sijaan esim "väreilevä ilma" saattaa johtua vaikkapa keinokuituisista verhoista tai muista kalusteista. Näiden aikaansaama staattinen sähkö käynnistää helposti tietynmallisen televisionkin. Muistanpa tapauksen jossa erään rouvan tv sekoili aina kun hän käytti tiettyä aamutakkiaan
Staattisen sähkön parissa useita vuosia punnertaneena voi lähinnä todeta, että 'karvat todella nousevat pystyyn'. Vanhan väritelkkarin kiihdytysjännite saa lähietäisyydellä sen jo aikaan. Nykytelkkareissa ongelma on poistettu kuvaputken pinnoituksella.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Massetar
Paljon on herättänyt keskustelua tämä TV:n käyttäytyminen ja jokseenkin samoin ajattelin siitä jo aikaisemminkin.
Oven liikkumisen selitykseksi ehdotettiin jonkiasteista maanjäristystä. Siltä se ei tuntunut. Mikään muu esine ei liikkunut, vain ovi. Ovi avautui kokonaan auki erittäin hitaasti ja äänettömästi (yleensä saranat narisivat). Hetken kuluttua ovi sulkeutui samoin, täysin äänettömästi ja hitaasti. Minä ja äitini näimme tämän. Emme kumpikaan puhuneet mitään, katselimme TV:tä. Äitini katsoi hetken ovea ja naurahti. Myöhemmin, ehkä parin päivän päästä hän kertoi ajatelleensa, että "kulkekoot ihan rauhassa, kun eivät enempää häiritse".
Monet varmasti ovat taipuvaisia ajattelemaan jotain joukkopsykoosia ym. Voiko joukkopsykoosi tapahtua, vaikka asiasta ei puhuta sillä hetkellä lainkaan. Kumpikaan ei maininnut näkevänsä liikkuvan oven (puhuimme tästä siis vasta myöhemmin) eikä reagoinut mitenkään. Voiko joukkopsykoosi toteutua siten, että sama esine liikkuu molempien silmissä samanaikaisesti, aikaisemmin niin tapahtumatta?
Oven liikkumisen selitykseksi ehdotettiin jonkiasteista maanjäristystä. Siltä se ei tuntunut. Mikään muu esine ei liikkunut, vain ovi. Ovi avautui kokonaan auki erittäin hitaasti ja äänettömästi (yleensä saranat narisivat). Hetken kuluttua ovi sulkeutui samoin, täysin äänettömästi ja hitaasti. Minä ja äitini näimme tämän. Emme kumpikaan puhuneet mitään, katselimme TV:tä. Äitini katsoi hetken ovea ja naurahti. Myöhemmin, ehkä parin päivän päästä hän kertoi ajatelleensa, että "kulkekoot ihan rauhassa, kun eivät enempää häiritse".
Monet varmasti ovat taipuvaisia ajattelemaan jotain joukkopsykoosia ym. Voiko joukkopsykoosi tapahtua, vaikka asiasta ei puhuta sillä hetkellä lainkaan. Kumpikaan ei maininnut näkevänsä liikkuvan oven (puhuimme tästä siis vasta myöhemmin) eikä reagoinut mitenkään. Voiko joukkopsykoosi toteutua siten, että sama esine liikkuu molempien silmissä samanaikaisesti, aikaisemmin niin tapahtumatta?
-
Markku Meilo
Jonkinasteinen hidas 'maanjäristys' tapahtuu kuun vetovoiman vaikutuksesta kahdesti vuorokaudessa. Suomessa maanpinta nousee ja laskee (muistaakseni) n. 30 cm ja jos aurinko osuu samalle linjalle, niin vaikutus on silloin hieman suurempi. Tuo muutos on toki hidas, enkä oleta sen olevan syynä tähän ovitapaukseen.Massetar kirjoitti:Oven liikkumisen selitykseksi ehdotettiin jonkiasteista maanjäristystä.
Skepsistä on yritetty rahastaa mm. ovitempulla. Mies väitti pystyvänsä sulkemaan oven tahdonvoimallaan, tämä tahdonvoima oli kuitenkin lihasvoimaa. Palleaa/mahaa supistamalla ja laajentamalla huoneen ilmanpaine muuttui sen verran, että herkkäkäyntiseksi 'viritetty' ovi sulkeutui. En muista kaikkia yksityiskohtia aivan tarkkaan, pitäisi muistaa kysellä eräältä Skepsiksen puolesta näitä juttuja tutkivalta, hän on entinen jt.
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
Markku Meilo
Mun olettamus on, että yliluonnosta ei ole, toki varmaan on sellaista, mitä viellä ei tunneta. Tämä xjt, joka on Skepsiksen kyseisessä työryhmässä kertoi, että he eivät odota mitään yliluonnosta tulevan eteen, vaan pelko on siitä, että joku kykenee huijaamaan heitä.Lehtiveli kirjoitti:Mistähän lie johtuu?
-
Isoptera
Minun demonipelkoni juontaa helluntailaisuudesta. Olin varhaisnuoruudessa paljon tekemisissä heidän kanssaan ja siellä jos missä demonit ovat todellisuutta. Muistan kuinka meille kakaroille näytettiin mm. salaa kuvattua nauhaa saatananpalvojien menoista. Tätä höystettiin mukavasti sellaisella opetuksella, että "saatana voi tulla ja kuristaa kuoliaaksi", jos hetkenkin epäilee uskoaan. Silloin kuolisi epäuskoisena ja joutuisi helvettiin. Huh!
Jehovan todistajat sitten ihmettelivät miksi nukun aina valot päällä. Kerroin peloistani ja heidän ystävällisellä opastuksellaan pääsin kuin pääsinkin niistä lähes kokonaan eroon. Vaikka uskoin Jt:nä demonien olemassaoloon, en koskaan pelännyt niitä, koska luotin Jehovan suojelukseen.
Nyt kyllä muiden kokemuksia lukiessa muistuu mieleen se, että olen nähnyt painajaisia demoneista. Unissa ne esim. pitävät valtaa jossain talossa, paiskovat tavaroita ja huutelevat rivouksia, ja minä vastaan niille Jehovan nimessä. Koskaan ne eivät vahingoita minua unessa, mutta tunnen niiden voiman ja vaarallisuuden enkä välttämättä ole varma oman voiman lähteeni paremmuudesta.
Yksi vahva tunnekokemus elämässäni on vienyt kaiken uskoni ihmisten kertomiin "näkyihin". Heräsin kerran yöllä siihen, että isäni seisoi ovensuussa. Huone oli tietenkin pimeä, mutta pieni kuunvalo kajasti verhon raosta sen verran, että saatoin nähdä hänet. Ihmettelin suuresti miksi hän seisoo ovensuussa ja tuijottaa minua keskellä yötä sanomatta sanaakaan. Puhuin hänen kanssaan ja aloin pelätä, kun hän ei vastannut. En nähnyt kasvoja tarkasti, mutta oletin hänet isäkseni, koska asunnossa ei tuolloin ollut ketään muuta.
Hetken kuluttua silmäni alkoivat nähdä tarkemmin ja olio, joka seisoi ovensuussa, ei ollutkaan isäni, vaan jokin kummallinen vaalea hahmo. Järkytyin, että siinä se nyt on se avaruusolio, joka on tullut noutamaan minua matkaansa. Tunsin hien nousevan niskaani, vapisin pelosta enkä uskaltanut liikahtaakaan.
Vielä hetken näköani tarkennettua havaitsin, että kyseessä oli oven päällä roikkuva lakana, johon kuunsäde heikosti osui. "Näkyni" ja sen herättämä pelkotunne olivat kuitenkin niin vahvoja, että jos olisin silloin ajoissa juossut toisen oven kautta huoneesta ulos, niin uskoisin varmaan tähän päivään saakka avaruusolion/demonin käyneen luonani.
Jehovan todistajat sitten ihmettelivät miksi nukun aina valot päällä. Kerroin peloistani ja heidän ystävällisellä opastuksellaan pääsin kuin pääsinkin niistä lähes kokonaan eroon. Vaikka uskoin Jt:nä demonien olemassaoloon, en koskaan pelännyt niitä, koska luotin Jehovan suojelukseen.
Nyt kyllä muiden kokemuksia lukiessa muistuu mieleen se, että olen nähnyt painajaisia demoneista. Unissa ne esim. pitävät valtaa jossain talossa, paiskovat tavaroita ja huutelevat rivouksia, ja minä vastaan niille Jehovan nimessä. Koskaan ne eivät vahingoita minua unessa, mutta tunnen niiden voiman ja vaarallisuuden enkä välttämättä ole varma oman voiman lähteeni paremmuudesta.
Yksi vahva tunnekokemus elämässäni on vienyt kaiken uskoni ihmisten kertomiin "näkyihin". Heräsin kerran yöllä siihen, että isäni seisoi ovensuussa. Huone oli tietenkin pimeä, mutta pieni kuunvalo kajasti verhon raosta sen verran, että saatoin nähdä hänet. Ihmettelin suuresti miksi hän seisoo ovensuussa ja tuijottaa minua keskellä yötä sanomatta sanaakaan. Puhuin hänen kanssaan ja aloin pelätä, kun hän ei vastannut. En nähnyt kasvoja tarkasti, mutta oletin hänet isäkseni, koska asunnossa ei tuolloin ollut ketään muuta.
Hetken kuluttua silmäni alkoivat nähdä tarkemmin ja olio, joka seisoi ovensuussa, ei ollutkaan isäni, vaan jokin kummallinen vaalea hahmo. Järkytyin, että siinä se nyt on se avaruusolio, joka on tullut noutamaan minua matkaansa. Tunsin hien nousevan niskaani, vapisin pelosta enkä uskaltanut liikahtaakaan.
Vielä hetken näköani tarkennettua havaitsin, että kyseessä oli oven päällä roikkuva lakana, johon kuunsäde heikosti osui. "Näkyni" ja sen herättämä pelkotunne olivat kuitenkin niin vahvoja, että jos olisin silloin ajoissa juossut toisen oven kautta huoneesta ulos, niin uskoisin varmaan tähän päivään saakka avaruusolion/demonin käyneen luonani.
-
RaM
En väheksy kenenkään kokemuksia oudoista tapahtumista. Sellaisia kokeneiden määrä on valtava. Se mitä hämmästelen, niin tuosta suuresta kokemismäärästä huolimatta ei ole voitu osoittaa ainuttakaan sellaista taloa tai huonetta, jossa noita ilmiöitä olisi voitu tieteellisesti tutkia. Kaikenlaisia legendoja kyllä riittää, mutta ei mitään konkreettista. Huolimatta siitä että yliluonnollisia asioita on jopa yliopistotasolla pyritty tutkimaan.
Miksi on mahdotonta dokumentoida luotettavasti tuollaisia ilmiöitä?
Pelkääkö demonit tiedemiehiä tai tutkijoita?
Minä en ole tiedemies, joten minua ne eivät varmasti pelkää. Siispä jos jollain on tiedossa asunto jossa kummittelee tai tapahtuu selittämättömiä asioita, niin tulen mieluusti toteamaan sen itse.
Miksi on mahdotonta dokumentoida luotettavasti tuollaisia ilmiöitä?
Pelkääkö demonit tiedemiehiä tai tutkijoita?
Minä en ole tiedemies, joten minua ne eivät varmasti pelkää. Siispä jos jollain on tiedossa asunto jossa kummittelee tai tapahtuu selittämättömiä asioita, niin tulen mieluusti toteamaan sen itse.
-
Raymond
aakkoslauta
Eikö kukaan ole kokeillut vanhaa kunnon aakkoslautaa? En minäkään, mutta kokeillaan joskus porukalla 
Konventissa haastateltiin v. 1989 erästä uutta n. 22 vuotiasta veljeä, jolla oli äärimmäisiä demoniongelmia. Lähes Manaajan kaltaisia. Haastattelun tarkoitus oli ilmeisesti luoda uskoa yliluonnolliseen. Tunsin kaverin ja sanoin sille suoraan, että en usko pätkääkään selostamiisi juttuihin. Sehän piti mua suorastaan luopiona. (jo silloin, heh) Myöhemmin olen aina kiistänyt vastaavat "kokemukset" ja yllättävää kyllä, kokemusten kertojat ovat vaienneet todetessani niiden johtuvan vain psyykkeen häiriöistä. Täyspäiset eivät ole sellaisia kokeneet. Miksi demonit jättäisivät suuren enemmistön rauhaan?
Konventissa haastateltiin v. 1989 erästä uutta n. 22 vuotiasta veljeä, jolla oli äärimmäisiä demoniongelmia. Lähes Manaajan kaltaisia. Haastattelun tarkoitus oli ilmeisesti luoda uskoa yliluonnolliseen. Tunsin kaverin ja sanoin sille suoraan, että en usko pätkääkään selostamiisi juttuihin. Sehän piti mua suorastaan luopiona. (jo silloin, heh) Myöhemmin olen aina kiistänyt vastaavat "kokemukset" ja yllättävää kyllä, kokemusten kertojat ovat vaienneet todetessani niiden johtuvan vain psyykkeen häiriöistä. Täyspäiset eivät ole sellaisia kokeneet. Miksi demonit jättäisivät suuren enemmistön rauhaan?
-
RaM
Minun on vaikeaa ymmärtää sitä, miksi toisaalta kerrotaan demonien siirtyvän helposti joidenkin tavaroiden mukana ja miten vaikeaa niistä on sittenpäästä eroon (yleensä tuo tavara on jonkinlaisena riittinä poltettava).
Kokemuksia on vaikka kuinka paljon myös aakkoslaudoista, miten niissä alkaa demonit heti jylläämään jos sellaista vähääkään kokeilee.
Sitten jos on joku asiaa mielenkiinnosta tutkiva henkilö paikalla, niin mitään ei enää milloinkaan ilmenekään. Ei löydy demonien vallassa olevia esineitä eikä toimivia aakkoslautoja.
Ihmeellistä.
Kokemuksia on vaikka kuinka paljon myös aakkoslaudoista, miten niissä alkaa demonit heti jylläämään jos sellaista vähääkään kokeilee.
Sitten jos on joku asiaa mielenkiinnosta tutkiva henkilö paikalla, niin mitään ei enää milloinkaan ilmenekään. Ei löydy demonien vallassa olevia esineitä eikä toimivia aakkoslautoja.
Ihmeellistä.
-
Markku Meilo
Jeee, sinne, mä haluun kans mukaan, en myöskään ole tiedemies, olen radio- ja TV-asentaja.RaM kirjoitti:Siispä jos jollain on tiedossa asunto jossa kummittelee tai tapahtuu selittämättömiä asioita, niin tulen mieluusti toteamaan sen itse.
-
Markku Meilo
Samoin demonin kotipaikakseen ottaman maljakon materiaalin rakenteen on kerrottu muuttuneen. Vanhin joutui takomaan kaikin voimin maljakkoa, ennen kuin se särkyi.RaM kirjoitti:...(yleensä tuo tavara on jonkinlaisena riittinä poltettava).
Voi kun kohdalle osuisi kaksi alunperin identtistä astiaa, toisessa nykyään modeemi, eikun demoni ja toinen noista vaikutteita vapaa. Astioiden lujuuden yksinkertainen vertailu lienee järjestettävissä keittiön kautta.
Muistuu mieleen jt-ajan 'kokemus' (olikohan vanhassa vuosikirjassa), jossa meediolla meni pasmat sekaisin kun pari jt:tä oli mennyt sessioon. Meedio oli kertoman mukaan todennut, että tilaisuudessa on henkilö(itä) Raamattu taskussa. Uskoisin tuon tapahtuneen nimenomaan tuossa Vt-seuran kuuluisassa 'eräässä maassa'.RaM kirjoitti:Sitten jos on joku asiaa mielenkiinnosta tutkiva henkilö paikalla, niin mitään ei enää milloinkaan ilmenekään. Ei löydy demonien vallassa olevia esineitä eikä toimivia aakkoslautoja.
Niin, olisiko meidän pääteltävä, että näissä nk. eräissä maissa ei ihmeiden aika ole vielä ohi. Sen sijaan ihmeiden aika on ohi nimeltä mainituissa maissa viimeistään siinä vaiheessa kun tarkempia yksityiskohtia on ryhdytty kyselemään.RaM kirjoitti:Ihmeellistä.
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Olen itse kuullut saman kokemuksen, ja vastaavia mm. kädestäennustajista, tarot mustalaisista ja niin edelleen.Markku Meilo kirjoitti:Muistuu mieleen jt-ajan 'kokemus' (olikohan vanhassa vuosikirjassa), jossa meediolla meni pasmat sekaisin kun pari jt:tä oli mennyt sessioon. Meedio oli kertoman mukaan todennut, että tilaisuudessa on henkilö(itä) Raamattu taskussa. Uskoisin tuon tapahtuneen nimenomaan tuossa Vt-seuran kuuluisassa 'eräässä maassa'.
Hauskaa sinäänsä, ettei yksikään "meedio" ole pystynyt todistamaan yliluonnollisia kykyjään
Quottaus ehjätty - MM
-
Jakke
Näitä juttuja tosiaan kulki paljonkin. Toisaalta, tuollahan voisi yhtä hyvin todistaa sen, että jokaisessa JT:ssa asuu demoni joka estää yhteydet ystävällismielisiin henkiolentoihinLehtiveli kirjoitti:Olen itse kuullut saman kokemuksen, ja vastaavia mm. kädestäennustajista, tarot mustalaisista ja niin edelleen.Markku Meilo kirjoitti:Muistuu mieleen jt-ajan 'kokemus' (olikohan vanhassa vuosikirjassa), jossa meediolla meni pasmat sekaisin kun pari jt:tä oli mennyt sessioon. Meedio oli kertoman mukaan todennut, että tilaisuudessa on henkilö(itä) Raamattu taskussa. Uskoisin tuon tapahtuneen nimenomaan tuossa Vt-seuran kuuluisassa 'eräässä maassa'.
Hauskaa sinäänsä, ettei yksikään "meedio" ole pystynyt todistamaan yliluonnollisia kykyjään
Quottaus ehjätty - MM
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos