Euroviisut

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Aamu
Viestit: 215
Liittynyt: 23.05.2007 20:32
Paikkakunta: Ankh-Morpork

Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Seuraatteko Euroviisuja? Oma suosikkini on tällä hetkellä Kroatia. Tosi tyylikäs kappale, romanttinen mutta kuitenkin moderni katusoittoveto. Vanha pappa on todella symppis, mutta kuitenkin arvokas. Hieno biisi näiden teknorenkutusten ja maailmanpelastusbiisien joukkoon, myös sanoituksiltaan.

Mukavaa että moni maa laulaa omalla kielellään. Se tuo mukavasti eksotiikkaa, ja erottelee maita eri kulttuureiksi. Ärsyttää tuo Euroopan yhtenäisyys, ei Eurooppa ole mikään maa. Se että erilaiset kulttuurit ylpeinä tunnustetaan eikä yritetä jyrätä yleiseurooppalaisiksi, on aina hyvä, vaikka se tapahtuisi niinkin hassun median kuin euroviisujen kautta. Mitenkähän paljon nykyään vaikuttaa tuloksiin musiikkivideo? Sitähän ei kuitenkaan lavalla nähdä, vaikka lavashow olisikin hieno.

Teräsbetoni menee viisumukiin ihan mukavasti. Lordin vahvuutena oli ylilyöty lavashow, mutta ihan uskottava rokkibiisi. Teräsbetonilla on mielestäni päinvastoin; esiintyminen aika normia, mutta biisi on vähän siinä ja rajoilla että olisiko se ylilyönti vai ihan uskottava leka. No tarttuva se ainakin on ja viisuissa kuuluu olla huumoria, niiden kuuluu viihdyttää! Ja musiikkivideo on hauska. :lol:

Mihin Heikki oikein hävisi? En tykkää Peltsistä radiossakaan, telkkarissa lukee niiin suoraan paperista, tosi tylsä. Mutta ah niitä aikoja, kun LOISTAVA Markus Kajo kommentoi viisuja. On se kova.

Huonoimmat tarjokkaat ovat mielestäni ensinnäkin Latvia merirosvoillaan. Melodia on ihan kiva, siitä olisi voinut saada aikaan vaikka mitä, mutta... :roll: Toinen tuuba taitaa olla Viro.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
am-ha·’a’rets
Viestit: 296
Liittynyt: 28.05.2007 12:44

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Aamu kirjoitti:Seuraatteko Euroviisuja? Oma suosikkini on tällä hetkellä Kroatia. Tosi tyylikäs kappale, romanttinen mutta kuitenkin moderni katusoittoveto. Vanha pappa on todella symppis, mutta kuitenkin arvokas. Hieno biisi näiden teknorenkutusten ja maailmanpelastusbiisien joukkoon, myös sanoituksiltaan.
En ole mikään fani.. satuin vain äsken näkemään kakkoselta tuon kroatian kappaleen ja olihan se ihan hauskaa kun seiskavitonen räppäs. :D
"Life is what You make of it."
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Toivoisi Teräsbetoninkin pääsevän jo pikkuhiljaa EU-aikaan: "missä lampaat laiduntaa, siellä miehet ei voi ratsastaa."

Joopa, ei ole tullut seurattua näitä esittelysessioita, mutta katsotaan sitten varsinainen lähetys.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Nightderanger
Viestit: 209
Liittynyt: 02.05.2007 15:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

wolframium kirjoitti:Toivoisi Teräsbetoninkin pääsevän jo pikkuhiljaa EU-aikaan: "missä lampaat laiduntaa, siellä miehet ei voi ratsastaa."
Kai mulla sitten on kiero mielikuvitus mutta mulle tuli HETI tosta mieleen kun ensimmäisen kerran kuulin biisin nimen sodomia...
Usko ihmisestä aina pahinta mahdollista niin olet useimmiten oikeassa.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Lapsuudesta lähtien tullut jostain merkillisestä syystä seurattua, mutta tämä vuosi on kyllä menny täysin ohi. Teräsbetonin kappaleen olen tietenkin kuullut ja mielestäni se on niin nolo, että ei mitään rajaa. Jos riimittely kulkee alun frederikmäisen huh-hah huohotuksen jälkeen jotakuinkin näin, että: "Olkoon myrsky sekä viima ja tuvassa lämmin kamiina...", niin pitääkö silloin itkeä vai nauraa?

Suomi palannee normaalitasolleen ja ensi vuonna ei kisoihin tarvitse osallistua ollenkaan. Hyvä niin, lieventää vähän tv-lupamaksujen korotuspaineita.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kyllä Euroviisuista on mielenkiinto karissut mitä enemmän niitä on joskus seuraillut. Ehkä musiikkimakuni ei kohtaa eurooppalaista sellaista, tai sitten on jotain muuta 'vialla', mutta mielestäni kyseisissä pippaloissa musiikin tasolla on menestyksen kannalta yleensä melko vähän mitään tekemistä.

Toi Hannan biisi oli esmes laadullisesti ajateltuna jotain aivan muuta kuin korkeimmalle rankatut viisut ko. vuonna. Tuollaiset pettymykset vievät ainakin minulta viimeistään mielenkiinnon Europliisuihin. Eikä kyse ole nyt kotimaisen suosimisesta, vaan siitä että liian monet pisteet jaetaan ihan vain 'kavereiden' kesken, viis musiikista.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Nightderanger
Viestit: 209
Liittynyt: 02.05.2007 15:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Jossain määrin asiaan liittyen, sain postissa kirjeen... sisällä Teräsbetonin uusi levy ja ilmoitus että olen liittynyt johonkin musiikkikerhoon. Ja blaablaa... Viikko sitten sain Saw I-IV-elokuvat ja ilmoituksen että olen liittynyt johonkin filmiklubiin.... wtf. Ja sama firma/kerho osoitteiden ja lappujen ulkonäön yms perusteella.
Usko ihmisestä aina pahinta mahdollista niin olet useimmiten oikeassa.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Nightderanger kirjoitti:Kai mulla sitten on kiero mielikuvitus mutta mulle tuli HETI tosta mieleen kun ensimmäisen kerran kuulin biisin nimen sodomia...
Ottakaamme avuksi Raamatun sana. 3. Moos. 20:15 kertoo meille selkeästi, että sen enempää Teräsbetoni kuin lampaatkaan eivät tule pääsemään Belgradiin.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Jakke kirjoitti:Jos riimittely kulkee alun frederikmäisen huh-hah huohotuksen jälkeen jotakuinkin näin, että: "Olkoon myrsky sekä viima ja tuvassa lämmin kamiina...", niin pitääkö silloin itkeä vai nauraa?
Kieltämättä Reetussa ja Teräsbetonissa on jotain samankaltaisuutta.

"Tsing, Tsing, Tsingis-kaan, kaikkien naapurin lampaiden alistaja..."
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
StereoX
Viestit: 143
Liittynyt: 28.04.2007 08:16
Paikkakunta: Kuopio

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja StereoX »

Meille on syntynyt semmoinen euroviisuthankatotaanvaikkaseolisisittenmasokismia. :lol:
En luojankiitos ole kuullu teräsbetonin biisiä kertaakaan kokonaan. Yritin kyllä rohkeasti, mutten kyennyt.
Hyviäkin biisejä tosiaan on joka vuosi, mutta kun ei ihmisillä ole ilm. mitää muuta aihetta lauluun kuin se iänikuinen rakkauslällytys, pistää toisinaan harmittamaan.
"hedelmistään puu tunnetaan"
Isoptera
Viestit: 76
Liittynyt: 08.05.2007 17:54
Paikkakunta: Hampuri

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Isoptera »

Ei tartte enää kahtoa. Suomihan voitti jo.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Isoptera kirjoitti:Ei tartte enää kahtoa. Suomihan voitti jo.
Hauskana yksityiskohtana jäänyt mieleen siitä illasta: Olin terassilla röökillä voiton ratkettua ja naapurini saapui taksilla pihaan melkoisessa laitamyötäisessä. Minut huomattuaan tämä huusi: "Jakke! Kuulitko, että me voitettiin Euroopan mestaruus laulukilpailuissa?!" :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Minulla liittyy Lordin voittoon tällainen tapaus: Olin Tukholmassa kisojen aikaan ja tietenkin kiljuin Lordin voittoa kuohuviinipäissäni. Sain turpiin ja rillit meni rikki. Huonoja häviäjiä nuo ruotsalaiset :shock:
Religionsfri.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Aaac kirjoitti:Minulla liittyy Lordin voittoon tällainen tapaus: Olin Tukholmassa kisojen aikaan ja tietenkin kiljuin Lordin voittoa kuohuviinipäissäni. Sain turpiin ja rillit meni rikki. Huonoja häviäjiä nuo ruotsalaiset :shock:
Vetää ihan sanattomaksi. Rohkeuden puutteesta ei voi ainakaan moittia. Jos jotain positiivista haluaa tapahtumasta etsiä, niin jonain päivänä tulevaisuudessa voit sitten hauskuuttaa lapsenlapsia tällä kertomuksella (Jakkehan vissiin kokeilee tänä iltana vastaavanlaista temppua kuopiolaisessa olutkuppilassa, vai kuinka?!?)
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Euroviisut

Viesti Kirjoittaja Jakke »

wolframium kirjoitti: (Jakkehan vissiin kokeilee tänä iltana vastaavanlaista temppua kuopiolaisessa olutkuppilassa, vai kuinka?!?)
Juuei. Ei taida kokeilla. Pysyn turvallisesti neljän seinän sisällä tän illan. Vähän kippeenä... Todennäköisesti jopa täysin selvin päin katson Suomi-Ruotsi pelin, mikä onkin melko historiallista. Toivottavasti pumppu kestää, vaikka eipä tuolla pronssilla sinänsä mitään väliä ole.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin