Jaettu/siirretty: Keskustelua nimien julkistamisesta

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Jaettu/siirretty: Keskustelua nimien julkistamisesta

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Melkoisesti noita koko nimiä mainittu tässä ketjussa, ei oikein hyvä... :?
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jaakob kirjoitti:Melkoisesti noita koko nimiä mainittu tässä ketjussa, ei oikein hyvä... :?
No niin, nyt on siivottu ajattelemattomasti kylvetyt yksityishenkilöiden nimet. Tiedoksi sisar pehmoluopiollekin, jatkossa vastaavat jutut jossain muualla tai vaikka yksityisviestinä :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Jaakob kirjoitti:Melkoisesti noita koko nimiä mainittu tässä ketjussa, ei oikein hyvä... :?
Ketään ei olla mainittu mollaamismielessä. On se kumma, Johanneksen Poika saa mollata jeppuja nimeltä, mutta kun puhuu lähinnä viattomista sattumuksista jeppuna niin silloin iskee sensuuri.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

JP:n nimeltä mainitsemat henkilöt ovat erilaisissa vastuuasemissa joko seurakunnissa tai sitten Betelissä ja sillä tavalla alttiina arvostelulle, joten heidän kohdallaan nimien käyttäminen on perusteltua. Sen sijaan "tavallisten" todistajien (koko) nimiä ei pitäisi julkisesti mainita.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jaakob kirjoitti:JP:n nimeltä mainitsemat henkilöt ovat erilaisissa vastuuasemissa joko seurakunnissa tai sitten Betelissä ja sillä tavalla alttiina arvostelulle, joten heidän kohdallaan nimien käyttäminen on perusteltua. Sen sijaan "tavallisten" todistajien (koko) nimiä ei pitäisi julkisesti mainita.
Tämä on mielestäni ihan väärin. Jos ketään ei pilkata niin miksi ei voisi sanoa nimeä? Vai pitäisikö sitten kirjoittajankin esiintyä omalla nimellään? Onko esim "koulukaverit" sivusto jotenkin sopimaton koska siellä mainitaan nimiä? Tai "etsintäkuulutus"-sivusto esim Suomi24-palstalla. Moderointi on hyvästä, mutta rajansa kaikella. Jos nimi mainitaan ilman sen suurempaa valehtelua tai pilkkaa, niin mitä pahaa siinä on? Itse voin taas kerran paljastaa, että oma nimeni on Risto Suopanki eikä se ole varmaankaan minkäänlainen salaisuus kenellekään tätä palstaa lukevalle.
Let me go Master I hate you so
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Ketään ei pilkattu, siinä olet ihan oikeassa. Kuuluuko kuitenkaan nimettyjen yksittäisten todistajien elämästä, avioliitoista, eroista ja asuinpaikoista keskustelu tänne? Minun mielestäni ei kuulu, etenkin kun tässä tapauksessa YV olisi toiminut vallan mainiosti. Kyseessä oli kuitenkin lähinnä kahden henkilön vuoropuhelu.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

rippeli kirjoitti:... nimeni on Risto Suopanki
Terve vaan, minun nimeni on Markku Meilo, jonka saatoit mahdollisesti ehkä jo tietääkin. Kaikki eivät kuitenkaan pidä toivottuna nimensä julkistamista, me "perverssit" olemme sitten luku erikseen. Itse asiassa katselin nk. silmät pyöreinä tuota nimikavalkadia, mutta hidasälyisenä en ymmärtänyt tehdä asialle mitään.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Jaakob kirjoitti:Ketään ei pilkattu, siinä olet ihan oikeassa. Kuuluuko kuitenkaan nimettyjen yksittäisten todistajien elämästä, avioliitoista, eroista ja asuinpaikoista keskustelu tänne? Minun mielestäni ei kuulu.
Minun mielestäni kuuluu.
Ajattelepa nyt, jos mitään tietokanavia ei ole entiseen seurakuntaan päin, niin oletus on, että tilanne jatkuu staattisena, mitä nyt hiuksiin tulee lisää harmaata vuosien kuluessa. Näin Jehovan todistajat haluavat uskotella (+ että tulee uusia, kasvua jne).

Mikä hieno todistus Jehovasta olisikin huomata, että monet vanhoista tutuista ovatkin jättäneet seurakunnan tai eronneet jehovansiunaamasta teokraattisesta avioliitosta tai ainakin muuttuneet epäileviksi julistajiksi! Teokraattinen avioliitto on kolmisäikeinen nyöri. Kun siitä kaksi säiettä katkeaa, niin kaikki paino jää Jehovalle. Ja sitten kuuluu *pingggg*.

Tällainen seikka EI tulisi esille jos vaikka itse kävisi salilla vaan se pyrittäisiin kaikin tavoin pimittämään.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Markku Meilo kirjoitti:
rippeli kirjoitti:... nimeni on Risto Suopanki
Terve vaan, minun nimeni on Markku Meilo,
Siivonen, Stacy
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Pehmoluopio kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:
rippeli kirjoitti:... nimeni on Risto Suopanki
Terve vaan, minun nimeni on Markku Meilo,
Siivonen, Stacy
Jep, olenpa jotain CD-dokumallista postiakin lähettänyt vuosia sitten tuolla nimellä.

Kun en katso olevan enää enempää menetettävää jt-sukusuhteissa, niin ei voi olla muissakaan suhteissa. Olen jo vuosia tuonut jt-seikkailuni esille harrastepiirin ohella työelämässäkin. Koskaan mainintani ei ole herättänyt pienintäkään keskustelua. Miksi ihmeessä maailmankaikkeuden Suvereenin muinainen juoksupojan rooli ei kiinnosta? On se kuitenkin ollut sen verran harvinainen homma, etenkin kun olen ollut radioliikkeen tsupparinakin.
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kummallinen kohtalo.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Joka tapauksessa keskustelu oli väärässä paikassa, Ulperon aloittamassa ketjussa palstalla jonka aihe on "Kirjoittajien esittely". Tässä nyt esiteltiin jotain ihan muuta kuin kirjoittajia.

EDIT: Tämä ketju on katkaistu ja siirretty pois tuolta "KIRJOITTAJIEN ESITTELYJÄ" -osastolta. Varsinkin siellä olis syytä pysyä aiheessa, eikä lähteä sotkemaan kirjoittajien esittäytymisiä ihan off-topicilla. Siihen tulee syyllistyttyä itsekin, mutta pyritään välttämään niin ei tarvii näitä siivoustalkoita pitää niin usein :wink:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin