Omituisia unia?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ilkkala
Viestit: 75
Liittynyt: 13.06.2008 17:54

Omituisia unia?

Viesti Kirjoittaja Ilkkala »

Tuossa kun mietiskelin yksinäni, niin tupsahti yhtäkkiä mieleen parit unet joita olen nähnyt.

Yhden näin jo lapsuudessa. >Siinä oli taivaalla jotain ihmeellisiä hopeisia kiehkuroita eri asennoissa keskellä yötä, suunnilleen tämmösiä: ~, paitsi ne levenivät keskelle päin mentäessä ja olivat pyöreähköjä muuten paitsi kärjistä. Ja kuu oli ikäänkuin niiden herra. Olin hyvän ystäväni pihalla katselemassa niitä ihmetellen ja oli hyvin pimeää ja hiljaista. Ilmeisesti siellä oli myös joku koira, taisi olla saksanpaimenkoira minun ja ystäväni lisäksi.< Näinä aikoina pelasimme paljon commodore 64:sta ystäväni kanssa ja söimme uunissa lämmitettyjä juusto-ruisleipiä. Kuuntelimme musiikkia, ja hän ihmetteli laulajienmatkimis -taitoani. Kerran olimme pihalla ja hän näytti miten suurennuslasilla voi polttaa auringossa lähes mitä vain.

Toinen uni jonka olen nähnyt paljon myöhemmällä ajalla, aika painajaismainen. >Minulla on pyrkimys päästä johonkin taloon, joka on ihan tavallinen, mutta osoittautuu lopulta pilvenpiirtäjäksi. Menen sisälle, eikä ketään näy, ja niinpä lähden kävelemään portaita ylös. Näitä portaita jatkuu aika pitkään, ei kierreportaita vaan ihan yksinkertaisia suoria välitasolla olevia. Kun olen pitkähkön aikaa talsinut näitä portaita, alkaa käytävät joissa on ovia, ja kullakin käytävällä aina yksi ovi ei ole lukossa, ja menen siitä sisään ja joudun ryömimään johonkin tosi ahtaaseen luolan kaltaiseen kanavaan päästäkseni seuraavaan käytävään. Kunnes nämä käytävät ja huoneet päättyvät alkavat taas uudet portaat, ja niitä talsin suunnilleen yhtä pitkään kuin noita edellisiä. Kunnes nämä portaat tulevat päätökseen saavun johonkin outoon suurehkoon huoneeseen jossa on hissi. Astun hissiin pyrkiäkseni ylös. Päätä alkaa huimata. Saavuttuani huipulle tämän valtavan pilvenpiirtäjän katolle, huomaan että olen pilvien korkeudella ja tuuli huojuttaa rakennusta hirveästi. Menen katon reunalle ja katson alas, mutta maa näkyy todella hämärästi. Minulla on vaikeuksia pysyä pystyssä koska tuuli heittelee rakennuksen huippua metrikaupalla suuntaan sun toiseen. Olen suunniltani kauhusta. Mietin mitä tehdä, lähteäkö takaisin samaa reittiä alas, vai hypätä reunalta alas?< Uni päättyy ja herään kummallisen pirteässä fiiliksessä aurinkoiseen aamupäivään.

Yksi uni jonka olen nähnyt useita kertoja, on se että >yritän pudota taivaalta jonkin vihreän kentän kulmaan, ja tämä kenttä on reunustettu valkoisilla viivoilla, siitä saa kuvan aivan kuin se olisi jalkapallokenttä. Mutta en tiedä koska näen ainoastaan kentän kulman ja yritän pudottautua hiljalleen siihen, ja kun olen aika lähellä mutta silti vielä kaukana<, uni päättyy ja herään. Tämä uni toistui joskus useita kertoja harvoin väliajoin. Enää se ei ole kiusannut.


Minkälaisia unia te näette? Ovatko ne omituisia tai ihmeellisiä, vai onko yö pelkkää tasapaksua horrosta?
liabiliteetti
Viestit: 94
Liittynyt: 04.01.2008 12:05

Re: Omituisia unia?

Viesti Kirjoittaja liabiliteetti »

Muistan parikin. Tuoreempi tapaus oli tässä lahiaikoina eräänä ryyppyillan päättävänä yönä kun näin unta jossa kävelin metässä ja metsänlaidassa seurasi sivusta ryhmä japanilaisia hulluja tiedemiehiä miten heidän laboratoriossa kasvattamansa arjalaisen näköinen mies käveli minun perässä ja soitti sähkökitaralla Metallican riffejä ja huuti solvauksia saksaksi. Aamulla (köh... sanotaan nyt että sunnuntaina) herätessäni repesin samantien nauramaan koko unen absurdiudelle. :)

Se vanhempi mikä on jäänyt mieleen on myös hyvin omituinen. Siinä mm. joku supernörtti murtautuu internetin kautta säähän (luit oikein) ja kirjoittaa pilvien alapuoleen rivouksia, isäni myy autoni ja ostaa koko rahalla pilveä ja maapallon ilmakehä katoaa avaruuteen pilviä lukuunottamatta.
Ilkkala
Viestit: 75
Liittynyt: 13.06.2008 17:54

Re: Omituisia unia?

Viesti Kirjoittaja Ilkkala »

Joo ja sitten oli myös yksi uni jossa näin unta lottovoitosta. :) Aluksi se oli neljä miljoonaa, mutta kuinkas sattuikaan, se muuttui hiljalleen neljäksi kymmeneksi miljoonaksi. :lol: Oli siinä unes kaikenmoista suunnitelmaa, älä edes kysy...? :lol: Oli kyllä karmeaa kun kello herätti aamulla todellisuuteen. :shock:
Vastaa Viestiin