Irti Vartiotorniseurasta
Apua!
Valvoja: Moderaattorit
-
Japi-40
- Viesti:
Re: Apua!
Kun lakkasin uskomasta Jehovan todistajien oppeihin niin tein itse kovan työn jälkeen päätöksen erota seurakunnasta. Oletko sinä miettinyt sitä vaihtoehtoa,että eroaisit seurakunnasta. Minulle eroaminen seurakunnasta oli hyvä päätös ja näin pääsin irti vartiotorniseuran kahleista.
Irti Vartiotorniseurasta
Irti Vartiotorniseurasta
-
Turhapuro
Olet kyllä tehnyt jo kiitettävästi kaikkesi. Nyt on kysymys "veljien" heikkoudesta. Täytyy muistaa, että nekin on vain kuolevaisia. Töissä paineita ja kotona tyytymätön vaimo. Kaikki huutaa samaan aikaa. Pitäisi tehdä muunnoksia valmiisiin esitelmiin, että kuullostaisivat jotenkin erilaisilta. Samalla kun esitelmät on paketissa, pitää valmistautua muihin kokouksiin ja viedä lapset pudottamaan näytenumeroita postiluukuista. Kaiken päälle vielä anoppilassa käynnit ja kaikkien aterioiden rukoukset. Onneksi on vanhimpien kokoukset, joissa voi pelata korttia. Kaikki vie kuitenkin aikaa! Heillä ei ole kiire. Kaunistat omalta osaltasi kuitenkin vuotuista julistajaraporttia. Elokuun merkitys raporteissa on tiedossa. Ilmoitus maistraattiin, että haluat siirtyä jt rekisteristä väestörekisteriin tai ihan mihin vaan, niin sieltä lähtee tieto heille rivien harvenemisesta.
-Joskus näin mustavalkoisena kaiken, mutta nyt kun näkee värit, niin paljon kauniimpi on maailma- -tp07-
-
RaM
Miksi tekisin asian helpoksi seuralle?
Miksi minun pitäisi itseni erota sellaisesta mihin en ole itse liittynytkään?
Lisäksi haluaisin mielelläni katsoa lävitse sen prosessin, joka erottamisekseni minun ja seuran pitäisi käydä.
Olen nyt tehnyt myös pienen lisäyksen etusivulleni sekä laittanut sen alle kysymyksen:
http://raamattu.tarinoi.fi/57
Lisäksi haluaisin mielelläni katsoa lävitse sen prosessin, joka erottamisekseni minun ja seuran pitäisi käydä.
Olen nyt tehnyt myös pienen lisäyksen etusivulleni sekä laittanut sen alle kysymyksen:
http://raamattu.tarinoi.fi/57
-
rippeli
Voisitko tarkentaa tuota liittymistä. Et ole itse liittynyt lahkoon? Etkö ole käynyt itse kasteella, vai etkö ole itse ilmoittanut itseäsi jt:ksi viranomaisrekisteriin? Jos asiasta on jo kirjoitettu tässä ketjussa niin pyydän anteeksi etten ole sitä huomannut.RaM kirjoitti:Miksi tekisin asian helpoksi seuralle?
Let me go Master I hate you so
-
RaM
Minut on kastettu kypsässä 12 vuoden iässä. Olen itse omin jaloin kävellyt kastealtaaseen ja henkilökohtaisesti ennen sitä osallistunut kastetta koskevaan tutkisteluun, mutta en ole toiminut omasta aloitteestani vaan lähinnä vanhempieni tuuppaamana.
No lyhyesti sanottuna 12 vuotias lapsi on ns. vajaavaltainen eikä voi tehdä itseään koskevia oikeustoimia. En ole siten voinut liittyä lahkoon - tosin tuohon aikaan lapsi merkattiin automaattisesti kuuluvaksi siihen uskontokuntaan johon äiti kuuluu. Jos tarkemmin asiaa mietit niin siinäkin on tietty epäselvyys.
En viitsi avata asioita enempää tässä julkisesti, mutta jos seura olisi kiinnostunut ryhtymään erottamisprosessiini, niin moni asia joudutaan arvioimaan uudelleen.
No lyhyesti sanottuna 12 vuotias lapsi on ns. vajaavaltainen eikä voi tehdä itseään koskevia oikeustoimia. En ole siten voinut liittyä lahkoon - tosin tuohon aikaan lapsi merkattiin automaattisesti kuuluvaksi siihen uskontokuntaan johon äiti kuuluu. Jos tarkemmin asiaa mietit niin siinäkin on tietty epäselvyys.
En viitsi avata asioita enempää tässä julkisesti, mutta jos seura olisi kiinnostunut ryhtymään erottamisprosessiini, niin moni asia joudutaan arvioimaan uudelleen.
-
rippeli
Ok. Minä sentään maltoin 14 vuotiaaksi ennenkuin kastatutin itseni, mutta minä olenkin aina ollut myöhäiskypsä.RaM kirjoitti:Minut on kastettu kypsässä 12 vuoden iässä. Olen itse omin jaloin kävellyt kastealtaaseen ja henkilökohtaisesti ennen sitä osallistunut kastetta koskevaan tutkisteluun, mutta en ole toiminut omasta aloitteestani vaan lähinnä vanhempieni tuuppaamana.
Uskontokuntaan kuulumisesta sen verran, että muistelisin tuon jt-uskonnon tulleen rekisteriin vasta aika myöhäisessä vaiheessa. Tai sitten asiaan vain herättiin lahkossa myöhässä. Muistan näet että kokouksessa oli aiheesta puhe, jonka jälkeen perheemme ilmoitettiin rekisteriin jeppuloina. Olen vasta 34v, joten puheesta ei voi olla aikaa kovinkaan montaa vuosikymmentä.
Let me go Master I hate you so