Mulla oli kans jääny tää leivontapuoli unohduksiin, vaikka ennen sitä tuli harrastettuna hyvinki paljon. Viime viikolla innostuin sit tekeen juustokakkua ja ei hyvät ihmiset miten kuolettavan hyvää siitä tuli, vaikka itte sanonkin. Laitampa tähän oikeen ohjeenkin: juustokakkuTulostin eilen jopa korvapuustireseptin talteen, vaikka tuohon taiteenalaan en ole viime vuosina syventynyt. Tästä tulee jänskää
Mitäs kokkasit tänään -ketju ?
Valvoja: Moderaattorit
-
mana
Re: Mitäs kokkasit tänään -ketju ?
-
wolframium
Laskujeni mukaan minulla vastaava operaatio on kestänyt nyt 3 vuotta ja 2 kuukautta. Tosin kesien lisäksi laskuihin mahtuivat myös muut vuodenajatKirsieveliina kirjoitti:Stadin pölyt ja mölyt saa nyt jäädä kuukaudeksi. Tämä tyttö nimittäin elää kesänsä paratiisissa, eli kansallismaisemassa.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
-
Kirsieveliina
Lauantain vihreät kasvikset raikkaassa keitossa:
Keitetään hitaasti isossa kattilassa
3 purjosipulia renkaina (tummanvihreät osat leikataan pois)
1 pilkottu jättisipuli - lisäjännitystä saa leikkaamalla peukaloonsa palkeenkielen auu!
1 suomalaisen parsakaalin nuput
kevytfetajuusto kuutioina
mausteeksi valkosipulia, rosepippuria, tabascoa, chilipippuria...
sopivasti kuitua > vie mahdolliset nälkätuntemukset, mutta samalla kevyt! mausta en nyt puhu vielä mitään kun en ole maistanut
3 purjosipulia renkaina (tummanvihreät osat leikataan pois)
1 pilkottu jättisipuli - lisäjännitystä saa leikkaamalla peukaloonsa palkeenkielen auu!
1 suomalaisen parsakaalin nuput
kevytfetajuusto kuutioina
mausteeksi valkosipulia, rosepippuria, tabascoa, chilipippuria...
sopivasti kuitua > vie mahdolliset nälkätuntemukset, mutta samalla kevyt! mausta en nyt puhu vielä mitään kun en ole maistanut
-
Bergerac
Natsi-Siwan pizza-pohjaan metukka-ananas-tonnikala-sipuli-valkosipuli-tomaatti -pizza
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Bergerac
Sopii myös lihan kanssa, luulen.Kirsieveliina kirjoitti:Lauantain vihreät kasvikset raikkaassa keitossa:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
-
Kirsieveliina
Et ehkä lukenut tarkasti, mutta kyseessä oli peukalonlihakeitto.Bergerac kirjoitti:Sopii myös lihan kanssa, luulen.
Maku loistava!
-
Bergerac
Natzi-Siwan hernekeitto purkki kattilaan kuumenemaan. Kattilaan lisäksi pilkottua sipulia/valkosipulia, vähän muru-auraa
ja sinappia. Ihan ok.
-
Kapteeni
- Viesti:
Söin ankeriasta eilen illalla. Eräs kalastaja soitti ja sanoi, että kun seilaat satamaan illalla, niin tule hakee pussi ankeriaita. Minulla oli kuitenkin kiire opiskelemaan illaksi ja opiskelukaverini odotteli minua opistossa. Otin ankeriaspussin mukaan koululle ja kun kaveri näki sen niin päätettiin että mennään läksyjen luvun jälkeen mun asuntoveneelle paistamaan ankeriaat. Syötiin oikein kunnolla ja syönnin jälkeen karokee laitteet soimaan. Pistettiin pienet bileet pystyyn. Tänään panin loput niistä paistetuista ankeriaista ämpäriin marinoimaan: etikkaa, sokeria, sipulia, vettä ja kansi kiinni. Joten maanantaina läksyjen jälkeen syömme marinoitua ankeriasta. Täytyy tässä huomauttaa että opiskelukaverini on nainen. Tämä vaan sillä ettei nyt kukaan luulis että mä jannujen kanssa syön ankeriaita kynttilät pöydällä. Vaikka tämä tyttö tosin on perämies koulutukseltaan. Mutta tosi komeen näköinen perämies.
-
almi
Kapteenilla on olleet kunnon safkat.
Minä kokkasin tänään pastaa ja soijakastiketta. Lisäksi paprikaa, sillä en saa pastaa alas ilman sitä. Tomaatille olen allerginen. Taisin vaan maustaa vähän liikaa, kun nyt närästää.
Minä kokkasin tänään pastaa ja soijakastiketta. Lisäksi paprikaa, sillä en saa pastaa alas ilman sitä. Tomaatille olen allerginen. Taisin vaan maustaa vähän liikaa, kun nyt närästää.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
- Paul-Eerik Rummo
-
Bergerac
Kaupan valmista valkosipuli-patonkia johon: auraa, metukkaa, tomaattia, salaneuvosta, maksamakkaraa, voita, ananasta ja uuniin lämpiämään. Maitoa kyytipojaksi.
-
Bergerac
Karvakourien perus-lättyä: jauheliha, salami, ananas, aura.
-
ihmisenpoika1
Yritin kokata tänään samanlaisia nakkeja kuin mitä lapsena totuin joka vuosi syömään konventeissa
Ei onnistunut millään konstilla
, ehkä höyryvedestä puuttui jumalan henkeytys ja näin ei ollut ravinto niin maukasta kuin konventin nakit joskus olivat
Niinpä päädyin uuni juustoleipiin, oli maukasta. Muutama meetwurstiviipale,tomaatin siivu ja juustoraastetta ja uuniin , siinä se.
Niinpä päädyin uuni juustoleipiin, oli maukasta. Muutama meetwurstiviipale,tomaatin siivu ja juustoraastetta ja uuniin , siinä se.
- Tony
Salaisuus piilee oikeanlaisissa nakeissa. Vain laadukkaat luonnonsuolinakit kelpaavat pyhälle (kiehuvan veden) hengelle.ihmisenpoika1 kirjoitti:Yritin kokata tänään samanlaisia nakkeja kuin mitä lapsena totuin joka vuosi syömään konventeissaEi onnistunut millään konstilla
, ehkä höyryvedestä puuttui jumalan henkeytys ja näin ei ollut ravinto niin maukasta kuin konventin nakit joskus olivat
![]()
![]()
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
ihmisenpoika1
Hmm..oli kyllä a-luokan suolipäällys nakkeja mullakin , mutta silti jokin uupui ...harmi kun konventin ruokailut loppuivat silloin joskus, millon se nyt olikaan...niin kun nykyään vois käydä "nauttimassa fyysisen ruuan pöydän antimista" konventeissa pelkästään. Mä kaipaan niitä nakkejaTony Syrjänen kirjoitti:Salaisuus piilee oikeanlaisissa nakeissa. Vain laadukkaat luonnonsuolinakit kelpaavat pyhälle (kiehuvan veden) hengelle.ihmisenpoika1 kirjoitti:Yritin kokata tänään samanlaisia nakkeja kuin mitä lapsena totuin joka vuosi syömään konventeissaEi onnistunut millään konstilla
![]()
![]()
Olikohan niillä jotain maustetta siinä keitin vedessä tms. ?
-
Jaakob
Oli siinä vedessä ainakin sipulia ja pippuria, muistaakseni...
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain