Joulu tulee ja olen valmis...

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

ihmisenpoika1

Joulu tulee ja olen valmis...

Viesti Kirjoittaja ihmisenpoika1 »

Minusta on ihanaa kun joulu tulee taas. On kiva kuunnella joululauluja,syödä kinkkua sekä perinne ruokia, jakaa lahjoja lapsille ja läheisille. Niin ja käydä joulukirkossa ja kuuntelemassa joululauluja myös kirkossa ennen joulua.

Ei ole kiire ja kaikilla (?) on hyvä tahto ja rauha mielessään, toivon ainakin. Joulupäivänä on myös kiva poltella laadukasta sikaria ja antaa mielen levätä. Konjakkiakin saatan pienen tilkan maistaa jos sille päälle tulen, mutta vain tilkan...
Ennen kaikkea on kiva olla ja tuntea olevansa vapaa ja viettää joulua niinkuin muutkin ilman että tarvitsee tuntea syyllisyyttä. Itse olen viettänyt joulua vasta n.10 kertaa elämässäni ja aina on ollut mukavaa. Ensimmäiset joulut luopiona en osannut oikein olla jouluisin...Mutta nyt se jo luonnistuu ihan kuin aina olisi viettänyt.

"Pakanallisuus" on joskus jopa parantavaa :lol: Joulua odotellessa toivon kaikkea hyvää kaikille ihmisille..
Viimeksi muokannut ihmisenpoika1, 07.11.2008 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-tienraivaaja

Re: Joulu tulee ja olen valmis...

Viesti Kirjoittaja ex-tienraivaaja »

Itse odotan Joulua tänä vuonna hyvin paljon. Siitä on seitsemän vuotta kun olen viettänyt joulua. Nyt monta suunnitelmaa mielessä. Aikaisemmin tunsin valtavaa syyllisyyttä ja tuskaa kun en jouluna voinut antaa lahjoja siskoni lapsille. Minua harmitti suunnattomasti kun ei he tietenkään voineet ymmärtää, ettei eno vietä joulua eikä anna lahjoja. Koko todistajuuteni ajan tunsin ikävää ennenkaikkea joulua kohtaan. Se hieno tunnelma, tuoksut ja muut juhlaan liittyvät asiat odotuksiin jättivät ammottavan aukon nuoren todistajan mieleen.
Nyt tilanne korjautuu ja kunnolla. Ensimmäinen joulu kun en ole Jehovan todistaja :D

Mitä siitä, ettei Jeesus Jouluna syntynyt, mitä siitä, että juhlalla on pakanallinen alkuperä ja mitä siitä, että juhla on syntymäpäivä :D Vietän sitä tänä vuonna suuren ilon vallitessa vaikka töissä olenkin 24 ja 25 päivä.
"Mikä ei tapa, vahvistaa"
ihmisenpoika1

Kovin tuntuu olevan vähänpuoleisesti immeisiä joista joulu on kivaa. enenpi tuntuu että joulu ahistaa entisiä jt-todistajia, vai onko kyse siitä että joulu ei tunnu missään kun on ennen oppinut että ei vietä... :?:
Itselläni joulu on aika vapauttava kokemus ja ollut osa parantumista jt-uskosta jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. :lol:
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Toinen normaali joulu on kohta kohdallani. Viime vuonna järkytyin lasten saamien lahjojen määrästä ja niihin menneestä rahamäärästä. Nyt osaan varautua ja olen toisaalta huomannut miten lahjat "kasautuvat joulun ja synttärien kohdalle. Tarpeellisiakin juttuja siirretään joululle.

Muuten oli oikein mukava ja lämmin kokemus. Käytiin vaimon suvun kanssa syömässä ja joulusaunassa jne. Odotan innolla tulevaa joulua siis.
Let me go Master I hate you so
sirpa-leena

Viesti Kirjoittaja sirpa-leena »

Mulle kävi kyllä melkein joka joulu, silloin kun olin mukana, et marraskuussa ja joulukuun alussa esim.työkaverit säälittelivät ja päivittelivä, kun "sinulla ei ole joulua". Mitä lähemmäs k.o pippalot tulivat, sitä kireempi oli monen joulunviettäjän ilme ja viimeistään jouluviikolla sain moneltakin taholta kuulla, et "sä olet ainoa järkevä meistä!"

Jouluun liittyy ihmisillä yleensäkin paljon ahdistusta. Viinaa myydään ennätysmäärät, yksinäisyys korostuu, turvakodit täyttyy, poliisi pitää kutsua. Yhdellä jos toisella on joulumuistoja kun mentiin umpihankeen naapuriin pakoon ja isä tussarin kassa perässä. "Tarjoa lapselle raitis joulu" pyörii tietoiskuna joka joulun alla telkkarissa.

Minulla on, kuten tossa toisessa topicissa kerroin, paljon jouluahdistusta ajalta ennen JT:nä olemista. Ne ei varmaan ikinä 100% poistu, paljon on tosin jo unohtunut, kun joulun vieton kauan sitten lopetin.

Joskus minusta tuntuu, et ex-JT mieleen liiankin kanssa pesiytyy, et ei-JT:nä syntyminen ja oleminen on kuin Amerikan ihmemaassa eläminen, et kaikki tiet on kullalla päällystetty, eikä oli murhetta minkäänlaista. Valtakunnassa kaikki hyvin, kun ei ole ikinä valtakunnansalista edes kuullut. Minusta tämä on se pahin este toipumiselle. Kaikista kamalista paikoista poispääseet/lähteneet/pelatetut on sitä paremmin selvinneet mitä paremman tarkoituksen ovat epätoivotulle ajanjaksolle löytäneet/luoneet.

Tällä on surullisen paljon MUTKU-asennetta! Toisaalta sen ymmärtää ja sitä myös symppaa, mutta sen kääntöpuoli on, että sillä voi kätevästi selitellä kaikki epäonnistumisensa elämänsä loppuun saakka. Ja sillonhan JT-seurakunta todellakin pilasi sen ihmisen elämän, kun se itse valitsi asenteen, joka pilaamista ylläpiti!

"Äärimmäisessä tilanteessa, kun mitään vapautta ei enää ole tarjolla, ihmisellä on aina vapaus valita asenteensa. Jotkut menivät kaasukammioon pystyssä päin ja rukous huulillaan." Viktor Frankl, nyt jo edesmennyt neurologi ja psykiatri, joka selvisi kolmelta keskitysleiriltä.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Sirpa-Leena on taas tyypilliseen tapaansa yhä Tukholman syndrooman vallassa. Valtaosa joulunviettäjistä ei aja perhettään kirveen kanssa hankeen. :shock:
Religionsfri.
ihmisenpoika1

Aaac kirjoitti:Sirpa-Leena on taas tyypilliseen tapaansa yhä Tukholman syndrooman vallassa. Valtaosa joulunviettäjistä ei aja perhettään kirveen kanssa hankeen. :shock:
:lol: :lol: :lol:
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

sirpa-leena kirjoitti:Tällä on surullisen paljon MUTKU-asennetta! Toisaalta sen ymmärtää ja sitä myös symppaa, mutta sen kääntöpuoli on, että sillä voi kätevästi selitellä kaikki epäonnistumisensa elämänsä loppuun saakka. Ja sillonhan JT-seurakunta todellakin pilasi sen ihmisen elämän, kun se itse valitsi asenteen, joka pilaamista ylläpiti!
Seuran markkinointikoulutus vilpittömille Jehovan Todistajille on huippuluokkaa. Tämä täytyy myöntää. Vilpittömät Jehovan Todistajat Seuran markkinointikoulutuksen ideologian avulla saattaisivat menestyä jollakin tasolla esim. Saharan autiomaassa hiekkaa myymällä.
Seuran markkinointi-ideologiassa/"sopimuksen" allekirjoittamisen jälkeen, on mielestäni kieltämättä paljon yhteensopivaa pyramidiverkostoliikemarkkinoinnin ideologian kanssa.

Ja jos JT:n asiakas kyselee turhan kiusallisia kysymyksiä niin vilpitön Jehovan Todistaja saattaa ottaa käyttöön Seuran kuvainnollisen super-joker kortin: Ei ole tosi Jehova tm totuuden arvoinen tai asian sivusta vastaamisen tai hiljaisuuden/poistumisen. Ei ole luopio-kortinkaan mainitseminen niin outo asia kiusallisten tai vaivaavien kysymyksien yhteydessä.

Milloin Seura aloittaa rehellisen markkinoinnin sisältäen heti alussa sanktio-pelotteet ? Vastaus: ei ikinä, Seura ei ole niin tyhmä että tällä tavalla tukahtuttaisi tulevien kuvainnollisten muurahaisten lisääntymisen joukkoonsa.

Suomessa joulua voi viettää tai olla viettämättä. Jehovan Todistajien osalta kyseessä on se että pitää noudattaa Seuran määritelmiä ja ennenkaikkea ei saa julkisemmin olla eri mieltä Seuran kanssa (Seuran ideologian suhteen). Ne sanktiot.. Piilojoulunvietto on sitten toinen asia, sesonkiruokineen koristeluineen sun muineen.

Ei-Jehvoan Todistajat tai exät voivat itse päättää viettävätkö joulua vai eivätkö , ilman minkään järjestön asettamia sanktioita tai odotuksia.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

sirpa-leena kirjoitti:Jouluun liittyy ihmisillä yleensäkin paljon ahdistusta. Viinaa myydään ennätysmäärät, yksinäisyys korostuu, turvakodit täyttyy, poliisi pitää kutsua. Yhdellä jos toisella on joulumuistoja kun mentiin umpihankeen naapuriin pakoon ja isä tussarin kassa perässä. "Tarjoa lapselle raitis joulu" pyörii tietoiskuna joka joulun alla telkkarissa.
Juhannukseenkin liittyy ihmisillä yleensäkin paljon ahdistusta. Viinaa myydään ennätysmäärät, yksinäisyys varmaankin korostuu, turvakotien täyttymisestä en tiedä, mutta poliisilla on kiirettä. Yhdellä jos toisella on juhannusmuistoja kun mentiin umpihumalassa veteen, eikä palattu. "Viisaasti vesillä" tjsp pyörii tietoiskuna joka juhannuksen alla telkkarissa.
Joskus minusta tuntuu, et ex-JT mieleen liiankin kanssa pesiytyy, et ei-JT:nä syntyminen ja oleminen on kuin Amerikan ihmemaassa eläminen, et kaikki tiet on kullalla päällystetty, eikä oli murhetta minkäänlaista. Valtakunnassa kaikki hyvin, kun ei ole ikinä valtakunnansalista edes kuullut.

Tuollaista tunnetta minulla ei ole koskaan ollut ja pidän tuon yleistämistä perusteettomana.
"Äärimmäisessä tilanteessa, kun mitään vapautta ei enää ole tarjolla, ihmisellä on aina vapaus valita asenteensa. Jotkut menivät kaasukammioon pystyssä päin ja rukous huulillaan." Viktor Frankl, nyt jo edesmennyt neurologi ja psykiatri, joka selvisi kolmelta keskitysleiriltä.
Juu ja joissain tapauksissa raamatuntutkijat hyppivät leirillä riemusta kun heidät uhattiin ampua - miksi? Koska he olivat nk. voideltuja ja uskoivat pääsevänsä Jeesuksen morsiamiksi sen siliän tien.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Natsku

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Odotan Joulua _niin_ innolla! :) Olen suunnitellut lahjahankinnat ja tehnyt osan lahjoista (mm. siskolleni ponchon ja kaulaliinan ja pipon). Jouluna aion rentoutua, käydä saunassa, juoda glögiä ja polttaa kynttilöitä sekä kuunnella joululauluja. :D
Erotettu veli

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golgata

Viesti Kirjoittaja Golgata »

"Viinaa myydään ennätysmäärät, yksinäisyys korostuu, turvakodit täyttyy, poliisi pitää kutsua. Yhdellä jos toisella on joulumuistoja kun mentiin umpihankeen naapuriin pakoon ja isä tussarin kassa perässä. "Tarjoa lapselle raitis joulu" pyörii tietoiskuna joka joulun alla telkkarissa."

Golgatan joulu, lainaten leeviä:
--Jos vain riippuvan jostain köyden nään
Kiedon kaulani ympäri köyden pään
Olenkohan uutenavuotena hengissä
Kun örisen jo jouluaattona kännissä---

Onneksi joulu on vain kerran vuodessa. Juhannus on sentään joka vuosi.
Jumala ja Jeesus katselivat pilven päällä televisiota kaikessa rauhassa kun ovikello soi
-Käyhän poika avaamassa, Jumala tokaisi.
Jeesus marssi ovelle ja nappasi sen auki. Oven takana oli Allah.
-Ootko sä tilannut pizzaa, Jeesus huuteli Jumalalle
Make

Viesti Kirjoittaja Make »

Joulussa ei ole oikeastaan mitään hyvää muuta kuin se, että saa olla läheisten seurassa ja nauttia hyvästä ruoasta. Lahjoista en perusta, koska ne yleensä ovat aivan turhia. Joku namun esim. suklaan ymmärrän ihan hyvin, nehän on ihan nautinnollisia, muttei välttämättä joulun aikaan. Mutta joskus voi olla aivan turhan päiväisiä lahjoja, esim. uusia astiakokoelmia yms. Huh Huh... Eikös joulussa pitäisi olla jotain mikä yhdistää meitä kaikkia ihmisiä, vaikka astioita on ihan riittävästi uuden veroisia? ;)

Joulu on paljolti silti sukulaisille pokkuroimista, mutta se tuskin haitannee sellaisia jotka ovat normaalin ajatusmaailman perineet. Hyymör hyymör.
-Mistress-

-

Viesti Kirjoittaja -Mistress- »

-
Viimeksi muokannut -Mistress-, 08.10.2009 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
berenike

Viesti Kirjoittaja berenike »

Meillä vietetään nyt ekakerran sellainen vapauttava joulu, jossa minäkin aion olla mukana! Mieheni sattuu olemaan oikein joulu-ihmisiä ja onkin raahannut kuusen koristeineen sisälle ja kuunnellut mun mutinoitani pakanallisista alkuperistä sun muista kaupallisuuksien kiroista (vähääkään muuten välittämättä;)

Mutta nyt päätin nauttia siitä tunnelmasta ja hiljaisuudesta ihan ilman mitään negatiivisia juttuja. Tykkään kuusenkoristeista ja erityisesti jouluvaloista ja siitä ihanasta tunnelmasta istua iltaa ja vain nauttia yhdessäolosta ja hyvästä ruuasta! Vaikeetahan sitä on sukeltaa mihinkään perinteisiin täysin mukaan kun niitä ei omassa elämässä ikinä ole ollut, mutta yritän rakentaa omia mukavia perinteitä tästä eteenpäin vietettäviksi.

Ja aion mennä laulamaan joululauluja kirkkoon!
"Jos haluat tappaa ihmisen, jätä hänet yksin.
Murhata voi sekä ampumalla, että hylkäämällä."
-T. Taberman
Vastaa Viestiin