Auktoriteettiusko

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

matti

Re: Auktoriteettiusko

Viesti Kirjoittaja matti »

Happy Birthday too Youu, happy......
Ja sama suomeksi:)
Kaarmis

Re: Auktoriteettiusko

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

AJT kirjoitti:
Pehmoluopio kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
---- valtiosta.
Auktoriteettiuskon vaihtoehtona anarkismikin on vain filosofis-idealistinen suuntaus, jossa "halutaan" uskoa ihmisen hyvään, luotetaan kansanjoukkojen viisauteen, vapaaseen ihmiseen ja tasa-arvoon. -----. Mutta lapsuuden uskonnosta, uskosta ja yhteisöstä eroon joutuneelle tuollainen anarkistinen seurakunta voi osoittautua turvasatamaksi.

Kun joskus 1960 - luvun loppupuolella muutuin innokkaasta ovelta ovelle - lapsisaarnaajasta erotetuksi luopioksi. Näin parhaimmaksi etsiytyä sen ajan anarkistien eli hippie-liikkeen kannattajien pariin. Pakenin pois kodistani, seurakunnasta ja Suomesta. ---- Rakkautta, pilveä ja LSD:tä riitti. ---noiden LSD:n matkojen aikana koin ymmärtäväni, että irtipääsy Jahvesta on mahdollista. Ajattelin silloin, että jokaisen ihmisen pitäisi ottaa "matka" ainakin kerran elämässään.

Tänään 20.12.2008 olen 55 vuotias. Rekisteröidyin tänään ja kirjoitan 1. kertaa tälle foorumille. Mitä ajattelen nyt? Olen käyttänyt laittomia huumeita 40 vuotta, olen ollut huumeiden takia vankilassa. Silti laillinen huumeemme, alkoholi, oli ainoa, jonka kanssa jouduin "huumehelvettiin". Kun tein eroa hippiseurakuntaan, en ole enää kaivannut muuta seurakuntaa, oppia, uskoa tai aatetta. Olen henkisesti yksin, mutta en eristäytynyt. En käytä enää juurikaan huumeita, olen rahallisesti köyhä, mutta tunnen itseni rikkaaksi.

Mitä haluan sanoa? Maailma on angstinen paikka - CIA:sta (johon JT:lla ja mormoneilla kuten scientologeillakin on yhteys) on tullut maailman vaikutusvaltaisin finanssilaitos huumekaupan ansiosta. Olet oikeassa siinä, että fasistinen komento on tulossa planeetalle globaalilla tasolla ja melko pian. Pahuus asuu sisällä ihmisessä, mutta niin asuu myös hyvyys. Sisäinen jumalamme ja sisäinen perkeleemme aiheuttavat tuskaa, kurjuutta, kateutta ja vaatimuksia, ne käskevät meitä perustamaan uskontoja joilla manipuloidaan muita ihmisiä. Vain olemalla ihminen ja ymmärtämällä itseäni olen löytänyt tasapainoa elämääni ilman mitään auktoriteettia. Paitsi vaimoani.

Toivon, että löydät tarinastani jotain itsellesikin.
Yst terv. AJT
Kiitos mielenkiintoisesta elämäntarinastasi ja tervetuloa palstalle! Elämä on trippi ilman LSDtäkin? :)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin