RaM kirjoitti:Jos te ette opeta lastanne, voitte olla varmoja siitä että joku toinen saalistaja tekee sen puolestanne. Itse en ole halunut jättää omia lapsiani henkisesti heitteille vaan pyrkinyt varmistamaan, että saavat myös oikeaa tietoa ja ennen kaikkea oppivat suhtautumaan kriittisesti kaikenlaisiin uskomuksiin.
Lahkojen ja muiden hömpötysten uhreja on jo ihan riittävästi ilman minun lapsiani.
http://www.raamattu.tarinoi.fi/52
Haluaisin antaa lapselleni tietoa eri uskonnoista, ihan yleissivistävällä tasolla. Ja tehdä sen selväksi, että vaikka johonkin uskoo, niin mihinkään uskontoon tahi lahkoon ei tarvitse sen takia liittyä. Haluaisin, että lapsellani olisi vapaat kädet poimia, jos hänellä siihen tarvis, eri uskonnoista ne parhaat puolet, jotka auttavat ja kantavat häntä läpi elämän. Haluaisin kasvattaa lapsestani avoimen ja suvaitsevaisen aikuisen, joka suvaitsee myös muiden uskonnollista erilaisuutta. Avoimen siinä mielessä, että kykenee ottamaan asioista selvää, puhumaan niistä ja tekemään omat päätöksensä/päätelmänsä. Ja toivoisin, että kun hän johonkin uskoo niin hän osaa asian perustella ja seisoa sen takana. Itse en osannut jt-aikana perustella uskoani ja loppu peleissä en edes seisonut sen takana. Mahalaskuhan siitä tuli.