Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pakana

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti:Ensin puhuttiin siitä, että ilman valtiovetoista koneistoakin ihmiset eläisivät ylitsepursuavan rakastamisen aikaa:
Nellique sanoi:
Silloinko elettäisiin jotain ylitsepursuavan rakastamisen aikaa, kun tosiasiassa jokaisella olisi täysi tekeminen omassa hengissä pysymisessään? Otatko itse vastuullesi täysin vieraita ihmisiä, jotka eivät pane tikkua ristiin, mutta tarvitsevat joka jumalan päivä ruokaa, juomaa, puhtautta, yösijaa - vuosien, vuosikymmenten ajan?
Ja sinä vastasi silmät kirkkaina:
Pakana:
Itseasiassa mä olen jopa tehnyt niin... kuvailemallasi tavalla. Ja kyllä... olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi tehdä niin. Olen myös sitä mieltä, että
vastuuta otetaan vain jos sitä annetaan. Nykyään vanhukset makaavat kuolleina asunnoissaan kuukausi kaupalla, koska "yhteiskunta pitää huolen".


Sitten kommentoit vielä rakkaudellisesti:
Pakana:
Niih... ajatella, ettei se hyvänä oleminen olekaan niin hankalaa.
Mutta miksi olla hyvä, kun meillä on niin hyvä yhteiskunta joka pitää huolen toisista meidän puolesta?
Mutta myöhemmin muuttui ääni kellossa ihan vastakkaiseksi: siis ensin sinulla on aikaa ja rahaa - sitten ei äkkiä olekaan.
Pakana:
Minä kulutan perheineni niin paljon yhteiskunnan palveluita ja maksan siitä niin moninkertaisen hinnan, että vi**t mulla riittää mitään verorahoista vammaisille ja muille tarvitseville! Kylä ne menee aika tarkkaan ihan oman hyvinvoinnin tukemiseen!
Nämä minua vaivasivat, mutta ymmärsin varmaan väärin?
Ja vielä meillä oli se masis-keskustelu...
Niin... mitä ristiriitaista tuossa on?

Sanoin, ettei yhteiskunta hoida vähäosaisia ja että minun maksamani verovarat eivät riitä vähäosaisten ja vammaisten hoitamiseen.
Sanoin MYÖS, että olen tehnyt sitä kuitenkin ihan silkasta lähimmäisenrakkaudesta, omaan kustannukseeni ja vieläpä melko paljon. Palkatonta vapaaehtoistyötä kun voi harjoittaa kuka tahansa.

Lisäksi olen sanonut, että yhteiskunnan tapa hoitaa vähäosaisia on väärä tapa. OIKEA TAPA on minun mielestäni se, että se todellakin hoidettaisiin vapaaehtoisesti ja lähimmäisenrakkautta osoittaen, siinä missä myöskin moraalista velvollisuutta noudattaen.

Etkö sinä ymmärrä, vai etkö halua ymmärtää?
Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Et osaa lukea - etkä laskea! Ymmärrän kyllä, että sinun pitää yrittää säilyttää kasvosi. Meillä oli täällä Stadissa ennen hyvä tapa toimia: älä potki jo maassa makaavaa. Pidän siitä kiinni, sillä teillä on siellä sanonta: kannettu vesj ee kaevossa pysy - tai jotenkin. :mrgreen:

Lisäys: onko pitkä jt-tausta vaikuttanut tapaasi ajatella? Vääntelet, kääntelet ja selittelet, muuttelet tarinaasi pitkin matkaa, panet toisen suuhun itse aikaisemmin sanomiasi sanoja ja kysyt silmät kirkkaina: mitä, missä? Minäkö? - Huomaatko edes itse? Et. Tämä on yhtä hedelmätöntä kuin "oikean" jt:n kanssa keskustelu uskonasioista.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
pakana

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti:Et osaa lukea - etkä laskea! Ymmärrän kyllä, että sinun pitää yrittää säilyttää kasvosi. Meillä oli täällä Stadissa ennen hyvä tapa toimia: älä potki jo maassa makaavaa. Pidän siitä kiinni, sillä teillä on siellä sanonta: kannettu vesj ee kaevossa pysy - tai jotenkin. :mrgreen:
Meidän aikana stadissa oli sellainen käytäntö, että maassa makaavaa potkittiin ja vielä pistettiin selkäänkin. :roll: :wink:
Siksi minä kai tänne kainuunkin korpiin eksyin.. :D Jos taktiikka Stadissa on ihmisystävällisemmäksi muuttunut viimeisen neljän vuoden aikana, niin saatampa palailla joku päivä vielä takaisinkin... :wink:

Mutta kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta. :D Tällainen "trollaileminen" on välillä ihan virkistävääkin... :D
Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja Nellique »

pakana kirjoitti:
Nellique kirjoitti:Et osaa lukea - etkä laskea! Ymmärrän kyllä, että sinun pitää yrittää säilyttää kasvosi. Meillä oli täällä Stadissa ennen hyvä tapa toimia: älä potki jo maassa makaavaa. Pidän siitä kiinni, sillä teillä on siellä sanonta: kannettu vesj ee kaevossa pysy - tai jotenkin. :mrgreen:
Meidän aikana stadissa oli sellainen käytäntö, että maassa makaavaa potkittiin ja vielä pistettiin selkäänkin. :roll: :wink:
Siksi minä kai tänne kainuunkin korpiin eksyin.. :D Jos taktiikka Stadissa on ihmisystävällisemmäksi muuttunut viimeisen neljän vuoden aikana, niin saatampa palailla joku päivä vielä takaisinkin... :wink:

Mutta kiitos mielenkiintoisesta keskustelusta. :D Tällainen "trollaileminen" on välillä ihan virkistävääkin... :D
Huomaatko, et taaskaan lue mitä sinulle sanotaan: Sanoin, että meillä OLI täällä Stadissa ENNEN...
Ymmärsitkö?
TÄNÄÄN me potkimme ihan surutta. :mrgreen:
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
pakana

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti:TÄNÄÄN me potkimme ihan surutta. :mrgreen:
:lol:
Hitsi... ja mä kun jo elättelin toiveita... :wink:
Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Tämä oli kivaa! Refreshing, sanoisi britti. Mitäs seuraavaksi? Keksi sinä! 8)
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
pakana

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti:Tämä oli kivaa! Refreshing, sanoisi britti. Mitäs seuraavaksi? Keksi sinä! 8)
Mennään kimpassa kettuilemaan palstan "vieraille"... :lol: :wink:
Nellique
Viestit: 343
Liittynyt: 11.01.2009 09:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Ha haa! Mistäs niitä löytyy...
PST. Olisi tosi kiva tavata sinut live-lähetyksenä! Pistä yksäriä, kun seuraavan kerran "valahdat" tänne alas... :D
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Vaihtoehto viralliselle totuudelle

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Kainuulaisten epäonni on se, että joku ei-kainuulainen on keksinyt 1595 vetää summittaisen rajan pitkin metsiä, jolla alue luonnottomasti halkaistaan kahtia niin kuin Saksa aikoinaan.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Vastaa Viestiin