Olen koulutettu huijaamaan

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Olen koulutettu huijaamaan

Viesti Kirjoittaja RaM »

Kristittyinä sotilaina me kuulumme suureen armeijaan, joka käy hengellistä sotaa. Jos pysymme valppaina ja käytämme täysin hyväksemme kaikkia Jumalalta saadun sota-asun eri osia, niin me emme haavoitu emmekä kaadu tässä sodassa. Sen sijaan me vahvistamme Jumalaa palvelevia tovereitamme. Me olemme valmiita ja innokkaita ryhtymään hyökkäykseen.
-Yhdistetyt ainoan tosi Jumalan palveluksessa luku 8 s.69
Koska kaikki valheet eivät johdu ilkeämielisyydestä, on varottava tuomitsemasta toisia tarpeettomasti. Kun joku on valehdellut, on sen sijaan varmistuttava siitä, että kaikki asiaan liittyvät seikat ovat tiedossa. Tulisi ottaa huomioon vaikuttimet ja lieventävät asianhaarat.
Rehellisyys ei tietenkään merkitse sitä, että meillä on velvollisuus paljastaa kaikki tiedot kenelle tahansa, joka kysyy. ”Älkää antako pyhää koirille älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne vain – – kääntyisi ja raatelisi teitä”, Jeesus varoitti Matteuksen 7:6:ssa. Esimerkiksi pahaa aikovilla ihmisillä ei ehkä ole oikeutta tietää joitakin nimenomaisia asioita. Kristityt ymmärtävät elävänsä vihamielisessä maailmassa. Niinpä Jeesus neuvoi opetuslapsiaan olemaan ”varovaisia kuin käärmeet” samalla kun he pysyisivät ”viattomina kuin kyyhkyset”. (Matteus 10:16; Johannes 15:19.) Jeesus ei aina paljastanut koko totuutta, varsinkaan silloin, kun kaikkien yksityiskohtien kertominen olisi voinut aiheuttaa tarpeetonta vahinkoa hänelle itselleen tai hänen opetuslapsilleen.
- Herätkää 00 8/2
Olen Jehovan todistaja - teokraattisen sodankäynnin taistelija ja expertti, jota on tehokoulutettu huijaamaan ihmisiä.
Sain aktiivista tehokoulutusta noin 25 vuotta jonka aikana erilaiset teokraattisen sodankäynnin taidot hiottiin lähtemään selkäytimestäni. Taito valehdella ja huijata ihmisiä on erilaisten tekniikoiden avulla viety huippuunsa ja kykyni manipuloida ihmisen mieltä on mustanvyön luokkaa. Teokraattisen sodankäynnin varusteeni ovat viimeisen päälle tehokkaat ja huippuunsa suunnitellut.
Harjoittelin 25 vuoden ajan vähintään kolme kertaa viikossa ja huippuvalmentajat joutuivat lopulta toteamaan (ja toteavat edelleen) kuinka lahjakas oppilas olin ja miten murskaavan taitavaksi olen tullut.
Erilaisia oppimiani sotastrategioita olen muokannut entistä toimivammiksi. Tekniikoita olen jalostanut suoraviivaisemmiksi ja entistäkin tehokkaammiksi.

Minut koulutettiin kulkemaan aktiivisesti talosta taloon ja ovelta ovelle haastamassa ihmisiä taisteluun, jossa heillä ei ollut juuri minkäänlaisia mahdollisuuksia selvitä ottelusta. Taitoni valehdella, huijata ja manipuloida vastustajaa edustaa sitä huippuosaamista, joka on kasvattanut viime vuosisadalla pienestä Raamatuntutkijoiden yksiköstä tehokkaan Jehovan todistajien sotakoneiston.

Asiaa tuntematonta tietenkin kiinnostaa tietää millaisia tekniikoita minulle on opetettu.
Kerron pari esimerkkiä.

1) Käärme-tekniikka
Tämä käärmetekniikka on erinomainen vastustajan harhautus kun sen hallitsee hyvin. Vastustajan esittäessä käsityksensä siihen vastataan erittäin tehokkaalla suoraan raamatun alkulehdiltä otetulla haastavalla kysymyksellä: 'Onko jumala TODELLAKIN sanonut että 'xxxxx'... '.
Tuon jälkeen erilaisilla aiheesta riippuvilla pienillä tai isoilla valheilla harhautetaan vastustajaa ja horjutetaan hänen uskoaan.

2) Unelmasijoitus-tekniikka
Tässä tekniikassa teokraattisen sotilaan hujijaustaidot pääsevät todella esiintymään edukseen ja vastustaja on lähes avuttomassa tilassa kun tämän tekniikan hallitsee hyvin. Tämä tekniikka perustuu saavuttamisen halun sekä menettämisen pelon luomiseen ja se on usein lukko josta ei enää rimpuilla irti.
Vastustajalle kerrotaan huippusijoituksesta jonka hän voi todella halvalla saada - unelmakodin ehkä meren/järven rannalta tai muusta ihanasta paikasta (vastustajan omista mieltymyksistä riippuen). Tuossa unelmien kiinteistössä ei kukaan tule määräilemään eikä siinä asuessa tarvitse kulkea töissä sillä uskomattoman tuottava puutarha tyrkkää kaikkinaisia maailman ihanimpia herkkuja yllinkyllin. Niin paljon että niitä voisi vaikka naapureille myydä jos ovat ravinnon tarpeessa.
Tuon jälkeen sijoituksesta innostunut vastustaja kuljetetaan valtakunnan salille jossa muut avustavat sotilasosastot lypsävät hänen rahansa ja toimittavat ne pikimiten päätoimiston kassaholviin. Mikä kaikkein parasta - häneltä viedään hänen oma elämänsä ja oikeus päättää asioistaan.

Olen viimevuosina alkanut katumaan näiden taitojeni hankkimista ja miettinyt, millä tälläinen teokraattisesti koulutettu supersotilas - taisteluexpertti - voisi elää normaalia elämää. Toisten ihmisten huijaaminen ja heille valehteleminen tuntuu alkuun ihan hauskalta ja innostavalta kun voi nauttia omien kykyjensä tuloksesta ja todeta, kuinka julma mutta raaka vtseuran koulutuskoneisto ryhtyy jauhamaan noista entisistä vastustajistakin sotilaita teokraattiseen sodankäyntiin. Tämä elämä Jehovan todistajana - huijaamisen experttinä - on alkanut kuitenkin ajanmittaa maistumaan puulta ja on yhä surullisempaa seurata niitä vtseuran sotilaiden uhriksi joutuneita ihmisiä jotka lopulta voimansa menettäneenä ja henkisesti sekä taloudellisesti tyhjiin puristettuina kuin vanha sitruuna, lopulta tyrkätään sivuun.
Tuossa vaiheessa ihmisen kohtalo ei enää tuo tyydytystä edes tällaiselle vanhalle kyyniselle supersotilaalle.

Selkäytimeen saakka juurrutettu taito manipuloida ihmistä valehtelemisen ja huijaamisen avulla ei kuitenkaan katoa tuosta vaan, joten olen todennut että Jehovan todistajan pitää voimakkaasti ponnistella päästäkseen eroon kaikista huonoista taidoistaan ja taipumuksistaan. Valehteleminen ja huijaaminen ei ole oikeassa elämässä hyväksyttävä tapa vaan sellaisia ihmisiä jopa kartetaan - olkoonkin että kuvittelee itse olevansa oikeutettu tekemään sellaista.

On meillä jehovantodistajuudesta irrottautuvilla taistelijoilla paljon opeteltavaa ja pitkä toipumistie edessä.
Oikeassa elämässä rehellisyys on aina hyvä vaihtoehto.
Sanopas muuta

Re: Olen koulutettu huijaamaan

Viesti Kirjoittaja Sanopas muuta »

Kestitkö kauankin luopioiden sotavankeudessa ennen kuin suostuit liittymään viidenteen kolonnaan?
Millaista koulutusta olet saanut tähän uuteen tehtävääsi?
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

En ole uudessa tehtävässä vaan olen edelleen tällä hetkellä Jehovan todistaja ja teokraattisen sodankäynnin taistelija. Olen vasta ymmärtämässä menneisyyteni virheet ja menneen elämäni hölmöilyn utopian puolustajana.
Sanopas muuta

Viesti Kirjoittaja Sanopas muuta »

Sitähän juuri tarkoitankin. Ethän muuten kulkisi viidennen kolonnan mukana.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Niin, petturi mikä petturi, riippumatta siitä kuinka totta itse ryhmästä ja sen toiminnasta puhuisi. Sellaista on meno vartsikkaseurassa.

Täältä ulkopuolelta tarkasteltuna vartsikkaseuran meno on surkuhupaista: kaikkien pitää pomppia vartsikkaseuran tahtiin, vaikka kaikki tietäisivät tahdin olevan väärä. Tulee mieleen tarina keisarin uusista vaatteista.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
matti

Viesti Kirjoittaja matti »

Älä RaM päästä niitä sillan yli :)
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Onkoin siksi koomista, että minut erotettiin valheesta. Sama vanhin näytti jepuille videota "The incredible discovery of Noah's Ark" niin, että jotkut uskoivatkin siihen. Jeppuja rahastava firma myyskenteli sitä.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Jekku

Viesti Kirjoittaja Jekku »

Pikkutyttönä minua neuvottiin aina kertomaan puolitotuus, jos ei kannattanut kertoa koko totuutta. Se ei jt ystävien mielestä ollut valehtelemista. Minua aina ihmetytti tämä epärehellisyys.
Esim. jos vanhemmat kysyivät kokouksen jälkeen missä olimme olleet, niin siihen vastattiin ystävien kanssa. Kokuksessa kun oli ystäviä, mutta sitä ei kannattanut 10 vuotiaan kertoa, että oli Jehovan todistajien kokouksessa.
Viimeksi muokannut Jekku, 14.02.2009 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Harvat ihmiset ovat niin tarkkanäköisiä, että huomaavat suunnitelmallisen imartelun taikka keskustelun johdattelun.

Puhu perustellen-kirja on opettava esimerkki siitä miten poistetaan keskustelun esteitä. Etsitään yhteinen lähtökohta ja kehutaan keskustelukumppania hyvistä ajatuksista. Sillä pääsee jo pitkälle, ja vielä pitemmälle pääsee kun palaa samoihin teemoihin aina tiukan paikan tullen. Ihmiset ovat niin alttiita imartelulle, ettei sitä normaali ihminen koittamatta tajua. Omat ajatukset sitten syötetään vaivihkaa sivulöauseissa ja annetaan vastapuolen tehdä itse toivottavat päätelmät. Kyllin säännöllisellä toistolla päästään vaatimusten vaiheeseen, ja jos vastapeluri lähtee siihen mukaan, on hän selvää kauraa.
Let me go Master I hate you so
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Yksi parhaista huijauksen ja pelottelun aiheista on ollut tietenkin maailmanloppu. Vuonna 1975 tosin uskoin siihen itsekin, mutta sen jälkeen jo tajusin ettei tuo maailmanloppu voi olla edessä hetkenä minä hyvänsä, koska kaikki sitä edeltävät huomattavat merkit, joiden raamattu sanoo edeltävän sitä, ovat aina olleet toteutumatta. Vaikka sadan vuoden ajan onkin ovelasti uskoteltu niiden tapahtuvan parhaillaan. Vuosi vuoden perään.
Mutta sen avulla on ollut hauskaa pelotella ihmisiä ja valehdella silmät pyöreinä yhdessä vtseuran kanssa kuten tätä vartiotornin lehteä vuonna 81 kaupustellessani:
Nykyään ”viimeisiä päiviä” koskevat Raamatun ennustukset täyttyvät parhaillaan. Jeesuksen esittämän yhteismerkin kaikki piirteet ovat nähtävissä. Se, minkä Kristus ja hänen apostolinsa ennustivat tapahtuvan juuri ennen ”suurta ahdistusta”, on parhaillaan täyttymässä. Todistus on vastaansanomaton. Kuten Jeesus ennusti, ”maan päällä [on] kansojen ahdinko, kun ne eivät tunne pääsytietä”. Ja ”ihmiset tulevat voimattomiksi pelosta ja sen odotuksesta, mikä kohtaa asuttua maata”.
Jotkut pilkkaavat sellaista ajatusta, että Jumala tekee lopun pahuudesta. Toiset väheksyvät todistusta siitä, että Raamatun ennustukset ovat täyttymässä.
Mutta tällaiset pilkkaajat erehtyvät. Tosiasia on, että muutoksia on tapahtunut. Raamatun ennustukset täyttyvät parhaillaan. Todistus Harmagedonin lähestymisestä on yhtä selvä kuin viime vuonna oli selvää että St. Helens -tulivuori oli purkautuva. Mutta monet eivät ottaneet varteen varoituksia vaaravyöhykkeen ulkopuolella pysymisestä. He maksoivat sen hengellään.
No eihän silloin mitään täyttynyt kuten ei ole täyttynyt yhtenäkään vuotena sen jälkeenkään. Mutta hauskaa tämä valehtelu ja peloittelu on ollut.

Toisaalta on ihmisiä jotka ottavat tuon Jumalan suurteurastusta kuvaavan harmagedonin niin kielteisesti että heitä täytyy lähestyä ovelasti hieman erilaisin keinoin. Tässä esimerkiksi vuoden 05 vartiotorni avustaa erinomaisesti ja taidokkaasti huiputtamaan noita herkkämielisiä tolloja:
Raamatun mukaan Harmagedon ei merkitse kaoottista loppua vaan onnellista alkua ihmisille, jotka haluavat nauttia elämästä vanhurskaassa uudessa maailmassa.
Täytyi olla vain tarkkana ettei samaan kasaan antanut saman vuoden herätkäätä:
On myönnettävä, että jotkin Raamatun ennustukset tulevasta tuhosta voivat herättää levottomuutta. Esimerkiksi profeetta Joel puhui ”Jehovan suuresta ja pelottavasta päivästä” (Joel 2:31)
Jumalan arsenaaliin kuuluu lunta, rakeita, maanjäristyksiä, tartuntatauteja, rankkasateita, tuli- ja rikkisateita, tuhoisaa sekasortoa, salamoita sekä ihmislihaa mädännyttävä vitsaus (Job 38:22, 23; Hesekiel 38:14–23; Habakuk 3:10, 11; Sakarja 14:12, 13). Raamatussa kuvaillaan myös yksityiskohtaisesti aikaa, jolloin maa on ruumiiden peitossa ja ne jätetään joko maaperän lannoitteeksi tai lintujen ja muiden eläinten ruoaksi (Jeremia 25:33, 34; Hesekiel 39:17–20). Pelko kuristaa Jumalan vihollisia tässä sodassa (Ilmestys 6:16, 17).
Jokaiselle jotakin - se on kunnon teokraattisen ammattisoturin motto!
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

RaM kirjoitti:Minut koulutettiin kulkemaan aktiivisesti talosta taloon ja ovelta ovelle haastamassa ihmisiä taisteluun, jossa heillä ei ollut juuri minkäänlaisia mahdollisuuksia selvitä ottelusta. Taitoni valehdella, huijata ja manipuloida vastustajaa edustaa sitä huippuosaamista, joka on kasvattanut viime vuosisadalla pienestä Raamatuntutkijoiden yksiköstä tehokkaan Jehovan todistajien sotakoneiston.
Tiivistit asian melko lailla hyvin.

En myöskään yhtään epäile sitä, että jotkut vilpittömät Jehovan Todistajat saattavat jopa nauttia oviväittelyistä tai oviväittelyn jonkunasteisesta "voitosta", kun tukena on tosi tm Seuran tm itse Jehovalta saadut apuvälineet ja kirjallisuus. Jonkinasteinen voitto on myös se, että ovi avataan seuraavan kerran. Joissakin tapauksissa toisenasteinen voitto ja kenties lopullinen kuvainnollinen lahkovoitto on kynnyksen yli päästäminen.

Ei ole outoa sekään, että vilpittömät Jehovan Todistajat saattavat todeta että kiinnostunut (joka esittää riittävän kiusallisia kysymyksiä lahkon kannalta) ei ole tosi tm Seuran tosi tm totuuden, tm Jehova, arvoinen. Mihin katoaa vilpittömien Jehovan Todistajien se ns voitonriemu jota alussa voidaan kiinnostuneelta saada, mutta jatkossa esim. kiusallisimpien kysymyksien osalta tilanne voi kääntyä sitten yllättäen toista päin. Eikä luopio-vihjailutkaan ole välttämättä niin harvinaisia.

Herkullista tässä on se, että jotkut ns yli-innokaat vilpittömät Jehovan Todistajat ilmeisesti saattavat tietämättään saattavat leimata ns kiinnostuneen vartiotorniseuran-lainaukset luopio-jutskaksi. :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Sanopas muuta kirjoitti:Kestitkö kauankin luopioiden sotavankeudessa ennen kuin suostuit liittymään viidenteen kolonnaan?
Millaista koulutusta olet saanut tähän uuteen tehtävääsi?
Voin paljastaa salaisuuden, vaikka todennäköisesti joudun tästä suuriin vaikeuksiin. Kaikki luopiot kouluttaa New Yorkin Brooklynissä maan alla sijaitseva Rewothctaw-niminen salainen organisaatio. Tätä ilkeää järjestöä johtaa itsevaltaisesti yhdeksän miestä. Nämä väittävät saavansa organisaatiota koskevat ohjeet ja pilkuntarkat säännöt itseltään Saatanalta taivaasta, mutta heidän epäillään todellisuudessa keksivän säännöt omasta päästään ja usein jopa kiistelevän ja äänestävän niistä.

Tämän maanalaisen salaseuran tarkoitus on kontrolloida kaikkien luopioiden elämää ja jopa ajatuksia. Luopiojärjestön pyrkii hankaloittamaan Jehovan virallisen edustajan, hallintoelimen hanketta levittää hyvää uutista Raamatun totuudesta kaikkialle maailmaan. He sekoittavat hyvää tahtovien Jehovan todistajien päätä väärillä tiedoilla, jotka he usein poimivat tieteellisistä julkaisuista tai pirullisimmillaan jopa "vanhaa valoa" edustavasta Jehovan todistajien kirjallisuudesta. Useimmat heistä haluavat tehdä hyvää tarkoittavien Jehovan todistajien elämästä helvettiä ihan vaan veemäisen luonteensa vuoksi. Valtuutetut luopiot käyttävät toistensa tunnistamiseen salaisia sormimerkkejä, lisäksi he voivat todistaa jäsenyytensä kaikkien jäsenten lompakosta löytyvästä "Ei aivopesua, kiitos!" -kortista.

Lisätietoja tämän saatanallisen luopiojärjestön hankkeista löytyy nykyään myös Wikipediasta: http://en.wikipedia.org/wiki/Bizarro_World.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Eihän niillä ovenavaajaparoilla ole mahdollisuutta voittaa opetettuja keskustelijoita, jotka on opetettu vieläpä luopumaan leikistä, jos tulee väittelyitä (lue: kiusallisisa kysmyksiä, jotka saattaavat johtaa omaan ajatteluun).
Ellen

Viesti Kirjoittaja Ellen »

RaM kirjoitti: Mutta hauskaa tämä valehtelu ja peloittelu on ollut.
Hmh, jos Ramilla on ollut 25 vuoden ajan enemmän tai vähemmän hauskoja aikoja niin voin todeta sen,että itselläni on ollut suorastaan riemastuttavia tilanteita menneen vuoden ajan Nestori-vanhimman seurassa. Silmät ymmyrkäisinä tai jopa kyyneleitä silmissään Nestori on kauhuissaan kuunnellut ei suinkaan valehteluja vaan puhtaita tosiasioita rakkaudellisen amerikkalaiskoplansa hämäräpuuhista. Hän on saanut käsinkosketeltavia "traktaatteja" ,ja joutunut korvat kuumottaen tutkailemaan "painotalonsa "viimevuosisadan alkupuolen tragikoomisia julkaisuja. Ja Nestori-paran meriselitykset ovat olleet aivan yhtä mielikuvituksellisia kuin Rutherfordin deliriumvoittoiset tuotokset. Oppikeskustelut ovat venyneet yömyöhäisiin vertailuihin. Mikä tarkoittaa sitä,että hänen arsenaalinaan ovat olleet järjestön omat raskaansarjan opukset ja tukena seurakunnan muut kusetusta harjoittavat sankarit. Omat varustukseni eivät ole olleet mitenkään heikonlaiset. 8)
Lukemattomia kertoja Nestori on saapastellut ulko-ovelle ja ripaa rutistaen ääntänsä hilliten kähissyt seuraavanlaisesti; "Minä olen sitä mieltä ,että minun ei kannata keskustella sinun kanssasi raamatun totuudesta. Käsityksemme, ovat niin täysin erilaiset. Pitäytykäämme keskusteluissamme ainoastaan työasioihin." Vakiovastaukseni on ollut ja on edelleen; " Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä,että sinun ei kannata puhua raamatun totuuksista . Mutta minä sensijaan aion jatkossakin ,joka tilanteessa puhua sinulle raamatun totuudellisuudesta. Samoin tuon sinulle uutta valoa Brooklynin -joukkion petollisuudesta. "
Huokaisten ja ehkäpå hiukan tyytyväisenäkin Nestori on lähtenyt ja aina myös palannut. Onneksi tällä vanhimmalla on edes hiukan huumorintajua. Mutta todella syvällä VT:n mielenhallinnassa herra on .
Tämä ns. vastakäännytykseni on kuin lattaritanssi yksi askel eteen kaksi taakse ja pyörähdys paikoillaan.Vaikka Nestori rimpuilisi miten, en päästä otettani irti. Ja lasken jonkinlaiseksi edistykseksi sen ,että loppuvuodesta herra vanhin alkoi jo itsekin nimittää järjestönsä pääpukareita Brooklynin-ukoiksi.
Ei huonoa ,ei. The show must go on. :wink:
Omnia mea mecum porto
Astrologi

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Hyvä aloitus.

Hain kerran jt-aikana puhelinmyyjän paikkaa. Haastattelussa luonnollisesti kerroin olevani jehovantodistaja. Sitten minun piti antaa myyntinäyte. Se ei vakuuttanut haastattelijaa ja hän sanoi, että "onpa yllättävää, olisin odottanut näytteen menevän paremmin."

Nähtävästi minun koulutukseni oli vielä vajaa kun en lehtimyyjääkään vakuuttanut.

Perinteinen taktiikkahan on omakotitalon pihaan kävellessä silmäillä mitä pihalla näkyy ja siitä poimia koukkuja ovenavaajalle. Nätti puutarha, lasten lelut pihalla, koiran koppi - näistä löytyy jo todella mieluisia puheenaiheita ovenavaajalle. Lapset ja lemmikit - niinhän se menee.
Vastaa Viestiin