Yleinen palaute

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

pakana

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja pakana »

almi kirjoitti:Heitetään pallo myös normikäyttäjille: asiattoman oloisesta viestistä kannattaa ilmoittaa sitä varten olevalla toiminnolla. Ilmoitus tulee näkyviin kaikille modeille ja ylläpitäjille.
Ongelma taitaa olla just siinä, että normikäyttäjä ei nyt ole ihan varma siitä mikä on asiaton viesti ja mikä ei. Mutta ilmeisesti näitä sääntöjä ollaan nyt päivittämässä?
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

pakana kirjoitti:
almi kirjoitti:Heitetään pallo myös normikäyttäjille: asiattoman oloisesta viestistä kannattaa ilmoittaa sitä varten olevalla toiminnolla. Ilmoitus tulee näkyviin kaikille modeille ja ylläpitäjille.
Ongelma taitaa olla just siinä, että normikäyttäjä ei nyt ole ihan varma siitä mikä on asiaton viesti ja mikä ei.
Mitään sanktioita turhaksi osoittautuvasta ilmoituksesta ei tule, joten jos epäilee että jokin viesti on asiaton, niin ilmoitusta tulemaan. Toki silläkään napilla ei saa harrastaa kiusantekoa.

Tarkempia rajauksia tosiaan harkitaan parhaillaan.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Alueveli kirjoitti:Tarkempia rajauksia tosiaan harkitaan parhaillaan.
Jokaisella kirjoittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä, uskonnolliseen tai muuhun vakaumukseensa. Älä tyrkytä omaasi ehdottomana totuutena vaikka se sinusta siltä tuntuisikin. Käännyttäminen on kielletty riippumatta siitä pyritäänkö käännyttämään johonkin uskontoon, ateismiin, poliittiseen puolueeseen tai mihinkä tahansa niihin rinnastettaviin liikkeisiin tai aatteisiin. Sopivassa asiayhteydessä omista käsityksistään saa toki kertoa, mutta niitä ei saa tuputtaa muille.

Rankkaakin kritiikkiä voi esittää, mutta sille tulee olla yleisesti hyväksyttävä perustelu. Toisten haukkumista ei kuitenkaan suvaita. Moderaattorit päättävät rajanvedot näissä tapauksissa.

On tietysti hyvä jos tarkempia rajauksia (ylläpito/moderaattorit) harkitaan tai jos jotain sopivaa tarkennettavaa löytyy.

Minun mielestäni esim. tuo ylläoleva nykyinen sääntöosuus (mihinkään asiaan liittymättä) on täysin riittävä tällä hetkellä.

Paras vaihtoehto voisi olla se, että moderaattorit/ylläpito keskenään keskustelevat linjauksista. Mielestäni ei tällä hetkellä tarvetta ole ns sääntötarkennuksiin.

(tietysti on niinkin että palauteketjun kautta kirjoitettu palaute voisi toimia indikaattorina harkinnan mukaan moderaattoreille/ylläpidolle ja heidän toimintaan kuten myöskin kaikkien kirjoittajienkin toimintaan, mutta ei välttämättä aina suoranaisiin yleisiin sääntömuutoksiin..)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Analysoija

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Käsitelläänkö nämä joka kerta?

Mulla ainakin kynnys ilmoittamiseen on noussut, kun ajattelen että nykyään viikoittain tulee käytettyä tuota "ilmoitus modeille" -toimintoa ja suhteutan sen 292:aan rekanneeseen modet ja ylläpitäjät poislaskettuna. 292 ilmoitusta joka viikko on kuitenkin paljon käsiteltävää työtä. :P
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

pakana kirjoitti:
Ongelma taitaa olla just siinä, että normikäyttäjä ei nyt ole ihan varma siitä mikä on asiaton viesti ja mikä ei. Mutta ilmeisesti näitä sääntöjä ollaan nyt päivittämässä?
Arvaan että linjanveto voi olla vaikeaa normikäyttäjien(kin) puolella. Ilmoitukseen kannattaa perustella, miksi viestin haluaa poistettavaksi. Ihan selvien loukkauksien kohdalla (esim. "tunge se oppisi x-paikkaan") ei kannata jäädä pohtimaan, pitäisikö ilmoittaa viestistä vai ei.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Nellique

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Bergerac kirjoitti: Jokaisella kirjoittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä... Älä tyrkytä omaasi ehdottomana totuutena... käännyttäminen on kielletty ...
"Normaalia" ihmistä varmasti palvelee hyvin. Minun, ( = Ongelman) korvissa tuo teksti kuulostaa seuraavalta:

"Minulla on periaatteessa oikeus mielipiteeseeni, mutta sitä en saa tuoda esiin, koska joku (ateisti) loukkaantuu siitä satavarmasti ja kokee sen käännyttämiseksi."

En kykene neutraloimaan mielipiteideni ilmaisua kaikille kelpaavan laimeiksi. Enkä ymmärrä, miten kirjoitukseni nykymuodossaan voidaan kokea käännyttämiseksi?

Käännyttämistä on: "Vakavasti puhuen; sinun pitää tehdä näin ja sinun on viisasta tehdä noin ja ellet tee, palat helvetin tulessa." Tai: "No helvettiin joudut noilla ajatuksillasi!"

Se, että kerron omana havaintonani ja mielipiteenäni Kirjassa sanotun näin ja noin (ja vakuutan asian sieltä löytyvän viittaamalla johonkin kohtaan), ei ole käännyttämistä. Vai onko?
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Nellique kirjoitti:En kykene neutraloimaan mielipiteideni ilmaisua kaikille kelpaavan laimeiksi. Enkä ymmärrä, miten kirjoitukseni nykymuodossaan voidaan kokea käännyttämiseksi?
Tämä palsta toimii myös vertaistukipalstana uskonnon raatelemille ihmisille, joten täällä on monella todella herkkä korva kaikkea uskontoa ja käännyttämiseen viittaavaa kohtaan. Se vain on kaikkien keskusteluun osallistuvien hyväksyttävä. Minä en halua, että kukaan vertaistukea etsivä kääntyy pois ainoalta suomenkieliseltä JT-vertaistukipalstalta vain sen takia, että joku ei tätä tajua. Netissä on vaikka kuinka paljon palstoja, joilla saa vapaasti puhua luterilaisesta uskonvakaumuksestaan, joten miksi väen vängällä tunkea sitä tänne, minne se ei ole tervetullutta?

Minä olen sitä mieltä, että talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan.
Religionsfri.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Nellique kirjoitti:
Bergerac kirjoitti: Jokaisella kirjoittajalla on oikeus omaan mielipiteeseensä... Älä tyrkytä omaasi ehdottomana totuutena... käännyttäminen on kielletty ...
"Normaalia" ihmistä varmasti palvelee hyvin
Hei Nelli, nyt on kyllä pakko lyhyesti kysyä. Mitä tarkoittaa "normaali" ihminen ? YV:lläkin voit vastausta laittaa jos haluat. (kun tämä yleinen palaute ei välttämättä ole mielestäni tarkoitettu keskinäiseen chattailuun johon olen kyllä itsekin melko monesti taipunut...hmm. miksen pistänyt itse yv:tä.. no menköön vielä tämän kerran)
Nellique kirjoitti:Se, että kerron omana havaintonani ja mielipiteenäni Kirjassa sanotun näin ja noin (ja vakuutan asian sieltä löytyvän viittaamalla johonkin kohtaan), ei ole käännyttämistä. Vai onko?
Käännyttämisen ideologian sekä muut vastaavat säännöissä mainitut asiat ratkaisevat ylläpito/moderaattorit.
Niistä toki voi aina motkottaa tässä palautteessa (kuten itsekin olen tehnyt) tai motkottaa YV:llä ylläpidolle/moderaattoreille (kuten olen itsekin tehnyt). :oops:

Sitten yleisesti vielä kerran:
Edelleen korostan sitä että tällä hetkellä mielestäni sääntömuutoksiin ei ole tarvetta. Toinen kysymys on sitten se, miten ylläpito/moderaattorit keskustelevat keskenään ja linjaavat keskenään ratkaisujaan. Toivottavasti ainakin äärimmäiseen tai toistuvaan henkilökohtaiseen vittuiluun puututaan nykyisessä määrin tai jopa enenevässä määrin.

Ei mulla muuta tältä osin tähän ketjuun.

Edit: johon olen kyllä itsekin olet -> poistettu sana "olet". Kirjoitusvirhe.
Viimeksi muokannut Bergerac, 22.02.2009 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Nellique

Bergerac kysyi:
Hei Nelli, nyt on kyllä pakko lyhyesti kysyä. Mitä tarkoittaa "normaali" ihminen ?
Vastaan, että en itse keksinyt ilmaisua. Sitä on käytetty täällä ainakin neljästi:
Analysoija kirjoitti:
Lukotetut ketjut ovat yleensä niitä kiinnostavimpia siinä mielessä, että niistä me normaalikäyttäjät näemme, missä moderointilinja menee ja voimme hillitä itseämme "analyyseissamme" korrektimpaan kielenkäyttöön.
Analysoija: ...Tarkoitin termillä "normaalikäyttäjä" sellaista, joka ei ole moderaattori tai ylläpitäjä.
Almi kirjoitti: Heitetään pallo myös normikäyttäjille: ...
Pakana: Ongelma taitaa olla just siinä, että normikäyttäjä ei nyt ole ihan varma siitä...
Lisäys.
Viimeksi muokannut Nellique, 21.02.2009 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Nellique

Olen täällä ongelma ja häirikkö ainakin muutamien mielestä.

Polkaistaan pystyyn suljettu äänestys: jokaisella nickillä on yksi ääni ja kantansa he postaavat modelle/ylläpidolle. Vieraat eivät saa osallistua, koska heitä on vaikea valvoa.

:?: Jäänkö vai lähdenkö?

Korjaus.
Viimeksi muokannut Nellique, 21.02.2009 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Niin sit vielä siitä että täällä on tosiaan kieroa porukkaa.He etsivät jonkun tyypin tai mitä muuta vaan ,keksivät jonkun juonen tai kertomuksen tietystä henkilöstä.Ja sit yllyttävät muut siihen ns.salamyhkäisesti.Ja yrittävät kalastella sellaista mikä ei heille kuulu.Pilkku
tool ja öl on elämää.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Nellique kirjoitti:Olen täällä ongelma ja häirikkö ainakin muutamien mielestä.

Polkaistaan pystyyn suljettu äänestys: jokaisella nickillä on yksi ääni ja kantansa he postaavat modelle/ylläpidolle. Vieraat eivät saa osallistua, koska heitä on vaikea valvoa.

:?: Jäänkö vai lähdenkö?

Korjaus.
Voi voi sentään, hirmunen marttyyrimeininki. Kuinkas monta naulaa naulataan?
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Itse en ole juuri näitä kiistoja seurannut, koska en yleensä lue kovin "uskonnollisia" ketjuja ahkerasti, mutta luulen että ongelma ei varsinaisesti ole siinä miten Kirjasta puhuu, vaan se, miten suuri osa viesteistä ko. aluetta koskee. Jos on paljon muuta sanottavaa, vähemmän painavammat viestit häviävät massaan. Jos siis ainoa sanottava liittyy kirjan siteeraamiseen, varmasti löytyy parempiakin palstoja kirjakamppailuihin, mutta jos Jehovan todistajuus, ja siihen liittyvä problematiikka ja vertaistuki kiinnostaa, tämä lienee on tällähetkellä kotimaisista aktiivisin vaihtoehto.

Ja jos yleensä ongelmia herää tiettyjen nimimerkkien kanssa, en näe syytä lähteä tahallaan sorkkimaan muurahaispesää jatkamalla taistelua. Jokainen voi tässä soveltaa itsesensuuria, ja päätellä milloin on oikea aika lopettaa vääntäminen. (vinkki: yleensä siinä vaiheessa, jos kirjoitettava kommentti ei perustu validoitavaan tietoon vaan jonkun henkilön ominaisuuteen, tai johonkin todistamattomaan uskomukseen vetoamiseen)... :P
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Teologisiin keskusteluihin sopii paremmin Uskojarukous.net -palsta.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Lehtiveli kirjoitti:jos Jehovan todistajuus, ja siihen liittyvä problematiikka ja vertaistuki kiinnostaa, tämä lienee on tällähetkellä kotimaisista aktiivisin vaihtoehto.
Onhan tämä aktiivisin, kun...

Kulmakiven vieraskirja on kuollut
Valaisijan vieraskirja on kuollut
PhiliaFinland on kuollut
H20 on kuollut
Turvapaikka on kuollut
Suomi24 ei ole vertaistukipalsta, kuten ei ollut Jippiin Usko ja elämäkään

Nyt on Veljesseuran foorumi.

Tämä on ainoa paikka entisten jehovantodistajien vertaistukeen. Jos tästä tulee luterilaisuudestakeskustelupalsta, voi esimerkiksi Facebook olla varteenotettava vaihtoehto vertaistukikanavaksi. Vertaistuki vain vaihtaisi hieman muotoaan, sillä nimettömänähän siellä ei toimita. Jo nyt sieltä on hyviä kokemuksia.
Religionsfri.
Vastaa Viestiin