Aaac kirjoitti:Katumisesta ja moraalista...
Jehovantodistajien oikeuskomiteassa ei ole oikeastaan kyse siitä, mitä on tehnyt, vaan siitä, miten uskottavasti katuu. Vanhimmat "antavat anteeksi" melkein mitä vain, kunhan anelee ja tirauttaa pari kyyneltä. Nuo moraalinvartijat...
Mä olin samasta aiheesta kaksi kertaa komitean edessä. Syynä maailmallisen miehen kanssa seurustelu. Ensimmäisellä kerralla kaduin ankarasti ja sain sitten julkisen varoituksen kun lupasin, että pistän suhteen mieheen poikki.
No enpä pistänyt... yritin kyllä, mutta eihän siitä mitään tullut... nuoruuden huumassa ja umpipäätä rakastunut, 17-vuotias, kokematon tytönheitukka...

ja 23-vuotias, vähän kokeneempi, komea ja charmantti nuori mies.

Elämäni ensirakkaus...
No aikanaan sitten taas äiti kutsui komitean koolle ja silloin olin jo päättänyt, etten enää jää koko seurakuntaan, koska mä en vaan kykene eroamaan tuosta miehestä ja jättämään ihania maailmallisia ystäviäni ja jo tavaksi tulleita perjantai-illan rientoja.
Kun multa kysyttiin, että kadunko mä, niin mä vastasin, että en. Se riitti. Asiaa ei puitu sen enempää.
Äidille kiinni jäämisen pelko oli suurempi, koska tiesin, että komitean eteen joudutaan. Komitean eteen joutuminen pelotti, koska tiesin, että minut hylätään. Jumalan eteen joutuminen ei tullut missään kohtaa mieleeni... edelleen, oletan, että jos Jumala on olemassa, hän on kenties paljon ymmärtäväisempi ja rakkaudellisempi kuin häntä edustavat maalliset järjestöt.
Viljo kirjoitti: Aakanilta meni henki, pojat ja tyttäret ja koko muukin omaisuus eläimet mukaan lukien. Jahve on aika ankara jumala. Nykyään saisi sakkoja tai vähän ehdollista.
"Jumala loi ihmisen kuvakseen, omaksi kuvakseen hän loi heidät." Ihminen on välillä äärimmäisen julma toista kohtaan, mutta silloin on kyse jostain sairaudesta. Terve ihminen toimii luonnollisesti toista ihmistä kunnioittaen... maalliset lait ovat monissa tapauksissa epätäydellisiä yritelmiä säilyttää rauha, mutta SILTI, ne tuntuvat olevan armollisempia kuin nuo raamatussa mainitut.
Jos ihminen on Jumalan kuva, ja ihminen on pohjimmiltaan hyvä, siis täydellisessä olomuodossaan, niin kuinka paljon parempi onkaan Jumala, jos häntä ylipäänsä on.
Valehteleeko raamattu?