Armeijan käyneitä?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

nasiiri

Re: Armeijan käyneitä?

Viesti Kirjoittaja nasiiri »

Mielestäni kaikkien suomen miesten tulisi käydä intti.
Siellä voisi pullamössö-sukupolvi oppia hiukan kansalaistaitoja.

Fyysinen kuntokin saataisiin sille kuuluvalle tasolle. Muistan kun itse osallistuin lauantaisin 15 kilometrin kalustomarsseihin , lisänä vielä joka miehellä yksi kevyen krh.n-kappale.

Ukkoa putosi valillä, muttei siitä juurikaan valitettu :mrgreen:
Erotettu veli

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 16.01.2010 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

En ole käynyt armeijaa ja pidän Suomen asevelvollisuusjärjestelmää vähintäänkin ongelmallisena (mm. tasa-arvon kannalta). Siitä huolimatta nykyisellä järjenjuoksullani ja 15 vuotta nuorempana olisin mennyt armeijaan. Nythän ne ei edes huolisikaan ku oon niin wanha pieru :roll:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

nasiiri kirjoitti:Mielestäni kaikkien suomen miesten tulisi käydä intti.
Fyysinen kuntokin saataisiin sille kuuluvalle tasolle. Muistan kun itse osallistuin lauantaisin 15 kilometrin kalustomarsseihin , lisänä vielä joka miehellä yksi kevyen krh.n-kappale.
Mitähän sellaista siellä oppi jota ei oppisi muutenkin? Jos sängyn petaaminen millimetrilleen lasketaan sellaiseksi, antaudun.

Kuntoilusta, siellähän tuli kyllä juostua, paikasta toiseen, monenlaisten varusteiden kanssa ilman järkeenkäypää selitystä. On hienoa, että edes armeija-iässä on hyvä fyysinen kunto. Tunnen muutaman oman ikäiseni reservin vänrikin, joista ei voi sanoa että he olisivat sosiaali- ja terveyshallinnon suosittelemia mallikansalaisia nykykunnossaan. Oliko oppi se että juokse armeijassa, niin sitten ei enää koskaan tarvi?

Kaiken kaikkiaan minulla jäi kuva tehottomasta organisaatiosta. Niillä resursseilla hommasta olisi pitänyt saada paljon enemmän irti.

Sosiaalisena ja yhteisöllisenä kokemuksena intti oli vallan mainio, ei kaduta yhtään että tuli käytyä.
And Justice For All
nasiiri

sinner74 kirjoitti:
nasiiri kirjoitti:Mielestäni kaikkien suomen miesten tulisi käydä intti.
Mitähän sellaista siellä oppi jota ei oppisi muutenkin? Jos sängyn petaaminen millimetrilleen lasketaan sellaiseksi, antaudun.

Kuntoilusta, siellähän tuli kyllä juostua, paikasta toiseen, monenlaisten varusteiden kanssa ilman järkeenkäypää selitystä. On hienoa, että edes armeija-iässä on hyvä fyysinen kunto. Tunnen muutaman oman ikäiseni reservin vänrikin, joista ei voi sanoa että he olisivat sosiaali- ja terveyshallinnon suosittelemia mallikansalaisia nykykunnossaan. Oliko oppi se että juokse armeijassa, niin sitten ei enää koskaan tarvi?

Kaiken kaikkiaan minulla jäi kuva tehottomasta organisaatiosta. Niillä resursseilla hommasta olisi pitänyt saada paljon enemmän irti.

Sosiaalisena ja yhteisöllisenä kokemuksena intti oli vallan mainio, ei kaduta yhtään että tuli käytyä.
Katson esimerkiksi, että nykyinen auktoriteetttien kunnioituksen puute korreloituu määrätyillä armeijan käymättömillä henkilöillä
epäkunniottavaa käytökseen viranomaisia kohtaan.

Herran pelko on viisauden alku :D
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Jakke kirjoitti:En ole käynyt armeijaa ja pidän Suomen asevelvollisuusjärjestelmää vähintäänkin ongelmallisena (mm. tasa-arvon kannalta). Siitä huolimatta nykyisellä järjenjuoksullani ja 15 vuotta nuorempana olisin mennyt armeijaan. Nythän ne ei edes huolisikaan ku oon niin wanha pieru :roll:
Tuohon alleviivattuun/kursivoituun mielipiteeseen ei voi kunnioittavasti muuta sanoa kuin:

Kuva

Aiheeseen liittyen nimimerkillä korppina armeijasta pois ja erinäisten kertauksien jälkeen kessuna tänä päivänä.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Eipä tullut käytyä, ei motivaatio riittänyt -> vapautus terveyssyistä :D Hieno saavutus jos jaksoi käydä tetsailemassa.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

JOs ihan rehellisiä ollaan, niin kyllä sitä olisi päässyt monesta tilanteesta paljon helpommalla, jos olisi tullut käytyä armeija. Vähän samat fiilikset kuin Jakella. Muutama kuukausi pokkurointia olisi tuonut hyväksynnän kaikkien työkaverien silmissä. Nykyään joutuu aina selittämään miksi ei ole intti suoritettuna.
Let me go Master I hate you so
nasiiri

Lehtiveli kirjoitti:Eipä tullut käytyä, ei motivaatio riittänyt -> vapautus terveyssyistä :D Hieno saavutus jos jaksoi käydä tetsailemassa.
Ei mikään hieno saavutus, vaan kansalaisvelvollisuus.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Bergerac kirjoitti:Aiheeseen liittyen nimimerkillä korppina armeijasta pois ja erinäisten kertauksien jälkeen kessuna tänä päivänä.
Voi hitsi, Bergerac, ei kovin helpolla tänä päivänä onnistuisi "korpista - kessuksi". Vaatisi RAuK:n käymisen joko INT´issä tai MPK ry:n kautta, minkä jälkeen sitten voisikin seuraavaksi hankkiutua MPK ry:n kautta Haminaan RuK:n intensiivikurssille, jolloin hurjan suurena sotaherrana pääsisi alkuun vänkäksi.

Mutta tosiasiahan on se, että me res.au:t pääasiallisesti käytännön vastuut kannamme kentällä, jos sellainen (ja toivottavasti ei) tilanne tulisi. No, minä olen kaiketi jo siirtynyt nostomieheksi (etenkin käytännössä: "tuokaa se vintturi ja nostakaa lavalle" :D ) yksine suurimpine ja kaksine pienempine läpyskäkulmineni, tai sitten risti sun rintaasi, kaksi mun kaulukseeni, toinen toiselle puolen.

Muuten on "demoni", siis sotilsadiakoni, hurjassa kurssissa vihdoinkin: rinnastetaan sot.virkamieheen liksahaarukassa sot.mestari - yliluti-palvelusarvossa (lue: pankin jämät), hiukka koulutuksesta ja tehtävästä riippuen. Näin tämä hurskaus nykyisin palkitaan.

Mutta itse asiassa varusmiesaikani oli vallan huoletonta aikaa. Alkuun ei tarvinnut muuta kuin syödä ja nukkua ja perunankuorimaveistä käyttää ynnä siinä välissä vähän tyhmältä näyttää. Kaikki muu hoitui ihan luonnostaan. Vahän myöhemmin piti olla viisaasti ovela syömisen ja nukkumisen ohessa, mutta mukavasti sekin meni. :lol:

Ihan vakavasti: arvostan res. kersanttia sotilasarvona hyvin suuresti, joten salli onnitteluni Bergerac. Minkä lisäksi: ei varusmiesaikaa kannata pelätä, ei varsinkaan nykyisin -ei siihen kuole (normaalisti) ja sapuskatkin on paremmat kuin kotona. Vanha setä tietää. :)
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Passikin löytyi. Jv/Pst Palvelusaika 285 vrk Päättymisvuosi 1992.
tool ja öl on elämää.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Hypocrisy Surrounds kirjoitti:Jeah, mielenkiinnostahan minä tämän tänne pystytin.

Eli kuinka moni on käyny ja oletteko eroamisen jälkeen käynyt, vai ennen todistajaksi tuloa suorittanut
asepalveluksen?
Oon siitä harvinaista vuosikertaa, että edellisenä vuonna syntyneet ja vanhemmat jeppulat joutu linnaan, ja vuoden nuoremmat sai lain perusteella vapautuksen. Itse sensijaan sain 9kk linnatuomion minkä täytntöönpanoa sitten lykättiin kolmen vuoden pätkissä...

Harmi. Nyt kyllä siinä tilanteessa menisin sovinnolla armeijaan.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Mir

Viesti Kirjoittaja Mir »

Kävin vuonna -96. En ole mikään inttifani koskaan ollut, mutta se oli osa kodista ja jt-maailmasta irtautumista.
Ch.K

Viesti Kirjoittaja Ch.K »

katos vaan, ootko sinäkin -65 :D
Kaarmis kirjoitti:
Hypocrisy Surrounds kirjoitti:Jeah, mielenkiinnostahan minä tämän tänne pystytin.

Eli kuinka moni on käyny ja oletteko eroamisen jälkeen käynyt, vai ennen todistajaksi tuloa suorittanut
asepalveluksen?
Oon siitä harvinaista vuosikertaa, että edellisenä vuonna syntyneet ja vanhemmat jeppulat joutu linnaan, ja vuoden nuoremmat sai lain perusteella vapautuksen. Itse sensijaan sain 9kk linnatuomion minkä täytntöönpanoa sitten lykättiin kolmen vuoden pätkissä...

Harmi. Nyt kyllä siinä tilanteessa menisin sovinnolla armeijaan.
Tosiystävät ovat ikuisia.
laureena

Viesti Kirjoittaja laureena »

Mä kävin armeijan kun valmistuin lähihoitajaksi. Kotiuduin lääkintämiehenä (korpraali). Opiskelen nyt sairaanhoitajaksi ja tarkoitus olisi hakea joukkoihin :D tätä tämä teettää kun erotetaan :lol:
Jag tror att jag kommer från Malmö.
Vastaa Viestiin