Miten järjestö perustelee että lipun tervehtiminen on epäjumalan palvontaa?
Et saa tehdä itsellesi veistettyä kuvaa etkä minkään sellaisen hahmoa, mikä on ylhäällä taivaissa tai mikä on alhaalla maan päällä tai mikä on vesissä maan alla. 5 Et saa kumartaa niitä etkä taipua palvelemaan niitä, sillä minä, Jehova, sinun Jumalasi, olen yksinomaista antaumusta vaativa Jumala, joka aiheutan rangaistuksen isien erheestä pojille, kolmanteen ja neljänteen sukupolveen niille, jotka vihaavat minua
2Mooseksen kirja 20:4,5
mikä on ylhäällä taivaissa tai mikä on alhaalla maan päällä tai mikä on vesissä maan alla.
Mitä eläintä tms. suomen lippu kuvaa?
ehkäpä toinen kohta tuo "uutta valoa"..
Lapsukaiset, varjelkaa itseänne epäjumalilta.
1.Johanneksen kirje 5:21
ei, eipä tuonut..
onneksi itse vartiotornista löytyy valoa:
Varhaiskristityt eivät osallistuneet valtion palvontaan. Daniel P. Mannix sanoo kirjassaan: ”Kristityt kieltäytyivät – – uhraamasta [Rooman] keisarin hengelle – mikä on suunnilleen samaa kuin nykyään lipuntervehtimisestä – – kieltäytyminen.” (Those About to Die.) Sama pitää paikkansa tosi kristityistä nykyään.
vt -02 15/9
kyllä,suunnilleen samahan se..
Ja eikö hitusen saisi kunnioittaa sitä että suomi on saanut oman lipun isiemme uhrauksilla?
kansallislaulu.
”Kansallislaulut ovat isänmaallisten tunteiden ilmentymiä, ja niissä pyydetään usein Jumalan ohjausta ja suojelusta kansalle tai sen hallitsijoille”, sanotaan tietosanakirjassa The Encyclopedia Americana. Kansallislaulu on todellisuudessa ylistyslaulu kansalle tai rukous sen puolesta. Lauluissa tavallisesti pyydetään kansalle aineellista menestystä ja pitkää ikää.
vt -02 15/9
Niin, kyllä jossain maissa.
pitäisikö tuo säädäntö tulkita maa kohtaisesti?
Maammelaulu:
http://www.suomalaisuudenliitto.fi/vanh ... maamme.htm
Onko suomen todistajista tosiaankin väärin laulaa tuota?
Jokainen suomalainen Jehovan todistaja saisi mennä itseensä ja miettiä hetken ihan oikeasti kantaansa.. (anteeksi,seuran kantaa..)