Kevättä odotellessa....

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sorbet

Kevättä odotellessa....

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Hyvissä ajoin kylvin, elämäni ensimmäistä kertaa , kolmea eri tomaatti laatua, kahta paprika lajia, ruohosipulia, persiljaa, basilikaa, kuukausimansikkaa, orvokkeja ja muita kukkia. Hyvin lähtivät kasvamaan. Nyt vaan odottelen, että ilmat lämpiää ja pääsee siirtämään taimet kasvihuoneeseen. Tässä odotellessa ajattelin vielä istuttaa sitruunamelissaa, lisää persiljaa, avokadon siemenen ja melonin siemeniä. Lisäksi hyvää vauhtia kasvavat jo herneen versot.

Maljakkoon sain omenapuun oksia ja ne täydessä valkoisessa kukassa :D

Tästä keväästä olen jotenkin erityisen innoissani. Varsinkin pääsiäistä odotan innolla. Ajattelin laittaa lammasta, rosmariiniperunoita, salaattia, jossa ehdottomasti kevätsipulia ja jälkiruuaksi itse tehtyä pashaa ja miehelle suklaa pashaa, jos vaan löydän reseptin.

Minkäslaisia kevät tunnelmia/suunnitelmia muilla on? :D
pakana

Re: Kevättä odotellessa....

Viesti Kirjoittaja pakana »

Pääsiäistä mäkin odottelen innolla, se on meillä ollut jo tovin sellainen kevään juhla, jossa saa koti kokonaan uuden "kesäisemmän" ilmeen ja johon panostetaan myös ruoan suhteen. Se toki takoittaa kevät siivousta ja ikkunoiden pesua ym. puuhaa, mutta valon lisääntyessä on energiaakin enemmän.

Meillä tosin syötiin jo lammasta kun porukat oli käymässä, mutta aion tehdä vielä oman lampaani ja jauhaa lampaanlihaa, josta sitten valmistan myös ihan oman kebabin. :D Olen myös joka kevät kokeillut erilaisia mämmijälkkärireseptejä ja tänäkin vuonna se on ohjelmissa. Lasten kanssa askarrellaan ja maalataan pääsiäismunia.

Ai hitsi kun nyt taas eletään vuoden parasta aikaa!!! :D
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

sorbet

Viesti Kirjoittaja sorbet »

Kiitos Jaakko! :D
Vastaa Viestiin