Elintarvikkeissa lasia - mitä ihmettä?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Mitä lasijupakan taustalla on?

Elintarviketuotannossa sattunut vahinko
1
5%
Aktivistien järjestelmällinen - tai vähemmän järjestelmällinen - sabotaasi
4
20%
Alkuperäisen vahingon jälkeen media ja kuluttajat ovat lietsoneet jupakan nykyisiin mittasuhteisiin
10
50%
Jupakka on verrattavissa niin kutsuttuun Ruokolahden leijona -tapaukseen
4
20%
Joku muu skenaario, mikä?
1
5%

Ääniä yhteensä: 20

Tony

Elintarvikkeissa lasia - mitä ihmettä?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Elintarvikkeiden lasipitoisuus on viimeaikoina lisääntynyt keskimääräistä huomattavasti korkeammalle tasolle. Ensin lasia löytyi vain naapurimaan tietyn valmistajan tuotteista, mutta nyt sitä löytyy jo - herranjumala sentään - oluestakin!
Mtv3 kirjoitti:Nyt lasia löytyi myös oluesta
Ruotsissa lasinsirpaleita on nyt löytynyt myös oluttölkistä.

Uutistoimisto TT kertoo, että lasia sisältänyt olutpurkki oli toimitettu alkoholiliikkeeseen eilen Mariestadissa Keski-Ruotsissa.

Olut oli Carlsberg-panimon tuote. Panimon edustajan mukaan on äärimmäisen harvinaista, että vieraita esineitä pääsee alumiinipurkkeihin.

Panimo on tehnyt asiasta ilmoituksen poliisille.

(MTV3-STT-TT)
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.sht ... /04/854323

Nyt spekuloidaan; mistä ja miten lasia on elintarvikkeisiin päätynyt?

Itse heitän ilmoille ajatuksen, että median hehkutus on lietsonut jupakan nykyisiin mittasuhteisiin, ja että ilmoituksia lasia sisältäneistä elintarvikkeista tekevät nyt monet muutkin, kuin vain lasia elintarvikkeista löytäneet tahot. Sen lisäksi että jupakka on omiaan lietsomaan tietynlaiset aktivistit aktivoitumaan, jatkamaan jupakkaa, vaikka näillä ei ole alkuperäisen vahingon tai sabotaasin kanssa mitään tekemistä.

Toivon mukaan tämän kuningas-ajatuksen saaneet saavat aikanaan ansionsa mukaan. Tässä leikitään kuitenkin ihmisten terveydellä. :evil:
Viimeksi muokannut Tony, 08.04.2009 10:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Alueveli
Eläkeläinen

Re: Elintarvikkeissa lasia - mitä ihmettä?

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Minulla tulee mieleen tapaus nimeltä Ruokolahden leijona.. :roll:
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Tony

Alueveli kirjoitti:Minulla tulee mieleen tapaus nimeltä Ruokolahden leijona.. :roll:
Kieltämättä tämä vaihtoehto on myös olemassa, lisätäänpäs äänestykseen. Vähän kuitenkin ihmettelen miten tuo sopii siihen päiväkodissa sattuneeseen tapaukseen. Mutta mistä näistä tietää. :roll:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Tony Syrjänen kirjoitti:
Alueveli kirjoitti:Minulla tulee mieleen tapaus nimeltä Ruokolahden leijona.. :roll:
Kieltämättä tämä vaihtoehto on myös olemassa, lisätäänpäs äänestykseen. Vähän kuitenkin ihmettelen miten tuo sopii siihen päiväkodissa sattuneeseen tapaukseen. Mutta mistä näistä tietää. :roll:
Oikeastaan mielsin sen kuuluvan kohtaan "Alkuperäisen vahingon jälkeen media ja kuluttajat ovat lietsoneet jupakan nykyisiin mittasuhteisiin."

Ruotsin alkuperäisissä tapauksissa saattaisikin ehkä olla jostain hieman jännemmästä kysymys. Mutta nämä uudet, joissa lasia löytyy kananmunista, sipulista, oluesta, leivästä, lihapiirakasta jne on epäilemättä jonkin sortin hysteriaa. Itsekin löysin jonkin sortin luunpalan annoksestani toissapäivänä, mutta eipä tuossa käynyt mielessä alkaa soitella iltapäivälehtiin epäilyttävistä vierasesineistä.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Tony

Alueveli kirjoitti:Mutta nämä uudet, joissa lasia löytyy kananmunista, sipulista, oluesta, leivästä, lihapiirakasta jne on epäilemättä jonkin sortin hysteriaa. Itsekin löysin jonkin sortin luunpalan annoksestani toissapäivänä, mutta eipä tuossa käynyt mielessä alkaa soitella iltapäivälehtiin epäilyttävistä vierasesineistä.
Toi kananmunalöydös on kyllä jo hulvaton. :mrgreen:
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tony Syrjänen kirjoitti:Toi kananmunalöydös on kyllä jo hulvaton. :mrgreen:
Odotamme jännityksellä milloin joku imeväinen saa lasinsirun suuhunsa äidinmaidosta.

Oliskohan kyse sabotaasista yhdessä tuotantolaitoksessa. Mahdollisesti jopa kahdessa. Sen jälkeen vainoharhaisuus on vallannut ihmiset ja kaikki hampaissa rasahtava tulkitaan automaattisesti lasinsiruiksi. Itse olen todistettavasti saanut lasinsirun suuhuni sekä olutta, että viiniä juodessani. Enpäs älynnyt soittaa tapauksista mihinkään juorulehteen. Niin ja molemmille tapauksille löytyi kyllä ihan luonnollinen selitys.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Tony

Jakke kirjoitti:Odotamme jännityksellä milloin joku imeväinen saa lasinsirun suuhunsa äidinmaidosta.
Se olisi yksiselitteisesti sabotaasia tuotannossa ja hysterian myötä havaintoja kertyisi runsaasti ympäri maata. :shock: :mrgreen:
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Jakke kirjoitti:Itse olen todistettavasti saanut lasinsirun suuhuni sekä olutta, että viiniä juodessani. Enpäs älynnyt soittaa tapauksista mihinkään juorulehteen.
Ei pidä mennä shampanjapulloa miekalla avaamaan, Jakke hyvä. :D
Mutta jotain mätää asiassa on. Näitä lasinsiruja kun on löytynyt milloin mistäkin elintarvikkeesta: hedelmistä, päiväkodin sapuskoista, pakastekanasta, pakastetuista elintarvikkeista, salaatista, leivästä (täällä Lieksassa), kananmunasta ja nyt oluttölkistä -mistähän vielä löytyneekään ja mitä. Parisen vuotta sitten löytyi peltohiiren pää potilaan lautaselta Joensuun keskussairaalassa vihannesten joukosta.
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Mun vedonlyöntipanokseni mennee kettutytöille tai muille "viherpiipertäjille", jotka nyt pontevasti koettavat kertoa meille jotain.
Samaan aikaan on nimittäin mediaan ilmestynyt enemmän näitä "Hui, kuinka huonosti kanoja kohdellaan ja kuinka siat keitetään elävältä" -juttuja. Mä saattaisin nähdä näillä jotain yhteyttä toisiinsa...
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

pakana kirjoitti:Mun vedonlyöntipanokseni mennee kettutytöille tai muille "viherpiipertäjille", jotka nyt pontevasti koettavat kertoa meille jotain.
Samaan aikaan on nimittäin mediaan ilmestynyt enemmän näitä "Hui, kuinka huonosti kanoja kohdellaan ja kuinka siat keitetään elävältä" -juttuja. Mä saattaisin nähdä näillä jotain yhteyttä toisiinsa...
No minäkin laitoin panokseni "viherpiipertäjille".

Minua oikeastaan vituttaa nämä ääriaktivisti "viherpiipittäjät" sun muut vastaavat. Onhan se jo nähty että ovat itse valmiita jopa kuvainnollisiin itsemurhaiskuihin (uhkaamalla vähintäänkin) ja tai kuvainnollisesti toimenpiteillään murhaamaan tarhassa olevat eläimet sun muuta, eri asia menevätkö kaikki näihin saakka. (siis eivät kaikki, mutta ääripäät ja ääritoiminteet)

Tosiaan, villi veikkaus että ääriaktivisti viherpiipertäjät sun muut ovat saattaneet laittaa asian alulle. Ja tätä myöden toki median näkyvyys sekä kuluttajien media-kuuluvuus havainnoista on varmasti kasvanut.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Wonderman

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

No minäkin laitoin panokseni "viherpiipertäjille".

Minua oikeastaan vituttaa nämä ääriaktivisti "viherpiipittäjät" sun muut vastaavat. Onhan se jo nähty että ovat itse valmiita jopa kuvainnollisiin itsemurhaiskuihin (uhkaamalla vähintäänkin) ja tai kuvainnollisesti toimenpiteillään murhaamaan tarhassa olevat eläimet sun muuta, eri asia menevätkö kaikki näihin saakka. (siis eivät kaikki, mutta ääripäät ja ääritoiminteet)

Tosiaan, villi veikkaus että ääriaktivisti viherpiipertäjät sun muut ovat saattaneet laittaa asian alulle. Ja tätä myöden toki median näkyvyys sekä kuluttajien media-kuuluvuus havainnoista on varmasti kasvanut.
minua taas vituttaa se, että syyllisiä etsitään aina tämän kaltaisissa tapauksissa vegaaneista laitonta eläinaktivismia harjoittaviin. Itsekkin jouduin netissä silmätikuksi ton asian takia. Vähän sama jos jos vaatekaupasta joku varastaa puvun ja suorat housut, ollaan epäilemässä romaaneja tai maahanmuuttajia, kun yhtähyvin syyllinen voi ollakkin aivan tavallinen suomalainen mies.

On moniakin tapauksia joissa eläinaktivistit loppujen lopuksi ovat olleetkin syyttömiä. Esimerkkinä mainittakoon turkiseläinten pilaantunut rehu jota aikoinaan annettiin vahingossa turkiseläimille että moni turkiseläin menehtyi, ja tottakai ihmiset supisivat että eläinaktivistit myrkyttivät. Ihmisillä ei ollut minkään tason tietoa siitä että tuo turkiseläinten rehu pilaantuu helposti.

Ja on hieman huvittavaa että jos todellakin on kasvisruuistakin löytynyt lasinsiruja, miksi eläinaktivisti haluaisi vahingoittaa muita kasvissyöjiä ? Miksi eläinaktivisti soluttautuisi useaksi kuukaudeksi sellaiseen duuniin jossa pakattaisin lihaa ? Millähän eläinaktivisti olisi kuljettanut kenties useita kiloja lasinsiruja sisään ja liukuhihnalla toisten nähden olisi lisänyt niitä pakkauksiin ? ja lukuisia muita kysymyksiä...

"Suomen siipikarjaliiton toiminnanjohtaja Lea Lastikka arvelee, että eläinaktivistit ovat jopa soluttautuneet tuotantolaitoksiin töihin päästäkseen käsiksi ruokiin.
- He ovat voineet mennä töihin vaikkapa jo kuukausia sitten. Ääriryhmien työ on pitkäjänteistä ja huolellisesti suunniteltua, Lastikka selittää.
Lastikka korostaa, että tämä tieto ei ole varmistettua faktaa - tosin muitakaan vaihtoehtoja ei hänen mukaansa juuri ole."

ai ei ole vaihtoehtoja ? Entäpä vittuuntunut lihansyöjä joka vihaa vegaaneja ja niitä jotka ei käy armeijaa, päättää kostaa isolla joukolla ja pistää syylliseks eläinaktivistit, toisten mustamaalaaminen ei ole mediassakaan uutta.

"Se tosiasia, että lasinsiruja on Ruotsissa löytynyt myös hedelmistä, ei saa Lastikkaa muuttamaan mieltään.
- Tämä voi olla eläinaktivistien hämäystä. Vaihtoehtona on myös, että lapset ovat voineet piloillaan tehdä jekkuja kuullessaan lasinsirujupakasta, hän perustelee."
<-- eläinaktivistien hämäystä, joo tosi kovaa hämäystä onkin, halutaan vaarantaa kasvissyöjä ystävien henki ja samalla fruitariaanien henki kun syövät hedelmiä päivittäin. Joo ja lapsethan rikkookin mielellään pulloja ja pistävät sormet veressä lasinsiruja kaupan hedelmiin tai kotona suloiset rasavillit pistävät äidin ja isin ostamiin hedelmiin.

ja tiedoksi vaan että suomessa laitonta eläinaktivismia valvoo poliisi hyvin tarkkaan. Muistetaan myös se että ei ole hirveän kauan siitä kuin ulkomailla poistettiin kaupoista myrkyttettyä maitojauhetta kiinassa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinan_maitojauheskandaali ja oliko syyllisenä laitonta eläinaktivismia harjoittavat ? ei todellakaan.

nimim. lasinsirut ovat saatanasta

wonderman the evil viherpiipertäjä
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Hieman osittaista OT:ta:

Suomessa valtio periaatteessa sallii Seuran kuvainnollisen aivopultin alaisuudessa olevien vilpittömien Jehovan Todistajien "täysin omantunnon" mukaisesti veri-itsemurhan. Luojan kiitos Suomessa on vastuullisia lääkäreitä jotka saattavat estää tälläisen, myöskin jos kyseessä vilpittömän Jehovan Todistaja perheen kastamaton tai kastettu lapsi. Hoidosta kieltäytyminen on aikuisella ihmisellä yksi mahdollisuus, etenkin uskonnon puitteissa.
Kaikissa muissa maissa ei ehkä ole tähän viitaten sama tilanne kuin Suomessa. Pahimmillaan JT:t kuvainnollisesti tappavat itsensä ja saattavat kuvainnollisesti tappaa lapsensa ; veren nimissä. Ja ennenkaikkea uskonnon nimessä.

Sitä vastoin Suomen laki ei tunnista ns ääriaktivistien haluamaa välillistä itsemurhaa/eutanasiaa.
Ääriaktivisti saattaa kahlita itsensä metsänraivauskoneen eteen ja omasta tahdostaan saattaa olla valmis itse uhraamaan elämänsä mikäli kone liikkuu eteenpäin. <- siis valmis aate-itsemurhaan.
Samoin ääriaktivistit voivat ohjata veneensä tankkerin eteen valmiina aate-itsemurhaan.
-> Tässä piilee juuri ääriaktivistien kavaluus. Mainostavat usein väkivallattomuutta mutta itse ovat osallisena juuri väkivaltaisuuteen (sekä myös muussa toiminnassa osittain lakien vastaiseen toimintaan) odottaen aate-murhaa kun kone ajaa päälle. Ja tietysti vielä sekin että syyllistyvät jo lain rikkomiseen kahlehtimalla itsensä koneeseen ja odottaen aate-murhaa, tavallaan itsemurhaa/eutanasiaa koska ovat valmiita kuolemaan. Vai ovatko. Davidin oksan jäsenet (joo, uskonto) olivat valmiita itsemurhaan, vastaavissa joissakin ääriaktivisti tilanteissa poliisin rynnäkön osalta on ruumita jäljellä. Itsemurhahakuisuus mutta toteutetaan välikäden kautta.

Minun mielestäni pitäisi näiden ääriaktivisti-itseään kahlitsevien osalta laittaa kova kovaa vastaan. Metsäkoneella kylmästi jyräten ylitse. Panssarivaunulla kylmästi jyräten ylitse. Tankkerilla kylmästi jyräten ylitse. Valitettavasti jostain syyllinen tähän kaivettaisiin.
Toivoisin että jokin valtio ottaisi oma-aloitteisin/uhka-itsemurha -aikeen eutanasiana ja hyväksyisi sen , mikäli aktivisti haluaa kuolla aatteensa puolesta. Ja jotta pahaa mieltä ei kenellekkään jäisi, voisi vaikkapa metsäkoneeseen ohjelmoida automaattisen liikkellelähtöajastuksen jolloin kukaan ei suoranaisesti tappaisi ketään vaan aktivisti saisi haluamansa aate-itsemurhan/eutanasian.
-> Tietysti tätä ennen viranomaiset voisivat käyttää tarvittavia keinoja. Vaan entä jos ääriaktivisti onkin kahlehtinut itsensä niin, että yksikin ulkopuolinen liike johtaisi ääri-aktivistin kuolemaan?

Tarha-eläinten spreijaus on varmaan kivaa ääriaktivistien mielestä. Ei se varmaan haittaa jos vähän maalia vahingossa livahtaa viattoman eläimen silmiin.
Vapautus-jutut ovat varman ihan kivoja. Osa eläimistä voi selviytyä luonnossa ja osa välttämättä vaistoistaan huolimatta ei ehkä selviä. Kiva että kuvainnollisesti aatteen nimissä tapetaan eläimiä.
-> ja ennenkaikkea lain vastaista toimintaa.

Ääriaktivistien toiminta on mielestäni ok niin kauan kun toimitaan lain sallimissa rajoissa. Muu toiminta on mielestäni täyttä kiihkopaskaa ja kavaluutta, etenkin jos aatteen myötä mainitaan kuvainnollinen väkivallattomuus tai lakien noudattaminen. BullShit.

Vegetaristi tai lihansyöjä saa kuka tahansa olla oman valintansa mukaan.

Osittainen OT Off
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Muistelkaapa vaan Kristalliyötä. Veikkaan syyllisiksi juutalaisia.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Mä olen kyllä NIIIIN samaa mieltä Bergeracin kanssa. Jos aatteensa valitsee ja sen puolesta on valmis kuolemaan, niin siitä sitten vaan rohkeasti toimeen. Tuli mieleen se kummelin sketsi missä mies siinä päivitteli, että "mikä ihmeen mielenhäiriö saa miehen noin puuta rakastamaan..?" :roll:

Nimenomaa aktivistit ovat valmiita aivan mihin tahansa. Kettutyttöjen toiminta on sitä älytöntä aktivismia. Ollaan huolissaan turkiskettujen olosuhteista ja sitten mennään ja päästetään ne suomen luontoon, jossa ne kuolevat aivan varmasti.

Tällainen lasinsirutouhu on aivan samanlaista puuhastelua, hyökkäillään päättömästi ihmisten kimppuun, koetetaan tuhota toisten elinkeino ja yritetään "pysäyttää ihmiset tajuamaan".
Jos tällaisiin "terrorismin" muotoihin suhtaudutaan... no... hieman kriittisesti ja ärsyyntyneesti :roll: niin jälleen kerran olis varmaan syytä aktivistien katsoa peiliin. Kyllä se maine on ihan itse hankittua.
Wonderman

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

pakana kirjoitti:Mä olen kyllä NIIIIN samaa mieltä Bergeracin kanssa. Jos aatteensa valitsee ja sen puolesta on valmis kuolemaan, niin siitä sitten vaan rohkeasti toimeen. Tuli mieleen se kummelin sketsi missä mies siinä päivitteli, että "mikä ihmeen mielenhäiriö saa miehen noin puuta rakastamaan..?" :roll:

Nimenomaa aktivistit ovat valmiita aivan mihin tahansa. Kettutyttöjen toiminta on sitä älytöntä aktivismia. Ollaan huolissaan turkiskettujen olosuhteista ja sitten mennään ja päästetään ne suomen luontoon, jossa ne kuolevat aivan varmasti.

Tällainen lasinsirutouhu on aivan samanlaista puuhastelua, hyökkäillään päättömästi ihmisten kimppuun, koetetaan tuhota toisten elinkeino ja yritetään "pysäyttää ihmiset tajuamaan".
Jos tällaisiin "terrorismin" muotoihin suhtaudutaan... no... hieman kriittisesti ja ärsyyntyneesti :roll: niin jälleen kerran olis varmaan syytä aktivistien katsoa peiliin. Kyllä se maine on ihan itse hankittua.
Unohda nyt tuo lasinsiru juttu hetkeksi, EI OLE MITÄÄN FAKTOJA JA TODISTEITA VIELÄ!!! voit puhua aivan rauhassa turkistarha iskuista ym mutta älä väitä lasinsiru juttua eläinaktivistien tekosiksi ennen kun on faktaa pöydässä KIITOS!!

ja mitä turkiksiiin tulee niin JOKA tapauksessa ne kuolee kun lopetetaan aivan tahallaan, turkistarhaus on muutenkin eläinrääkkäystä, ei mitään eettistä ollenkaan. En kannata turkiseläinten vapauttamista luontoon mutta ei ne kuulu ihmisten päällekkään, turkistarhaus tullaan vielä toivottavasti suomessa lopettamaan kuten on joissakin maissa jo lopetettu ja kielletty lailla.
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Vastaa Viestiin