Muistan lukeneeni näitä rohkaisevia ajatuksia jo kolme vuotta sitten kun tiesin haluavani erota, mutta keräsin rohkeutta siihen vielä. Sain näiltä sivuilta paljon apua eroprosessiin.
Tässä minun tarinani lyhykäisyydessään..
Muistan jo pienenä ajatelleeni, etten halua olla Jehovan todistaja. En koskaan tuntenut kuuluvani joukkoon. Tunnollisena tyttönä tunsin suurta syyllisyyttä aina siitä, etten ajatellut kuin vanhempani minun halusivat ajattelevan. Tämä sai minut alun alkaen muuttamaan ulkomaille heti aikuistuttuani ja päästyäni lukiosta. Elin ulkomailla kaksoiselämää. Se oli ihanan vapauttavaa aikaa, vaikkakin koin myös vahvasti syyllisyyttä. Tulin parin vuoden jälkeen takaisin Suomeen ja tapasin nykyisen avomieheni - jatkoin kaksoiselämää noin vuoden ajan. Vuoden seurustelun jälkeen muutimme yhteen ja jouduin vihdoin ilmoittamaan vanhemmilleni tilanteesta. Minut erotettiin nopeasti ja olin noin vuoden ilman mitään kontaktia vanhempiini. Sen jälkeen vanhempani ovat olleet minuun yhteydessä ja jopa käyneet luonamme kylässä. He eivät tietenkään ole hyväksyneet asiaa, mutta antavat minun olla rauhassa. Siitä olen kiitollinen.
Olen kuitenkin tuntenut paljon syyllisyyttä erostani - en seuraa kohtaan vaan vanhempiani kohtaan. Loukkasin heitä todella pahasti ilmoituksellani. Myöhemmin olen ymmärtänyt ajatella asiaa niin, että jokaisen on elettävä oma elämänsä sellaisena kuin haluaa. Koko elämä menee hukkaan, jos yrittää vain miellyttää toisia ihmisiä.
Erotessani minulla ei ollut Suomessa kuin muutama maailmallinen ystävä mieheni lisäksi. Näiden kolmen vuoden aikana olen vähitellen ystävystynyt ns."maailmallisten" kanssa, mutta vertaistukea minulla ei ole ollut. Johtuneeko juuri siitä, että olen välillä tuntenut olevani jossain määrin "yksin" ajatusteni kanssa. Nyt päätin selata uudelleen näitä sivuja ja löysin heti samankaltaisia tarinoita. Luulenpa, että tästä lähin tulen käymään täällä usein...
SiRa