juhannuksen konventista

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Hupaisaa, että tuollainen gootti-tyylinen pukeutuminen on katsottu oikein lavalta mainitsemisen arvoiseksi. Sehän on nykyisin niin mainstreamia, että eipä noihin kukaan juuri huomiota kiinnitä. No, perinteiseen JT-lookkiin verrattuna tietenkin vähän erilaista :roll:

Tämäkin on tietenkin vain yksi näitä mielenhallinnan keinoja. Ei saa ilmaista itseään pukeutumisella, se on saatanasta! Hassua, että muullainen itsensä ilmaisu on kuitenkin edes rajoitetussa määrin vielä sallittua.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
madgyver
Viestit: 289
Liittynyt: 30.04.2007 13:35

Viesti Kirjoittaja madgyver »

Barabbas kirjoitti:ja puistattavaa oli minustakin tuo kuinka korostettiin entistä voimakkaammin sitä, että jos sukulainen erotetaan, KAIKKI välit poikki, kun tähän asti pakolliset kuviot on saanu säilyttää. Saman katon alla asuvan erotetun kanssa sentään saa vielä puhua...
Ei jumalauta. Toivottavasti jehovat palavat helvetin tulessa ikuisesti. Saisivat itse kokea ripauksen sitä tuskaa mitä muille ihmisille aiheuttavat. Mä en tajua miten jokuvoi kuunnella ja USKOA tollasta paskaa. No, luulen että tämäkin sääntötarkennus kasvattaa ex-jehovien itsemurhatilastoja. Tai näin ainakin äkkiseltään vois luulla. Kun eron hetkellä muutenkin on tunteet pinnassa, koko elämältä pohja pois, ystävät JA OMA PERHE hylänneet, ni voin kuvitella että ei sitä kaikki kestä. No, ehkä Jehova on tyytyväinen kun verivelka lisääntyy, veri-itsemurhatapauksia, elinsiirtokiellon takia kuolleita jne. ei ilmeisesti ole vielä riittävästi.

(anteeksi kielenkäyttöni, tää teki mut vaan todella vihaiseksi. Modet editoinee siistimmäksi jos haluavat.)

ja offtopiciksi menee, mutta mainittakoon tässä loistava artikkeli erottamisjärjestelyä koskien. Tätä kannattaa koittaa näyttää niille sinut mahdollisesti hylänneille sukulaisille, toiveena mahdollisesti saada Vartiotorniseuran raiskaama omatunto ja ajattelukyky heräämään. Tosin tiedän että suljetun mielen avaaminen on vaikeata. Mutta onneksi Jehova kannustaa rakkauteen ja hyviin tekoihin, mm. hylkäämään täysin kaikki sukulaiset jotka eivät ole enää jehovia.

http://simon.kiivailija.tripod.com/vt010906.html
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

madgyver kirjoitti:Ei jumalauta. Toivottavasti jehovat palavat helvetin tulessa ikuisesti.
Helvetti kuulostaa kiinnostavammalta paikalta kuin Vt-seuran valheiden ja älyttömien direktiivien pohjalle rakentuva paratiisi.
(anteeksi kielenkäyttöni, tää teki mut vaan todella vihaiseksi. Modet editoinee siistimmäksi jos haluavat.)
Itsellä käy välillä mielessä hieman huomattavasti kuvaavammatkin sanat.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
suikki
Viestit: 24
Liittynyt: 02.05.2007 17:19

Viesti Kirjoittaja suikki »

Barabbas kirjoitti:Joo, lauantaina tuli koko iltapäivä tarinaa "salakavalista" internetissä, ja puistattavaa oli minustakin tuo kuinka korostettiin entistä voimakkaammin sitä, että jos sukulainen erotetaan, KAIKKI välit poikki, kun tähän asti pakolliset kuviot on saanu säilyttää. Saman katon alla asuvan erotetun kanssa sentään saa vielä puhua...
Niin... no mutta miten kun olen eronnut itse, saako silloin olla enää MISSÄÄn tekemisissä? maailmallinen avopuoliskoni laittoi vanhuksille lauantaina mailia, ei tähään päivään mennessä ole tullut vastausta. Kai se koskee meitäkin, ei kyllä enää harmita.

Ja älkää naurako näitä virheitä, en oikein osaa tätä lainausjuttua....

Korjasin quotet - Alueveli
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

suikki kirjoitti:Niin... no mutta miten kun olen eronnut itse, saako silloin olla enää MISSÄÄn tekemisissä?
Asian voi päätellä siitä, että jo epäsäännöllisiäkin karsastetaan. toimettomista puhumattakaan. Vt-seuran mukaan eronneet ja erotetut ovat täysin samaa kastia. Ainoa ero noiden kahden ryhmän sisällä olevissa henkilöissä on se, että ohjeen mukaan vanhimpien ei tulisi yrittää haalia takaisin katumusharjoituksiin sellaisia henkilöitä, joiden tiedetään avoimesti kritisoivan Vt-seuraa.

Aivan ymmärrettävä ohje, koska asiansa osaava entinen jt niputtaa ja paalaa Vt-seuran helposti vanhimpien silmien edessä mennen tullen. Ilmeisesti tästä syystä varotoimenpiteenä on annettu ohje, että näillä katumusharjoituskutsukäynneilla tulisi varmuuden vuoksi olla aina kaksi vanhinta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
suikki
Viestit: 24
Liittynyt: 02.05.2007 17:19

Viesti Kirjoittaja suikki »

nyt minä olen niin hyvillä malleilla omatuntoni kanssa, järkytyin vain pienesti tiedosta siitä, ettei tekemisissä saa ehdottomasti olla.

Helpotin vanhuksieni tuskaa.

laitoin viestin (ettei vaaaaan tarvitsisi heidän potea huonoa omaatuntoa) Vanhuksille, että tein itse päätöksen, ettei tarvitse niiden enää olla yhteyksissä, ikinä. Eipä tarvitse ainakaan niiden ilmoittaa seuran päätöksistä, kai ne olisi muutenkin olleet vain hiljaa..

Mulle on tullu niin paljo lisää kavereita, etten uskonutkaan, eikä edes ex-jeppuloista, vaan ihan normeista maailmallisista! :D
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

suikki kirjoitti:Mulle on tullu niin paljo lisää kavereita, etten uskonutkaan, eikä edes ex-jeppuloista, vaan ihan normeista maailmallisista!
Ystävät ovat ystäviä, persoonia siinä missä sinäkin. Perusedellytys yhteisestä uskonnollisesta menneisyydestä on lähtökohtana täysin väärä pohja. Toki yhteinen menneisyys ei ole haittakaan, mutta mooses on mooses ja ystävyys ei edellytä moosesta.

Normaaleja maailmallisia on pilvin pimein, verrattuna meihin ex-jeppuloihin. On se vaan parempi, että että ystävyyssuhteessa edes toinen on normaali. Mulla kävi varsinainen mäihä kun törmäsin nykyemoon, kumpikaan ei haaveile osallistuvansa harpunsoiton valmistavaan kurssiin elinaikanaan.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Jakke kirjoitti:Hupaisaa, että tuollainen gootti-tyylinen pukeutuminen on katsottu oikein lavalta mainitsemisen arvoiseksi. Sehän on nykyisin niin mainstreamia, että eipä noihin kukaan juuri huomiota kiinnitä. No, perinteiseen JT-lookkiin verrattuna tietenkin vähän erilaista.
Konventeissahan harvoin on mitään itse JT-uskonnon sisältöön, "teologiaan", liittyvää uutta, varsinkin kun villeimpien ennustuksien ja uudistuksien aika tuntuu kuolleen Fred Franzin mukana ja uudistushaluisimmat, kuten veljenpoikansa, on potkittu pois. Mitään itse asiaan liittyvää kiinnostavaa sanottavaa ei siis ole, vaan kaikki on lähinnä vanhan toistoa.

Jos oikein miettin, niin väittäisin että konventtien asia eli "substanssi", jos sitä on, koostuu kolmentyyppisistä sisällöistä. 1) Ajankohtaiset kiellot ja varoitukset, eli se mitä ei saa tehdä 2) Kehotukset ja painostus siihen mitä pitää tehdä ja siihen mitä sen lisäksi pitäisi tehdä, vaikka ei pysty (=> syyllisyys) 3) Yleinen fiilistely aiheesta "eikös meillä olekin hyvä, toisin kuin maailmallisilla". Karkea jako, korjatkaa jos olen väärässä.

Päätoimiston käsikirjoittajien suurin työ on ripotella näihin kolmeen kategoriaan kuuluvat kiellot, kehotukset ja fiilistely monta päivää kestävän ohjelman sisään ja täyttää välit semiraamatullisella hötöllä, ja antaa ohjelmille kryptisiä, mutta myös semiraamatullisen kuuloisia nimiä. Ai niin, onhan siinä välissä tietysti ilmoituksia, laulua ja kokemuksia eksoottisista paikoista. Ja jokun "uuden" kirjan kutkuttavan jännittävä julkistaminen. Silti, enpä haluaisi olla heidän asemassaan, yleisöstä nyt puhumattakaan.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Witless kirjoitti:Jos oikein miettin, niin väittäisin että konventtien asia eli "substanssi", jos sitä on, koostuu kolmentyyppisistä sisällöistä. 1) Ajankohtaiset kiellot ja varoitukset, eli se mitä ei saa tehdä 2) Kehotukset ja painostus siihen mitä pitää tehdä ja siihen mitä sen lisäksi pitäisi tehdä, vaikka ei pysty (=> syyllisyys) 3) Yleinen fiilistely aiheesta "eikös meillä olekin hyvä, toisin kuin maailmallisilla". Karkea jako, korjatkaa jos olen väärässä.
Hyvä ydinkooste lukumääräisesti (3 kpl).

Mieltäisin jossakin määrin mukaan myös 3 seuraava asiaa, vaikka ehkä niiden paikka voisi olla vain alakohteina (sivuasioina) liittyen noihin 3:een pääkohtaan.

(4.) Konventit ovat tavallaan myös "mahdollisuuksien naima-markkinat". Ikään katsomatta konventti voi tarjota mahdollisuuden naimattomalle Jehovan Todistajalle pikaisesti tutustua toiseen osapuoleen. Ehkä osoitteiden vaihto ja nykypäivänä känny-numeron vaihto (alkuun vähän tekstareita ja sitten ehkä voi soittaakin) tai mahdollisesti jopa saatanallisen internetin mece-osoitteiden vaihto/ sähköposti-osoitteiden vaihto.

(5.) Konventit ovat tavallaan myös "mahdollisuuksien juorumarkkinat". Asiaan katsomatta konventti voi tarjota mahdollisuuden kertoa asioita ylitse seurakuntarajojen. <- tämä kyllä toimii ilman konventtejakin vallan mainiosti.

(6.) Konventit ovat tavallaan myös "mahdollisuuksien rahasampo" Seuralle. Paljon Jehovan Todistajia samassa paikassa samaan aikaan ja mahdollisesti tuplakertaisesti eri tapahtumissa. Ruokailua josta maksetaan ns. "vapaaehtoinen" maksu ei ole ollut pitkään aikaan. Kuitenkin jotkut Jehovan Todistajat saattavat vanhasta muistista pistää lahjoituksiin lahjoitukset+entinen ruokailumaksu eli sellainen könttäsumma. Omakohtaisesti tiedän tämän mutta asiaa ei voine yleistää (tai voi sitä kyllä yleistääkin siltä pohjalta mitä keskustelin aikoinani Jehovan Todistajien kanssa).
"Niin mutta kyllä sen voi pistää ihan hyvin, muutkin varmaan (suositukset ja sanan levittäminen)laittavat, kulujahan tulee vuokrauksesta ja muusta" , "No eivätkö kulut ole pienemmät kun ruokaa ei ole tarjolla eli vähemmänkin voisi laittaa" , "Ei sun kanssa voi keskustella, etkö ymmärrä että kaikki tämä maksaa kuitenkin, tuo kirjallisuus, vuokrat ja..." "Tarkoitatko että jos kaikki maksavat vapaaehtoisesti olemattomasta ruokailusta niin tulos on +:lla ja ilman vapaaehtoista maksua miinuksella ja jos se on aina ollut ruokailujen aikana miinuksella niin nythän se voisi päästä plussalle..., vai voisitko näyttää jostain konventtien tilinpäätöksiä aiemmista?" " En kuuntele...."
(keskustelua ennen konventtia!!)
+ plus kaikki lahjoitukset.
(juolahti tuossa mieleen että jos Jehovan Todistajat saavat yhden omakotitalon lahjoituksena hinta 300 000€ ja myyntiin, niin se takaisi käsittääkseni konventtivuokramaksuihin yllättävän hyvän pesämunan. Mutta näitähän ei lasketa eikä ilmoiteta Todistajille, lahjoitukset konventeissa täydellä vauhdilla vastaanottoon. Ja vakiomaininnat siitä että kun kulujakin kertyy niin paljon...)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Witless »

Bergerac kirjoitti:Mieltäisin jossakin määrin mukaan myös 3 seuraava asiaa, vaikka ehkä niiden paikka voisi olla vain alakohteina (sivuasioina) liittyen noihin 3:een pääkohtaan.
Hyviä lisäyksiä. Itse keskityin kommentissani lähinnä tuohon mikrofonin kautta yleisölle välitettävään sisältöön. Mutta "oheistoiminnot" ovat varmaan nykyäänkin monille osallistujille olennaisempia kuin edellä mainittu tylsä ohjelma. Tärkein (ehkä jopa ainoa) sisältö näin miespuolisena oli tietysti aikanaan tarkistaa ns. "taso". Eli miten a) kauniita b) naitavia (puhun nyt tietysti vain ja ainoastaan avioliitosta) siskoja paikalla oli. :)
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vastaa Viestiin