Kävin konventissa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Arskavain

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Voi näitä vieraita, jotka kävelevät ohi (vrt Laupias samarialainen).

Matt. 23:13

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten/konventin valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät :shock:
Elä ja anna toisten elää
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tony Syrjänen kirjoitti:
Vieraantunut kirjoitti:Ja sinäkö mielenhallinnassa rypevä lahkolainen edustat sitä "tavallista" järkeä? Salli mun :lol: :lol: :lol: vähän tässä nauraa!
Tässä kohtaa kannattaa ottaa huomioon, että henkilö kirjoituksen takana on ollut epätasapainossa psyykkeensä kanssa jo vuosikausia. Epätasapaino johtuu ainakin siitä että kirjoittaja tiedostaa jehovantodistajuuden olevan huuhaata, mutta toisaalta myös siitä, että henkilö kokee syvää vihaa niitä kohtaan jonka tuovat sen esille. Sikäli kayttäytymisen ymmärtää, että edellä mainitussa yhtälössä on ristiriitaa kylliksi jo sellaisenaan. Puhumattakaan siitä että henkilö pelkää rehellisyytensä asian suhteen aiheuttavan tälle isoja sosiaalisia menetyksiä. No, tämähän on lahkossa normimeininkiä: rehellisyydellä menetetään elämä lahkossa ja kaikki mitä siihen kuuluu.
Hieno analyysi!

Voisitko kertoa hieman koulutuksestasi, siis minkälaisella perustalla analyysisi lepää? Erityisesti minua kiinnostaa, millä tiedoilla ja taidoilla teet nuo johtopäätöksesi?

Minua hieman nolottaa se, että suhteellisen asiallisista jutuistani, kaivetaan kirjoittajan persoonaa esille tavalla, joka mielestäni on häpeäksi luopioiden kyvyille vastata esille tuomiini asioihin.
arkiston kätköistä

Viesti Kirjoittaja arkiston kätköistä »

Vieras kirjoitti: Torninvartija ei ole asialla ensimmäistä kertaa, vaan vuoden 2004 uloslemppaamisesta tehtii luopioiden osalta tutkintapyyntö. POLIISI totesi, että kyseinen henkilö voidaan poistaa konventista, perustelut löydät netistä jos jaksat kaivaa.

Siis poliisin päätös asiasta on jo olemassa, joten ainut kysymys on, mikä on tässä välissä muuttunut? Sano ihmeessä, jos tiedät jotain? Mielestäni mikään ei ole muuttunut Torninvartijan ja VT-seuran suhteissa.
Tarkoittanet Poliisin päätöstä vuodelta 2005, jonka joku on lainannut tänne?

Kuten tuosta päätöksestä ehkä huomaat, Poliisin perustelujen mukaan konventista poistettujen henkilöiden osallistuminen mielenosoitukseen oli se ratkaiseva tekijä jonka takia järjestyksenvalvojat saivat poistaa heidät konventista. Poliisin mukaan järjestyksenvalvojilla oli perusteita odottaa järjestyshäiriöitä jos mielenosoittajia päästettäisiin sisään.

Tässä aloituspostauksen tapauksessa ei ole mitään mielenosoitusta taustalla. Aloituspostittaja ei ole ollut konventtipaikan ulkopuolella kertomassa vastakkaista näkemystään ennen siirtymistään jäähalliin. Pelkästään kenenkään mielipiteet eivät oikeuta poistamaan yleisötilaisuudesta ellei voida osoittaa, että kyseisestä henkilöstä olisi järjestykselle vaaraa joten edellisen päätöksen perusteet (mielenosoitus) ei tähän tapaukseen käy.

Asia on siksi järkevä tutkia uudelleen.
Vieras

Arskavain kirjoitti:Voi näitä vieraita, jotka kävelevät ohi (vrt Laupias samarialainen).

Matt. 23:13

"Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten/konventin valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät :shock:
Siis eikö Jehovantodistajat mene konventtiin sisään? Mitä ihmettä yrität tuoda esiin?
sirpa-leena

Viesti Kirjoittaja sirpa-leena »

Hämmästyttää! Miksi ei muka voi vaikka kuinka "luopioitunut" käydä konventeissa/kokouksissa JOS/KUN käyttäytyy niin kuin siellä heidän säännöt on? Voita paha hyvällä/ kerää tulisia hiiliä päälle/ mistä tiedät x, että et pelasta y:tä...tuomio on Jehovan...vaikka kuinka monta Raamatun paikkaa muistuu mieleen!

Mistä se raja menee uloskäynnille: KUN ne tietää (oletan, et ne tietää kuka tänne kirjoittaa ja kuka se kirjoittaja on, vaikka sillä olis mikä nimimerkkinä, kun ne näyttää tietävän muutenkin exien elämästä kaiken, vaikka päivää ei saa sanoa vrt. rekisterit), että tänne kirjoittaa/on kirjoittanut. On esiintynyt julkisuudessa...on exä suuresta JT-suvusta, vai mikä se viimeinen naula arkkuun on?

Minulla on tapana paheksua varjo-konventteja, koska ne on mun mielestä JT-porukan vuotuinen juhla, minne ei tarvii mennä terhentämään, mutta nyt sitten paheksun samalla volyymillä sitä, ettei sinne muka saa mennä nätisti istumaan ja kuuntelemaan!
Arskavain

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Siis eikö Jehovantodistajat mene konventtiin sisään? Mitä ihmettä yrität tuoda esiin?
Lukija käyttäköön havaintokykyään :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Elä ja anna toisten elää
Vieras

arkiston kätköistä kirjoitti:
Vieras kirjoitti: Torninvartija ei ole asialla ensimmäistä kertaa, vaan vuoden 2004 uloslemppaamisesta tehtii luopioiden osalta tutkintapyyntö. POLIISI totesi, että kyseinen henkilö voidaan poistaa konventista, perustelut löydät netistä jos jaksat kaivaa.

Siis poliisin päätös asiasta on jo olemassa, joten ainut kysymys on, mikä on tässä välissä muuttunut? Sano ihmeessä, jos tiedät jotain? Mielestäni mikään ei ole muuttunut Torninvartijan ja VT-seuran suhteissa.
Tarkoittanet Poliisin päätöstä vuodelta 2005, jonka joku on lainannut tänne?

Kuten tuosta päätöksestä ehkä huomaat, Poliisin perustelujen mukaan konventista poistettujen henkilöiden osallistuminen mielenosoitukseen oli se ratkaiseva tekijä jonka takia järjestyksenvalvojat saivat poistaa heidät konventista. Poliisin mukaan järjestyksenvalvojilla oli perusteita odottaa järjestyshäiriöitä jos mielenosoittajia päästettäisiin sisään.

Tässä aloituspostauksen tapauksessa ei ole mitään mielenosoitusta taustalla. Aloituspostittaja ei ole ollut konventtipaikan ulkopuolella kertomassa vastakkaista näkemystään ennen siirtymistään jäähalliin. Pelkästään kenenkään mielipiteet eivät oikeuta poistamaan yleisötilaisuudesta ellei voida osoittaa, että kyseisestä henkilöstä olisi järjestykselle vaaraa joten edellisen päätöksen perusteet (mielenosoitus) ei tähän tapaukseen käy.

Asia on siksi järkevä tutkia uudelleen.
Näin se on.

Mutta luit varsin valikoivasti, voidaan vain miettiä, millä painoarvolla poliisi tämän totesi.

>>Lähtökohtaisesti tämäntyyppiset uskolliset tilaisuudet ovat
avoimia kaikille. Lienee kuitenkin kohtuullista ja
oikeudenmukaista huomioida tilaisuuden luonne, se että
yhteen on kokoontunut suuri joukko kansalaisia, joita
yhdistää yhteinen vakaumus ja usko.

Ilmoitustietojen ja suoritettujen kuulustelujen perusteella
käy ilmi, että ilmoittajilla on voimakas vastakkainen
mielipide järjestetyn tilaisuuden osallistuneiden Jehovan
Todistajien tunnustamaan uskoon.<< lainaus kiinni.

Mutta, voit olla oikeassa ja tällä kertaa tilanne on toinen. Torninvartija totesi "tutkintapyyntö tehty" joten huutoäänestyksen sijaan, jään osottamaan ratkaisua.
Vieras

Arskavain kirjoitti:
Lukija käyttäköön havaintokykyään :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Minulla kun ei ole sitä, joten valista nyt viisaanpana. Jos et valista, niin minulle hiipii mieleeni ajatus, ettei sinulla ole aavistustakaan siitä, mitä nettiin kirjoittelet.
am-ha·’a’rets

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Vieras kirjoitti:Kiitokset Kyllöselle ja Mannoselle, kun ohjasivat slummiaineksen ulos konventin ilmapiiriä pilaamasta :D .

Paljonko olit valjastanut tänä vuonna seurueeseesi? oliko Meilo puikoissa myöskin? Oliko oven ulkopuolella kameramies valmiudessa?

Nou hätä , palstalla alkaa pian taas ns.luopio "lakiasiantuntijat" jakelemaan tuomioita, joissa Betel tuomitaan syylliseksi kaikkiin syytekohtiin jo etukäteen. No, sinullahan onkin jo kokemusta tästä näytelmästä, minkä itse itsellesi taas järjestit.
Kannattaa muuten olla varuillaan... Tämmösestä päänaukomisesta allekirjoittaneen järkiintyminenkin alkoi. Olet tehnyt rohkean päätöksen tullessasi näille sivuille kaikesta pelottelusta huolimatta. Nämä sivut ovat juuri niin vaaralliset uskosi puolesta kuin vt-seura esittää. Jos jatkat näillä sivuilla väittelyä niin pikkuhiljaa huomaat miten sinut ahdistetaan nurkkaan mielipiteinesi. Tämän seurauksena joudut tekemään vaikeita myönnytyksiä itsellesi ja hylkäämään periaatteesi yksi toisensa jälkeen...

"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Remember -- all I am offering is the truth, nothing more."
"Life is what You make of it."
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Vieras kirjoitti: Millätavalla Torninvartija on eksynyt lapsi? Voisitko hieman selventää tuota ajatuksenkulkua?
Kai hän lienee eksynyt lammas Jehovan näkökulmasta? Onko Torninvartijalta, ihmisten toimesta, evätty oikeus paluusta Ainoan Tosi Palvonnan yhteyteen?
And Justice For All
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti:Minua hieman nolottaa se, että suhteellisen asiallisista jutuistani, kaivetaan kirjoittajan persoonaa esille tavalla, joka mielestäni on häpeäksi luopioiden kyvyille vastata esille tuomiini asioihin.
Salli mun hymähdellä. Mies käy ensin kiinni Torninvartijan persoonaan ja itkee sitten kun joku huomauttaa mistä avautumisesi johtuu. Mistä kohtaa entisen jehovantodistajan kutsuminen "slummiainekseksi" on asiallista juttua?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

sinner74 kirjoitti:
Vieras kirjoitti: Millätavalla Torninvartija on eksynyt lapsi? Voisitko hieman selventää tuota ajatuksenkulkua?
Kai hän lienee eksynyt lammas Jehovan näkökulmasta? Onko Torninvartijalta, ihmisten toimesta, evätty oikeus paluusta Ainoan Tosi Palvonnan yhteyteen?
Ensinnä olen otettu siitä, mitä uskoa veljesseurassa esiintyy Jehovaa kohtaa.

Ilmeisesti olet laajentanut tämän "eksynyt lammas" käsitteen niin laajaksi, että itse Saatana mahtuu tuohon joukkoon, mutta asiaan. Torninvartija on Jehovan maanpäällisen organisaation vastustaja, jos pitäydytään nyt tuossa vankkumattomassa uskossa Jehovaan. Torninvartija on esiintynyt julkisuudessa vastustamassa järjestöä ja julkisesti osoittanut mieltä organisaatiota vastaan. Jos Torninvartijasta on tullut "eksynyt lammas" joka katumusta tuntien, etsiin kosketusta järjestöön, niin häntä on ymmärretty väärin. Mistään tämänkaltaisesta ei ole merkkiä.

Mutta muutos on mahdollinen. Torninvartija voi aloittaa vaikka tältä palstalta ja julistautua irti luopiotoiminnasta ja muutama hieno katumuksen sana olisi paikallaan. Sen jälkeen Torninvartija voisi ottaa yhteyttä seurakunnan vanhimpiin ja ilmaista katumusta. Näin Torninvartija ilmaisisi olevansa "eksynyt lammas" joka haluaisi tulla kotiin. Torninvartija tässä vastikään pääsi kyllä lähelle Jehovaa, kun hän kävi tarkistamassa tietonsa Betelissä. En ole kuullut, tai lukenut, että Torninvartija olisi Betelissä esittänyt toivetta päästä "takaisin kotiin" vaikka hän oli varmasti "löytynyt" eikä enää eksyksissä ja oli parhaassa mahdollisessa turvassa, jos olisi halunnut etsiä hengellistä ohjausta.

Jos Torninvartija todella on "eksynyt lammas" ja tänään alkaa ilmaista katumusta, niin uskon, että ensi kesänä Torninvartijaa ei enää poisteta konventista. Mutta seurataan nyt, ilmaiseeko Torninvartija olevansa "eksynyt lammas"
Vieras

Tony Syrjänen kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Minua hieman nolottaa se, että suhteellisen asiallisista jutuistani, kaivetaan kirjoittajan persoonaa esille tavalla, joka mielestäni on häpeäksi luopioiden kyvyille vastata esille tuomiini asioihin.
Salli mun hymähdellä. Mies käy ensin kiinni Torninvartijan persoonaan ja itkee sitten kun joku huomauttaa mistä avautumisesi johtuu. Mistä kohtaa entisen jehovantodistajan kutsuminen "slummiainekseksi" on asiallista juttua?
Ei missään, mutta nyt onkin sitten sinun vuoro vastata.
naamalandia

Viesti Kirjoittaja naamalandia »

Sopii kuunnella sitä ohjelmaa hallin ulkopuolella radiosta, jos kerran niin kamalasti kiinnostaa. Olen 100% sen kannalla että tuollaiset sällit hallista ulos ja mielellään vähän asfaltti-ihottumaa ja vahingossa kaatumista siinä matkalla.

Vilpittömänäkin takaisin tuleminen olisi jo turhuutta, kyseinen kaveri on ymmärtääkseni tehnyt jo sen luokan syntiä pyhää henkeä vastaan että anteeksiantoa ei ole jäljellä.

Joten eiköhän parempi että pysyt(te) poissa, mä ainakin saatan vahingossa kaatua päin jos teidän karvanaamoja ensiviikonloppuna näkyy. Pysykää te täällä, me pysytään siellä.
Vieras

naamalandia kirjoitti:Sopii kuunnella sitä ohjelmaa hallin ulkopuolella radiosta, jos kerran niin kamalasti kiinnostaa. Olen 100% sen kannalla että tuollaiset sällit hallista ulos ja mielellään vähän asfaltti-ihottumaa ja vahingossa kaatumista siinä matkalla.

Vilpittömänäkin takaisin tuleminen olisi jo turhuutta, kyseinen kaveri on ymmärtääkseni tehnyt jo sen luokan syntiä pyhää henkeä vastaan että anteeksiantoa ei ole jäljellä.

Joten eiköhän parempi että pysyt(te) poissa, mä ainakin saatan vahingossa kaatua päin jos teidän karvanaamoja ensiviikonloppuna näkyy. Pysykää te täällä, me pysytään siellä.
Rauhoitu veli!

Luopioiden naamanvenytys ja tahallinen provosointi toki herättää tunteita, mutta ne on nähtävä omassa kategoriassaan. Kaikkissa ihmisissä on sairaita tyyppejä ja joidenkin sairaus on huomiohakuinen persoonallisuus ja myös narsistinen persoonallisuus, jotka nauttivat siitä, että vuodesta toisee he ovat tapetilla.

En tiedä varmuudella esittää diagnooseja, kuten Toni Syrjänen, mutta tämä on yksi vaihtoehto, kun mietitään sitä, miksi jotkut/joku vuodesta toiseen tahallisesti provosoi eri tavalla toisten ihmisten juhlaa.

Joten rauhaa veli.
Vastaa Viestiin