Vaikka Jehovaa ei olisi

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

kuittisentoni

Vaikka Jehovaa ei olisi

Viesti Kirjoittaja kuittisentoni »

Olen maailmasta parikymppisenä mukaan tullut. Leikitäänpä että en uskoisi Raamatun olevan Jumalalta eikä Jehovaa olisi. En kuitenkaan jättäisi järjestöä koska:

- Tarjolla reilusti naisia mistä valita. Ovat hyväkäytöksisiä, nöyriä, usein korkkaamattomia, ja taudittomia. Semmoisia kuin naisten kuuluukin olla, ja olivatkin ennen vanhaan. Eivät kannata mitää feministijuttuja tai muita huuhaajärjestöjä.
- Vähemmän sydänsuruja kuin maailmassa. Avioliitot kestävät pidempään, perheet ja lapset pysyvät onnellisempina. Puolisoa ei petetä.
- Homoja saa halveksia ja inhota avoimesti, ja kaikki ystävätkin ajattelevat samoin. Kukaan ei hauku suvaitsemattomaksi tai kaappihomoksi homovihan takia. Lavalla ei ole homoja puhumassa, homoja ei siunailla eikä vihitä. Homoutta ei hyväksytä IKINÄ, ah miten hieno tunne!
- Ei tarvitse katsella kaikenlaisia käveleviä joulukuusia ja lävistettyjä tatuoituja kummajaisia tai housut kintuissa roikkuvia persevaon esittelijöitä. Ihmiset näyttävät ihmisiltä. Miehet näyttävät miehille ja naiset naisille ja pukeutuvatkin tyylikkäästi sen mukaan.
- Ystäväporukassa ei tarvitse kuunnella jatkuvaa kiroilua ja seksistä puhumista. Ei tarvitse haistella tupakansavua tai vanhalle tupakalle ja viinalle haisevaa asuntoa, autoa tai vaatetusta.
- Lapset kunnioittavat vanhempiaan eivätkä haistattele. Viettävät tervehenkisempää vapaa-aikaa ja pysyvät poissa vaikeuksista. Eivät ole menettämässä neitsyyttään 12 vuotiaana ja tekemässä abortteja.
- Ei tarvitse kuunnella jonninjoutavaa väittelyä politiikasta tai osallistua siihen. Samantekevää kuka idioottiporukka on vallassa.
- Ei tarvitse osallistua mihinkään muuhunkaan turhaan perinteeseen tai juhlaan, toivotella niitä ja näitä päiviä, keksiä väkisin minkä lahjan sitä nyt taas ostaisi.
- Kaikki nämä hyödyt saa vain istumalla kokouksissa riittävän usein. En sanoisi aikaa hukatuksi, koska ystäviä on kiva nähdä, ja tottakai kokoukset pitää perheenjäsenet uskollisesti mukana. Halpa hinta kaikista hyödyistä.
- Konventit on aina parasta kesässä.

Kukaan ei voi kiistää etteikö järjestön ohjeiden mukaan eläminen tuottaisi onnellisempaa elämää. Tämä siis silloin, jos ohjeissa pysytään. Jos on heikko ja tyhmä, lähtee kokeilemaan kaikea "kivaa" niin sitten yleensä sattuu. Monet kerrat olen lueskellut noita esittelyjä ja naureskellut omasta tyhmyydestänne johtuneita ihmiskohtaloita. Perheet hajoavat nimenomaan teidänlaistenne tyyppien takia, ei järjestön erottamissääntöjen. Pitäähän roskasta päästä eroon, muuten se saastuttaa muutkin ympärillä. Lopulta kaikki JT:t olisivat samaa sakkia kuin maailmakin. Ahdistava ajatus. Oli järjestöä tai ei, en haluaisi olla useimpien teidän kanssa kasvotusten missään tekemisissä. Maailmasta on tulossa vain masentavampi paikka, sen huomaavat ei-uskovatkin. Kiitos kaikenlaisten homojen ja omien etujen tavoittelijoiden ja "vapaa-ajattelijoiden".

Toivottavasti järjestö voi hyvin vielä pitkään - ainakin minun elinajan verran. Te ette voita. Korkeintaan vedätte mukaanne yksittäisiä heikkoja surkimuksia, joita mulla ei jää edes ikävä.

(Huom! Vastauksia pohtiessanne ottakaa huomioon että tämä ei ole VT-seuran eikä muutenkaan Jehovan Todistajien tyypillinen kanta asioihin. Olin tällainen jo ennen kuin tulin mukaan. Kunnollisia maailmallisiakin siis on olemassa. Kannattaa tulla Todistajaksi, täällä on mukavaa :mrgreen: )
Markku Meilo

Re: Vaikka Jehovaa ei olisi

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

kuittisentoni kirjoitti:(Huom! Vastauksia pohtiessanne ottakaa huomioon että tämä ei ole VT-seuran eikä muutenkaan Jehovan Todistajien tyypillinen kanta asioihin.
Oman kokemukseni mukaan tuollainen asennoituminen on tyypillistä jehovantodistajille, jotka ovat havainneet Vt-seuran kusetuksen, mutta eri syistä jatkavat jehovantodistajina. Tuota asennetta olen tavannut nettikirjoittelussa ja henkilökohtaisissa keskusteluissa. Yksikään tuolla tavalla asennoitunut jehovantodistaja ei ole minulle myöntänyt, että noilla asenteilla toimivan jehovatodistajien tulisi hyväksyä tasavertaisesti vastaavalla tavalla ajattelevat helluntailaiset, mormonit, adventistit jne. Käytännössä kun on aivan sama minkä valheellisen liikkeen propagandaa uskoo.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

kuittisentoni kirjoitti:Pitäähän roskasta päästä eroon, muuten se saastuttaa muutkin ympärillä.
Täysin samaa mieltä.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

kuittisentoni kirjoitti:Olen maailmasta parikymppisenä mukaan tullut. Leikitäänpä että en uskoisi Raamatun olevan Jumalalta eikä Jehovaa olisi. En kuitenkaan jättäisi järjestöä koska:

- Tarjolla reilusti naisia mistä valita. Ovat hyväkäytöksisiä, nöyriä, usein korkkaamattomia, ja taudittomia. Semmoisia kuin naisten kuuluukin olla, ja olivatkin ennen vanhaan. Eivät kannata mitää feministijuttuja tai muita huuhaajärjestöjä.
- Vähemmän sydänsuruja kuin maailmassa. Avioliitot kestävät pidempään, perheet ja lapset pysyvät onnellisempina. Puolisoa ei petetä.
- Homoja saa halveksia ja inhota avoimesti, ja kaikki ystävätkin ajattelevat samoin. Kukaan ei hauku suvaitsemattomaksi tai kaappihomoksi homovihan takia. Lavalla ei ole homoja puhumassa, homoja ei siunailla eikä vihitä. Homoutta ei hyväksytä IKINÄ, ah miten hieno tunne!
- Ei tarvitse katsella kaikenlaisia käveleviä joulukuusia ja lävistettyjä tatuoituja kummajaisia tai housut kintuissa roikkuvia persevaon esittelijöitä. Ihmiset näyttävät ihmisiltä. Miehet näyttävät miehille ja naiset naisille ja pukeutuvatkin tyylikkäästi sen mukaan.
- Ystäväporukassa ei tarvitse kuunnella jatkuvaa kiroilua ja seksistä puhumista. Ei tarvitse haistella tupakansavua tai vanhalle tupakalle ja viinalle haisevaa asuntoa, autoa tai vaatetusta.
- Lapset kunnioittavat vanhempiaan eivätkä haistattele. Viettävät tervehenkisempää vapaa-aikaa ja pysyvät poissa vaikeuksista. Eivät ole menettämässä neitsyyttään 12 vuotiaana ja tekemässä abortteja.
- Ei tarvitse kuunnella jonninjoutavaa väittelyä politiikasta tai osallistua siihen. Samantekevää kuka idioottiporukka on vallassa.
- Ei tarvitse osallistua mihinkään muuhunkaan turhaan perinteeseen tai juhlaan, toivotella niitä ja näitä päiviä, keksiä väkisin minkä lahjan sitä nyt taas ostaisi.
- Kaikki nämä hyödyt saa vain istumalla kokouksissa riittävän usein. En sanoisi aikaa hukatuksi, koska ystäviä on kiva nähdä, ja tottakai kokoukset pitää perheenjäsenet uskollisesti mukana. Halpa hinta kaikista hyödyistä.
- Konventit on aina parasta kesässä.

Kukaan ei voi kiistää etteikö järjestön ohjeiden mukaan eläminen tuottaisi onnellisempaa elämää. Tämä siis silloin, jos ohjeissa pysytään. Jos on heikko ja tyhmä, lähtee kokeilemaan kaikea "kivaa" niin sitten yleensä sattuu. Monet kerrat olen lueskellut noita esittelyjä ja naureskellut omasta tyhmyydestänne johtuneita ihmiskohtaloita. Perheet hajoavat nimenomaan teidänlaistenne tyyppien takia, ei järjestön erottamissääntöjen. Pitäähän roskasta päästä eroon, muuten se saastuttaa muutkin ympärillä. Lopulta kaikki JT:t olisivat samaa sakkia kuin maailmakin. Ahdistava ajatus. Oli järjestöä tai ei, en haluaisi olla useimpien teidän kanssa kasvotusten missään tekemisissä. Maailmasta on tulossa vain masentavampi paikka, sen huomaavat ei-uskovatkin. Kiitos kaikenlaisten homojen ja omien etujen tavoittelijoiden ja "vapaa-ajattelijoiden".

Toivottavasti järjestö voi hyvin vielä pitkään - ainakin minun elinajan verran. Te ette voita. Korkeintaan vedätte mukaanne yksittäisiä heikkoja surkimuksia, joita mulla ei jää edes ikävä.

(Huom! Vastauksia pohtiessanne ottakaa huomioon että tämä ei ole VT-seuran eikä muutenkaan Jehovan Todistajien tyypillinen kanta asioihin. Olin tällainen jo ennen kuin tulin mukaan. Kunnollisia maailmallisiakin siis on olemassa. Kannattaa tulla Todistajaksi, täällä on mukavaa :mrgreen: )
Tää on hauskin pitkään aikaan :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Aloittaja sai miusta heti ihailijan (heteroihailijan).
Let me go Master I hate you so
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

kuittisentoni kirjoitti:Olen maailmasta parikymppisenä mukaan tullut. Leikitäänpä että en uskoisi Raamatun olevan Jumalalta eikä Jehovaa olisi. En kuitenkaan jättäisi järjestöä koska:
Onnea valitsemallasi tiellä. Tartun kuitenkin tähän tarkoitukselliseen provokaatioosi ja kommentoin ihan sun mieliks muutamaa kohtaa:
Naisia JT-porukoissa Suomessa erittäin karkeasti pyöristäen noin 10 000, JT-srk:n ulkopuolella noin 2,5 miljoonaa. Suurehko ero? Useimmat toki käyttäytyvät asiallisesti. "Korkkaamattomuuden" eduista voidaan sitten olla montaa mieltä. Olipa kyseessä mies tai nainen, harjoitus tekee mestarin ;-) Käsittääkseni ja kokemukseni mukaan useimmat JT-naiset nimenomaan kannattavat huuhaajärjestöä.

Millä perusteella vähemmän? Onko avioliiton pitkällä kestolla aina mitään tekemistä onnellisuuden kanssa? Perheväkivalta, sekä henkinen että fyysinen, ovat varsin yleisiä myös JT-piireissä. Usein kuvaan kuuluu myös alkoholin liiallinen käyttö. Onko onnellisempaa olla väkivaltaisen puolison kanssa naimisissa, pitää kulissit pystyssä seuran sääntöjen takia, kuin erota ja etsiä mahdollisesti täysjärkisempi puoliso? Mielenkiintoisesti pyhä henki ei näe mitään ongelmaa nimittää esim. väkivaltaisia, vaimoaan lyöviä ja raiskaavia miehiä vastuullisiin asemiin seurakunnassa.
Tämä vapaa halveksiminen ja inhoaminen on varmasti totta. Vihaa ja ahdasmielisyyttä niistä piireistä kyllä löytyy. Mutta kyllä sieltä löytyy myös niin homoja kuin lesbojakin, jotka yhteisön painostuksesta elävät jatkuvan sisäisen ristiriidan kanssa. Toiset selviävät paremmin, toiset heikommin.
Harvempi polttaa tupakkaa, se on totta. Mutta enpä ole JT-aikojen jälkeen ollut yksissäkään yhtä kosteissa ja viinanhuuruisissa bileissä, kuin mitä nämä esimerkilliset JT-nuoret järjestivät. Samassa yhteydessä mainittakoon, että en ole myöskään syyllistynyt esim. viinan salakuljetukseen, sen jälkeen kun en ole enää yhden viinatrokari-vanhimman kanssa aikaani viettänyt.
Niin. Ei olla rakentamassa yhteiskuntaa, mutta hyödyt kyllä kelpaavat. Harmaa talous kukoistaa ja sossun rahoilla eläviä tienraivaajia pidetään hyvinä esimerkkeinä!
Eikö tarvitse käydä kokouksissa monta kertaa viikossa? (nykyisin kuulemma kahdesti enää) Mulle ei ole vielä kukaan sanonut, että olis pakko osallistua mihinkään juhlaan tai tilaisuuteen sen jälkeen kun JT-porukoista poistuin. Toisaalta halutessani voin osallistua mihin vain. Hyvän käytöksenkin voi tosiaan unohtaa JT-piireissä, teillähän on tapana vaatia kunnioitusta omille näkemyksillenne, mutta samalla jätätte ylimielisesti vastaamatta viattomiin juhlapyhien toivotuksiin tai järjestätte naurettavan "me pysytään perseet penkissä" -shown hautajaisissa ym. tilaisuuksissa.

Hieno homma kuitenkin, jos olet löytänyt sisäisen rauhan ja onnellisuuden JT-seurakunnan yhteydestä. Älä vaan koskaan muuta ajattelutapaasi tai kiinnostu mistään muusta kuin vartiotornin pönkittämisestä. Liika tiedonhalu tai halu kyseenalaistaa asioita, raaputtaa kiiltokuvamaista pintaa, johtaa siinä porukassa suuriin vaikeuksiin. Ihmisillä on tapana hakeutua samanhenkisten ja saman maailmankuvan omaavien seuraan ja siihen jokaisella tulee olla oikeus. Niin JT:llä, tulevalla kuin entiselläkin sellaisella.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

kuittisentoni kirjoitti:Olen maailmasta parikymppisenä mukaan tullut. Leikitäänpä että en uskoisi Raamatun olevan Jumalalta eikä Jehovaa olisi. En kuitenkaan jättäisi järjestöä koska...
...olet hölmö?

Muuten... miksi et viitsi pysyä yhden nimimerkin takana tai edes tuon 'Vieras'-nimikkeen. Annat kaikella sekoilullasi ja lapsellisilla kirjoituksillasi entistäkin naurettavamman kuvan itsestäsi.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Olipas vastenmielistä ja pelottavaa hihhulointia. Joku hippi taisi jonkun kirjan mukaan paasata suvaitsevaisuudesta. Kumma että tuon hipin opetuslapsiksi itseään tituleeraavat toimivat usein juuri päinvastoin kuin hippi halusi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

kuittisentoni kirjoitti:Olen maailmasta parikymppisenä mukaan tullut. Leikitäänpä että en uskoisi Raamatun olevan Jumalalta eikä Jehovaa olisi. En kuitenkaan jättäisi järjestöä koska...plaaplaaplaa
Onneksi olkoon, olet onnistunut löytämään maailmankuvaasi sopivan henkisesti sukurutsaisen ympäristön. Eikä siinä mitään, maassamme on mielipiteen- ja järjestäytymisenvapaus.

Ainoa asia mikä minua sinun paratiisissasi häiritsee, ovat lapset. Television katsomiseen tarvitaan lupa, mutta kuka tahansa kusipää voi tehdä lapsia. Onko tuollaiseen ympäristöön syntyvällä lapsella sitä mielipiteen, järjestäytymisen ja valinnanvapautta, jonka varjolla kyseistä toimintaa yhteiskunnassa harjoitetaan?
And Justice For All
madgyver

Viesti Kirjoittaja madgyver »

kuittisentoni kirjoitti:Perheet hajoavat nimenomaan teidänlaistenne tyyppien takia, ei järjestön erottamissääntöjen.
siis wtf ? Voisitko hieman selittää ?
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

madgyver kirjoitti:siis wtf ? Voisitko hieman selittää ?
Avaus taitaa olla provo, ei sen kummempaa. Mutta toisaalta, tällaisiakin ihmisiä on olemassa konservatiivisesti virittäytyneissä lahkoissa, kuten jehovantodistajissa. Eli löytyy se totuuden jyvä rankimmastakin provosta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
madgyver

Viesti Kirjoittaja madgyver »

kuittisentoni kirjoitti:Maailmasta on tulossa vain masentavampi paikka, sen huomaavat ei-uskovatkin. Kiitos kaikenlaisten homojen ja omien etujen tavoittelijoiden ja "vapaa-ajattelijoiden".

Kerrotko vielä miksi homot tekevät maailmasta pahemman paikan, muuta kuin sun kaltaisten idioottien silmissä? Ja mikä muu sä ITSE olet kuin oman edun tavoittelija? Roikut mukana järjestössä noiden mainitsemiesi "etujen" takia, vaikka sua ei pätkääkään kiinnosta itse uskonelämä eikä sydämesi ole mukana. Jos sun kaltaisias olis järjestö täynnä ni koko järjestöä ei olis. Usko pois, sä olet säälittävämpi tapaus kun yksikään meistä. Täällä olevilla suurimmalla osalla on ollu rohkeutta lähteä pois VT-seurasta ja aloittaa uusi elämä (vaikka se on usein merkinnyt suuria uhrauksia), kun kiinnostus uskonelämään on loppunut, eikä jäädä roikkumaan niinkuin sinä. Jos et nää mitään ristiriitaa omissa toimintatavoissasi ni oot kyllä todella kujalla. Sinun kaltaisesi hengaajat ovat iljettävää sakkia.

edit: joo, ihan hyvä trolli. Taisinpa itsekin siihen langeta.
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kuittisentoni voi myös pitentää listaansa haluamaansa pituuteen.

Lahkoa vastaan tuon varmastikin yhtä pitkäksi listasta vain pari huomautusta.

Itse en kutsuisi ystäväksi sellaista henkilöä, jonka olisin valmis pomoille käräyttämään "rikkomuksesta".

En alistuisi semmoiseen järjestelyyn, että etukäteen tuntemattomat huomisen säännöt tulevat sitoviksi ilman omakohtaista harkintaa

En siedä nenästävetoa.

Lahkossa nenästävedetään julistamaan maailmanloppua vuodelle 1975, sen jälkeen sanotaan että itse vedit itseäsi nenästä julistamaan maailmanloppua, eihän nyt vartiotorniseura semmoista. Tämänhetkisestä lopusta puuttuu vuosiluku, se on korvattu pian -tyyppisillä laatusanoilla, jotka eivät moraalia paranna, vaikka ovat farisealaiselle todistajalle oiva keino viisastella niin omasta kuin seurankin vastuusta.

Lahkon ulkopuolisen elämän mustamaalaamiseen ei Jeesus kehota, ilmeisesti ei todistajakaan niin tekisi jos seura ottaisi Jeesuksen vastaan.
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Wachtturm Jugendissa on varmasti "mukavaa" olla.

Mutta "hiukan" kyllä korpeaa sellaiset ihmiset, jotka omaa pelkuruuttaan/naiviuttaan/tyhmyyttään pitävät henkistä (ja välillä fyysistäkin) väkivaltakoneistoa pystyssä, eli siis pönkittävät jeppujen järjenvastaista ruohonjuuritason toimintaa.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
ex-jehu

Viesti Kirjoittaja ex-jehu »

kuittisentoni kirjoitti:*CLIP*)
Eipä tossa kyllä ollut päätä eikä häntää. No jokainen elää tavallaan onnea ja menestystä sinulle :)
"Jehovan todistajat liikkuvat aina pareittain ... Ainut poikkeus näihin on seurustelutilanne, jossa Jehovan todistajia on aina vähintään kolme."
Selma

Viesti Kirjoittaja Selma »

rippeli kirjoitti:Tää on hauskin pitkään aikaan :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Aloittaja sai miusta heti ihailijan (heteroihailijan).
Haha sama täällä, nauroin vatsan kipeäksi :D Muiden urpoilu on nii hauskaa. Enkä tarkoita tällä uutisankkuria.
i will die with both of my hands untied
Vastaa Viestiin