Olen tänään jättänyt erokirjeen

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Olen tänään jättänyt erokirjeen

Viesti Kirjoittaja almi »

Onnea valintasi johdosta.
Question_of_Truth kirjoitti:Ottaa vain henkisesti lujille olla jatkuvasti puolustamassa omaa kantaansa ja kun kyseinen veli ei ole niitä ihan huonoimpia omassa hommassaan.
Hyvä, että jaksoit kuitenkin pitää pintasi vanhinta vastaan ja olla provosoitumatta. Se voi saada velivanhimman ajattelemaan...

Jaksamista!
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
RaM

Re: Olen tänään jättänyt erokirjeen

Viesti Kirjoittaja RaM »

Question_of_Truth kirjoitti:veli vanhinkin kävi paikan päällä, mutta ei taida tulla enää toiste. Vakuuttui kyllä itsekin, etten usko jumalaan, raamattuun enkä järjestöön. Enkä ole tainnut tosissani oikein koskaan uskoakaan. Ottaa vain henkisesti lujille olla jatkuvasti puolustamassa omaa kantaansa ja kun kyseinen veli ei ole niitä ihan huonoimpia omassa hommassaan. No ilmeisesti sain arvoiseni vastustajan. Meillä oli ehkä 30-45 min keskustelu ja kun lopulta kysyin, että saanko lukea wikipediasta lahkon määritelmän. Sen jälkeen molemmat hymyilimme toisiamme ja totesimme, että tämä oli sitten tässä.
Annan sinulle mielelläni apua keskusteluun. Olen itse käynyt niitä useamman vanhimman kanssa. Jäätyäni itse pois mietin jonkin aikaa, miten suhteutua Jehovan todistajiin ja mahdollisiin keskusteluihin 'totuudesta' Ajattelin että jos en kykene osoittamaan 'totuutta' vääräksi, niin perusteluni jäädä pois ovat heikot. Niinpä tutkin ja kehitin tietopohjaani valtavasti erilaisista raamattuun ja tieteisiin liittyvistä asioista. Kun minulle selvisi kristallin kirkkaana monet asiat tunsin itseni valmiiksi haastaa kaikki halukkaat todistajat keskustelemaan. Se on auttanut itseäni valtavasti - olen kerta kerralta ja juosi vuodelta tullut aina vain varmemmaksi siitä millaista petosta jehovantodistajuus on ja millaiseen tietämättömyyteen usko perustuu.
Ota yhteyttä jos kaipaat ideoita juttelutilaisuuksiisi - niillä jutteluilla voit muuten auttaa lähisukulaisiakin ymmärtämään asioita.
Sivuiltani http://www.raamattu.tarinoi.fi/1 löydät toki muutamia valmiitakin aiheita.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Olen tänään jättänyt erokirjeen

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Onnea matkaan täältäkin!
Oikein hyvin kirjoitettu tarina, ja koskettava. Itse tällaisena hieman nuoremman polven edustajana en tietenkään ole missään asemassa neuvoja antamaan, mutta haluaisin kuitenkin kommentoida tuota kohtaa, jossa mainitsit tarvitsevasi kavereita ja kutsuit seurakunnan edustajia kylään.

Ymmärrän kyllä sosiaalisten suhteiden tarpeen, mutta jos olet päätöksesi tehnyt, niin mielestäni on hieman arveluttavaa sekä itseäsi, että seurakuntalaisia kohtaan ns. elätellä toivoa. Seurakunnan jäsenten "ystävyys" eroavaa kohtaan on täysin keskittynyt siihen, että eroava henkilö pyritään leimaamaan "masentuneeksi" ja "pahaksi" ja tällätavoin kiristää takaisin järjestön otteeseen. On hyvin epätodennäköistä, että sieltä suunnalta löytyisi pyynteetöntä kiinnostusta ketään kohtaan ihmisenä ilman taka-ajatuksia.

Jos keskusteluseuraa kaipaat, niin laittele YV:tä, eiköhän täältä juttukaveria löydy :-)
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Olen tänään jättänyt erokirjeen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Minkä taakseen jättää, olkoon taakse jätettyä. En haluaisi pitää Sinua koirana, joka oksennuksilleen palajaa. Nyt koko elämä kaikkine väreineen on edessäsi. Toivon, että vapauttasi viisaasti käytät. Ei taivas niskaan putoa. Toki lähimpien omaisten kanssa tulee vaikeuksia ja tämä on valitettavaa. Vapaudellakin on hintansa, mutta se kenties kannattaa maksaa. Onnea myötä.
nasiiri
Viestit: 125
Liittynyt: 08.12.2008 16:22

Re: Olen tänään jättänyt erokirjeen

Viesti Kirjoittaja nasiiri »

Question_of_Truth kirjoitti:veli vanhinkin kävi paikan päällä, mutta ei taida tulla enää toiste. Vakuuttui kyllä itsekin, etten usko jumalaan, raamattuun enkä järjestöön. Enkä ole tainnut tosissani oikein koskaan uskoakaan. Ottaa vain henkisesti lujille olla jatkuvasti puolustamassa omaa kantaansa ja kun kyseinen veli ei ole niitä ihan huonoimpia omassa hommassaan. No ilmeisesti sain arvoiseni vastustajan. Meillä oli ehkä 30-45 min keskustelu ja kun lopulta kysyin, että saanko lukea wikipediasta lahkon määritelmän. Sen jälkeen molemmat hymyilimme toisiamme ja totesimme, että tämä oli sitten tässä.
Hienoa, että olet tehnyt raskaan ja vaikean ratkaisun. Alkuun tulee varmasti olemaan vaikeaa, mutta ajan kanssa tulee helpottamaan.
Sanon varmasti, sillä tiedän asian itsekokeneena.

Voimia ja jaksamista valitsemallasi tiellä.
Witless
Viestit: 1477
Liittynyt: 04.05.2007 00:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olen tänään jättänyt erokirjeen

Viesti Kirjoittaja Witless »

Onnittelut viisaasta päätöksestäsi!
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vastaa Viestiin