Nainen80 kirjoitti:
Eilen todistajat palasivat ja tällä kertaa toivat Raamatun mukanaan. Kutsuin heidät sisälle ja meillä oli mielenkiintoinen keskustelu Raamatusta. Sain Raamatun omakseni ja he kysyivät voisivatko tulla joskus uudestaan. Emmin hiukan, koska olen kuullut Jehovan todistajista lähinnä vain pahaa, enkä ymmärrä miksi heillä täytyy olla omat Raamatut ja lehdet, etenkään kun he vakuuttelivat että Raamattu on sama kuin omalla kirkollani (ev.lut.). Olen siis selkeästi varpaillani. Toisaalta molemmat naisista tuntuivat TODELLA mukavilta, siksi koen ristiriitaisia tunteita, en jaksa uskoa että he olisivat erityisen "vaarallisia".
Päällimmäiseksi tunteiksi jäivät siis positiiviset tunteet tapaamisesta. Hieman jäi kaihertamaan vanhemman naisen huomautus, ettei kannata luopua Raamatun lukemisesta heidän kanssaan, koska ihmiset saattavat kieltää minua tekemästä niin. Mietin vain, että miksi? Kertokaa, miksi Jehovan todistajia ei saisi päästää kynnyksen tälle puolelle? Ehdin jonkin verran palstan keskusteluja lukea, mutta jos olen rehellinen, en ymmärtänyt keskusteluista puoliakaan..

Jos jollakin on antaa vastauksia, olisin iloinen!
Mukavaa, jos joku jaksoi lukea loppuun asti!
Mitäpä jos seuraavan kerran kysyisit heiltä heidän kotiosoitettaan ja sanoisit tulevasi heidän luokseen keskustelemaan Raamatusta jonkun Raamatun tuntijan kanssa, koska sinusta on epäreilua, että kaksi ihmistä tulee yllätysvierailulle yhden, valmistautumattoman ihmisen kotiin.
Voisitko etsiä Raamatustasi Joosuan 10:13.
- 13. Niin aurinko seisoi alallansa, ja kuu pysyi paikallansa, kunnes kansa oli kostanut vihollisilleen. Niinhän on kirjoitettuna "Oikeamielisen kirjassa". Niin aurinko pysyi paikallansa keskitaivaalla päiväkauden, kiirehtimättä laskemaan.
Miten se sopii yhteen sen kanssa, mitä olet oppinut maapallosta ja taivaankappaleista. Kuuntele nyt uskovaisten selitys asiasta.

Hae hakukoneella "Joshua long day".
Vaikuttaako se järkevältä vaiko seliseliltä? Ota huomioon, että uskovaiset ovat saaneet hioa esitystään kaksi tuhatta vuotta.
Jehovan todistajien Raamattu ei ole sama kuin ev. lut kirkolla eikä sama kuin millään muuallakaan kirkolla. Huomauta heille, että heidän Raamattunsa perustuu Wesctott-Hortin teokseen. Westcott ja Hort olivat spiritistejä:
- Westcott and his famed partner, Hort, were among the founders of the Ghost Society in the 1850s. Fascinated by the spirit world, their club was dedicated to pursuing knowledge of ghostly encounters with spirits.
It was also Westcott and Hort who worked together to discard the centuries-old preserved words of God upon which the King James English Bible was based, replacing them with a polluted text gleaned from manuscripts provided by the Roman Catholic Church.
Samoin myös Uuden maailman käännöksen takana ollut Greber.
http://www.jehovahs-witnesses.info/sscc30.html
Voit kysyä myös miksi kaikissa muissa Raamatun käännöksissä Matteuksessa kuolleiden ruumiit tulivat esille muistohaudoistaan ja menivät pyhään kaupunkiin, mutta Jehovan todistajien Raamatussa tämä kohta on eri lailla.
- Kirkkoraamattu 1992 Matteus 27:52 "haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös. 53 He lähtivät haudoistaan, ja Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen he tulivat pyhään kaupunkiin ja näyttäytyivät siellä monille."
UMK:
"52 And the memorial tombs were opened and many bodies of the holy ones that had fallen asleep were raised up, 53 (and persons, coming out from among the memorial tombs after his being raised up, entered into the holy city,) and they became visible to many people. "
Sama Raamattu kuin luterilaisilla?
Minä en kiellä Raamatun lukemista heidän kanssaan, päin vastoin kehotan siihen. Itse asiassa voit tarjoutua siihen, että täältä Veljesseurasta olisi valmiina kymmenittäin ihmisiä tulemaan heidän koteihinsa keskustelemaan Raamatusta. Eikös ole reilua, että jos he pyytävät sinua tutkimaan Raamattua vaikka
ihmiset kieltäisivät me voisimme tulla heille juttusille vaikka
ihmiset kieltäisivät meikäläisten kanssa juttelemisen? (Jehovan todistajat eivät puhu meidän luopioiden kanssa, se ei ole hyväksi heidän hataralle uskolleen)
Kutsu Jehovan todistajat omaan kotiisi ihan yhtä iloiten kun Jehovan todistajat ovat valmiita sinun tekemään vastavierailuun veljesseuralaisen ystäväsi kanssa. Jos he kakistelevat, kysele miksi moiset estot.