oikein huonisti suomea terve

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
vävypoika
Viestit: 2
Liittynyt: 03.10.2009 10:45

oikein huonisti suomea terve

Viesti Kirjoittaja vävypoika »

Terve

Minä olen valitettavasti ruotsalainen, en ymmärä suomea. Mutta puhun vähän ja oikein huonosti. Minnus kaunis vaimo puhuu suomea ja minun anoppi phuhui ja api puhuu myös suomea. Koska meidän peini tyttö oli pieni, hän oppi myös suomea mommonkanska. Siski minä myös täki vähän työ suomen kieli oppit... ( no idea whatsoever how to end this word ).

Oli todistajat 1959 - 1972. Lähti koska minä oli 19 vuotta. Äiti oli oikein kilti todisäiti mutta ( kiitos isä) minun isä ei oli todistajat, minun sisko ei myös.

Melkeinen unohtiu kaikki todistajatjärjestälmätatajatelletumus ( this was a completely new crazy finnish word that I just invented ) , mutta koska minä alkoi lukee forum HK ruotsista, minä ymäärin etä minä olin oikein ilionen koska minä lähti oikein yksinkertainen. Olen oikein IMPRESSED ( do not know this word in finnish ) kaikki henkilö lähti todistajan lämmi ajatellevankitalo ( new word-invention, sorry ) .

Minnun ongelma on etä minä tiedän 300 sana, vain. Se halua vasta minua , kirjoita vain täma 300 sana etä minä ymäran. ( Suomen kieli on oikein kaunis mutta minä olen lian nukuumiskinnistunut - siksi minun kieli on primitivinen )

Minnun ruotsin nimi HK forumissa on Klas, mutta minnun anoppi sanoi yks kertä etä minä olin "aina olut hyvää vävvypoika" , ja sitten hän koulo. Olin oikein ylpeä , siksi minun suomea nimi on vävvypoika.
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: oikein huonisti suomea terve

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Tervetuloa kirjoittamaan myös Veljesseuraan Vävypoika/Klas!
Kyllä sinun suomen kielestäsi saa selvää.

Välkommen att skriva på Veljesseura också Vävypoika/Klas!
Nog får man reda på din finska.
Religionsfri.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: oikein huonisti suomea terve

Viesti Kirjoittaja wolframium »

vävypoika kirjoitti:Minä olen valitettavasti ruotsalainen, en ymmärä suomea.
Osanottoni, mutta tervetuloa silti!
vävypoika kirjoitti:todistajatjärjestälmätatajatelletumus ( this was a completely new crazy finnish word that I just invented )
Very interesting. What does it mean? :D
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Ch.K
Viestit: 134
Liittynyt: 16.08.2009 17:52
Paikkakunta: Pietarsaari N7065258 E2436673

Re: oikein huonisti suomea terve

Viesti Kirjoittaja Ch.K »

Välkommen Klas/vävypoika. Min nick på Hk är Minä_Minä, men d e ett tag sen jag skrivit där nu sen jag är mera aktiv inom Finland.

Sama suomeks. :D
Tosiystävät ovat ikuisia.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: oikein huonisti suomea terve

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Världens bästa Klasson :mrgreen: :oops:
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: oikein huonisti suomea terve

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

No terve! Tämän foorumin lukeminen on sinulle hyvä tapa oppia Suomea. Onko sinulla joitain yhteyksiä suomen JT-elämään? Vaikka jotkut kirjoittavat täällä ruotsiksi, niin pysytele suomessa. Suomalaiset on aivopesty siirtomaavaltakieli-ruotsilla. Olen varma, että AchanBeroean auttaa sinua suomen opinnoissa.
Viimeksi muokannut Pehmoluopio, 03.10.2009 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Re: oikein huonisti suomea terve

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Joo hyvin sai selvää alltså inga problem att föstå. Voit kirjoittaa suomeksi ja harjoitella sitä alltså du kan skriva för att öva finska men också pä svenska för det är ju annan offentlig språk här i Finland!

Tevetuloa!
Elä ja anna toisten elää
vävypoika
Viestit: 2
Liittynyt: 03.10.2009 10:45

Re: oikein huonisti suomea terve

Viesti Kirjoittaja vävypoika »

Kiitos kaikkille

I am completely exhausted after having mistreated the finnish language last Saturday. It was just a greeting and a way to say that I like Finland, but I will not try to simulate bad finnish any more on your website.

Klas - vävypoika

PS The word I tried to compose was vittnestankesystem , the jw thinking system which is not even a word in neither Swedish or English. It was an experiment to see if it was possible to create a new word just by putting three words together. The most beautiful finnish word I know is Aurinko, it does not have so many letters but when it pronounced it takes a lot of time to say and if you say it slowly with emphasis then you can imagine the sun both rising and setting....
Vastaa Viestiin