Jos se pärstä onkin kasinappulaan pesiytynyt demoni. Meilon näppis ja koko tietsikka varmaan vilisee demoneita koska koneella on kirjoitettu niin paljon vt-seuraa kritisoivaa aineistoa.Viljo kirjoitti:Kiitos valistavasta Vartiotorniseuran opetuskatsauksesta, veli Meilo! Nuokkumisesta en tiedä, mutta ehkäpä Hallintoelimen virkistävät sanat ovat menneet ohi korvien kun olen etsinyt Raamatusta huvittavia kohtia alleviivattavaksi.Markku Meilo kirjoitti:Se on sivu 8, en kässää mistä toi pärstä tohon ilmestyy?
Pärstä syntyy, kun kirjoittaa 8 ja ) ilman välilyöntiä. Kas näin:Hymiöt voi toki ottaa pois käytöstä, niin eivät häiritse.
Enkelit ja demonit
Valvoja: Moderaattorit
-
rippeli
Re: Enkelit ja demonit
Let me go Master I hate you so
-
Markku Meilo
Ei kestä, vuoroin vieraissa (ettei lastenhoito kärsi).Viljo kirjoitti:Kiitos valistavasta Vartiotorniseuran opetuskatsauksesta, veli Meilo!
Olen jälleen kerran osoittanut nakkisormisuuteni. Olen jossain vaiheessa valinnut hymiöt oletukseksi, vaikka itse pidän esimerkiksi asiallista lähdeviitettä tärkeämpänä kuin sen osan korvaamista hymiöllä. Syyllisyyttäni lisää se, että olen vuosia sitten julkisesti esittänyt, etten tule käyttämään hymiöitä. Näin sitä tuli taas todistettua oikeaksi Vt-seuran väite siitä, että entisiin jehovantodistajiin ei voi näinkään pienissä asioissa luottaa.Pärstä syntyy, kun kirjoittaa 8 ja ) ilman välilyöntiä. Kas näin: 8) Hymiöt voi toki ottaa pois käytöstä, niin eivät häiritse.
Lohduttaudun kuitenkin sillä, että ystäväpiiriini kuuluu kaltaisiasi veljiä, jotka antavat minulle anteeksi vajavaisuuteni, joka Vt-seuran mukaan liittyy maailmankaikkeuden suurimpaan kiistakysymykseen. Jostain kumman syystä Aabraham, Mooses, profeetat, Jeesus eivätkä apostolit kuitenkaan kiinnittäneet kiistakysymykseen mitään huomiota.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Markku Meilo
Ilman kritiikkiäkin niitä on joka koneella:rippeli kirjoitti:...koko tietsikka varmaan vilisee demoneita koska koneella on kirjoitettu niin paljon vt-seuraa kritisoivaa aineistoa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Daemon
Jos Vartiotorniseuraa on uskominen - ja miksi ei olisi - kritiikin uskoisi lisäävän niiden määrää.
-
Vieras
Kaikki vähät tyttöystäväni ovat sanoneet että sormeni ovat kuin pieniä pippeleitä, ja ehkä siksikään en edes ole yrittänyt niitä hymiöitä.
Onkohan muuten demoneilla sormia taikka pippeleitä ?
Onkohan muuten demoneilla sormia taikka pippeleitä ?
- Johanneksen poika
- Viesti:
On (tai ainakin oli ennen muinoin). Esim. tämä raamatunpaikka todistaa sen:Vieras kirjoitti:Onkohan muuten demoneilla sormia taikka pippeleitä ?
(1. Mooseksen kirja 6:4) 4 Noina päivinä osoittautui maassa olevan nefilejä ja jälkeenpäinkin, kun tosi Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille poikia; he olivat niitä mahtavia, joita oli ennen vanhaan, nimekkäitä miehiä.
Ja sama varmuuden vuoksi KR-92-käännöksen mukaan:
4 Siihen aikaan ja myöhemminkin oli maan päällä jättiläisiä, kun jumalien pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia. Juuri näitä olivat muinaisajan kuuluisat sankarit.
Juudan kirjeessä heistä mainitaan näin:
(Juudaksen kirje 6) – –Ja ne enkelit, jotka eivät pysyneet alkuperäisessä asemassaan, vaan hylkäsivät oman oikean asuinpaikkansa, hän on säilyttänyt iankaikkisin kahlein sakeassa pimeydessä suuren päivän tuomiota varten – –
Raamatun ymmärtämisen opas kertoo demoneista lisää:
*** it-1 s. 382 Demoni ***
Jumala ei suoranaisesti luonut demoneja. Ensimmäinen, joka teki itsestään demonin, oli Saatana Panettelija (ks. SAATANA). Hänestä tuli muiden sellaisten Jumalan enkelipoikien hallitsija, jotka myös tekivät itsestään demoneja. (Mt 12:24, 26.) Nooan päivinä tottelemattomat enkelit aineellistuivat, ottivat naisia vaimoikseen, siittivät nefileiksi kutsuttujen sekasikiöiden sukupolven (ks. NEFILIT) ja muuttuivat sitten vedenpaisumuksen tullessa jälleen aineettomiksi (1Mo 6:1–4). Palatessaan henkimaailmaan ne eivät kuitenkaan saaneet takaisin alkuperäistä korkeaa asemaansa, sillä Juudaan kirjeen 6. jakeessa sanotaan: ”Ne enkelit, jotka eivät pysyneet alkuperäisessä asemassaan, vaan hylkäsivät oman oikean asuinpaikkansa, hän on säilyttänyt iankaikkisin kahlein sakeassa pimeydessä suuren päivän tuomiota varten.” (Ks. myös 1Pi 3:19, 20.) Niiden täytyy siis nyt rajoittaa toimintansa tähän sakean hengellisen pimeyden tilaan (2Pi 2:4). Vaikka niitä ilmeisesti onkin estetty aineellistumasta, ne ovat silti erittäin voimakkaita ja niillä on paljon vaikutusvaltaa ihmisten mieleen ja elämään. Ne pystyvät jopa tunkeutumaan ihmisiin ja eläimiin riivaamaan näitä, ja tosiasiat osoittavat, että ne käyttävät myös elottomia esineitä, esim. taloja, fetissejä ja taikakaluja.
-
Markku Meilo
Jos Vartiotorniseuralta kysyt, niin vastaus on on:Vieras kirjoitti:Onkohan muuten demoneilla sormia taikka pippeleitä ?
”Muistathan, että tarkastelimme aiemmin Saatanan hyökkäystä Jumalan palvelijaa Jobia vastaan. Panettelija aiheutti sen, että hän menetti karjansa ja että useimmat hänen palvelijoistaan kuolivat. Saatana surmasi Jobin lapsetkin. Seuraavaksi hän löi Jobiin itseensä tuskallisen sairauden. Job säilytti kuitenkin nuhteettomuutensa Jumalan edessä, ja häntä siunattiin suuresti. (Job 1:7–19; 2:7, 8; 42:12.) Sen jälkeen demonit ovat tehneet joistakin ihmisistä mykkiä tai sokeita ja ovat jatkuvasti hekumoineet ihmisten kärsimyksillä (Matteus 9:32, 33; 12:22; Markus 5:2–5). Nykyään demonien kerrotaan ahdistelevan joitakuita sukupuolisesti ja ajavan toisia mielisairauteen. Vielä muita ne yllyttävät murhiin ja itsemurhiin, jotka ovat syntejä Jumalaa vastaan (5. Mooseksen kirja 5:17; 1. Johanneksen kirje 3:15).” (kl-FI sivu 114)
"Nykyään jotkut nuoret pojat ja tytöt harrastavat sukupuolisuhteita, mutta he tekevät siinä väärin. Raamatussa puhutaan miehen ”sukupuolielimestä” eli siittimestä (3. Mooseksen kirja 15:1–3). Naisen sukupuolielimiä sanotaan hävyksi. Jehova loi nämä ruumiinosat tiettyä tarkoitusta varten, josta saavat nauttia vain naimisissa olevat ihmiset. Demonit ovat iloisia, kun ihmiset tekevät sellaista, minkä Jehova on kieltänyt. Demonit esimerkiksi pitävät siitä, että poika ja tyttö leikkivät toistensa siittimellä tai hävyllä. Me emme halua tehdä demoneita iloisiksi, emmehän?" (lr-FI sivu 59-60)
-
Vieras
No siinähän se selvisi sekin, että seura ajattelee demonien kautta ohjeitaan ihmisille, kiusa se on pienikin kiusa demoniparkoja kiusattaessa.
kun demoniparat saisivat muuten seurata vapaasti toisten seksi-iloitteluita, niin vanhimmiston täytyy sitten oikeuskomitean nimissä pyrkiä luomaan mieleensä koko kuva tapahtumakulusta. Oppia sitä saa demoneiltakin, mistä hauskanpitonsa keksii.
kun demoniparat saisivat muuten seurata vapaasti toisten seksi-iloitteluita, niin vanhimmiston täytyy sitten oikeuskomitean nimissä pyrkiä luomaan mieleensä koko kuva tapahtumakulusta. Oppia sitä saa demoneiltakin, mistä hauskanpitonsa keksii.
-
rippeli
Jehovantodistaja muusikko oli oikeuskomiteassa. Vanhin syytti häntä saatananpalvonnasta. Hän oli saanut -kohta entisen- veljen kiinni itse teosta ja kertoi tapahtumasta todistajan ominaisuudessa.
Vanhin oli mennyt muusikon luokse kylään ja huomannut hänen kuuntelevan aivan uudenlaista musiikkia. Vanhin oli kysynyt, että mitäs tämä oikein on?
Muusikko oli vastannut: "Tää on mun omaa musaa, jonka olen just nauhoittanut. Aion lähettää tämän levy-yhtiöön. Itse asiassa tämä levy on mun demoni."
Muusikko erotettiin seuraavan viikon torstaina ja hän teki aiheesta seuraavan levynsä.

Vanhin oli mennyt muusikon luokse kylään ja huomannut hänen kuuntelevan aivan uudenlaista musiikkia. Vanhin oli kysynyt, että mitäs tämä oikein on?
Muusikko oli vastannut: "Tää on mun omaa musaa, jonka olen just nauhoittanut. Aion lähettää tämän levy-yhtiöön. Itse asiassa tämä levy on mun demoni."
Muusikko erotettiin seuraavan viikon torstaina ja hän teki aiheesta seuraavan levynsä.
Let me go Master I hate you so
-
rippeli
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Ihan hyvä, noin ensimmäiseksi itse keksityksi vitsiksirippeli kirjoitti:Ihan ite kekkasin
And Justice For All
-
Leviathan
itsekin olen jokusen verran kuullut urbaanilegendoja demoneista. Jehovan todistajien demoni-pelko ottaa parhaimmillaan jopa keskiaikaisen taikauskon piirteet.
Paras kotona oli hevi-levy, minkä ostin. Sitä kun kuuntelee, niin kuulemma alkaa tavarat lennellä. Ihmettelin vain, että miksi 100000 muun levyn ostajan kotona niin ei käy. Tietysti siksi, että miksi saatana omiaan kiusaisi duh.
Kirpputoritavaroiden demoneista olen kuullut selityksen, että niitä on voitu käyttää spiritispisitismiin, siksi niissä on demoni.
Enkeleistä on hassua kyllä jäänyt vähemmän juttua mieleeni kuin demoneista. Ehkä demonit ovat vain kiinnostaneet enemmän.
Muistan alle kouluikäisenä, miten demoneilla pelottelu sai valtansa. Pelkäsin niitä todella. Mielestäni sairasta saada pikkulapsi pelkäämään demoneita.
Tuo jehovan todistajien demoni-pelko on mielestäni kyllä niin naurettavaa touhua, varsinkin kun se otetaan niin vakavasti. Kuitenkin siinä logiikassa on aukkoja, kuten raha. Esimerkiksi amerikan dollarissa voi olla salaliittoteoriaan tai spisitismiin liittyviä asioita, kuten silmällinen kolmio. Käytetyt autot oli hyvä veto, mutta niistä en muista varoitusta kuulleeni. Eivät JT:t saa lukea Stephen Kingiä, eli miten voivat tietää riivatusta autosta!
Vaikka Jehovan todistajille enkelit ovat hyvä juttu, silti kukaan ei niin paljon todista enkeleistä kuin demoneista. Ja moni enkeliksi luultu on tietysti demonien temppuja.
Olinkin jossain vanhassa ketjussa aika paljonkin kertonut eri esimerkkejä mitä itse kuullut missä milloinkin on demoni, aina cd-levyistä konsolipeleihin. Kumma juttu, ettei todisteita noista ole koskaan tullut, vaan aina varoitus jutuissakin kyse on jostain tutun sisaren kaiman serkusta.
Urbaaneja legendoja demoneista on paljon ollut myös. Ei todisteita kuitenkaan.
Joskus kauan sitten salissa missä kävin, oli murtauduttu sisään ja maalattu pentagrammi seinään. Harmi, etten nähnyt.
Jos joku tietää paljon maukkaita tarinoita jehovan todistajista ja demoneista, pistäkää topic pystyyn. Niitä on hauska lukea. Varmaan joka seurakunnalla on omat demoni legendansa.
Paras kotona oli hevi-levy, minkä ostin. Sitä kun kuuntelee, niin kuulemma alkaa tavarat lennellä. Ihmettelin vain, että miksi 100000 muun levyn ostajan kotona niin ei käy. Tietysti siksi, että miksi saatana omiaan kiusaisi duh.
Kirpputoritavaroiden demoneista olen kuullut selityksen, että niitä on voitu käyttää spiritispisitismiin, siksi niissä on demoni.
Enkeleistä on hassua kyllä jäänyt vähemmän juttua mieleeni kuin demoneista. Ehkä demonit ovat vain kiinnostaneet enemmän.
Muistan alle kouluikäisenä, miten demoneilla pelottelu sai valtansa. Pelkäsin niitä todella. Mielestäni sairasta saada pikkulapsi pelkäämään demoneita.
Tuo jehovan todistajien demoni-pelko on mielestäni kyllä niin naurettavaa touhua, varsinkin kun se otetaan niin vakavasti. Kuitenkin siinä logiikassa on aukkoja, kuten raha. Esimerkiksi amerikan dollarissa voi olla salaliittoteoriaan tai spisitismiin liittyviä asioita, kuten silmällinen kolmio. Käytetyt autot oli hyvä veto, mutta niistä en muista varoitusta kuulleeni. Eivät JT:t saa lukea Stephen Kingiä, eli miten voivat tietää riivatusta autosta!
Vaikka Jehovan todistajille enkelit ovat hyvä juttu, silti kukaan ei niin paljon todista enkeleistä kuin demoneista. Ja moni enkeliksi luultu on tietysti demonien temppuja.
Olinkin jossain vanhassa ketjussa aika paljonkin kertonut eri esimerkkejä mitä itse kuullut missä milloinkin on demoni, aina cd-levyistä konsolipeleihin. Kumma juttu, ettei todisteita noista ole koskaan tullut, vaan aina varoitus jutuissakin kyse on jostain tutun sisaren kaiman serkusta.
Urbaaneja legendoja demoneista on paljon ollut myös. Ei todisteita kuitenkaan.
Joskus kauan sitten salissa missä kävin, oli murtauduttu sisään ja maalattu pentagrammi seinään. Harmi, etten nähnyt.
Jos joku tietää paljon maukkaita tarinoita jehovan todistajista ja demoneista, pistäkää topic pystyyn. Niitä on hauska lukea. Varmaan joka seurakunnalla on omat demoni legendansa.
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.