Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Aika näyttää mitä tästä ketjusta tulee, vai tuleeko mitään. ( pohjaidea täältä http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=880 ).

Ideana "bongata" vilpittömiä Jehovan Todistajia eri tilanteissa, muutama virike:

- vilpittömiä Jehovan Todistajia "tosi tm totuuden" työssä, ovelta ovelle jne
- vilpittömiä Jehovan Todistajia "elävinä lehtitelineinä"
- vilpitön Jehovan Todistaja soitti ovikelloa
- vilpitön Jehovan Todistaja kaupassa selaamassa makkarapaketin tuoteselostetta
- vilpitön Jehovan Todistaja oudossa tilanteessa verrattuna Seuran vaatimuksiin
- vilpittömiä Jehovan Todistajia normaalielämän tilanteissa
- jne mitä bongaakaan

Tuskin kuitenkaan bongaukseen kannattaa sisällyttää "näin kun jehovat kokoontuivat salillensa"...Mutta erikoiset/poikkeavat bongaukset noistakin tervetulleita.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Torstai-iltapäivänä olin tilanteessa jolloin syntymäpäiväsankarille laulettiin onnittelulaulu.

Eräs vilpitön Jehovan Todistaja nousi ylös ja aukoi suutaan laulun tahtiin. En kuullut tuliko sanoja suusta mutta veikeä tilanne.

Tosin eikös Seura ole vähän jo joustanut pinata ja synttärilauselmissa.

(rehellisyyden nimissä ko vilpitön Todistaja lukeutuu liberaalimpaan suuntaukseen)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

Junassa matkaavalta kaverilta tuli kerran tekstiviesti, jossa luki muun asian ohessa että samassa vaunussa istuu Vartiotornia lukeva/viivaava mies.
JohnTheRevelator
Viestit: 67
Liittynyt: 02.05.2007 18:46

Viesti Kirjoittaja JohnTheRevelator »

Minä bongasin viime viikonloppuna Tallinnan laivalla ravintolassa keskellä Apulannan keikka naisihmisen, joka luki vanhaa seuran kirjaa. Keltainen kansi. Kirjan nimeä en muista, vaikka tutun näköinen oli. Se oli ehkä absurdein tilanne, jossa olen törmännyt VT-seuraan :D
Usko tarkoittaa sitä ettei halua tietää totuutta

Friedrich Nietzsche
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Minä bongaan "vilpittömiä ja rehellisiä" Jt:ia joka kerta kun vierailen vanhempieni luona. Valitettavasti muita "vilpittömiä ja rehellisiä" Jt:ia (edes lähisukulaisissani) en ole havainnut vuosikausiin, joten melko hengetöntä tuntuu olevan tuo "maailmanlaajuinen todistustyö" ja Jessen rakastamiskäskykin on pelkkää ilmaa vain, ainakin mitä eriuskoisiin tulee. Tai sitten maaseutukenttäilyä on pistetty jäihin näin urbaaneina aikoina, ja onhan toki mahdollista, että bensiinin hintakin on kovin korkea maailmanlopun lähestyessä.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JohnTheRevelator kirjoitti:Keltainen kansi.
"Pyhitetty olkoon nimesi"? Hieman oranssiin vivahtava keltainen tosin. Jos henkilö teki muistiinpanoja, niin saattoi olla kriittisellä mielellä liikkeellä, koska 1961/1963 julkaistun kirjan 'parasta uskottuna ennen' -päiväys on mennyt aikaa sitten.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
umpi_vieras

Viesti Kirjoittaja umpi_vieras »

Markku Meilo kirjoitti:
JohnTheRevelator kirjoitti:Keltainen kansi.
.... koska 1961/1963 julkaistun kirjan 'parasta uskottuna ennen' -päiväys on mennyt aikaa sitten.
... hienoa sanan hallintaa ja terävää oivallusta, hyvä Markku, anna tulla vaan tälläistä lisää.. t, po
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Tämä olisi sopinut myös 2010 konventti-ketjuihin mutta menköön tänne.

Jussin aikana käytiin paikallisella ABC:lla. Ruuhkaa oli jostain kumman syystä, mutta ruuhkasta riippumatta jostain syystä havaitsin tiettyjä ns. ryhmittymiä pukukoodin osalta.

Osa ryhmittymistä oli edelleen tälläytynyt ns juhlapukuun ja osalla oli lisäksi juhlapuvun rintapielessä joku rintamerkki. 8)

Jostain ihmeen syystä (ennen kuin näin rintaplakaattia lähempää) otaksuin plakaatin käyttäjiä vilpittömiksi Jehovan Todistajiksi. Lähempi tarkastelu osoitti huomioni oikeaksi.

Osa vilpittömistä Jehovan Todistajista piti rintamerkkiä ABC:llä päällään, mutta jotkut vilpittömät Jehovan Todistajat (tunnistin itse muutaman heistä) eivät pitäneet rintamerkkiä päällä.

Sitten itse asiaan: Olin lasten trippimehu-osastolla, otin tripit koriin ja käännyin ympäri. Melkein osuin vilpittömään Jehovan Todistajaan (rintamerkki) ja mikä oli seuraus ? Pyysin välittömästi anteeksi (ennen kuin huomasin rintamerkkiä) mutta tämä vilpitön Jehovan Todistaja oitis sanoi että vika oli hänen ja pyyteli anteeksi...vika oli kyllä täysin minun. Jotenkin tästä tulee mieleen Seuran kirjallisuuden ohjeet (sekä konventin ohjeet) miten käyttäytyä konventissa, sen läheisyydessä ja koko konventein aikana.

Sen havainnon tein, että rintamerkki-jehovan todistajilla en kieltämättä nähnyt 24 backiä tai vastaavaa. Jos pari siideriä niin en laskisi, Mutta sitä vastoin olettamukseni mukaan ns liberaalisimmiat vilpittömät Jehovan Todistajat, ilman rintamerkkiä, saattoivat kerätä 24 päckejä tms. Ainakin ne jotka kasvoilta tunnistin, ilman ns virkamerkkiä. 8)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3700
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Bergerac kirjoitti:Sen havainnon tein, että rintamerkki-jehovan todistajilla en kieltämättä nähnyt 24 backiä tai vastaavaa. Jos pari siideriä niin en laskisi, Mutta sitä vastoin olettamukseni mukaan ns liberaalisimmiat vilpittömät Jehovan Todistajat, ilman rintamerkkiä, saattoivat kerätä 24 päckejä tms. Ainakin ne jotka kasvoilta tunnistin, ilman ns virkamerkkiä. 8)
Itse bongasin erään entisen JT-vanhimman vähän ennen konventteja lähikaupassa. Olin menossa sisään kauppaan ja tämä JT oli menossa pullonpalautusosastolle. Jäin sitten vähän katselemaan, milloin hän tulisi myös myymälän puolelle. Ilmeisesti hän oli hyvissä ajoin havainnut näkymättömän läsnäoloni, koska ei ilmaantunut näkösälle. Valmiina ollut tervehdyskäteni jäi siis ilman toimintaa.

Tämän JT:n naama oli siinä kunnossa, että hän oli kyllä six-päkkejä ja muita vastaavia prosenttipäkkejä nauttinut enemmän kuin yhden. Mutta se asia ei kuulu minulle.

Kummallista, että aina kun näen aidon oikean JT:n nämä luikkivat karkuun minkä ehtivät. Viimeisissä kolmessa tapauksessa yksi oli laivalla, yksi kauppakeskuksessa ja tämä viimeisin lähikaupassa.

Ennen vanhaan luulin, että se mitä lauletaan, pitää paikkansa. "Meeee oleeeemme roooohkeaaaat Jehovaaaan todiiiiistajaaaat.... :shock:
odette80
Viestit: 252
Liittynyt: 31.03.2010 21:18

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Kävin tässä entisessä asuinpaikassa pyörimässä ja vastaan lainehti entinen tuttu jt. Katsoi minua pitkään ja vinkkasin miehelle että tule mennään jo. Tämä henkilö oli tunnettu tunteen purkauksista joten ihme ettei jo ehtinyt alkaa mäkättämään.

Tässä erään asian johdosta kohtasin muutaman todistajan ja suurin osa kohteli minua ihan normaalisti, mutta hieman tutumpi perhe katseli pitkin nokan vartta. Vaivihkaa paasasivat (vinkkinä minulle). :shock:
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

Minä näin Vartiotornia lukevan naisen metrossa. Itäkeskuksen metroasemalla Liettuasta kotoisin oleva nais Jehovan todistaja antoi minulle traktaatin.
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Ovella kävivät toistamiseen (3v aikana), tällä kertaa oli veli-vanhin mukana. Otin kohteliaasti lehdet, mutten maksanut. Minulla ei ole syytä ruveta räyhäämään, koska uhrejahan ovat.
Religionsfri.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

odette80 kirjoitti:Tämä henkilö oli tunnettu tunteen purkauksista joten ihme ettei jo ehtinyt alkaa mäkättämään.
Hmm... bongauskirjaan merkintä: taivaanvuohi. 8)
odette80
Viestit: 252
Liittynyt: 31.03.2010 21:18

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Heheh!

Isäni sanoi kerran että jos tulet takaisin tai yritätä takaisin niin varaudu siihen että lapset lällättää. Sanoin että niinkon ne ainoan oikean uskonnon lapset käyttäytyy? Vastaus oli ettei heistä kannata välittää. Aha?
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Bongasin Jehovan Todistajan ;)

Viesti Kirjoittaja Tony »

odette80 kirjoitti:Isäni sanoi kerran että jos tulet takaisin tai yritätä takaisin niin varaudu siihen että lapset lällättää.
Öööö, miksiköhän lapset toimisivat kyseisellä tavalla? :shock: En ole kuullut että tällaista olisi missään tapahtunut, siis ainakaan jt-piireissä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin