Epäviralliset seurakunnat ja ulkojäsenet

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Re: Epäviralliset seurakunnat ja ulkojäsenet

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Tämä kysymys kiinnittää huomion kahteen erittäin tärkeään askeleeseen, jotka täytyy ottaa ennen kastetta, nimittäin katumukseen ja vihkiytymiseen. (Lainaus Vartiotornista)

On kiinnostavaa, että Raamattu ei koskaan käytä sanaa "vihkiytyminen" silloin, kun on kyse "oikeasta" Jumalan palvonnasta. Sen sijaan Raamatusta löytyy kyllä yksi maininta, missä "vihkiytyminen" liitetään väärään palvontaan.

(Hoosea 9:10) 10 ”Niin kuin rypäleet erämaasta minä löysin Israelin. Niin kuin varhaisviikunan viikunapuussa sen alkuaikana minä näin teidän esi-isänne. He itse menivät Peorin Baalin luo, ja he alkoivat vihkiytyä tuolle häpeälliselle, ja heistä tuli iljettäviä niin kuin heidän rakkautensa kohde.

Miksiköhän Vartiotorniseura puhuu "vihkiytymisestä" kasteen yhteydessä, kun se kerran Raamatun perusteella ei kuulu oikeaan palvontaan? :mrgreen:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuossahan sitä olisi tosiaan kysymyksiä todistajille, kuinka valo on kirkastunut Russellin kastekysymksistä lähtien, eli mikä lause milläkin tavoin kirkastunut kirkastumistaan.

Yksi selitys tietysti olisi että valo ei voinut kirkastua ennen kuin valon kirkastusmisteoria oli keksitty.

Melkoisesti muutoksia joka tapauksessa.

Minkälaiseksihan leimautuisi lahkossa jos järjestäisi itselleen Russellin kaavan mukaiset kastekekkerit ? Paskanmarjaiseksi ?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mikäs on sitten se Pennsylvanian VT Raamattu- ja Traktaattiseura, josta vuosittain kokouskutsu VT:ssä ainoastaan jäsenille?
Vastaa Viestiin