Ainakin eräs espoolainen vanhin itse kertoi, että hänellä on haaratoimiston valtuutus seurata ns. "luopiosivuja". Kun hänen lausuntonsa sitten "tavalla tai toisella" tuli julkisuuteen muinaisella H2O-palstalla, siitä nousi kauhea haloo. Jopa niin kauhea haloo, että eräs täysin sivullinen ja syytön tienraivaajasisar menetti "tienraivaajan statuksensa" lopullisesti, vaikka hän kuinka protestoi. Betel kostaa tälle sisarelle vielä tänäkin päivänä, vaikka tuo sisar ei todellakaan ansaitse tuollaista mustamaalausta ja boikottia.Vieras kirjoitti:Tämä betelin luopiosivustoja kohtaan osoittama kiinnostus ja tarkkailu on mielenkiintoinen asia.
Onko jollain jotain konkreettista tietoa asiaan liittyen?
Minkälaisia salapoliisimetodeja käyttävät luopioiden tunnistamiseen?
Onko käsky brooklynistä,vai toimiiko haaratoimisto omaa aktiivisuuttaan?
Kuka tai ketkä voi olla niin "uskottuja miehiä",että saavat/joutuvat viran puolesta lukemaan näitä sivuja?
Miten nämä veljet säilyttävät uskonsa?
Joutuvatko raportoimaan havainnoistaan?
Seuran tuntien voisi olettaa,että tarkkailu on varsin hyvin organisoitua..mutta olisko kellään tarkempaa tietoa asiasta?
Voin vakuuttaa, että monet vanhimmat seuraavat tätä palstaa. Minäkin olen saanut runsaasti yhteydenottoja heiltä. Onneksi suurin osa näistä vanhimmista on tajunnut, että Vartiotorniseuran piirissä tapahtuvilla "ilmiöillä" ei ole paljon tekemistä Raamatun kanssa. Minulle on jopa toimitettu "tulenarkaa" materiaalia, josta lausun suuren kiitoksen. Olen saanut materiaalia useilta eri vanhimmilta. En tule paljastamaan koskaan näiden vanhinten henkilöllisyyttä. Heillä on vielä oma omatunto tallella, toisin kuin useimmilla.