rippeli kirjoitti:Sama huomio.
Vaikka oltiin jo lähes 20v, niin pelattiin pikipataa ja vinkkistä pihalla.
Jotenkin se lahko tekee sellaiseksi, että ollaan lapsia pitkälle aikuisuuteen, vaikka kuljetaan pikkulapsesta saakka puku päällä ja ollaan aikuismaisia.
Saattaa muuten johtua juurikin siitä , että lapsuus jotenkin "vääristyy" , ja siksi Jeppulit saattavat välillä käyttäytyä liian lapsellisesti aikuisinakin.
Minuun on vaikuttanut nämä molemmat , olin teini-iässä ja Jehovan todistajuus esti minua kasvamasta oikein kunnolliseksi mieheksi ja toisaalta alkoholistiperheessä oleva varhaislapsuus vääristi lapsuuteni aivan.
Minulla on nykyäänkin , vaikka olen 41 vuotias , sellaisia kohtauksia , jotka kuuluisivat 5 vuotiaille lapsille. Mutta yritän kaikkeni ettei ne tulisi silloin , kun olen muiden seurassa. Sitten yksin ollessa annan sen lapsen tulla esiin.
Vaikeinta on silloin , jos oma poika on käymässä tai äitini , niin en saa sitä lasta aisoihin , vaan se ottaa ohjat ja poikani ja äitini ihmettelevät.
Mutta olen sanonut heille , että olen vähän mielisairas , koittakaa kestää.Eli psykologisesti ajatellen se lapsi minussa koittaa väkisin tulla esiin.
Tosin nyt haluan alkaa yrittään enemmän , koska olen huomannut ,ettei minua ymmärretä ja minun on pakko alkaa ymmärtäänkin muita ja pantava se "lapsi" aisoihin , mikä minua vaivaa. Se on jonkinastaista jakomielitautia.
Äitini ,joka on nyt 65 vuotias , on hyvää vauhtia tulossa Jeppuliksi , NatsiJeppuliTätini pitää hänelle tutkistelua. Ja äiti on murheissaan aina puhelimessa siitä , että minä tulen kuolemaan Harmagedonissa.
Siihen sanon vain , että kuule äiti , minä oon jo 41vuotias mies,en minä enää tuolla tavalla pelottelemalla tule uudestaan Jehovan todistajaksi. Joudumme tähän samaan keskusteluun melkein joka kerta , kun hän soittaa minulle.
Sitten äiti päivittelee sitä ,kun ne miehet jotka olivat hänelle pahoja ja ovat kuolleet , niin he kyllä saavat ylösnousemuksen , siksi että ovat saaneet syntinsä (kuoleman vuoksi) anteeksi.
Mutta sitten minun (luopion) pitää kuolla , vaikka olen suht. kiltti.
No , siihen sanon vain , että eikös se oo sitte hyvä , Jehovan tuomiothan on aina täydellisiä.

Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.