Demonit ja kirpputoritavarat

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Demonit ja kirpputoritavarat

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"hankalia kysymyksiä , niin sanottiin vain että meidän ei ihmisinä tarvitse tietää tuollaisia asioita" -Tuo Jehovan syntymättömänä oleminen ei ole lahkosta peräisinkään. Mutta muutoin on kysyttävissä, että jos uskontonne esittää opin, niin se oppi on perustelematon taikka peräti väärä, jos se on osaltaan liittyy todellisuuteen tai järjen vaatimuksiin siten että sitä ei voi selittää eikä vastausta siihen antaa.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Tony Syrjänen kirjoitti:Koko tärinä pahoista hengistä ja demoneista osoittaa osaltaan näiden tarinoiden mielikuvituksellisuuden. Henkien ja demonien oletetaan olevan ihmistä huomattavasti älykkäämpiä, mutta silti niitä kuvitellaan voitavan jymäyttää naiiveilla vippaskonsteilla.
"Naiivit vippaskonstit" ovat yleinen JT-ohje ihan vaivaan kuin vaivaan. Minua kiinnosti homoseksuaalisuus ja etsinkin toista sataa sivua juttua homoudesta JT-kirjallisuudesta. Mikään niistä jutuista ei ollut hyödyllinen homoudesta eroonpääsyssä, vaikka haluttiin antaa kuva ikään kuin välittämisestä. Mitään ongelmaa ei oikeasti ratkaista jepuissa.

Minä tajusin noiden demoniohjeiden älyttömyyden jo jeppuna ja käsitin tuon Jehovan nimeen turvautumisen kuvaannollisena. Lopulta, kuten olen sanonut, ihan minkä tahansa asian sanominen ääneen riittää demonien karkotukseen (sillä kertaa).
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
walter

Viesti Kirjoittaja walter »

Ei tarvitse sanoa mitään.Demoneiden karkotuksessa hyväksi havaittu keino on hakea paikalle joku joka ei niihin usko.Silloin demoni pelästyy ja lentää ääneti kummittelemaan sellaiseen taloon jossa demoniolentoihin suhtaudutaan enemmän pelonsekaisella kunnioituksella.
Vastaa Viestiin