Vmäinen tuleva appiukko

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

Vmäinen tuleva appiukko

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Kerran oltiin kirjantutkistelussa , vierekkäin istuttiin ja kuiskailtiin ja supistiin , siis minä ja tuleva vaimoni...

Kun jonkin aikaa supisimme , tuleva appiukkoni huusi silmittömän kovalla äänellä meidän nimet , niin että kaikki säikähti ryhmässä ja hävettihän se tietysti kovasti ja suututti.

Muutenkin tämä appiukkoni oli niin erikoinen Jepukka , vanhankansan miehiä kun oli , että vaikka harvoin joikin , niin aina perskännit yleensä veti , ja putos ihan kontalleenkin lopulta.
Että en voi ymmärtää , että miten hän sulautti käytöksensä ajatteluunsa,vanhin kun vielä oli.
Tosin rehellisesti puhuen en ollut itse sen kummempi - join ja konttasin yhtälailla itsekin , ja pystyin sen sulauttamaan jotenkin koko touhuun.

Heidän vanhin tyttärensä meni maailmallisen miehen kanssa naimisiin , kävivät tuomarin luona vihkiytymässä , mutta appi ja anoppi eivät suostuneet menemään heidän häätilaisuuteensa , eivätkä toivottaneet vävyä tervetulleksi perheeseensä , mielenosoitukseksi.

No seurauksena tietysti se , että vävyn ja appiukon välit olivat aina kylmät , ja eivätkä he voineet ymmärtää toisiaan.
Se oli varmasti suuri loukkaus tuolle vävylle , ja yrittihän se appiukko myöhemmin "todistella" vävylleen raamatun "totuuksista" , mutta ei se vävy siitä syttynyt asialle koskaan , ihmetteli vain päätään pudistellen.

Vaikka tuo vävypoika oli kaikissa suhteissa minua paljon parempi , aina oli käynyt töissä nuoresta asti ja maatila oli hänellä ja iso talo, ja siksi elämä turvallista ja rauhallista siellä meren lähellä , niin appi ja anoppi eivät silti hyväksyneet häntä koskaan vain siksi , että hän ei ollut Jepukka , eikä edes kiinnostunut asiasta , mutta muuten mukava kaikinpuolin oli ja kunnollinen.

Hänellä oli omia ajatuksia , joilla hän kaatoi aina appiukon käännytysyritykset taitavasti.
Ja appiukko veti hernettä nenäänsä aina vain pahemmin.

Minut he sen sijaan hyväksyivät vaikka olin täysi idioottipaska, saamaton vätys , kyvytön hullu,mielipuoli....
En ollut edes töissä ja minut he hyväksyivät siksi , että olin Jehovan paskapäätodistaja...

Kumpa voisin matkustaa ajassa taaksepäin ja korjata kaiken sen paskan ja häpeän , mutta kun ei oo tuota aikakonetta perkele keksitty.
:evil:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Jaakko Ahvenainen

Re: Vmäinen tuleva appiukko

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Kumpa voisin matkustaa ajassa taaksepäin ja korjata kaiken sen paskan ja häpeän , mutta kun ei oo tuota aikakonetta perkele keksitty. :evil:
Älä suotta harmittele menneitä. Jäljellä on sentään tämä päivä ja todennäköisesti muutama tulevakin. Ei muuta kuin eteenpäin.
Mikä on taakse jäänyt ja vielä harmittaa, on kuin kelpo komposti. Kun aikansa muhiin, senkin voi käyttää hyödyksi.
Natsku

Viesti Kirjoittaja Natsku »

Luulin jo, että puhuit isästäni, mutta hän ei olekaan vanhin... Muuten käytöksen tuntomerkit kyllä täyttyy... (vaikken olekaan naimisissa maajussin kanssa, valitettavasti... :roll: ).
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Niinhän toi menee että huono todistaja on parempi kuin paha maailmallinen.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Ei kai se oikeesti kontannu kännissä? Se vaan oli niin pahoillaan siitä että oli ottanut liikaa ja osoitti nöyryyttä ja katumusta luojalleen laskeutumalla polvilleen.
Mie en oo ihan noin karmeessa kunnossa vanhinta nähnyt, mutta kyllä yksi sellainen tanssi kerrostalon pihalla zorbasta minulle ja vaimolleni pelkkä pyyhe päällä. Vaimokin sai potkua fantasioilleen kun veli vanhin kaatuili ja munat villkui kun pyyhe ei pysynyt päällä. Tämä tosin johtui varmaankin tietenkin pyhän hengen vaikutuksesta.
Let me go Master I hate you so
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Tosin rehellisesti puhuen en ollut itse sen kummempi - join ja konttasin yhtälailla itsekin , ja pystyin sen sulauttamaan jotenkin koko touhuun.
Tota sun "senkummemmuutta" voi lähestyä tarkastelemalla kumpi teistä "kontanneista" käsitettiin Jehovan pyhän hengen virkaanasettamaksi ja tuomitsemaan muiden käytöstä seurakunnassa - tuskin sinua.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 12.09.2010 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: ä=>ua
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

rippeli kirjoitti:Ei kai se oikeesti kontannu kännissä? Se vaan oli niin pahoillaan siitä että oli ottanut liikaa ja osoitti nöyryyttä ja katumusta luojalleen laskeutumalla polvilleen.
Muttako se soitti samalla huuliharppua ja läsnäolijat jo vähän vaivautuivat !? :)
No on se onneks kuollu jo , niin saa sitte ylösnousemuksen ,ko kuolemahan sovittaa varmaan tommosenkin synnin.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vastaa Viestiin