Keskustelua aiheesta.

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

nolo tapaus

Keskustelua aiheesta.

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

Ensin pyydän anteeksi jos tuohtumukseni loukkasi jonkun teidän omaa.

RaM-mies kysyi minulta miksi olen täällä, ja vastasin että en itse tiedä.

Olen tullut ymmärtämään että tämä foorumi toimii terapeuttisen periaatteen mukaan teille ja olkoon hyvin niin.

koska en ole itse joutunut lapsuudessani "uskonnollisen painostuksen kohteeksi", en voi ymmärtää teitä siinä "mielessä".

Rakas Äitini kertoi minulle/meille lapsilleen uskovansa mutta hän ei ehdollistunut minuakaan uskomaan.

Viha on aseesi/aseemme:


"...jäähyväiset aseille joilla elämää suojellaan;
jäähyväiset aseille, joilla elämää tuhotaan.

Lintu on luotu lentämään ja ihminen luotu onneen,......"

(Kollaa kestää/ Liisa tavi)



"Ihmislapsi pienoinen.
Riemuitse iloistasi elämäsi tän,
sillä rakkaus Suunnitelman Tekijän; sulkee sisäänsä myös kaiken tämän:
Ja paljon; Paljon enemmän."

Olkamme siis hyvillä mielin.
Viimeksi muokannut nolo tapaus, 06.08.2007 22:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Enpä usko että suututit ketään sen enempää, jos sitä olet luullut.

Keskustelut joissa olit vahvasti mukana menivät lukkoon sen takia, että ne polkivat paikallaan eivätkä edistyneet kenellekkään hyödylliseen suuntaan. Parempi yritys seuraavalla kerralla siis :)
nolo tapaus

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

Lehtiveli kirjoitti:Enpä usko että suututit ketään sen enempää, jos sitä olet luullut.

Keskustelut joissa olit vahvasti mukana menivät lukkoon sen takia, että ne polkivat paikallaan eivätkä edistyneet kenellekkään hyödylliseen suuntaan. Parempi yritys seuraavalla kerralla siis :)
Viitasin poistettujen aloituksieni aikaansaamaan mielenilmaisuuni (eli että pyöritte liiaksi omissa ympyröissänne vaikka "koko elämä" on myös täällä. tässä, ja nyt)

Myös Markku vastatkoon omissaan omasta puolestaan.

:)
Jaakob
Viestit: 707
Liittynyt: 28.04.2007 14:43

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Niin, lähinnä tämä palsta on tarkoitettu jehovantodistajuudesta, vartiotorni-seuran opeista sekä todistajuuden jälkeisestä elämästä puhumiseen. Yleinen jumalasta tai eri jumaluuksista puhuminen ja etenkin niiden "saarnaaminen" on täällä suhteellisen turhaa.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
nolo tapaus

Viesti Kirjoittaja nolo tapaus »

Jaakob kirjoitti:Niin, lähinnä tämä palsta on tarkoitettu jehovantodistajuudesta, vartiotorni-seuran opeista sekä todistajuuden jälkeisestä elämästä puhumiseen. Yleinen jumalasta tai eri jumaluuksista puhuminen ja etenkin niiden "saarnaaminen" on täällä suhteellisen turhaa.
Niin olen ymärtänyt eikä saarnaaminen kuulu luonteenomaisuuteeni muutenkaan.

Myöskään erivät käsitykset eivät minua kiusaa. Ymmärrän teitä jotka olette kasvaneet siten ja niin.


Tehkäämme siis yhteisymmärryksessä siten, että minä jäävään itse itseni fooruminne suhteen, mutta muistakaatte että "elämä on tuolla", keskellämme ja meissä.

Oli mielekästä vaihtaa sanaa kansanne.
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

nolo tapaus kirjoitti:Viitasin poistettujen aloituksieni aikaansaamaan mielenilmaisuuni (eli että pyöritte liiaksi omissa ympyröissänne vaikka "koko elämä" on myös täällä. tässä, ja nyt)
Minä en tunne mittaria, jolla voidaan mitata henkilön 'liiallinen pyöriminen omissa ympyröissään'. Kaikilla kunnolla tapaamillani tämän forumin kirjoittajilla on aivan normaaliksi katsomani 'koko elämä'. Kuinka monta sinulle vastannutta kirjoittajaa voit sanoa tuntevasi riittävällä tarkkuudella?

Esittämäsi ajatukset ympyröistä ja elämästä kuuluvat sarjaan 'legendaarisia, mutta perustelemattomia heittoja'. Tunnetuin on 'luopiot valehtelevat aina', sitten tulee muita kuten 'mitä tilalle?', 'et voi ymmärtää asiaa, koska sinulla on väärä sydämentila', 'luopiot ovat katkeria', 'luopiot kyllä tietävät, että Vt-seuralla on totuus, mutta ylpeys ei anna periksi palata' jne.

Ota ihmeessä huomioon, että tämä forumi on 'pyhitetty' kirjoitteluun Vt-seurasta ja jehovantodistajuudesta, joten edustamasi uskontoon ja/tai Jumalaan liittyvä ja paikoillaan polkeva kirjoittelu ei meitä kiinnosta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
RaM

Re: Keskustelua aiheesta.

Viesti Kirjoittaja RaM »

nolo tapaus kirjoitti:Ensin pyydän anteeksi jos tuohtumukseni loukkasi jonkun teidän omaa.

RaM-mies kysyi minulta miksi olen täällä, ja vastasin että en itse tiedä.

Olen tullut ymmärtämään että tämä foorumi toimii terapeuttisen periaatteen mukaan teille ja olkoon hyvin niin.

koska en ole itse joutunut lapsuudessani "uskonnollisen painostuksen kohteeksi", en voi ymmärtää teitä siinä "mielessä".

Rakas Äitini kertoi minulle/meille lapsilleen uskovansa mutta hän ei ehdollistunut minuakaan uskomaan.

Viha on aseesi/aseemme:


"...jäähyväiset aseille joilla elämää suojellaan;
jäähyväiset aseille, joilla elämää tuhotaan.

Lintu on luotu lentämään ja ihminen luotu onneen,......"

(Kollaa kestää/ Liisa tavi)



"Ihmislapsi pienoinen.
Riemuitse iloistasi elämäsi tän,
sillä rakkaus Suunnitelman Tekijän; sulkee sisäänsä myös kaiken tämän:
Ja paljon; Paljon enemmän."

Olkamme siis hyvillä mielin.
Ensinnäkään en ymmärrä, mitä pyytelet anteeksi. :roll:

Miksi ihmettelin sinun ilmaantumistasi ajatuksinesi palstallemme?
No jos otetaan esimerkki. Kuvitellaan, että entiset Jokeri pelaajat ovat perustaneet keskustelupalstan jutellakseen kenties menneistä peleistä, jääkiekosta ja yleensäkin Jokerien toiminnasta. Sitten palstalle ilmaantuu Hifk-fani, joka alkaa höpöttelemään Kuusysin jalkapalloasioita. Olisiko tuo oudon tuntuista? Miksi?

Samaa koen sinun kirjoittelustasi.

Miksi et ole hakeutunut esim. helluntailaisten keskustelupalstoille, sinnehän sinun juttusi istuisivat hyvin?
Miksi juuri tämä palsta?
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

RaM ansaitsi juuri kuvauksista "H":n 8)
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin