Rekisteröidy, niin siulle voi laittaa yksityisviestejä. Miusta tuntuu, että kaikenlaisia tukihenkilöitä tarvitaan.Vieras kirjoitti:
Osaako joku sanoa, tarvitaanko esim. Uskontojen Uhrien Tukeen tai muuhun toimintaan sellaisia "tukihenkilöitä", jotka eivät koskaan ole olleet kastettuja? Mietin vain, että jos kaikki ystävät on menetetty eron yhteydessä, niin olisin mielelläni kaverina heille, joilla ei ketään muita ole. Jos toimintaan on mahdollista päästä mukaan, niin voisiko joku kertoa, keneen ottaa yhteyttä? Asun pk-seudulla.
terkuin Mari
Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Valvoja: Moderaattorit
-
rippeli
- Viestit: 2454
- Liittynyt: 28.04.2007 12:43
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Let me go Master I hate you so
- Tony
- Viestit: 7521
- Liittynyt: 28.04.2007 07:38
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Tähän väitteeseen on olemassa muutama vaihtoehto. Valitse niistä.Hannibal kirjoitti:Kirjoitin aikaisemminkin tänne ja ihmettelin, että onko oikeasti eri seurakunnilla tai perheillä eri säännöt. Asia alkoi vaivaamaan minua niin paljon, että ( olisi yleinen käytäntö hylätä omat lapsensa ja katkaista heihin välit kokonaan. Sama koskee lapsenlapsia.)
Soitin asiasta äidilleni ja hän sanoi, että se EI PIDÄ paikkaansa. Lapsenlapsia saa tavata samoin kuin omia lapsiaan!!
a) Vt-seura valehtelee kirjallisuudessaan (”Uskolliset kristityt perheenjäsenet eivät etsi tekosyitä voidakseen olla tekemisissä erotetun sukulaisen kanssa, joka ei asu kotona.” (lv-FI sivu 209) )
b) Äitisi valehtelee
c) Vt-seuran vaatimus karttaa eronneita ja erotettuja lähisukulaisiakin on voimassa ja olemassa, mutta sitä ei (onneksi) noudateta kaikkien toimesta
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
""Vartiotorni 15.11.1981 s.20- .... jonka Jumala on hylännyt....""
Täytyy ihmetellä sitä tietoutta siellä vartiotorniseurassa. Taivaaseen pääsevät nykyään elävien joukosta tiedetään määrältään yhden tarkkuudella. Onkohan näistä Jumalan hylänneiksi tiedetyistä myös luettelo, joka päivitetään yhden tarkkuudella ?
erehtyyhän seura toki joskus, kuten tuon maailmanlopun ajankohdan suhteen, mutta täytyyhän ymmärtää, että tekevälle sattuu.
Täytyy ihmetellä sitä tietoutta siellä vartiotorniseurassa. Taivaaseen pääsevät nykyään elävien joukosta tiedetään määrältään yhden tarkkuudella. Onkohan näistä Jumalan hylänneiksi tiedetyistä myös luettelo, joka päivitetään yhden tarkkuudella ?
erehtyyhän seura toki joskus, kuten tuon maailmanlopun ajankohdan suhteen, mutta täytyyhän ymmärtää, että tekevälle sattuu.
-
Kovanyrkki.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Olen miettinyt erotettuja ystäviäni teini-iästä alkaen, ja muistini mukaan suurinta osaa ei karteta perhepiirissä.Hannibal kirjoitti:Kirjoitin aikaisemminkin tänne ja ihmettelin, että onko oikeasti eri seurakunnilla tai perheillä eri säännöt. Asia alkoi vaivaamaan minua niin paljon, että ( olisi yleinen käytäntö hylätä omat lapsensa ja katkaista heihin välit kokonaan. Sama koskee lapsenlapsia.)
Soitin asiasta äidilleni ja hän sanoi, että se EI PIDÄ paikkaansa. Lapsenlapsia saa tavata samoin kuin omia lapsiaan!!
Itse koen, että minulla oli hyvä lapsuus. En ole ikinä saanut piiskaa tai kuullut serkkujenikaan saavaan minkään semmoisen syyn takia, että ei halua mennä kokoukseen, kentälle tai muihin JH juttuihin.
Karttamisohjeita kiristettiin vuonna 2002 (valtakunnanpalvelus) mutta en huomannut sen vaikuttavan sitten yhtikäs mitenkään, niiden joukossa, jotka jo valmiiksi viittasivat tiukille tulkinnoille kintaalla.
Tässä mielessä ohjelma antoi kyllä suurelle yleisölle valikoivan kuvan, sillä ongelma ei ole niin laaja, kun annetaan ymmärtää. Ohjelmassa oli toki säröä omasta takaa, kun Alueveli suoraan sanoi, ettei perhe häntä karta. Alueveli, homoseksuaali ja Meilo mielestäni käyttäytyivät mallikkaasti. Tornivartijan yritystä puristaa kyyneleitä lähikuvassa, lähes nauruunpurskahdus klapeja pesään laittaeassa ja oman yliopistouran korostaminen, eivät minussa kyllä luottamusta herättänyt.
Kaikki neljä ovat fiksuja miehiä, eikä karttaminen näköjään ole heihin mitään vahinkoa saanut aikaan. Näyttää siltä, että karttamisen tuloksena ihminen pärjää keskimäärin paremmin, kuin tavis suomalainen. Jos karttamisen tuloksena on tutkijanura yliopistossa, niin suosittelen karttamista lähes joka perheelle. Ehkä ohjelma olisi ollut tehokkaampi, jos karttamisen seurauksena joku majailisi sillanalla pullo kädessä. Ilmeisesti tämänkaltaisia ihmisiä on joko hyvin vähän, tai exät eivät tiedä niistä ollenkaan, koska heistä ei mainittu. Mielestäni neljä fiksua ja hyvinmenestyvää ihmistä on hyvä esimerkki karttamisen positiivisista vaikutuksista. Ilmeisesti karttaminen toimiin jonkinlaisena evoluutiokarsijana, joka jalostaa ihmisestä varsinaisen sisupussin ja voittajan. Lukuisat kirjoittajat ovat kehuneet kartettujen suorituksia, joten mitä tämä todistaa karttamisesta?
Yhteenvetona sanoisin, että karttamista on poikkeuksellisen vähän, ja lisäksi karttamisella on verrattain positiivisia vaikutuksia ihmisen sosioekonomiseen asemaan.
Kovanyrkki.
-
Kletos
- Viestit: 325
- Liittynyt: 13.01.2009 10:23
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Kovanyrkille.
Entäpä ne, jotka ovat hylkäämisen takia valinneet itsemurhan tai saaneet psyykkisiä ongelmia?
Entäpä ne, jotka vielä kuuluvat uskonlahkoon, mutta harkitsevat itsemurhaa pakotienä uskonnon aiheuttamasta ahdistuksesta?
Pitäisikö kartanolaisuudesta tehdä valtion virallinen uskonto, Kovanyrkki? Leevi K. Laitista piiskattiin lapsena niin pahasti, että koivunsilmut koteloituivat hänen ihoonsa. Hän koki ruumiillista väkivaltaa ja hänet riistettiin nelivuotiaana perheeltään ja koulutettiin lapsisaarnaajaksi. Nyt hän on menestyvä liikemies ja mitä ilmeisesti onnellinen ja tasapainoinen ihminen.
Olisiko siis syytä erottaa kaikki suomalaiset vanhemmistaan (myös Jehovan todistajat), hakata heitä säännöllisesti ja pakottaa kartanolaisiksi lapsisaarnaajiksi?
Olisiko silläkin verrattain positiivisia vaikutuksia kaikkien suomalaisten sosioekonomiseen asemaan?
Toivon, etten ollut tosissasi. Toivon, että ylläoleva herätti edes jonkinlaisen myötätunnon kipinän.
Yksikin uskonnon takia kartettu ihminen on liikaa. Karttaminen ei ole rakkautta.
Entäpä ne, jotka ovat hylkäämisen takia valinneet itsemurhan tai saaneet psyykkisiä ongelmia?
Entäpä ne, jotka vielä kuuluvat uskonlahkoon, mutta harkitsevat itsemurhaa pakotienä uskonnon aiheuttamasta ahdistuksesta?
Pitäisikö kartanolaisuudesta tehdä valtion virallinen uskonto, Kovanyrkki? Leevi K. Laitista piiskattiin lapsena niin pahasti, että koivunsilmut koteloituivat hänen ihoonsa. Hän koki ruumiillista väkivaltaa ja hänet riistettiin nelivuotiaana perheeltään ja koulutettiin lapsisaarnaajaksi. Nyt hän on menestyvä liikemies ja mitä ilmeisesti onnellinen ja tasapainoinen ihminen.
Olisiko siis syytä erottaa kaikki suomalaiset vanhemmistaan (myös Jehovan todistajat), hakata heitä säännöllisesti ja pakottaa kartanolaisiksi lapsisaarnaajiksi?
Olisiko silläkin verrattain positiivisia vaikutuksia kaikkien suomalaisten sosioekonomiseen asemaan?
Toivon, etten ollut tosissasi. Toivon, että ylläoleva herätti edes jonkinlaisen myötätunnon kipinän.
Yksikin uskonnon takia kartettu ihminen on liikaa. Karttaminen ei ole rakkautta.
-
Väsynyt valheisiin
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Lämpimät kiitokset ohjelmaan osallistujille.
Olette todella rohkeita kun uskallatte antaa tuskalle kasvot,
meitä saman kokeneita on satoja.
Tuntuu tosi pahalta että täällä jt:t ja henkilöt joilla ei ole mitään todellista tietoa asiasta, syyttävät teitä valehtelijoiksi tai ties miksi. Toisaalta se vain todistaa julmuuden mikä jt-järjestössä vallitsee niitä kohtaan joilla on rohkeus pois lähteä.
Meidät muut kartetut on vain hiljennetty uhkailemalla että loppukin yhteys perheeseen menee poikki jos kerromme julkisuudessa miltä meistä tuntuu.
Paha olo pitää niellä sekä pitää sisällä eli sama vallankäyttö jatkuu vaikka olisikin päässyt eroon raastavasta uskonnosta. Pitää muistaa että uskonto ja perhesiteet ovat normaalissa elämässä kaksi eri asiaa.
Itse olen tehnyt valintani että en halua tuottaa vanhemmilleni enempää pahaa mieltä heille tärkeässä yhteisössä, rakastan heitä hyvin paljon. Se ei kuitenkaan poista sitä että karttamiskäytäntö on julmaa vallankäyttöä. Toiset kestävät yksin jäämisen, toiset eivät. Aikoinaan juuri tuo asia avasi minun silmäni. Tuttavapiiristäni erotettiin ihmisiä, neljä heistä teki itsemurhan masennuksen tai voimattomuuden takia. Mietin miten jumala joka on rakkaus voi edesauttaa ihmisiä kuolemaan oman käden kautta. Minusta jos ihmisellä on ongelmia elämässä häntä tulee tukea, ei jättää yksin selviytymään esim. alkoholi -tai mielenterveysongelmia. Erottaminen yhteisöstä on ymmärrettävää, jos jäsen ei toimi tai halua noudattaa yhteisön sääntöjä. Näin toimitaan muissakin yhdistyksissä. Nyt on enemminkin siitä kyse miten sen erottamisen jälkeen ihmistä kohdellaan. Eristäminen mm. vanhemmista tai läheisistä on hyvin sairasta ja tuhoavaa ihmiselle. Molemmille puolille, myös jt-järjestöön jääville isille ja äideille se tuottaa hyvin paljon kyyneliä. Painostus seurakunnasta vaan on liian kovaa ja yhteisöhenki vaatii määrättyjä asioita.
Olette todella rohkeita kun uskallatte antaa tuskalle kasvot,
meitä saman kokeneita on satoja.
Tuntuu tosi pahalta että täällä jt:t ja henkilöt joilla ei ole mitään todellista tietoa asiasta, syyttävät teitä valehtelijoiksi tai ties miksi. Toisaalta se vain todistaa julmuuden mikä jt-järjestössä vallitsee niitä kohtaan joilla on rohkeus pois lähteä.
Meidät muut kartetut on vain hiljennetty uhkailemalla että loppukin yhteys perheeseen menee poikki jos kerromme julkisuudessa miltä meistä tuntuu.
Paha olo pitää niellä sekä pitää sisällä eli sama vallankäyttö jatkuu vaikka olisikin päässyt eroon raastavasta uskonnosta. Pitää muistaa että uskonto ja perhesiteet ovat normaalissa elämässä kaksi eri asiaa.
Itse olen tehnyt valintani että en halua tuottaa vanhemmilleni enempää pahaa mieltä heille tärkeässä yhteisössä, rakastan heitä hyvin paljon. Se ei kuitenkaan poista sitä että karttamiskäytäntö on julmaa vallankäyttöä. Toiset kestävät yksin jäämisen, toiset eivät. Aikoinaan juuri tuo asia avasi minun silmäni. Tuttavapiiristäni erotettiin ihmisiä, neljä heistä teki itsemurhan masennuksen tai voimattomuuden takia. Mietin miten jumala joka on rakkaus voi edesauttaa ihmisiä kuolemaan oman käden kautta. Minusta jos ihmisellä on ongelmia elämässä häntä tulee tukea, ei jättää yksin selviytymään esim. alkoholi -tai mielenterveysongelmia. Erottaminen yhteisöstä on ymmärrettävää, jos jäsen ei toimi tai halua noudattaa yhteisön sääntöjä. Näin toimitaan muissakin yhdistyksissä. Nyt on enemminkin siitä kyse miten sen erottamisen jälkeen ihmistä kohdellaan. Eristäminen mm. vanhemmista tai läheisistä on hyvin sairasta ja tuhoavaa ihmiselle. Molemmille puolille, myös jt-järjestöön jääville isille ja äideille se tuottaa hyvin paljon kyyneliä. Painostus seurakunnasta vaan on liian kovaa ja yhteisöhenki vaatii määrättyjä asioita.
-
odette80
- Viestit: 252
- Liittynyt: 31.03.2010 21:18
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Ihmiset kokee samat asiat niin eri tavoin! Puistattaa eräät kommentit täällä. Uskovien takaisin isku. Eihän tämän luopioiden ja pahojen pitänyt teihin vaikuttaa 
Sen ymmärrän että uskonto halutaan pitää puhtaana, mutta pahin likaaminen nyt vain tapahtuu siellä sisällä. Väkivalta, viina, lapsiin sekaantuminen ja moni muu asia on totta todistajaperheissä, mutta iljettäväksi asian tekee että nyt pitäisi olla kyse ainoasta oikeasta uskonnosta ja rakkaudesta. Onko nuo edellä mainitut asiat sitä?
Luopio on kuin perheessä kasvanut koira joka yhtäkkiä laitetaan pihan perälle liekaan pois rakkaista. Koira ikävöi perhettään. Välillä heitellään "rakkauden sanomaa" nenän eteen. Osa koirista selviää ja osa ehkä pääsee takaisin perheensä pariin, mutta moni koira muuttuu. Itse kaipaan perhettäni, mutta olen jo tottunut siellä pihan perällä olemaan. Sisälle minua ei enää saa.
Kaikki vahinko ei näy. Ei varmaan minussakaan, mutta se ei meinaa etteikö sitä ole ollut. Kovalla työllä päässyt eteenpäin ja mistä kukaan tietää mitä me ollaan käyty läpi? Kaikki jotka minulta kysyy miltä tuntuu, kun suku ei pidä yhteyttä enää niin sanon että ihan kuin olisin orpo. Tiesin mihin ryhdyin kuin lähdin, mutta naurettavaa tämä on silti. Mutta minäpä selviän ja voin tehdä elämästä millaisen haluan ilman tiukkoja sääntöjä.
Sen ymmärrän että uskonto halutaan pitää puhtaana, mutta pahin likaaminen nyt vain tapahtuu siellä sisällä. Väkivalta, viina, lapsiin sekaantuminen ja moni muu asia on totta todistajaperheissä, mutta iljettäväksi asian tekee että nyt pitäisi olla kyse ainoasta oikeasta uskonnosta ja rakkaudesta. Onko nuo edellä mainitut asiat sitä?
Luopio on kuin perheessä kasvanut koira joka yhtäkkiä laitetaan pihan perälle liekaan pois rakkaista. Koira ikävöi perhettään. Välillä heitellään "rakkauden sanomaa" nenän eteen. Osa koirista selviää ja osa ehkä pääsee takaisin perheensä pariin, mutta moni koira muuttuu. Itse kaipaan perhettäni, mutta olen jo tottunut siellä pihan perällä olemaan. Sisälle minua ei enää saa.
Kaikki vahinko ei näy. Ei varmaan minussakaan, mutta se ei meinaa etteikö sitä ole ollut. Kovalla työllä päässyt eteenpäin ja mistä kukaan tietää mitä me ollaan käyty läpi? Kaikki jotka minulta kysyy miltä tuntuu, kun suku ei pidä yhteyttä enää niin sanon että ihan kuin olisin orpo. Tiesin mihin ryhdyin kuin lähdin, mutta naurettavaa tämä on silti. Mutta minäpä selviän ja voin tehdä elämästä millaisen haluan ilman tiukkoja sääntöjä.
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
""Kovanyrkki. 12.01.2011 13:19 Olen miettinyt erotettuja ystäviäni teini-iästä alkaen, ja muistini mukaan suurinta osaa ei karteta perhepiirissä.
Karttamisohjeita kiristettiin vuonna 2002 (valtakunnanpalvelus) mutta en huomannut sen vaikuttavan sitten yhtikäs mitenkään, niiden joukossa, jotka jo valmiiksi viittasivat tiukille tulkinnoille kintaalla.
Tässä mielessä ohjelma antoi kyllä suurelle yleisölle valikoivan kuvan, sillä ongelma ei ole niin laaja, kun annetaan ymmärtää. ""
Lahko on laatinut karttamisohjeita ja muuttanut niitä sen mukaan kuin se katsoo etunsa vaativan. Nuo muutokset osoittavat pomojen huolta. Lahko saa kielteistä tunnettuisuutta karttamisesta, mutta karttamattomuus johtaa avoimempaan tiedonkulkuun ja lisääntyvään eroamiseen, vapautumiseen lahkosta. Sama asia on sääntöjen valvonnassa käytännön elämässä.
Ainoa mistä lahko kantaa huolta on sen omat edut. Se taiteilee mahdollisen ja uskottavuuden rajoilla. Tulee mieleen valtakunnan palvelus kesäkuu 1974, suunnilleen näin: "Olemme kuulleet veljistä jotka ovat myneet asuntonsa ja käyttäneet rahansa lahkon tarkoituksiin, koska olemme kertoneet maailmanlopusta vuodelle 1975, Mikset sinäkin tekisi samoin" Voimakkaampaa painostuskeinoa ei käytetty, koska seuraus oli pomoille ennustettavissa, eroamiset lisääntyisivät enemmän ainakin jälkeen vuoden 1975, puhumattakaan kielteisestä julkisuudesta. Mutta tuskin lahjoitukset olisivat lisääntyneet, ensin olisi tullut kyetä lisäämään maailmanlopun pelkoa, johon kyllä panostettiinkin.
Karttamisohjeita kiristettiin vuonna 2002 (valtakunnanpalvelus) mutta en huomannut sen vaikuttavan sitten yhtikäs mitenkään, niiden joukossa, jotka jo valmiiksi viittasivat tiukille tulkinnoille kintaalla.
Tässä mielessä ohjelma antoi kyllä suurelle yleisölle valikoivan kuvan, sillä ongelma ei ole niin laaja, kun annetaan ymmärtää. ""
Lahko on laatinut karttamisohjeita ja muuttanut niitä sen mukaan kuin se katsoo etunsa vaativan. Nuo muutokset osoittavat pomojen huolta. Lahko saa kielteistä tunnettuisuutta karttamisesta, mutta karttamattomuus johtaa avoimempaan tiedonkulkuun ja lisääntyvään eroamiseen, vapautumiseen lahkosta. Sama asia on sääntöjen valvonnassa käytännön elämässä.
Ainoa mistä lahko kantaa huolta on sen omat edut. Se taiteilee mahdollisen ja uskottavuuden rajoilla. Tulee mieleen valtakunnan palvelus kesäkuu 1974, suunnilleen näin: "Olemme kuulleet veljistä jotka ovat myneet asuntonsa ja käyttäneet rahansa lahkon tarkoituksiin, koska olemme kertoneet maailmanlopusta vuodelle 1975, Mikset sinäkin tekisi samoin" Voimakkaampaa painostuskeinoa ei käytetty, koska seuraus oli pomoille ennustettavissa, eroamiset lisääntyisivät enemmän ainakin jälkeen vuoden 1975, puhumattakaan kielteisestä julkisuudesta. Mutta tuskin lahjoitukset olisivat lisääntyneet, ensin olisi tullut kyetä lisäämään maailmanlopun pelkoa, johon kyllä panostettiinkin.
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Ainoa mistä lahko kantaa huolta on sen omat edut. Se taiteilee mahdollisen ja uskottavuuden rajoilla. Tulee mieleen valtakunnan palvelus kesäkuu 1974, suunnilleen näin: "Olemme kuulleet veljistä jotka ovat myneet asuntonsa ja käyttäneet rahansa lahkon tarkoituksiin, koska olemme kertoneet maailmanlopusta vuodelle 1975, Mikset sinäkin tekisi samoin" Voimakkaampaa painostuskeinoa ei käytetty, koska seuraus oli pomoille ennustettavissa, eroamiset lisääntyisivät enemmän ainakin jälkeen vuoden 1975, puhumattakaan kielteisestä julkisuudesta. Mutta tuskin lahjoitukset olisivat lisääntyneet, ensin olisi tullut kyetä lisäämään maailmanlopun pelkoa, johon kyllä panostettiinkin.[/quote]
kuulepa kaiffari, sen ajan mitä käytit päin persettä muistelemiseen, olisi voinut satsata kopioimiseen, että tulee edes pari ajatusta oikein.
"Kesästä 1973 lähtien meillä on ollut uusi huippu tienraivaajien määrässä joka kuukausi. Nyt Suomessa on yhteensä 667 vakituista ja erikoistienraivaajaa, mikä on kaikkien aikojen huippu. Se merkitsee, että heitä on nyt 161 enemmän kuin huhtikuussa 1973! Se merkitsee 32 prosentin lisäystä! Eikö se lämmitäkin sydäntämme? Olemme kuulleet veljistä, jotka ovat myyneet kotinsa ja omaisuuttaan ja jotka suunnittelevat käyttävänsä jäljellä olevan aikansa tässä vanhassa järjestelmässä tienraivauspalvelukseen."
Lahjoituksista tuossa ei puhuttu yhtään mitään vaan ravariksi ryhtymisestä ja siitä koituvien lisäkulujen peittämisestä (osa-aikatyö yms,).
kuulepa kaiffari, sen ajan mitä käytit päin persettä muistelemiseen, olisi voinut satsata kopioimiseen, että tulee edes pari ajatusta oikein.
"Kesästä 1973 lähtien meillä on ollut uusi huippu tienraivaajien määrässä joka kuukausi. Nyt Suomessa on yhteensä 667 vakituista ja erikoistienraivaajaa, mikä on kaikkien aikojen huippu. Se merkitsee, että heitä on nyt 161 enemmän kuin huhtikuussa 1973! Se merkitsee 32 prosentin lisäystä! Eikö se lämmitäkin sydäntämme? Olemme kuulleet veljistä, jotka ovat myyneet kotinsa ja omaisuuttaan ja jotka suunnittelevat käyttävänsä jäljellä olevan aikansa tässä vanhassa järjestelmässä tienraivauspalvelukseen."
Lahjoituksista tuossa ei puhuttu yhtään mitään vaan ravariksi ryhtymisestä ja siitä koituvien lisäkulujen peittämisestä (osa-aikatyö yms,).
-
Natsku
- Viestit: 282
- Liittynyt: 18.08.2008 15:40
- Paikkakunta: NZ/Australia
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Toivottavasti moni ei tehnyt tuon esimerkin mukaan. Niin kuin silloin vuoden 1925 paikkeilla olisi pitänyt jättää kylvämättä, kun loppu tulisi kuitenkin. No, ei tullut...Vieras kirjoitti:Olemme kuulleet veljistä, jotka ovat myyneet kotinsa ja omaisuuttaan ja jotka suunnittelevat käyttävänsä jäljellä olevan aikansa tässä vanhassa järjestelmässä tienraivauspalvelukseen."
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
""kuulepa kaiffari, sen ajan mitä käytit päin persettä muistelemiseen, olisi voinut satsata kopioimiseen, että tulee edes pari ajatusta oikein.""
Tuo on yksi lahkon konsteista, kun vapaasti muistellessa ei voi sanatarkka olla, niin ottaa puheenaiheeksi sanapoikkeamat ja perseen, sen sijaan että kantaisi huolta mistä normaali ihminen huolta kantaa, kanssaihmisistään tässä tapauksessa, heidän voinnistaan.
""Lahjoituksista tuossa ei puhuttu yhtään mitään "" Senhän juuri lahko on arvioinut, että lahjoittamisesta puhuminen ei lisää lahjoittamisten määrää, mutta kyllä kielteistä julkisuutta. Tuo kehotus toteutuu vain sellaiseen, joka muutenkin on kyllin syvällä lahkon uumenissa että sen ymmärtää.
Tokihan muuan lahkon propagandavastaava on kirjoittanut tietävänsä, että lahko kirjoitti henkilöistä jotka olivat myyneet asuntonsa muuttaessaan toiselle paikkakunnalle taikka pienempään asuntoon lasten perustettua oman kodin. Semmoiseen pystyy lahkomannekiini.
Tuo on yksi lahkon konsteista, kun vapaasti muistellessa ei voi sanatarkka olla, niin ottaa puheenaiheeksi sanapoikkeamat ja perseen, sen sijaan että kantaisi huolta mistä normaali ihminen huolta kantaa, kanssaihmisistään tässä tapauksessa, heidän voinnistaan.
""Lahjoituksista tuossa ei puhuttu yhtään mitään "" Senhän juuri lahko on arvioinut, että lahjoittamisesta puhuminen ei lisää lahjoittamisten määrää, mutta kyllä kielteistä julkisuutta. Tuo kehotus toteutuu vain sellaiseen, joka muutenkin on kyllin syvällä lahkon uumenissa että sen ymmärtää.
Tokihan muuan lahkon propagandavastaava on kirjoittanut tietävänsä, että lahko kirjoitti henkilöistä jotka olivat myyneet asuntonsa muuttaessaan toiselle paikkakunnalle taikka pienempään asuntoon lasten perustettua oman kodin. Semmoiseen pystyy lahkomannekiini.
-
Torninvartija
- Viestit: 465
- Liittynyt: 28.04.2007 15:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Kiitos viestistä ja avun tarjouksesta! Pääset alkuun toiminnan seuraamisessa ja siihen osallistumisessa näin: mene osoitteesee www.uut.fi ja tilaa itsellesi noin kerran kuussa lähetettävä sähköinen tiedote, jossa kerrotaan UUT:n toiminnasta.Guest kirjoitti:Osaako joku sanoa, tarvitaanko esim. Uskontojen Uhrien Tukeen tai muuhun toimintaan sellaisia "tukihenkilöitä", jotka eivät koskaan ole olleet kastettuja? Mietin vain, että jos kaikki ystävät on menetetty eron yhteydessä, niin olisin mielelläni kaverina heille, joilla ei ketään muita ole. Jos toimintaan on mahdollista päästä mukaan, niin voisiko joku kertoa, keneen ottaa yhteyttä? Asun pk-seudulla.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
-
Torninvartija
- Viestit: 465
- Liittynyt: 28.04.2007 15:36
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Tsekatkaa Kotimaa-lehden blogi, jonka kirjoittaja sympatiseeraa Jehovan todistajia Silminnäkijä-ohjelmaan liittyen.
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/ ... 0&id=13479
Mites onko muuta jälkipyykkiä mediassa?
Toveri Achan esiintyy Radio Novassa huomenna 13.1. noin klo 8:05.
Tekstin alla olevassa keskustelussa kolumnisti kertoo kirjoittaneensa tekstinsä näkemättä ohjelmaa. No ei ihme että päästää kynästään noin huonoa tekstiä.Media sekä monet yhteisöt ja yksityishenkilöt keskittyvät tällä hetkellä aktiiviseen ja mielivaltaiseen uskonnonvastaisuuteen. Lähestymme yhteiskuntaa, jossa kuka tahansa yksilö voi syyttää isompaa yhteisöä ja pelkää ideologiaa omista henkilökohtaisista ongelmistaan.
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/ ... 0&id=13479
Mites onko muuta jälkipyykkiä mediassa?
Toveri Achan esiintyy Radio Novassa huomenna 13.1. noin klo 8:05.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
-
Kovanyrkki.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Tuollaisia väitteitä on helppo heittää, varsinkin kun ei tarvitse todistaa väitteitänsä oikeaksi. Lähtökohtaisesti uskon, ettei karttaminen yksistään aja itsemurhaan ja psyykkisiin häiriöihin. Justiinhan näimme televisiosta aivan päinvastaisen todistuksen, sillä kartetuthan pärjäävät näköjään keskimääristä suomalaista paremmin ja ovat näköjään keskimääräistä suomalaista fiksumpia. Kysynkin miksi toinen kartettu on yliopistossa tutkijana ja toinen olisi hirttoköydessä? Uskon, että väliin mahtuu miljoona muuta tekijää, joista ei ole syyttäminen karttamista.Kletos kirjoitti:Kovanyrkille.
Entäpä ne, jotka ovat hylkäämisen takia valinneet itsemurhan tai saaneet psyykkisiä ongelmia?
Entäpä ne, jotka vielä kuuluvat uskonlahkoon, mutta harkitsevat itsemurhaa pakotienä uskonnon aiheuttamasta ahdistuksesta?
Lapsen kurittaminen väkivaltaisesti on aina väärin! Muuten kysymyksesi on asiaton palstalla, joka käsittelee jehovantodistajuutta.Kletos kirjoitti: Pitäisikö kartanolaisuudesta tehdä valtion virallinen uskonto, Kovanyrkki? Leevi K. Laitista piiskattiin lapsena niin pahasti, että koivunsilmut koteloituivat hänen ihoonsa. Hän koki ruumiillista väkivaltaa ja hänet riistettiin nelivuotiaana perheeltään ja koulutettiin lapsisaarnaajaksi. Nyt hän on menestyvä liikemies ja mitä ilmeisesti onnellinen ja tasapainoinen ihminen.
Olisiko siis syytä erottaa kaikki suomalaiset vanhemmistaan (myös Jehovan todistajat), hakata heitä säännöllisesti ja pakottaa kartanolaisiksi lapsisaarnaajiksi?
Olisiko silläkin verrattain positiivisia vaikutuksia kaikkien suomalaisten sosioekonomiseen asemaan?
Olen aivan tosissani. Huomasin kartettujen pärjänneen elämässään verrattain hyvin. Uskon myös syy ja seuraussuhteeseen, eli karttaminen voi kannustaa yksilöä merkittävästi ja nostaa ihmisen sosioekonomista asemaa SUHTEESSA lähtökohtaan, eli jehovantodistajauraan.Kletos kirjoitti:Toivon, etten ollut tosissasi. Toivon, että ylläoleva herätti edes jonkinlaisen myötätunnon kipinän.
Yksikin uskonnon takia kartettu ihminen on liikaa. Karttaminen ei ole rakkautta.
Kovanyrkki.
-
Tom-Kristian
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Tässä linkki Radio Rockin haastatteluun, jossa eilen olin äänessä : http://www.radiorock.fi/podcast?vt=audio&vid=121494
Tänään kävin haastattelussa Radio Deissä. Tulee ulos huomenna johonkin aikaan.
Tänään kävin haastattelussa Radio Deissä. Tulee ulos huomenna johonkin aikaan.