Olisikohan kyseessä sittenkään välttämättä juuri karttaminen, joka tällaisen vaikutuksen saa joskus aikaan. TV olisi varmaan hakeutunut erottamisensa jälkeen opiskelemaan ja alalle, joka tätä kiinnostaa ihan ilman karttamistakin. Ero lahkosta on tässä se merkittävä tekijä, ei karttaminen.Kovanyrkki. kirjoitti:Muutan lausuntoani: Henkisesti terveiden ja vahvojen ihmisten kohdalla, karttaminen on osoittautunut tekijäksi, joka on nostanut yksilön asemaa yhteiskunnassa
Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Valvoja: Moderaattorit
- Tony
- Viestit: 7521
- Liittynyt: 28.04.2007 07:38
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Voidaanhan sitä spekuloida, että jos menee sateeseen ja kastuu, niin oppii ottamaan sadetakin päälleen. Jos menee lahkoon ja joutuu kartetuksi, niin oppii valitsemaan lahkonsa.
Tosiasia on että karttaminen on väärin ja väkivaltaa. Kun kristinoppi lupaa helvetin vasta tuonpuoleiseen, niin lahko tekee sitä jo tämänpuoleiseen.
Tosiasia on että karttaminen on väärin ja väkivaltaa. Kun kristinoppi lupaa helvetin vasta tuonpuoleiseen, niin lahko tekee sitä jo tämänpuoleiseen.
-
Kovanyrkki.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Luuletko tosiaan, että sellainen, joka käytännössä tekee itsemurhan "seurakunnan puhtauden puolesta" tulee luopioita kihisevään ohjelmaan. Kannattaa herra Kaarmis edes hetken syvällisesti miettiä, mitä näppäimistöstä suoltaa.Kaarmis kirjoitti: Nojaa. Tiedossani on näitäkin, jotka ovat esimerkiksi itse eronneet "pitääkseen seurakunnan puhtaana" ja ovat sitten juoneet itsensä hengiltä. Silloin on jo aika myöhäistä pyytää heitä Silminnäkijään haastatteluun...
Kovanyrkki.
-
Kovanyrkki.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Voidaan ajatella, että karttaminen on muodostunut YHDEKSI tekijäksi, joka on nostanut ihmisen asemaa yhteiskunnassa.Tony Syrjänen kirjoitti:Olisikohan kyseessä sittenkään välttämättä juuri karttaminen, joka tällaisen vaikutuksen saa joskus aikaan. TV olisi varmaan hakeutunut erottamisensa jälkeen opiskelemaan ja alalle, joka tätä kiinnostaa ihan ilman karttamistakin. Ero lahkosta on tässä se merkittävä tekijä, ei karttaminen.Kovanyrkki. kirjoitti:Muutan lausuntoani: Henkisesti terveiden ja vahvojen ihmisten kohdalla, karttaminen on osoittautunut tekijäksi, joka on nostanut yksilön asemaa yhteiskunnassa
Tottahan se on, vain kyseinen henkilö asiansa parhaiten tuntee.
Voidaan myös ajatella, että karttaminen oli vain YKSI tekijä, jonka johdosta ex-jt ajautui juopoksi ja lopulta itsemurhaan. Tämä olisi sukua ajatuksellesi Tony, joten johtopäätöksesi mukaan mitään 100% varmuutta ei koskaan voida esittää.
Kovanyrkki.
-
RaM
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
KN
Olet joissain näkemyksissäsi aivan oikeassa mutta muutamissa selvästi haluat nähdä asiat väärin. JOS karttaminen ei ole todellista ja satuttavaa, vaan jalostaa ihmistä ja jopa parantaa yhteiskunnallista menestyvyyttä, niin etkä haluaisi itse kokeilla tuota teoriaasi käytännössä noilta osin? Voithan aina palata takaisin.
Olet joissain näkemyksissäsi aivan oikeassa mutta muutamissa selvästi haluat nähdä asiat väärin. JOS karttaminen ei ole todellista ja satuttavaa, vaan jalostaa ihmistä ja jopa parantaa yhteiskunnallista menestyvyyttä, niin etkä haluaisi itse kokeilla tuota teoriaasi käytännössä noilta osin? Voithan aina palata takaisin.
-
Kovanyrkki.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Hyvä RaM, en ole koskaan kirjoittanut, etteikö karttaminen olisi todellista ja satuttavaa. Olen kirjoitanut siitä, että tämä karttaminen ei ainakaan julkisuudessa olleisiin henkilöihin, näytä tehneen suurta vahinkoa. Mielestäni he ovat nyt paremmassa sosioekonomisessa asemassa, OSAKSI juuri karttamisen ansiota.RaM kirjoitti:KN
Olet joissain näkemyksissäsi aivan oikeassa mutta muutamissa selvästi haluat nähdä asiat väärin. JOS karttaminen ei ole todellista ja satuttavaa, vaan jalostaa ihmistä ja jopa parantaa yhteiskunnallista menestyvyyttä, niin etkä haluaisi itse kokeilla tuota teoriaasi käytännössä noilta osin? Voithan aina palata takaisin.
Kovanyrkki.
-
RaM
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Se mikä satuttaa sisältä, ei aina näy ulospäin. Varmaan tiedät että lyönnistä syntyvä fyysinen kipu katoaa pian, mutta sanoilla lyöminen ei välttämättä milloinkaan. Ainakaan kun sen tekee sinun läheisin ihmisesi.
Kaikkea ei voi siis mitata sosioekonomisella asemalla.
Kaikkea ei voi siis mitata sosioekonomisella asemalla.
-
Kovanyrkki.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Olen samaa mieltä.RaM kirjoitti:Se mikä satuttaa sisältä, ei aina näy ulospäin. Varmaan tiedät että lyönnistä syntyvä fyysinen kipu katoaa pian, mutta sanoilla lyöminen ei välttämättä milloinkaan. Ainakaan kun sen tekee sinun läheisin ihmisesi.
Kaikkea ei voi siis mitata sosioekonomisella asemalla.
Mutta se mitä minä yritän valoittaa on se mitä minä näin. Vastoinkäymisistä huolimatta varsin menestyviä ihmisiä ja sitä, ettei karttamisen ja itsemurhan/alkoholismin välille voida vetää yhtäläisyys merkkiä.
Jos taloudellisesti ja elämässään muutenkin menestyneet ihmiset kertovat siitä, että on ollut kovaa, niin mitä pitäisi ajatella? Eikö se juuri kerro siitä, että kova tahto ja vahva luonne kantaa tämänkaltaisen vastoinkäymisen yli.
Johtopäätökseni juontaa myös siitä, että uskon esim. Torninvartijan elämän olevan NYT paremmalla tolalla, jos vaihtoehtona olisi ollut tienraivaus/Betel-palvelus tai jokin muu järjestöura.
Kovanyrkki.
-
RaM
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Syy-seuraus suhde ei tietenkään ole noin yksioikoinen. Jotain kuitenkin luopioitumisen ongelmista ja pelosta sitä kohtaan kertoo veljeni esimerkki. Erittäin arvostettu ja korkean statuksen omaava vanhin, sosioekonomisesti erittäin menestynyt. Lahkouskon heikentyessä ensiapu alkoholista ja lopullisena apuna itsemurha.
Miten selität?
Miten selität?
-
Kovanyrkki.
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
En mitenkään, sillä vain veljesi voi antaa vastauksen.RaM kirjoitti:Syy-seuraus suhde ei tietenkään ole noin yksioikoinen. Jotain kuitenkin luopioitumisen ongelmista ja pelosta sitä kohtaan kertoo veljeni esimerkki. Erittäin arvostettu ja korkean statuksen omaava vanhin, sosioekonomisesti erittäin menestynyt. Lahkouskon heikentyessä ensiapu alkoholista ja lopullisena apuna itsemurha.
Miten selität?
Todella ikävää, otan osaa.
Kovanyrkki.
-
RaM
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Tuo tapahtui 15 vuotta sitten. Selitys on, että hänen elämässään ei ollut muuta kuin lahko. Samat syyt jotka sinuakin pitävät mukana, estivät häntä vaihtamasta elämäänsä sellaiseksi, joka olisi paremmin tyydyttänyt ja tarjonnut mahdollisuuden pärjätä itsensä kanssa. Lisäksi hänellä oli lahkon totuutta kohtaan vain epäilys - häneltä puuttui se tieto, joka minua auttoi.
Tässä samassa yhteydessä lähetän kysymyksen Leinosen Veikolle: miltä sinusta tuntui, kun jälkeenpäin sait tietää ReM:n tehneen itsemurhan? Saiko se sinua lainkaan pysähtymään tai miettimään sitä, missä itse olet nyt korviasi myöten mukana? Eikö tahallinen valehtelu lahkon 'totuuden' puolesta tunnu lainkaan pahalta?
(Joku Beetelin vakoilijoista toimittanee tämän viestin ystävällisesti perille.)
Tässä samassa yhteydessä lähetän kysymyksen Leinosen Veikolle: miltä sinusta tuntui, kun jälkeenpäin sait tietää ReM:n tehneen itsemurhan? Saiko se sinua lainkaan pysähtymään tai miettimään sitä, missä itse olet nyt korviasi myöten mukana? Eikö tahallinen valehtelu lahkon 'totuuden' puolesta tunnu lainkaan pahalta?
(Joku Beetelin vakoilijoista toimittanee tämän viestin ystävällisesti perille.)
-
paula
- Viestit: 136
- Liittynyt: 11.06.2007 04:04
- Paikkakunta: muuttanut keskisuomeen
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Minä olen eronnut -07, avoiero jt-miehestä -08. Aikuistuvat ja aikuiset lapseni jotka ovat seurakunnassa aktiiveja eivät ole kanssani tekemisissä. Alkuun nuoremmat tapasivat minua muutaman kerran, sitten ilmoittivat että ovat päättäneet etteivät enään ole tekemisissä kanssani. Eivät vastaa puhelimeen, joskus vastaavat sähköpostiin jos kyselen raha-asioita. Menin poikani työpaikalle(kauppa) kun hän näki minut kääntyi heti kasvot punaisina ympäri.
Aiemmin vaikka olin toimeton jo lähes 10v oli lapset avautuneet minulle ja tiesin että oikeesti he kärsivät isänsä elintavoista ym. ym. Oma elämäni on oikein hyvässä järjestyksessä ja olen aina käyttäytynyt heitä kohtaan rakkaudellisesti. Silti eivät halua että minä olen tekemisissä heidän kanssaan. Minun puoleltani on kyllä erilaisia yrityksiä aina silloin tällöin
Aiemmin vaikka olin toimeton jo lähes 10v oli lapset avautuneet minulle ja tiesin että oikeesti he kärsivät isänsä elintavoista ym. ym. Oma elämäni on oikein hyvässä järjestyksessä ja olen aina käyttäytynyt heitä kohtaan rakkaudellisesti. Silti eivät halua että minä olen tekemisissä heidän kanssaan. Minun puoleltani on kyllä erilaisia yrityksiä aina silloin tällöin
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Hei miksi mun viesti poistettiin? Enhän mä mitään uskonsuuntaa tuputtanut, päinvastoin! Totesin nimenomaan mm. että lukekaa ihmiset itse sieltä Raamatusta mitä siellä lukee älkääkä sortuko seuraamaan jotain visionäärejä jotka rupeaa julistamaan ihan omaa evankeliumia.Anttikantti kirjoitti:-
Tietysti jos veljesseura.orgin tarkoitus on kieltää koko uskonto ja pysyä tiukan uskonnottamassa kannassa, niin silloin pyydän anteeksi ja totean että ymmärsin koko sivuston tarkoituksen ihan väärin.
-
Vieras
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Toi kuulostaa aivan karemealta! Miten tän päivän Suomessa voi olla enää tollasta touhua olla olemassakaan! Aivopesu jee jee.paula kirjoitti:Minä olen eronnut -07, avoiero jt-miehestä -08. Aikuistuvat ja aikuiset lapseni jotka ovat seurakunnassa aktiiveja eivät ole kanssani tekemisissä. Alkuun nuoremmat tapasivat minua muutaman kerran, sitten ilmoittivat että ovat päättäneet etteivät enään ole tekemisissä kanssani. Eivät vastaa puhelimeen, joskus vastaavat sähköpostiin jos kyselen raha-asioita. Menin poikani työpaikalle(kauppa) kun hän näki minut kääntyi heti kasvot punaisina ympäri.
Aiemmin vaikka olin toimeton jo lähes 10v oli lapset avautuneet minulle ja tiesin että oikeesti he kärsivät isänsä elintavoista ym. ym. Oma elämäni on oikein hyvässä järjestyksessä ja olen aina käyttäytynyt heitä kohtaan rakkaudellisesti. Silti eivät halua että minä olen tekemisissä heidän kanssaan. Minun puoleltani on kyllä erilaisia yrityksiä aina silloin tällöin :?
Eikös siellä perustuslaissa myös todeta että jokaisella pitää olla oikeus omaan mielipiteeseen, ilman että siitä rangaistaan? JT:t siis rikkovat lakia syrjiessään entisiä jäseniään. Koulukiusaaminenkin on kielletty!
Pitäs oikeasti jonkun mennä remmin kanssa vetelemään pitkin korvia porukkaa sinne kokouksiin.
- Alueveli
- Eläkeläinen
- Viestit: 1299
- Liittynyt: 13.04.2007 01:51
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Silminnäkijä, TV2, 10.1.2011 klo 22.25
Kommentoin tätä jo aiemmin: http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... 608#p57608Vieras kirjoitti: Hei miksi mun viesti poistettiin? Enhän mä mitään uskonsuuntaa tuputtanut, päinvastoin! Totesin nimenomaan mm. että lukekaa ihmiset itse sieltä Raamatusta mitä siellä lukee älkääkä sortuko seuraamaan jotain visionäärejä jotka rupeaa julistamaan ihan omaa evankeliumia.
Tietysti jos veljesseura.orgin tarkoitus on kieltää koko uskonto ja pysyä tiukan uskonnottamassa kannassa, niin silloin pyydän anteeksi ja totean että ymmärsin koko sivuston tarkoituksen ihan väärin.
Sivusto ei ole uskonnonvastainen, mutta sen tarkoitus ei ole tarjota lukijoilleen uutta vakaumusta tilalle. Kristinusko ei myöskään ole synonyymi uskonnolle. Jätetään se löytämisen ilo jokaiselle itselleen.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous