Joskus minua on tympinyt se, kun UM aina vedetään täällä kehiin syystä tai toisesta. Ehkä minua on hatuttanut Urpon itsensä syyllistäminen tilanteesta, tai jotain. Olen kymppiuutisten loppukevennysten perusteella täysin vakuuttunut siitä, että U on pohjimmiltaan kunnon ihminen.Kovanyrkki. kirjoitti:Ei noissa mitään, mutta tavallisella tallaajalla moista pidettäisiin jo "maailmallisena" Mielestäni tässä kirkuu silmille se, ettei säännöt ja ohjeet oli taviksille ja eliitille sama.
Mutta Urpon asemaa jehovantodistajissa sietää kyllä miettiä vähän tarkemmin.
Kovanyrkin kommentti on aika oivaltava, säännöt eivät missään yhteisössä ole samat taviksille ja eliitille. Se koskee perhettä, se koskee työyhteisöjä, se koskee politiikkaa. Se että se koskee myös jehovantodistajia, pitäisi soittaa kelloja itse ajattelevan jehovantodistajan päässä. Tiedän, keräilyharvinaisuus.
Urpo on jehovantodistajille aikamoinen Damokleen miekka. Tällä hetkellä tilanne on hyvä, koska Urpo näyttää julkisuudessa hyvältä, on verbaalisesti ja taiteellisesti lahjakas, ja tunnustaa avoimesti jehovantodistajuutta. Tilanne on ollut tämänkaltainen siitä lähtien kun U:n naama on uutisissa näkynyt.
Kuvitelkaapa että vanhimmat menisivät paimenkäynnille Urpon luokse, sanomaan että maalaa vähemmän ja käy kentällä enemmän. Ja muutenkin olet liikaa esillä, missä vaatimattomuus ja nöyrä Jehovan palvonta? Jos Urpolla alkaa vituttaa jehovantodistajien toiminta, se tietää jehovantodistajille suurempaa negatiivisen huomion piikkiä kuin esim. tämä palsta tai vasta esitetty (mainio!) dokumentti kykenee ikinä saamaan aikaiseksi.
Joten, Urpo saa sooloilla rauhassa, koska on uskomaton mahdollisuus ja järkyttävän iso uhka yhtäaikaa.