Pääsiäinen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

sinner74
Ylläpitäjä

Re: Pääsiäinen

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Markku Meilo kirjoitti:
Raamattu on osaksi hanskassa, juutalaisilla.
Niin siis VT, Messiasta odotellaan siellä varmaan samalla innolla kun Jeesuksen paluuta kristikunnassa
Minä en hae absoluuttista uskomisen järkevyyspistettä, vaan absoluuttista uskottavuuspistettä. Juutalaiset ovat olleet höpöjä uskoessaan varsin johdonmukaisia, ainakin minulle kantautuneiden tietojen perusteella. Kaikki länsimaiset uskonnot, joiksi luetaan myös islam, ovat suuressa kiitollisuudenvelassa juutalaisuudelle. Ne ovat itse asiassa juutalaisuuden lahkoja.

Joten, jos maailmassa on oikea uskonto, se on nimenomaan juutalaisuus. Sen kunniaksi laitan kipan päähäni, ja uhraan pari esikoista.
And Justice For All
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

sinner74 kirjoitti:Minä en hae absoluuttista uskomisen järkevyyspistettä, vaan absoluuttista uskottavuuspistettä.
Äkkiä en näe noissa oleellista eroa reaalielämän kannalta.
Juutalaiset ovat olleet höpöjä uskoessaan varsin johdonmukaisia, ainakin minulle kantautuneiden tietojen perusteella.
Minulle kyseinen johdonmukaisuuden varsinaisuus olisi samaa luokkaa Kalevalasta kantautuneiden tietojen perusteeella.
Kaikki länsimaiset uskonnot, joiksi luetaan myös islam, ovat suuressa kiitollisuudenvelassa juutalaisuudelle. Ne ovat itse asiassa juutalaisuuden lahkoja.
Vt-seura aloitti siionistisena ja jatkoi sitä rataa 1930-luvun alkuun, jolloin oli takinkääntövaihe ja alkoi nykyinen antisemitistinen vaihe.
Joten, jos maailmassa on oikea uskonto, se on nimenomaan juutalaisuus. Sen kunniaksi laitan kipan päähäni, ja uhraan pari esikoista.
Jos
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
sinner74
Ylläpitäjä

Markku Meilo kirjoitti:
sinner74 kirjoitti:Minä en hae absoluuttista uskomisen järkevyyspistettä, vaan absoluuttista uskottavuuspistettä.
Äkkiä en näe noissa oleellista eroa reaalielämän kannalta.
Uskomisen järkevyyspistettä ei ole. Absoluuttinen uskottavuuspiste voidaan saavuttaa pitkäjänteisellä toiminnalla alkuperäisen päämäärän hyväksi. Ketkäs muuten nyt kontrolloivatkaan Jerusalemia ympäristöineen?

Edelleen, jos on olemassa oikea uskonto, se on juutalaisuus. Kaikilla muilla uskonnoilla on aivan hemmetin paljon pitempi matka sanoista tekoihin.
And Justice For All
sinner74
Ylläpitäjä

Täytyy nyt selventää sen verran, että en ole järin suuri juutalaisen kuin muunkaan uskon ihailija. Juutalaisuudessa hattua nostattaa kuitenkin pari asiaa, a) ne ovat kristin- ja monen muun uskon kantaisiä, b) ne ovat väellä ja vallalla, puhumattakaan amerikanserkkujen tuesta, tehneet luvatusta maasta totta. Ihailtavaa sisua ja toimeliaisuutta.

Jotenkin minusta tuntuu, että yrittäessään ymmärtää tätä länsimaista maailmaa, pitää sitä nimenomaan lähestyä juutalaisuuden kautta.
And Justice For All
Markku Meilo

sinner74 kirjoitti:Uskomisen järkevyyspistettä ei ole.
Elitai se on sama kuin synonyyminsä luulemisen järkevyyspiste.
Absoluuttinen uskottavuuspiste voidaan saavuttaa pitkäjänteisellä toiminnalla alkuperäisen päämäärän hyväksi. Ketkäs muuten nyt kontrolloivatkaan Jerusalemia ympäristöineen?
Niinpä, Suur-Suomi jäi harrastelijamaiseksi yritykseksi nykyisen Israelin tilanteen rinnalla.
Edelleen, jos on olemassa oikea uskonto, se on juutalaisuus. Kaikilla muilla uskonnoilla on aivan hemmetin paljon pitempi matka sanoista tekoihin.
Juutalaisuus ei voi olla oikea uskonto, koska siellä sallitaan verensiirto, eikä tapeta omia lapsia veriopilla.
sinner74
Ylläpitäjä

Markku Meilo kirjoitti:Juutalaisuus ei voi olla oikea uskonto, koska siellä sallitaan verensiirto, eikä tapeta omia lapsia veriopilla.
Koko todistusrakennelmani mureni tuhkaksi. Ja muutenkin kyllästyin juutalaisuuteen. Pitäköön Jerusaleminsa, vihaiset naapurinsa, älykääpiot siirtokuntalaisensa ja typerän hattunsa!
And Justice For All
Markku Meilo

sinner74 kirjoitti:Koko todistusrakennelmani mureni tuhkaksi.
Leinosen konventtipuheen mukaan mikään vastustajan ase ei menesty.
Ja muutenkin kyllästyin juutalaisuuteen. Pitäköön Jerusaleminsa, vihaiset naapurinsa, älykääpiot siirtokuntalaisensa ja typerän hattunsa!
Itse asiassa idän uskonnoissa tuntuisi olevan rauhallisempi tempo ja vähemmän syyllistämistä.
Vastaa Viestiin