Ajatus Jehovan todistajien jumalan suunnittelemasta massamurhasta.
Juuri tätä asiaa kysyin eräältä vanhemmalta jehovantodistajalta.
Hän vastasi että vaatiihan hyvät vanhemmatkin lapsiltaan tietynlaista käytöstä.
Tässä vaan palkintona on ikuinen elämä!
Sitkeä kaveri tämä. Aina vaan ramppaa tuossa ovella vaikka olen ilmoittanut asiallisesti että ei tarvitse enää tulla, koska saan suvultani kaiken tarvittavan iformaation.
Alkaa kyllä oikeasti riittämään, olen monesti näiden tekohymyilijöiden takia joutunut heräämään kesken unien yövuoron jölkeen!
Mitä jos todistajat vastaavat, että asiat olivat paremmin paratiisissa?
Ei sillä taida olla merkitystä. Tässähän on kyse siitä, että jehovantodistajat hehkuttelevat sillä ettei ihminen pärjää ilman Jumalaa, ja että siksi kaikki menee muka aina vain synkemmäksi. Siksi tässä kysymyksessä on kyse vain ja ainoastaan paratiisin jälkeisestä ajasta.
Ymmärsin toki, että todistajat kuvittelevat, että maailma menee entistä synkemmäksi ilman johdatusta. Tuo Ramin tekemä kysymys on asiallinen ja pohtimisen arvoinen, etenkin todistajille. Tosin syvällä mielenhallinnassa olevilla todistajilla asia ratkaistaan olan kohautuksella tai ehkä pakoon juoksemisella. Minulle vain eräät todistajat vastasivat muutama vuosi takaperin, että paratiisissa kaikki oli paremmin. Yritä siinä vakuuttaa, ettei sellaista paikkaa ole ollut olemassakaan, kun vastassa on viisi aikuista miestodistajaa, jotka yrittävät nujertaa parikymppisen pojanklopin.
Viimeksi muokannut Tony, 07.08.2011 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy:lainaus korj.
Päätin jättää lahkon koska tajusin elämäni menevän hukkaan. Nuoruus ja nuori aikuisuus ehtivät mennä, mutta onneksi tajusin jossain vaiheessaq hypätä pois. Elämä lahkon vankina ei ole elämää, sillä lahkossa ei halutakaan elää, vaan odotetaan tulevaa elämää paratiisissa.
Minulla oli epäilyksiä aina siitä että onko sitä 1975 oppia hehkutettu aikoinaan vai ei.
Onko vt-järjestö opettanut sellaista että silloin tapahtuisi jotain.
Mutta näitä oli vaikea löytää, kun ne vanhimmat jotka keräsivät vartiotornin vuosikerta kirjoja hyllyihinsä, korvasivat näitä vuosikertakirjoja uusituilla painoksilla.
Uusituissa painoksissa oli fixattu tietoja verrattuna vanhoihin, tämäkin on epärehellistä.
Sitten sanottiin vain että jotkut jt:t jossain ovat olleet liian innokkaita ja odottaneet loppua silloin, eli suoraa valehtelua.
Mutta kun sitten Pasi Turusen kirjasta : valtakunta uudessa valossa - huomasin viittauksia vanhoihin vartiotorneihin ja siellä kehotettiin menemään yliopiston kirjastoon tarkistamaan, ovatko asiat näin - niin se oli alkusysäys sille että tajusin joutuneeni vt-seuran huijaamaksi.
Koska yliopiston kirjastosta löytyy vain ja ainoastaan alkuperäiset vt ja he lehdet.
Ja eihän Jehovan ohjauksessa oleva järjestö voisi ennustaa väärin, koska sehän ei sopisi Jehovan imagoon, mikä tosi jumala hän silloin olisi.
Vääriä ennustuksiahan saa muistakin uskonnoista, jos semmosia tarttee, miten niitä nyt tosi uskonnossa vois olla.
Tästä seurasi lumipallo efekti, ja uskonhaaksirikko alkoi. Se oli rankkaa, mutta minusta on tullut parempi ja vastuuntuntoisempi ihminen, kuin mitä olin silloin kun olin Jt.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Kultakala kirjoitti:Yliopiston kirjastosta vanhoja vuosikertoja? Hieman yllättävä paikka.
Kukahan niitä sinne on keksinyt kiikuttaa, ovelaa
Minkähän kaupungin yliopisto?
Posti ne sinne kiikutti, yliopistot tilasivat silloin vartiotornit ja herätkää lehdet suoraan ja varastoivat ne hyllyihinsä tietääkseni useamman vuosikymmenen ajalta - siihen aikaan kun ne sai tilattua postin välityksellä.
Itse asioin Oulun yliopiston kirjastossa silloin ja tutkin asianomaiset lehdet siellä ja he sanoivat minulle, että lehtiä ei anneta lainaksi mutta kopioita niistä voi ostaa mukaansa.
Mutta muidenkin kaupunkien yliopistojen kirjastoissa lehtiä voi samalla tavalla käydä lukemassa ja ottaa kopioita.
Jokaisella kirjallisuuden julkaisijalla on velvollisuus toimittaa vapaakappaleet julkaisuistaan Helsngin yliopiston kirjastolle. Uskoisin että myös jehovantodistajat ovat noudattaneet tuota velvollisuuttaan.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
"Itse asioin Oulun yliopiston kirjastossa silloin ja tutkin asianomaiset lehdet siellä ja he sanoivat minulle, että lehtiä ei anneta lainaksi mutta kopioita niistä voi ostaa mukaansa."
Sinne siis.
Quid sum miser tunc dicturus?
Quem patronum rogaturus,
cum vix justus sit securus?
Vartiotornit ovat varmaankin sidottu vuosikirjoiksi. Voinee laatia tavoitelistan, nro:t ja sivut jotka valokopioitavat. Aika nimittäin hurahtaa kirjastossakin, jos pelkästään selaillen etsii.
Kiitti vinkistä, pitääpä listailla...
Kirjastoista tuppa ussein löytymään niin mielenkiintoisia juttuja, että aikaa siellä varmaan saattaa kulua...
Onneksi on vielä vapaapäiviä, että on aikaa perehtyä näihin asioihin.
Quid sum miser tunc dicturus?
Quem patronum rogaturus,
cum vix justus sit securus?
Aika nimittäin hurahtaa kirjastossakin, jos pelkästään selaillen etsii.
Se oli ainakin silloin helppoa, sanoin vain yliopiston kirjaston tiskillä kirjastonhoitajalle, että tämmöset numerot näistä vt ja he lehdistä, niin kirjastonhoitaja itse kävi hakemassa minulle juuri ne lehdet.
Voi edelleen olla, etteivät he mielellään päästä asiakkaita arkistoihinsa, mutta kirjastonhoitaja kyllä hakee ne arkistoista.
Massamurha, nyt kun sitä todella pohtii.
Jo kuolleet saa synnin päästön, kuinka monta ihmistä paratiisissa maapalloa asuttaa, onko kuolleita jo enemmän kuin tällä hetkellä elossa? Käykö ahtaaksi? Vai tapetaanko ne kaikki ketkä ei tiedä / halua kuulua järjestöön.
Suurin syy kuitenkin kaikki se pinnallisuus, vanhimman jälkikasvu, ei v....u tehtiin porukalla samat synnit ja kohellus ja ainoastaan minä vanhiten puhuttelussa. Kaveri mainosti että hankkinut kaiken JT kirjallisuuden ja sillä 80 luvulla sai kaiken anteeksi.
Avioton lapsi ja "aito katumus" ei erottamista ja toisella JT:llä sama tapaus eikä erottamista. Ai niin vanhinten jälkikasvua.... Ja nykyään hyvässä asemassa seurakunnassa.
"" tehtiin porukalla samat synnit ... Kaveri mainosti ja ... sai kaiken anteeksi.
... "aito katumus" ... Ai niin vanhinten jälkikasvua.... nykyään hyvässä asemassa seurakunnassa. ""
Tuo on tosin niin ankara rangaistus, kun onkin lahkon vankina, että ei sitä soisi. Mitähän keksisi avittamiseksi ?