aidat ja seipäät

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
yks eki
Viestit: 6
Liittynyt: 04.08.2011 01:04

aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja yks eki »

(kasteella 1975 Jäähalli H:ki) Faijan sanat: se on poika viimesiä aikoja kun sinulla on mahdollisuus selviytyä, muistathan Nooan ja sen ajan kiireellisyyden, loppu on tosi lähellä, sinun on päätettävä kasteelle menemisestäsi."

No meninhän mä tietenkin mutten omasta tahdostani vaikka silloinen poikanen niin ajattelikin.

Näin tuli minusta Jehovan Todistaja, tietämättä että vuosikymmeniä myöhemmin kun en enää usko isääni, suurin osa ystävistäni häviää, itse asiassa tänä päivänä jokainen heistä.

Vaikeinta ehkä uudessa persoonallisuudessa, jonka olen muuten erittäin toimivaksi havainnut on se vaivautuneisuus jonka saan aikaan kun tapaan mm.äitiäni.

Iäkäs äitini touhuaa kaikenlaista ja kertoo pahasta maailmasta kun kysyn miten hänellä menee.

Kun kerron hänelle rakastavani häntä hän kertoo että Jehova rakastaa kaikkia, minuakin.

Kun kerroin että ostin uuden(vanhan) auton hän kertoi että valtakunnan työ tarvitsee rahaa.

Kun kysyin tarvitsisiko pihanurmikkoa ajaa hän sanoi että valtakunnan salin piha tarvitsee huolenpitäjiä.

Äitini on kyllä oikeassa kaikissa noissa em. asioissa mutta täytyy sanoa että toinen taitaa puhua siitä aidasta ja toinen taas niistä seipäistä!

Onko teille kellekään käyny samoin? T. Eki
yks eki
Viestit: 6
Liittynyt: 04.08.2011 01:04

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja yks eki »

P.s. Eihän hän tietenkään kaikissa noista ollut oikeassa mutta vieläkin se auktoriteetti vaikutti ja kun ajelin kotiin tajusin paremmin käsitettä "ulkoistettu." Eki
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

yks eki kirjoitti:Äitini on kyllä oikeassa kaikissa noissa em. asioissa mutta täytyy sanoa että toinen taitaa puhua siitä aidasta ja toinen taas niistä seipäistä!
Äitisi luottaa Raamatusta poikkeavaan ajanlaskuun, jossa on menossa toinen (loputon) lopun aika.
Onko teille kellekään käyny samoin? T. Eki
Mun mutsi on nyttemmin heivannut toivon ja ilmoitti lyhyesti, että sopii jos maailmanloppu tuleekin vasta delaamisensa jälkeen. Vielä 1960-luvulla mutsi skrivas mulle Karvialle kuinka hienoa on, etten ehdi täyttää 30 (siis sairastella vanhuuttani) ennen uutta maailmaa/asiainjärjestelmää. Mutsi on klaarannut hengissä vuoden 1925 maailmanlopusta lähtien jokaikisen Vt-maailmanlopun ja oman ilmoituksensa mukaan tietoinen erilaisita oppiaisioista ja katsoo ettei niistä ole tarvetta kesksutella, ovat kuulema pelkkiä mielipidekysymyksiä. Kun mä olin snadi, niin ne olivat ainoa totuus ja niitä oli viikoittain käytävä kimpassa hoilaamassa.

Sitä ajatuskantaa on liikkeellä edelleen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
yks eki
Viestit: 6
Liittynyt: 04.08.2011 01:04

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja yks eki »

Joo, ja se rakkaudellisuus mitä hoilataan lauluissa ja toitotetaan lavalta loppuu tasan siihen kun et enää usko tota skeidaa.

Se mikä on jännä asia on toi järjestön mahti, ihan sama ootko poika/tytär/isä, järjestö vie voiton!
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

yks eki kirjoitti:Joo, ja se rakkaudellisuus mitä hoilataan lauluissa ja toitotetaan lavalta loppuu tasan siihen kun et enää usko tota skeidaa.
Ehdollista, farisealaista näennäistä ystävyyttä, ei sen kummempaa.
Se mikä on jännä asia on toi järjestön mahti, ihan sama ootko poika/tytär/isä, järjestö vie voiton!
Ja usein myös fyrkan.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
yks eki
Viestit: 6
Liittynyt: 04.08.2011 01:04

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja yks eki »

Sasse!
Raimo Mylly

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja Raimo Mylly »

Minä kävin kasteella 72. Äitini kanssa keskusteleminen kulkee hieman samanlaista rataa mutta olen ajatellut, että vanhuksella on oikeus päättääkin päivänsä uskoen mihin haluaa. Joskus kerron jotain vt-seuran kieroudesta ja vakuutan hänelle, ettei vt-seura ole kuitenkaan se mikä jakaa paratiisipaikat. Ja eikös ole hienoa Eki sekin, ettei meitä maailmanloppu tuhonnut kun kävimme kasteella ennen sitä. Tosin moni kastamatonkin näyttää selvinneen siitä yhtä hyvin. :D
Kultakala
Viestit: 67
Liittynyt: 01.08.2011 12:34
Paikkakunta: Oulu

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja Kultakala »

"Kun kerron hänelle rakastavani häntä hän kertoo että Jehova rakastaa kaikkia, minuakin."

Kerrot rakastavasi, ja siihen vastataan vain että eräs kolmas osapuoli rakastaa sinua.
Mutta keskustelukumppani ei uskalla/halua myöntää itsekin rakastavansa...?
Kummallista...
Quid sum miser tunc dicturus?
Quem patronum rogaturus,
cum vix justus sit securus?
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kultakala kirjoitti:Kerrot rakastavasi, ja siihen vastataan vain että eräs kolmas osapuoli rakastaa sinua.
Tuosta muistuu mieleen ne säännöllisesti toistuneet kehotukset laittaa rahaa koleh... eikun lahjahaa... eikun lahjalaatikkoon. Ainakin sitä iloista antajaa Jehova kuulema rakastaa, kyseessähän on anekaupan kiertoilmaus.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Avatar
Jaakko Ahvenainen
Viestit: 8100
Liittynyt: 28.04.2007 15:41
Paikkakunta: Lieksa

Re: aidat ja seipäät

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Muistuu mieleen muutakin: Nimittäin po. jakeen alkuosa, ynnä viitteet.
2. Kor. 9:7a Kukin antakoon sen mukaan kuin on mielessään päättänyt, ei vastahakoisesti eikä pakosta, [Sir. 35:11; Room. 12:8] KR-92

Mihin kummaan tämä alkuosa jakeesta on unohtunut?
Vastaa Viestiin