gina

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
gina
Viestit: 12
Liittynyt: 03.11.2011 14:44

gina

Viesti Kirjoittaja gina »

Olen ollut jt-perheessä 4-vuotiaasta asti, kun vanhempani menivät kasteelle. Pienestä asti ollut kentällä ja pitänyt puheita. Olen ollut mm. kokopalvelustyössä ja käynyt tr-kurssin.
Epäilyksiä tuli kuitenkin jo teini-iässä ja aloin miettimään maailman menoa tarkemmin...

Yksi asia josta en pääse millään yli, on se miksi Jumala sallii kärsimyksiä. Kaikki ne vastaukset joita salilta olen saanut, eivät anna minkäänlaista mielenrauhaa. Miksi Jumala antaisi ihmisten, varsinkin viattomien lasten kärsiä niin suunnattomasti? Jonkun kiistakysymyksen vuoksi.

Eikö olisi kaikkivaltiaan helpompi vaan poistaa kaikki ihmiset, aloittaa alusta, ja luoda ne kaikki täydellisiksi ilman mitään "omaa halua" tai omaa valintaa, ainakin tottelisivat ja kaikki olisi onnellisia.

Niin paljon pahaa tapahtuu lapsille päivittäin, että en ymmärrä sitä julkeutta miten joku voi sellaista aiheuttaa. Tai sitä julkeutta, miten Joku voi sitä katsella ilman puuttumista asiaan.

Siispä aloin miettimään, olisiko elämälleni joku muu tarkoitus, kun kenttäpalvelus ja käännytystyö?

Haluaisin auttaa konkreettisesti lapsia, esimerkiksi lapsipsykologin tai terapeutin asemassa.


Siinä vain lohkaisu ajatuksistani, ja itsestäni.

-gina
My world has changed and so have I
I've learned to choose
And even learned to say goodbye
Raimo Mylly

Re: gina

Viesti Kirjoittaja Raimo Mylly »

Jehovan todistajien mukaan jumalalla oli jo heti paratiisissa Jeesukseen liittyvä varasuunnitelma koko ihmiskunnan pelastamiseksi ja paratiisin palauttamiseksi.
Kuitenkin Jehova jostain syystä unohti tuon koko suunnitelmansa suuttuessaan ihmiskunnalle ja päättäessään hävittää sen täydellisesti maan päältä ja siinä sivussa kaikki viattomat eläimetkin. Ei kovinkaan johdonmukaista tai järkevänkuuloista. Mutta eipä Jehovan todistajien opetukset ole sitä muiltakaan osin.

Tervetuloa palstalle juttelemaan ja oppimaan uusia asioita.
gina
Viestit: 12
Liittynyt: 03.11.2011 14:44

Re: gina

Viesti Kirjoittaja gina »

Raimo Mylly kirjoitti:Jehovan todistajien mukaan jumalalla oli jo heti paratiisissa Jeesukseen liittyvä varasuunnitelma koko ihmiskunnan pelastamiseksi ja paratiisin palauttamiseksi.
Kuitenkin Jehova jostain syystä unohti tuon koko suunnitelmansa suuttuessaan ihmiskunnalle ja päättäessään hävittää sen täydellisesti maan päältä ja siinä sivussa kaikki viattomat eläimetkin.

"Jumala on rakkaus."
My world has changed and so have I
I've learned to choose
And even learned to say goodbye
Raimo Mylly

Re: gina

Viesti Kirjoittaja Raimo Mylly »

Niinpä.

Joku voisi ihmetellä sitä, miksi jumala ei kiukuspäissään vain napsauttanut suuria sormiaan ja *naps* - kaikki tuhottavat eläimet sekä ihmiset olisivat kadonneet ja säilytettävät jääneet jäljelle.
Miksi eläinraukat piti hukuttaa? Ne taistelivat kauhuissaan nousevaa vettä paetakseen, sen jälkeen pinnalla pysyäkseen ja lopulta tuskan sekä kauhun vallassa vedenalle vajoten ja vettä henkeensä vetäen.

Se on jumalista rakkautta se.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: gina

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Tervetuloa kirjoittelemaan! Olet todellinen asiantuntija jt-lahkosta. Toivottavasti voimme auttaa sinua pääsemään irti.
Let me go Master I hate you so
Markku Meilo
Viestit: 13450
Liittynyt: 24.04.2007 10:28

Re: gina

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

gina kirjoitti:Yksi asia josta en pääse millään yli, on se miksi Jumala sallii kärsimyksiä. Kaikki ne vastaukset joita salilta olen saanut, eivät anna minkäänlaista mielenrauhaa. Miksi Jumala antaisi ihmisten, varsinkin viattomien lasten kärsiä niin suunnattomasti? Jonkun kiistakysymyksen vuoksi.
Tuohon voisi lisätä ihmettelyn siitä, miksi profeetat, Jeesus ja apostolit eivät nostaneet kiistakysymystä käsittelyaiheeksi?

Itse olen päässyt kärsimysmietiskelystä eroon jättämällä tekijöistä jumalan (& al) pois. Elämään vaikuttavista kaikista muista tekijöistä kun on havaintoa ja selitysmalleja pilvin pimein. Näin suhtautuen elämä näyttäytyy minulle niin hyvässä kuin pahassa aivan loogisen raadollisena tai raadollisen loogisena. Toki yksi edellytys on "usko" kuolemaa edeltävään elämään.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: gina

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

gina kirjoitti:Miksi Jumala antaisi ihmisten, varsinkin viattomien lasten kärsiä niin suunnattomasti? Jonkun kiistakysymyksen vuoksi.
Kiistakysymys ei ole muutenkaan reilu. Mikä on se täydellisen hyvinvoinnin mitta, jolloin voidaan sanoa, että Saatana on voittanut kiistakysymyksen? Minusta kyllä muutenkin tuntuu, että Saatana on voittanut ja Jehova hävinnyt ja parempi niin. :twisted:
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Vastaa Viestiin